Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käykö hieronta hoidosta?  (Luettu 7376 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« : 06.12.2011 19:22:45 »

Olen aina tykännyt hieroa muita ja mulla onkin sanottu olevan "taikasormet", jotka löytävät kuin itsestään kipeimmät paikat ja hierovat net rennoiksi.

Eli siis, käykö hieronta joissakin tilanteissa hoidosta ja voiko hierominen olla lahja?? :DD (sori et kyselen koko ajan lahjoista, mut yritän ettiä itsestäni lahjaa ja haluan vähän kokeneempien mielipiteitä) :DD
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2011 19:46:26 »

Miksei hieronta voisi olla hoitava lahja siinä missä muukin hoitomuoto? Smiley Hieromallahan pystyy käsittelemään esimerkiksi akupisteitä painamalla ja hieromalla niitä, joka on verrannollista akupunktioon.

Lisäksi hierominen laukaisee lihasjumien lisäksi energiajumeja, jotka voivat ilmetä särkyinä ja jumiutumina. Minua hierottaessa esimerkiksi tiedän aina onko vaikkapa selkäjumi ihan pelkkä lihasjumi vaikkapa liiasta istumisesta vai energiajumi. Jos kyseessä on energiajumi, alan nähdä erilaisia värejä hierottaessa.

tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.12.2011 19:56:15 »

Miksei hieronta voisi olla hoitava lahja siinä missä muukin hoitomuoto? Smiley Hieromallahan pystyy käsittelemään esimerkiksi akupisteitä painamalla ja hieromalla niitä, joka on verrannollista akupunktioon.

Lisäksi hierominen laukaisee lihasjumien lisäksi energiajumeja, jotka voivat ilmetä särkyinä ja jumiutumina. Minua hierottaessa esimerkiksi tiedän aina onko vaikkapa selkäjumi ihan pelkkä lihasjumi vaikkapa liiasta istumisesta vai energiajumi. Jos kyseessä on energiajumi, alan nähdä erilaisia värejä hierottaessa.

VAU! Tuota en tiennytkään, että mitä kaikkea hieromisella voi hoitaa =)) Mistä sitten hieroja tietää, kumpi on kyseessä: lihasjumi vai energiajumi? Entä millaisia värejä sä näet, jos kyseessä on energiajumi? Entä voiko kaikki näitä värejä nähdä vai vain sellaiset, joilla on näkemisen lahja niin sanotusti?
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 10.12.2011 20:59:02 »

Olen samaa mieltä AthaMaaritin kanssa, ja itse olen ainakin huomannut että joskus hieroessani ystäviä myös reikienergia alkaa virrata ja tulee mukaan siihen hierontaan. Grin Ja sitten sanoisin, että ei kannata etsimällä etsiä itsestään lahjoja tai erikoisuuksia. Meistä jokainen on kuitenkin henkinen olento, meillä jokaisella on intuitio ja kyky "nähdä" asioita. Joillakin se "kyky" on kuitenkin herkempi kuin muilla, ja voi ilmetä myös selvätuntoisuutena, kuulemalla tai sitten selkeästi näkemällä asioita. Ja mitä kovemmin yrität kaivaa itsestäsi vaikkapa selvänäköisyyttä esiin, sitä visummin se todennäköisesti pysyy piilossa. Grin Kaikki omalla ajallaan ja kannattaa jatkaa hieromista! Olisipa minullakin taikasormet, tai ystävä joka omaisi taikasormet.Smiley
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 21.12.2011 13:02:51 »

VAU! Tuota en tiennytkään, että mitä kaikkea hieromisella voi hoitaa =)) Mistä sitten hieroja tietää, kumpi on kyseessä: lihasjumi vai energiajumi? Entä millaisia värejä sä näet, jos kyseessä on energiajumi? Entä voiko kaikki näitä värejä nähdä vai vain sellaiset, joilla on näkemisen lahja niin sanotusti?
Lihasjumi on aina energiajumia. Ei ole olemassa jumitusta johon energiaa ei liittyisi. Monet kouluttamamme henkilöt joilla on  hieroja tausta ovat juuri hieroessaan käyttäneet myös energiaa tiedostamatta sitä itse.
Hierominen on energiatyöskentylyä siinä missä reikikin, erona vain se että reikissä on olemassa jonkinlainen tietoisuus joka helpottaa tätä työskentelyä.
Tarkeepsi kun harjoittaa tietoisuuttaan niin ihmisen voi hieroa ilman kosketustakin, jolloin tulos on varmasti paljon parempi kuin normaali hieronnalla. Wink
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011 13:05:36 kirjoittanut Nimble » tallennettu

inkivääri
Vieras
« Vastaus #5 : 21.12.2011 13:08:43 »

[/quote]
Tarkeepsi kun harjoittaa tietoisuuttaan niin ihmisen voi hieroa ilman kosketustakin, jolloin tulos on varmasti paljon parempi kuin normaali hieronnalla. Wink
[/quote]

Olen samaa mieltä. Energialla hierominen/koskematta hierominen menee syvemmälle kroppaan. Eihän fyysiset sormet vain pääse lihaksen joka syyhyn kiinni. Energiasormet pääsee kyllä ja jos hierottava on vastaanottavainen, niin oivaltaa sen oleellisen eronkin.

smitten
tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 28.12.2011 12:25:23 »

Okei :DD Kun Nimble sanoi, että tietoisuuttaan harjoittamalla voi hieroa ilman kosketusta, miten seitä voisi käytännössä harjoittaa? Pitääkö siinä ajatella ja avata ns oma sisäinen energia virtansa kulkemaan hierottavan läpi vai miten se niiku menee?
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
inkivääri
Vieras
« Vastaus #7 : 29.12.2011 10:52:01 »

Minun mielestäni pelkkä oma tietoisuus tai oman egonsa/tahtonsa varassa työskenteleminen ei riitä. Tai se lähinnä vain kuluttaa hoitajan omia energiavarastoja, mikä ei ole kovin fiksua toimintaa.
Käytän aina itseäni/kehoani/mieltäni vain kanavana/välittäjänä, jonka kautta Korkeampi tietoisuus voi toimia sen mukaan, mikä on hoidettavalle parasta.

Hieroa voi pelkästään fyysisesti, jolloin ei kanavana tarvitse mitenkään toimiakaan. Mutta kun energia tulee kuvaan mukaan, on vastuu suurempi ja silloin minun mielestäni on syytä luottaa viisaampaan voimaan. Ja silloin myös hoidon tehoamattomuuskin on hyväksyttävä.

Nimblekin varmasti tarkoitti tietoisuudella sitä laajempaa tietoisuutta eikä vain egoa.. Smiley Näillä sanoilla kun aina väännetään peistä milloin missäkin ja milloin mistäkin..  angel Se minua aika usein ärsyttää, vaan pidän yleensä leipäläpeni tukossa  Lips Sealed off topic  angel

Kun avaa energiat Korkeampaan tietoisuuteen, niin samalla sitä avaa itsensä ja sisäiset energiansa tälle tietoisuudelle. Suojaukset pitää muistaa aina ja siitä aiheesta foorumilla on tietoa kyllä. Jos haluaa vahvan pohjan alkutaipaleelleen, niin esim. jokin reikin peruskurssi on ihan hyvä tietopaketti.  smitten
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.12.2011 15:45:35 »

Omasta mielestäni reikin peruskursseilla ei vielä ihmeitä tehdä..  Smiley Itse käytän vähän erilaisia työkaluja! Wink
tallennettu

inkivääri
Vieras
« Vastaus #9 : 29.12.2011 15:53:29 »

Kukapa sitä ihmeitä  angel, mutta jostain jos haluaa aloitella, niin mm. reikikurssi antaa eväitä. Kurssejahan nyt löytyy kaikenlaisia ja itsekin olen aloittanut ilman kurssin kurssia. Mutta tukena oli kokeneita hoitajia, joilta sai vastauksia ja tukea.  smitten
Jokainen on hoitajana omalla tiellään ja löytää työlleen omanlaiset työkalut.
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 29.12.2011 16:03:50 »

Reiki on monille se ensimmäinen kurssi kohti ihmeitä. Smiley Ihmeitä voi toki tehdä ilman kurssejakin.. Wink
tallennettu

SSMoonSS
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 04.01.2012 12:34:25 »

Heissan!!!

Olen itsekki joskus kyl miettiny just jotai reikiä Cheesy Tällä hetkellä ei vain ole aikaa  Undecided mutta toivottavasti tulevaisuudessa saisi sen verran aikaa itselle ja samoin jollekki just esim reiki kurssille =) En tarkoittanu omaa egoani ku puhuin omasta tietoisuudesta Cheesy
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 06.01.2012 08:32:45 »

Reikikurssit on kyllä todella antoisia ja kannattaa vain uskoa, että se reiki astelee kyllä sun elämään kun sen aika on. Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: