Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja etunimet  (Luettu 30944 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 28.04.2006 14:23:27 »

Etunimi on todella yleinen tarkoittaen armoa ja toinen nimi tulee jostakin kreikkalaisesta pyhimyksen nimestä,( joka poltettiin) tarkoittaen puhdasta ja siveää.

Näillä taustatiedoilla arvaisin nimeksesi Johanna/Hanna Katariina/Kaarina :Smiley

Nimillä on kyllä suuri mahti, jota ei tule aliarvoida. Nimet muokkaavat persoonaamme ja ovat olennainen osa sitä kuvaa, jonka annamme itsestämme muille ihmisille. Siksi itse ainakaan en koskaan suhtautuisi lapsen nimen antamiseen kevytmielisesti.

Luulen, että jotkut lapset ovat jo itse päättäneet nimensä ja ilmaisevat sen jollakin alitajuisella viestillä vanhemmilleen. Toiset taas saattavat vielä olla avoimina ehdotuksille Wink

Arvasit oikein molemmat kaverini nimet. Wink

Tuo numerologia on mielenkiintoinen juttu.
Elämänpolun numeroni on 3: Luovuus, taiteellisuus, musikaalisuus, esiintyminen.
Minuuden numeroni 11: Mestarinumero. Kärsivällisyys, valaistuminen, fenix-lintu.

"Olet poikkeuksellinen ihminen, eikä osasi ole helppo, sinut on valittu suorittamaan joku erityistehtävä elämässäsi. Ennen kuin pystyt siihen, sinun on tietoisesti koko ajan kehitettävä itseäsi. Eikä se tule olemaan helppoa. Mestarinumero 11 vie kantajansa kärsimyksen kautta voittoon, ja fenikslinnun tavoin sinun on opittava nousemaan tuhkasta." Jaa-a, mikäköhän lie on kohtalo varalleni suunnitellut..  :Smiley

Kohtalon numeroni 5: Vapaus, elämän nautinnot, seikkailunhalu

Mutta kyllä, tunnistan itseni noista. Nimeni taitaa olla kohtaloni, enkä sitä sen tylsyydestä huolimatta raaski muuttaa.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #31 : 14.06.2008 19:06:21 »

Oih, ihana aihe ja hyvät sivut smitten
Kävimpä tarkistelemassa omaa ja lasten nimiä väestörekisterikeskuksessakin... ei ole suurta muutosta tapahtunut, vähän on  angel
"Nimi ei miestä pahenna, mutta mies kyllä nimeä", sanoo vanhakansa. Allekirjoitan kyllä tuon... oma nimeni on jollakin tapaa tainnut olla ennalta itseni valitsema. Minulla siis oli nimi jonka äitini oli isän kanssa valinnut, mutta kun sitten aikoinaan synnyin, oli siitä hetkestä nimi nykyiseni. Yhtään oikeaa kaimaa en ole tavannut ja saan aina korjata ihmisten lausumismuotoa nimestäni  Wink
Nimi on antanut varmasti persoonaani paljon ja nyt kun "koin" eräänlaisen "muutoksen" itsessäni muutama vuosi sitten, alkoi toinen nimeni painaa huulilla  angel Nyt käytän toisinaan kumpaakin, kun yhdysnimenä  Wink
Etunimi kuva tietojeni mukaan, ylhäistä, ylvästä ja hurskastakin. Toinen nimeni viittaa vanhaan mytologiaan Arabian alueella, sateenkaaren jumalattareen, kuin myös johonkin muuhun mutta nyt en muista aivan kaikkea... jossakin ne minulla ylhäällä on...  idiot2
Lasteni nimet ovat valittu huolella ja jostakin syytä, niitäkin on viilailtu lopulliseen muotoon syntymän hetkellä  smitten Jopa lasten lukumäärä ja sukupuoli on mennyt yks yhteen ja kaikki ne joita ollaan pidetty potenttiaalisina vaihtoehtoina, ovat tulleet käytetyksi  :Smiley
Pidän nimistä ja uusia ihmisä tavatessani, olen hyvin kiinnostunut nimistä... vaikken niitä koskaan kauaa muista  Grin Harva ei ole nimensä oloinen  angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 15.06.2008 07:43:10 »

Minulla oli 3 nimea ja jo ihan pienena itkin ja huusin, etta ei minua saa kutsua silla nimella ja lopulta muutettuani ulkomaille pudotin sen nimilistastani-eli lyhensin nimeani yhdella nimella-eika asia ole hairinnyt minua ollenkaan.
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 15.06.2008 10:09:38 »

Löytyi tämä minun Neela tuolta sivuilta.  Smiley

Intialainen nimi, tarkoittaa sinistä väriä.
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 15.06.2008 10:13:11 »

Voi kun kiva löytää tällainenkin topikki!

Minun oikea nimi on hepreaa ja tarkoittaa 'yö'. Ja yöhän minä, koska iltayö on minun parasta aikaa!

Mutta tutkinpa varsin myös tuon astrologianimen Esmiralda. Senhän pitäisi olla Esmeralda, mutta joku toinen oli napannut jo sen nimen, ei vain ole näkynyt foorumilla sen koomin.

Mutta kun tutkin, löysin espanjankielisen lähteen emerald ja sen kautta jalokiven 'smaragdi'. Hassua, että juuri väriterapiassa minulle ehdotettiin hoivaavana värinä tuota vihreää. Ja sattumako sekin, että eilen kursseilla löysin tuollaisen hiomattoman kiven pöydältä ja sitä käsilläni lämmittelin ja laitoin sen vieressä istuvan käsiin. Tunsin hänen syvän epätasapainonsa ja masennuksensa. Hymyillen hän otti ja vähän ihmeissään 'kuuman' kiven vastaan.

Joten hyvin sopiva nimi tähän hetkeen elämääni!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 15.06.2008 11:25:22 »

Se horoskooppi-nimi-kirja väittää, että Anna tarkoittaa "suloista ja viehkeää". Milläköhän kielellä sitten..  Huh
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #36 : 15.06.2008 11:48:06 »

Minulla on hauskasti etunimeni niminen asteroidi tarkasti yhtyneenä aurinkooni! Shocked
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 15.06.2008 18:44:56 »

Se horoskooppi-nimi-kirja väittää, että Anna tarkoittaa "suloista ja viehkeää". Milläköhän kielellä sitten..  Huh

Wikipedia sanoo näin:

Anna on muunnos heprean armoa tai suosiota tarkoittavasta nimestä Hannah.

Tuo suloinen ja viehkeä oliskin hauska Smiley
Tiedän monta hyvin viehkeää Annaa angel

Itse koen olevani tuon varsinaisen kutsumanimen "veroinen" koska se on jotenkin suuri nimi.
Sikäli jännä kun se voi viitata niin kidutukseen (Aikaterine) kuin puhtauteen (Katharos).. toisaalta muutakin voisi olla taustalla.

Ai sinuakinko kutsutaan sillä toisella nimellä.. Smiley Minua myös, kukaan ei tiedä miksi. Se vaan vääntäytyi niin. Kutsumanimeni on hellittelymuoto Katariinasta. Kaikki aina ihmettelevät - kun kuulevat, että etunimeni onkin Anna - että sekö onkin sun OIKEA nimi? Tai; Miksei sua sanota Annaksi?

Jaa kukakohan määräsi, että juuri nimistä ensimmäinen on se "oikea nimi"..  Grin En oikein osaisi kuvitella itseäni kutsuttavan Annanksi, vaikka silti se on osa minua tuolla jossain sisimmässäni. Anna on jotenkin se herkkä, viaton ja kiltti puoli minua. Se joka on piilossa sisällä... Jos joku alkaisi kutsua minua Annanksi niin varmaan käytöksenikin muuttuisi aivan toisenlaiseksi tämän henkilön seurassa.
tallennettu
Annekka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #38 : 15.06.2008 18:55:06 »

Hei Elämänilo  smitten

Oikea nimeni on Marlena...suomalainen versio on marleena etc...mutta kalenterista ei tuota yhden e:n versiota löydy...ja jostain syystä olen tarkka tuosta kirjoitusasusta...aina ollut =)

Mutta jos löydätte nimelle selityksen antaa tulla  smitten
Marlena = lyhennys Magnaleenasta = Nainen Smiley
tallennettu

Nousumerkki Rapu
Aurinko Oinaassa
Kuu Vaa'assa
Merkurius Härässä
Venus Härässä
Mars Kaksosissa
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #39 : 21.06.2008 13:48:14 »

angel :Smiley
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 21.06.2008 14:07:13 »

Hehhee, meitsinkin toinen nimi on Katariina  Wink

Kun jälkeenpäin kerran mummun kanssa pohdittiin nimiä, niin tajuttiin, että mun etunimenihän on erään kuningattaren nimi ja tuo Katariina > Katariina Suuri. Olin sitten tokaissut mummulle, että "Selvä, minusta tulee Suomen kuningas kun oon iso!" "Ai kuningas?" oli mummu nauraen kysyny. "KUNINGATAR! Isona mä oon nainen."

Sellasta  Grin
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 21.06.2008 17:42:15 »

Muuten mita mielta olette siita jos muuttaa nimea.
Itse olen lyhentanyt nimella-en ikina sopeutunut siihen nimeen-muuttaako se jotenkin ihmisen enrgioita tai karmaa-paatos tuli itseltani.
Tuli vain mieleen.
Muuten Luna on kiva nimi
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 21.06.2008 18:39:49 »

Kuule Diamond! Olen joskus lukenut, että se vaikuttaa värähtelyihin, eli miten energiat suuntautuvat! Luulen jopa että joskus enkelit tai oppaat kuiskivat tällaisia muutoksia. Ne vain tapahtuvat sisäisen tiedon kautta. Otetaan niistä vaarin!!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #43 : 05.07.2008 22:05:19 »

Tulipa mieleen, jotta muuttuuko nimien numerot? Vai miten se sanotaan...
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=16112.0

Oletko katsonut Diamond?
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #44 : 06.07.2008 10:48:16 »

Itselläni on myös tuo asetelma että toinen nimeni on se kutsumanimi, nimeni sointuu paremmin kun on lyhyempi nimi edessä ja pidempi toisena. Eka nimeni on ehkä vähän harvinainen täällä, mummini ehdotti sitä esikuvanaan eräs Hollywoodtähti jota nuorena ihannoi laugh. Nimen alkuperäisversio tarkoittaa latinaksi helmeä. Kutsumanimeni on aika tavallinen ja tarkoittaa "Jahve on armollinen".

Lapsieni nimet: Vastustaja, puolustaja (ja jotenkin liittyy myös jumalatar Heraan  Huh). Toisella vaatimattomasti Jumala sekä puolustaja. 

Minusta nimenmuutos on paikallaan jos siltä tuntuu. Alkuperäisnimellä on tarkoituksensa ja niin on myös sillä että se vaihtuu.

tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: