Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Symboliunien näkeminen, onko se lahja?  (Luettu 8294 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« : 06.12.2011 16:48:01 »

Heissan!!

Kuten otsikko kertoo, olen nähnyt symboliikkaunia (jos niiksi niitä kutsutaan), eli siis näen unia, joiden sanoma on selitetty enemmänkin symboleilla esim. elämän mutkat, noustut ja laskut vuoristoradalla. Onko tätä jokaisella vai näkeekö vain tietyntyyppiset ihmiset näitä?

Sen tiedän, että isoäitini isän puolelta on nähnyt kanssa ainakin kerran symboliunen, jonka hän itse muistaa, tämä uni liittyi kuolemaan ja hänen isänsä näki kanssa hyvin samantapaisen unen.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa kokemusta näistä unista?
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2011 16:56:38 »

Kyllä unet ovat hyvin usein symbolisia...oikeastaan aina. Se vain että mikä kellekin mitä symboloi, on vaihtelevaa.
Toki jotkut näkevät selkouniakin joissa asiat nähdään just niinkun ne on. Mutta se kai on vähän harvinaisempaa sitten.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 06.12.2011 18:40:10 »

Toki jotkut näkevät selkouniakin joissa asiat nähdään just niinkun ne on. Mutta se kai on vähän harvinaisempaa sitten.
Mulla on elämän kaikkein traumaattisimmat tapahtumat toistuneet aika sellaisinaan uniin. Ja sitten on ollut jotain tosi höhliä enneunia pikku tilanteista, jotka ovat seuraavina päivinä toistuneet juuri kuin unissa (mutta ei koskaan sellaista, millä olisi oikeasti jotain väliä).

Mutta, kumpaakaan ei kyllä usein tapahdu. Yleensä mun unet on just symbolista tulkintaa omista tunteista tai arjen viime aikojen tapahtumista, joskus uni keskittyy johonkin yksityiskohtaan tai näkökulmaan mitä en ole tietoisesti niin ajatellut. Välillä on niitä klassisia tienristeyksiä ja kapeita polkujakin nähtävissä. Ei silti sen vakavampia juttuja mulla. Smiley En ole kenenkään kuolemaa, tai mitään muutakaan pahaa, nähnyt ennalta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 06.12.2011 18:44:52 »

Itte en ole nähny, mutta monet näkee just noita ihan hönttejä enneunia...vaikka nyt sitten siitä että mitä leipää ostaa seuraavana päivänä Cheesy
Mikähän siinä on? Onko sitä vaan jostain syystä sillon niin herkillä että hyppelehtii unissaan ajassa, vai oiskohan se joku osotus siitä että on oikeessa suunnassa? :Smiley Huh
tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.12.2011 18:49:05 »

""En ole kenenkään kuolemaa, tai mitään muutakaan pahaa, nähnyt ennalta""

Ei sillee mun isoäitikää tai sen isäkää. Nääki unet ovat aika symboliikkaa et mun isoäitini isä näki Toivakkalan (Toivakka) pellolla ison mustan ristin, josta hänelle tuli paha-aavistus. Sit heti seuraavana päivänä kuoli muistaakseni joku pyöräilijä tän isoäitini isän pojan autoon osuessa.

Sitten mummoni kans näki vähän vastaavan, tosin hän kirjoitteli mustia ristejä sellaiseen tauluun, johon kirjoitetaa yleensä ruokala meny. Tästä en muista kuka kuoli, mutta sen muistan että silloinkin joku kuoli.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011 18:51:02 kirjoittanut SSMoonSS » tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Indium
Vieras
« Vastaus #5 : 06.12.2011 18:59:05 »

En mä vaan tajua, Kuuhilda. Ne kun on aina juttuja, joita kohti mä en oikeastaan edes voi pyrkiä. Sitä vain huomaa heti jälkeenpäin että mitäh, just toi hetki oli just tollasena mun unessa sillon yks yö. Shocked Onneksi kirjoittelen unia aika paljon ylös, niin voi vielä tarkistaakin ettei kyse ollut pelkästä aivojen fibasta, kuten déjà-vu joskus on.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 10.12.2011 21:03:53 »

Itte en ole nähny, mutta monet näkee just noita ihan hönttejä enneunia...vaikka nyt sitten siitä että mitä leipää ostaa seuraavana päivänä Cheesy
Mikähän siinä on? Onko sitä vaan jostain syystä sillon niin herkillä että hyppelehtii unissaan ajassa, vai oiskohan se joku osotus siitä että on oikeessa suunnassa? :Smiley Huh

Kuuhilda!!! Arvaappa mitä unta näin viime yönä ja mitä tein tänään... Ostin leipää ja sama huvittava tapahtuma toistui tänään kaupassa... Cheesy
Kyllä unissani on aina jokin viesti, varmaan kaikilla on unissaan jotain viestejä, mitä alitajunta tai intuitio tahtoo viestittää. Mielestäni nämä symbolit taas vaihtelevat aina näkijän mukaan, eri asiat merkitsevät eri juttuja kullekin. Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 10.12.2011 21:06:24 »

Grin Grin

Leivästä tulee ihan ekana mieleen turvallisuus, tavallisuus ja arki.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 10.12.2011 22:43:58 »

Tai sitten se oli vaan nälkä.  2funny
Hauskaa miten jotkin viestit unilta on niin selviä, joitakin saa taas kaivella ihan kunnolla ja ne aukeavat vasta ajan kanssa. Yksi päivä oli morkkista oman peilikuvan kanssa niin yöllä unessa olin vaatesuunnittelijan muusa, joka oli aivan yli-innokas ja hihkui "tuollaista kroppaa saa hakea! Upeaa, mahtavaa! Rakasta itseäsi!!" se meni jo niin yli että melkein nauratti. alitajunnallakin on huumoria... Grin
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #9 : 11.12.2011 00:53:37 »

Yksi päivä oli morkkista oman peilikuvan kanssa niin yöllä unessa olin vaatesuunnittelijan muusa, joka oli aivan yli-innokas ja hihkui "tuollaista kroppaa saa hakea! Upeaa, mahtavaa! Rakasta itseäsi!!" se meni jo niin yli että melkein nauratti. alitajunnallakin on huumoria... Grin

Hahaa, nauroin  Grin

Itsellä jos on jotain ulkonäköön liittyviä ongelmia, näen aina unta jossa mun tukka leikataan tosi typeräksi. Kerran kyllä unessa tajusin että näin taas sitä unta, ja senkin mistä se johtui, tosin en pystynyt unen kulkuun vaikuttamaan. Tuli semmoinen "hohhoijaa taas tämä sama vanha juttu"-fiilis, enkä edes yllättynyt siitä miten huono siitä tukasta taas tulikaan. Itse asiassa siitä tuli aivan pohjattoman tylsä. Katselin siinä sitten kampaajani peiliin ja nyrpistin nenää. Taisinpa olla osittain tosi kyllästynyt koko aiheeseen 2funny 
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 11.12.2011 18:54:43 »

Ehkä sen unen muuttuminen kertookin jotain. Smiley Että olet kyllästynyt aiheeseen ja ehkä tehnyt sille jo jotain? Itse näin toistuvasti unta kahden stressaavan viikon ajan että minun täytyi mennä nyrkkeilykehään ja vastassa oli aivan järkälemäinen miesnyrkkeilijä. Olin hädissäni, mutta valmentaja työnsi minut kehään ja kun nostin suojaukseni, minulla oli risaiset, melkein puhkikuluneet ikivanhat hanskat. Kun selätin stressaavan tilanteen elämässäni, näin jälleen samaa unta mutta kun nostin suojaukseni mulla oli kultaiset nyrkkeilyhanskat. Grin Löin yhden suoran ja voitin sen valtavan ukkelin enkä nähnyt unta enää sen jälkeen.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #11 : 14.12.2011 14:10:27 »

Totta, muuten. Olen kyllä tehnytkin paljon ajatustyötä itsetuntoni eteen, enkä enää pidä itseäni niin ulkonäöllisesti epäonnistuneena kuin silloin kun noita unia oli ihan säännöllisesti. Sitä en kyllä muista mihin tuo kyllästys-nyrpistys-uni sijoittui sen suhteen, kun päättämällä päätin että nyt alkaa itseni inhoamisen loppu. Onhan se voinut olla vaikka sitä ennen jo alitajuisesti käsittelyssä. Smiley

Itse asiassa kun oikein mietin, nyttemmin noissa unissa olen ruvennut saamaan hämmentäviä leikkauksia mitä sitten ihmetellen tiirailen peilistä (unen tunnelma silti yhä negatiivinen), ja on käynyt harvinaisemmaksi että tulos on ihan pyllystä revitty kuontalo joka suututtaa. Eipä ole tullut tuotakaan noin tarkkaan ajateltua aikaisemmin, edellisessäkin kommentissa vain reilusti sanoin että "aina" tulee se ihan typerä tukka.  Smiley Taitaa tuo uusi versio peilata sitä että varsinainen itseinho alkaa olla häipynyt (taivaan kiitos) mutta kyllä epävarmuutta ja hämmennystä on yhä havaittavissa.

Toi on unissa kyllä hienoa, kun joskus toistuva ahdistava uni päättyy "ratkaisuun" jossa kaikki on ihan toisin, kun asia johon uni liittyy ensin tavalla tai toisella ratkeaa hereillä ollessa.  Smiley
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 14.12.2011 17:49:05 »

Totta. Mielestäni unillani on aina jokin viesti, joskus se on aivan ilmeinen, ja joskus sitä taas saa kaivaa oikein ajan kanssa. Smiley
Hieno ja viisas mieli meillä kyllä on, surkeiden päivien päätteeksi näen aina todella ihania ja valoisia unia.  smitten Ei tarvii huolia, kyllä se elämä kantaa.
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #13 : 14.12.2011 20:57:18 »

]Ja sitten on ollut jotain tosi höhliä enneunia pikku tilanteista, jotka ovat seuraavina päivinä toistuneet juuri kuin unissa (mutta ei koskaan sellaista, millä olisi oikeasti jotain väliä).
Sinäkin, Brutukseni!  Shocked
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: