Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuolleiden ikä unissa  (Luettu 4509 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Lumililja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 01.12.2011 17:23:40 »

En tiedä mille aihealueelle tämäkin kysymys sopisi, mutta laitetaan nyt  sitten tänne. Mietiskelen tällaista asiaa: kun lähiomainen tai tuttava on kuollut, tapaan jonkin ajan kuluttua tavata hänet unessa. Menee noin pari viikkoa, ehkä enemmänkin, mutta olen huomannut, että väistämättä näin käy. Sitten jonkin ajan kuluttua he eivät enää ilmestykään, eivät edes ne, jotka olivat eläessä hyvin rakkaita ja läheisiä.Unet ovat selkeitä, kirkkaita ja hienoja, niissä jutellaan ja jopa kerrataan kuulumisia. Herätessä on piristynyt olo. On kuin tosiaan olisi tavannut ystävät uudelleen.

Vain yhtä asiaa olen ihmetellyt. Lähipiirissä sattui hiljattain hyvän tutun kuolemantapaus. Yllättävä isku. Tiesin tavallaan jo silloin, että unessa tavataan. Kuulostaa tietysti idioottimaiselta, mutta näin tämä homma on mennyt. Ja tulihan tuttavauneen viime yönä. En vain heti älynnyt että se oli hän, koska hän oli siinä noin 12-vuotias, enkä tuntenut häntä vielä tuon ikäisenä. Tunnistin hänet kuitenkin silmistä ja siinä me sitten vain hymyilimme ja toisiamme katselimme. Jutella emme ehtineet.Sama vainajien nuorentumisilmiö on ollut ennenkin. Esim. mummoni ilmestyi uneeni ikäisenäni naisena. Hänet oli helppo tunnistaa olemuksesta.

Mitä ajattelette tästä  vainajien ikäkysymyksestä unissa?  Kirjoitin nyt suoraan ja tämän enempää spekuloimatta, koska kirjoittaminen on jotenkin hurjan hankalaa - kirjaimet tulevat viivellä ja kone tökkii pahoin.  idiot2
« Viimeksi muokattu: 03.12.2011 19:02:01 kirjoittanut Lumililja » tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #1 : 01.12.2011 21:29:34 »

Mun käsittääkseni he voivat ilmaista itsensä minkä ikäisinä vaan. Tämä tulee nyt jostain mielen syövereistä, mutta jostain mulle on tullut käsitys, että he usein näyttäytyvätkin nuorempina kuin mitä fyysisesti olivat kuollessaan. Sama koskee myös näitä "jumiin jääneitä", välitilan henkiä.

Ja moni varmaan haluaa näyttäytyä "parhaimmillaan", voimissaan olevana? Tosin oma kokemus lapsuudesta on kun mummoni tuli kuolemansa jälkeen uneeni ja hänellä oli sitten jo obduktioarpia näkyvissä päässänsä. Ei se ollut mitenkään pelottavaa kuitenkaan, ihan rauhassa mummon kanssa siinä supsuteltiin niinkuin aina, mutta aamulla olin äidille kertonut että mummon kanssa juttelin viime yönä ja sillä oli semmosia hassuja viivoja tässä päässä. En siis ollut nähnyt mummoa enää ruumiinavauksen jälkeen (olin 7v) enkä siinä unessa tiennyt että mitä ne jäljet on. Paljon myöhemin joskus sitten kunnolla tajusin kun tuon unen muistin.
tallennettu
Lumililja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 01.12.2011 23:51:53 »

Kiitos vastauksistanne. On pakko myöntää, etten ole tällaisesta koskaan kuullutkaan. Ilmiö tuntui hiukan hämmentävältä, koska esim lapsuusaikaisissa unissa toinen mummoni oli(siis kuoltuaan) ihan sellainen mummo kuin eläessäänkin, eikä mitenkään nuortunut. Tämän tuttavan tapaaminen unessa oli ihan erityisen kivaa, koska häntä tavallaan odotinkin, hän oli juuri se ihminen, joka tutustutti minut henkimaailman asioihin  smitten Yhdessä näitä juttuja puitiin, joten kaiken surunkin keskellä ajatus tapaamisesta  edes unessa lohdutti hitusen. Oikeastaan odotin että hän tulisi kertomaan millaista siellä nyt sitten on  coolsmiley

Nuo arvet mummosi päässä Solnishko kuulostavat aika hurjilta, mutta unessahan ei oikein pelkoa tunne  smitten
tallennettu
Angellica
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 03.12.2011 20:57:09 »

Minulle he ovat ja näkyvät sen ikäisinä ,kun ovat nukkuneet pois. Usein on käynyt niin, että he ovat käyneet ensin hyvästelemässä ennen poisnukkumistaan ja sitten asiaan on palattu myöhemmin.  Hyvin konkreettisia asioita käsittelen ja heidän kanssaan käyn läpi. Sitä viimeistä tapaamista ystäväni kanssa en ole vieläkään ymmärtänyt. Yleensä hän unessa käytyään noutaa jonkun mukaansa , mutta nyt ei niin tapahtunut , mutta en ymmärrä mitä tarkoitti käynnillään.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 04.12.2011 09:34:29 »

Jonkun meedion kirjasta luin, että kuolleet esiintyy usein n. 30-vuotiaina. On varmaan joskus vaikea tunnistaa, jos näin on.

Itsekin olen lukenut tästä, mutta uskoisin että kuolleet voivat tästä maailmasta siirryttyään ottaa millaisen hahmon tahansa ja esiintyä minkä ikäisenä tahansa juuri esimerkiksi unissa. Smiley
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #5 : 04.12.2011 11:09:52 »

Lainaus
Nuo arvet mummosi päässä Solnishko kuulostavat aika hurjilta, mutta unessahan ei oikein pelkoa tunne 

Luulenpa, että tämä on siinä mummon pointtina ollutkin että ei siinä ole mitään pelättävää. Olen varmaan miettinyt sitä ruumiinavausjuttua kun siitä on kotona puhuttu että sellainen tehdään ja mummo halusi näyttää että sama mummo hän on edelleen vaikka semmoinen tehtiinkin.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: