Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja etunimet  (Luettu 30937 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
anikos
Satunnainen astroilija
*

oinas

Profiili
« : 20.02.2006 11:24:16 »

Ostin tuossa jokin aika sitten itselleni kirjan; "Vauvannimet ja tähtimerkit", kirjoittanut Robert Parry. Kirjassa on tuleville vanhemmille lasten perusluonnehoroskoopit ja nimiehdotuksia, jotka ko. merkille sopisivat.
Nimet on valittu merkityksen perusteella, esim. oinas-tytölle on ehdotettu Viivi/Vivi-nimeä koska se tarkoittaa eloisaa, Leijona-pojalle Magnus-nimeä koska se tarkoittaa suurta, ruhtinaallista.

Minä ylläpidän nimisivustoa ( http://www.etunimet.net ) ja olen ajatellut lisääväni myös tällaisen sivun eli nimiehdotuksia perustuen lapsen aurinkomerkkiin.
Olisitko sinä kiinnostunut sekä astrologiasta että nimistä ja haluaisit auttaa minua sivun tekemisessä? Jos olet, ota yhteys anikos@etunimet.net .

Onko tällaisella systeemillä mitää totuuden perää? Uskotko että nimet vaikuttavat, tai kertovat ihmisestä/ihmisen luonteesta jotain? Auttaako oikea nimi ihmistä pärjäämään elämässä paremmin kuin esim. "huonosti" valittu nimi?
tallennettu

Emme välttämättä synny rohkeina, mutta meissä on mahdollisuus siihen. - Maya Angelou, Oinas
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.02.2006 15:05:57 »

ehkä enemmän numerologiassa tuo nimi vaikuttaa kuin astrologiassa..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Ozzette
Vieras
« Vastaus #2 : 21.02.2006 15:51:55 »

Itsekin näitä nimijuttuja joskus pohtinut... Ja oma etunimeni juontaa hepreankielisestä sanasta: Hannah = Armo... Antakaa siis armoa...  2funny
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**

Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!

Profiili
« Vastaus #3 : 22.02.2006 13:38:03 »

Mä en tiedä kutsumanimestäni muutakuin sen ettei se ole suomalainen...eikä löydy kalenterista...
Aina yrittänyt jotain yhteyttä löytää...mut minkäs teet jos nimi on lähinnä joillain puolalaisilla... tickedoff
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #4 : 22.02.2006 20:04:05 »

Hei "marzukka"

Onko toi "marzukka" sun nimesi.

Marjukka, Marjut sopisi suomalaiseksi nimeksi.

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
anikos
Satunnainen astroilija
*

oinas

Profiili
« Vastaus #5 : 23.02.2006 12:18:09 »

Numerologia, tosiaan. Ehkäpä minä keksin jotain siitä sivuilleni. Kiitos! Smiley

Marzukka, tuolla minun nimisivuillani on "Erikoiset nimipäivät"-lista jonne keräilen nimipäivättömiä, jostain löytyy varmasti sinullekin nimipäivä. Laita viestiä tulemaan anikos@etunimet.net niin katsotaan mitä voin tehdä.
tallennettu

Emme välttämättä synny rohkeina, mutta meissä on mahdollisuus siihen. - Maya Angelou, Oinas
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 23.02.2006 12:58:35 »

Ihanat sivut anikos smitten

Vaan eihän sieltä minunkaan nimelleni mitään selitystä löydy - tokkopa sellaista liekään Tongue  Cheesy
tallennettu
anikos
Satunnainen astroilija
*

oinas

Profiili
« Vastaus #7 : 23.02.2006 17:47:47 »

Laita mulle sähköpostia, siellä sivuilla on ohjeet. Enköhän minä nyt jotain löydä. Smiley Ei ole vielä sellaista nimeä tullut vastaan etteikö jotain ole löytynyt. Erikoisin oli nimi Mysi ja siitäkin kyllä jotain löytyi kun tarpeeksi etsi. Smiley
tallennettu

marzukka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 23.02.2006 17:48:29 »

Hei Elämänilo  smitten

Oikea nimeni on Marlena...suomalainen versio on marleena etc...mutta kalenterista ei tuota yhden e:n versiota löydy...ja jostain syystä olen tarkka tuosta kirjoitusasusta...aina ollut =)

Mutta jos löydätte nimelle selityksen antaa tulla  smitten
tallennettu

Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
marzukka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 23.02.2006 17:50:26 »

Numerologia, tosiaan. Ehkäpä minä keksin jotain siitä sivuilleni. Kiitos! Smiley

Marzukka, tuolla minun nimisivuillani on "Erikoiset nimipäivät"-lista jonne keräilen nimipäivättömiä, jostain löytyy varmasti sinullekin nimipäivä. Laita viestiä tulemaan anikos@etunimet.net niin katsotaan mitä voin tehdä.

Ja muuten joltain sivulta löysin itselleni 3eri nimipäivä vaihtoehtoa...puolalaisen kalenterin mukaan ja eng kalenterin mukaan...tuli vaan mieleen että nimi siis löytyy muttei suomalaisen kalenterin mukaan.
tallennettu

Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
anikos
Satunnainen astroilija
*

oinas

Profiili
« Vastaus #10 : 23.02.2006 18:50:20 »

Marlena; saksalaisperäinen lyhentymä yhdysnimestä Maria Magdalena. Suomen ruotsinkielisestä kalenterista löytyy Marlene, joten sijoitan Marlenan samalle päivälle omaan kalenteriini. Eli Marlenan nimipäivä on siis 15.08. Smiley
tallennettu

marzukka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 23.02.2006 18:53:57 »

Ahaa pitää laittaa sit itselle muistiin...muistaakseni ekan nimeni nimipäivä on 19.7...eli aikas peräkkäin sit tulee olemaan  smitten
tallennettu

Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
_Sofia_
Vieras
« Vastaus #12 : 23.02.2006 21:30:34 »

Mun nimi on Sofia, ja kun kerran luin Kalojen kuvausta, että Kalat hallitsisi koko maailmankaikkeuden viisautta. Sofiahan tarkoittaa kreikaksi (muistaakseni?) viisautta. Ihan sattumalta mun nimi ilmeisesti valittiin, ei horoskoopin mukaan koska vanhempani ei usko horoskooppeihin. Mutta aika hyvin.  :Smiley
tallennettu
mystery62
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 25.02.2006 17:03:40 »

Jonkun mielestä tämä voi olla huuhaahommaa, mutta lueskelin tuossa yhtä enkelikirjaa, jonka noilta taivaankaarisivuilta tilasin ja siinä esitettiin väittämä:
syntyvä lapsi ilmaisee nimensä telepaattisesti vanhemmilleen ja aina kun hänen nimensä lausutaan, se vahvistaa ominaisuuksia joita sielu on tänne oppimaan lähetetty...

No, tää on taas tällanen uskonasia  angel
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 26.02.2006 17:13:22 »

Samaa olen kuullut - ja minulle on annettu neuvo, että katson aamulla peiliin, silmiini ja sanon ääneen 'Minä olen Rakkaus .... .... (omat etunimet)' 

Ei tee varmaan hallaa muillekkaan smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: