Oih, ihana aihe ja hyvät sivut
Kävimpä tarkistelemassa omaa ja lasten nimiä väestörekisterikeskuksessakin... ei ole suurta muutosta tapahtunut, vähän on
"Nimi ei miestä pahenna, mutta mies kyllä nimeä", sanoo vanhakansa. Allekirjoitan kyllä tuon... oma nimeni on jollakin tapaa tainnut olla ennalta itseni valitsema. Minulla siis oli nimi jonka äitini oli isän kanssa valinnut, mutta kun sitten aikoinaan synnyin, oli siitä hetkestä nimi nykyiseni. Yhtään oikeaa kaimaa en ole tavannut ja saan aina korjata ihmisten lausumismuotoa nimestäni
Nimi on antanut varmasti persoonaani paljon ja nyt kun "koin" eräänlaisen "muutoksen" itsessäni muutama vuosi sitten, alkoi toinen nimeni painaa huulilla
Nyt käytän toisinaan kumpaakin, kun yhdysnimenä
Etunimi kuva tietojeni mukaan, ylhäistä, ylvästä ja hurskastakin. Toinen nimeni viittaa vanhaan mytologiaan Arabian alueella, sateenkaaren jumalattareen, kuin myös johonkin muuhun mutta nyt en muista aivan kaikkea... jossakin ne minulla ylhäällä on...
Lasteni nimet ovat valittu huolella ja jostakin syytä, niitäkin on viilailtu lopulliseen muotoon syntymän hetkellä
Jopa lasten lukumäärä ja sukupuoli on mennyt yks yhteen ja kaikki ne joita ollaan pidetty potenttiaalisina vaihtoehtoina, ovat tulleet käytetyksi :
Pidän nimistä ja uusia ihmisä tavatessani, olen hyvin kiinnostunut nimistä... vaikken niitä koskaan kauaa muista
Harva ei ole nimensä oloinen