Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Transiittilistojen paikkaansapitämättömyyskö?  (Luettu 2906 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
minävaan
Vieras
« : 12.12.2011 14:19:32 »

Olen ihmetellyt et miksi astro.fi transiittlistoissa on muuttunut transiitteja, jotka on ennen ollut erilaisia. Muistan kun kirjoitin tänne ensimmäisen kerran ja joku kertoi, että minulla on 2008v mennyt punaisella pluton haastellisia ohituksia ja nyt kun olen katsonut niin 2008v minulla on mennyt uranus kolmio venus. Olen tilannut myös vuositulkinnan ja siellä on erilaisia tulkintoja kuin astrokalenterissa. Astrokalenterin mukaan minulla pitäisi mennä punaisella Neptunus sekstiili Mc ja vuositulkinnassa ei ollut edes mainintaa asiasta. Nyt kun katsoin vuoden 2010 ohituksia oli nekin muuttuneet Angry
Olen myös huomannut että astro.com sivustojen ohitukset saattavat myös poiketa astro.fi sivuston transiiteista. ehkä tämä kuulostaa teistä turhalta nillitykseltä, mutta minua ainakin kiinnostaa mikä noista tarnsiiteista on nyt se mihin uskoa crazy2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 12.12.2011 14:54:34 »

Hmmm... mitenköhän ne siis eroavat..?

Transiittilistauksethan voi itse määritellä eli klikkaillen valita mitkä transiitit näkyvät, joten valintoja muokaten tulee yllä erilaisia listoja.
Astro.fi ja astro.com sivustot käyttävät erilaisia orbeja eri taivaankappaleilla, joten transiitin tarkkuuden määrittelyssä voi tulla eroavaisuuksia siitäkin johtuen.

"Punainen transiitti" tarkoittaa aina vahvaa ja voimakasta transiittia, joita ovat kaikki hitaiden taivaankappaleiden transiitit, jotka voivat vaikuttaa samaan aikaan ja useamman vuodenkin ajan.

Astro-kalenterissa näkyvät hyvin nopeat transiitit, joita ei kaikkia ehkä ole vuositulkinnassa mainittu... mutta kaikki transiittilistaukset kaikissa ohjelmissa pohjaavat ephemerdeihin  http://www.astro.com/swisseph/swepha_e.htm joiden perusteella voi itse seurata taivaankappaleiden liikkeitä suhteessa omaan karttaan.

tallennettu

minävaan
Vieras
« Vastaus #2 : 12.12.2011 18:53:21 »

Siis muistan kun se punainen voimakas ohitus oli pluton ohitus ja nyt se onkin uranuksen. 2010v minulla oli punaisella neptunus oppositio aurinko ja nyt sinne oli tullut 2 punaisella olevaa transiittia lisää ja niitä ei ollut kyllä 2010v. En ole tse vaihtanut noita tarnsiittilistojen asetuksia,enkä edes osaisi? Voiko tuo astro.fi transiittilista siis näyttää aivan väärin?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: