Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten voin lohduttaa ystävää?  (Luettu 8649 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
miiarein
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« : 13.12.2011 00:36:11 »

Hei,

miten voisin lohduttaa parhaiten ystävää, jonka mies on vakavasti sairas?
Hänellä on aivokasvain, joka ei ota parantuakseen. Ikää miehellä on vajaa 35v, eli vielä olisi niin paljon koettavaa kahden lapsen ja rakkaan vaimon kanssa. Itseltä loppuu sanat, millä voisin heitä lohduttaa, enkä pääse heitä tapaamaan koska olen ulkomailla vielä muutamia kuukausia.

Miehen kunto on heikentynyt erittäin paljon viimeisen kahden kk aikana.

Jos teillä on neuvoja, ajatuksia, ohjeita tai lohdutuksen sanoja ottaisin niitä mielelläni vastaan.

Ystävällisin terveisin M
tallennettu
Serena`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #1 : 13.12.2011 01:21:11 »

Osta heille lahjaksi Rhonda Byrnen Salaisuus -kirja (The Secret). Antaa paljon toivoa ja henkistä voimaa kun oppii uskomaan siihen. Siinä on haastateltu mm. erästä naista, jolla oli rintasyöpä, ja kuinka hän parani pitämällä mielensä ja ympäristönsä positiivisena, ei keskittänyt energiaa siihen mikä on huonosti ja oli kiitollinen siitä mitä hänellä jo on. Siinä kerrotaan myös muista ihmeparantumisista ja ihme rikastumisista yms. Siitä on myös paljon apua itse ystävällesi ja koko muulle perheelle, ja miksei myös sinulle. Wink Suosittelen.
Voit tilata sen esimerkiksi suomalaisen kirjakaupan nettisivuilta ystäväsi osoitteeseen, jos itse olet ulkomailla. Ja jos itseltäsi loppuu sanottava, niin voin luvata, että kirja kyllä puhuu puolestasi. Smiley
On myös olemassa kirjaan perustuva elokuva, mutta siihen ei kyllä taida vielä olla suomenkielisiä tekstityksiä  Undecided Mutta jos ymmärtää hyvin englantia, niin suosittelen katsomaan. Se on ehkä jollain tapaa selkeämpi kuin pelkkä kirja.

Paljon voimia ja jaksamista ystäväsi perheelle ja sinulle, toivottavasti tästä oli apua.
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.12.2011 11:58:18 »

Mahdollinen apukeino fyysiselle puolelle:
Syöpäsolut eivät pysty käyttämään energiaksi  kuin sokeria. Niiden mitokondriot ovat sillä tavoin vahingoittuneita, että ketogeenisella ruokavaliolla syöpäsolut yksinkertaisesti kuolevat nälkään, kun eivät pysty käyttämään ketoneita energiaksi. Kaikki muut ihmisen solut pystyvät sekä sokeri- että ketoniaineenvaihduntaan, mutta syöpäsolut eivät.  Saksassa kokeillaan parhaillaan vapaaehtoisilla potilaillla ketogeenisen  ruokavalion vaikutusta syöpään. Erityisen tehokas ko. ruokavalio on jostain syystä nimenomaan aivosyöpiin.

Jos siis on halua kokeilla tällaista ruokavaliomuutosta, se saattaisi olla kannattava vaihtoehto.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Serena`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #3 : 13.12.2011 21:01:55 »

Niin tuosta kirjasta vielä. Tämä nainen parani siis täysin ilmaan minkäänlaista kemoterapiaa tai hoitoja kolmessa kuukaudessa. Lääkärit olivat tätä ennen "tuominneet" hänen sairautensa parantumattomaksi. Jälkeenpäin lääkärit julistivat sen ihmeparantumiseksi.
Jokatapauksessa en ole väittänytkään, että miiareinin ystävän mies tulisi kokemaan samanlaisen ihmeparannuksen heti kirjan luettuaan... Kirjassa on vain esimerkkejä, miten positiivinen ajattelu on auttanut ihmisiä parantumaan mm. fyysisistä sairauksista, sekä auttanut muillakin elämänalueilla. Ja eihän sen ostamisesta heille haittaakaan ole?  Wink
Tätä asiaa on vaikea selittää ymmärrettävästi itse, on aika pitkäselitteinen asia ja siksi siitä onkin tehty kirja/elokuva. Mutta lyhyesti sanottuna se kertoo vetovoiman laista, ja on hyvin positiivissävytteinen kirja. Suosittelen lukemaan itse ennen kuin tuomitsee.  Smiley Ja jossei muuta, niin ainakin kirja voi antaa pienen toivon pilkkeen ja piristyksen heidän elämään, joka on varmasti tuossa tilanteessa hyvin toivottua.
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #4 : 13.12.2011 21:43:37 »

Ei tommoseen pysty vastaamaan, kun ei ole kohdalle osunut. Tuskin pystyn hyvästä kyvystäni huolimatta ymmärtämään miltä se sitten omalle kohdalle osuessa tuntuisi?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #5 : 13.12.2011 22:00:03 »

OK, ymmärrän pointin *Marie*
Hyvinkin voisi olla, että jollekin tuollaisen kirjan lähettäminen tuntuisi suorastaan negatiiviselta; kettuilulta jopa  Undecided
Ja jollekin toiselle se taas voi olla se juttu joka antaa niin paljon valoa että jaksaa eteenpäin   Undecided
Mutta ei tuollaista nyt ihan tuntemattomille toki tehdäkään, eli kyllä se lahjan antaja itse osaa päätellä, olisiko se paikallaan vai ei.
Hyvä aatos, mutta vaatii harkintaa  smitten
tallennettu
Serena`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #6 : 13.12.2011 22:38:24 »

Mitä itse muuten tekisit? Ottaisitko hoidot vai luottaisitko kirjaan ja ennenkaikkea itseesi?  coolsmiley

Miksi pitäisi valita vain toinen, kun voi valita molemmat? Toinen ei poissulje toista.
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Serena`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #7 : 13.12.2011 22:46:33 »

Mutta totta on, että kyllä miiarein tuntee ystävänsä, ja tietää varmasti itse olisiko kirjalla positiivinen vai negatiivinen vastaanotto. Voithan myös lukea kirjan ensin itse ja päättää sitten. Se on kuitenkin yksi monista vaihtoehdoista auttaa, kunhan ehdotin.  Smiley
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
miiarein
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #8 : 16.12.2011 10:14:12 »

Hei,

kiitos kaikille näistä viesteistä.
Kiitos Solnishko ajatuksistasi! Smiley

Ajattelin itsekkin tuota the secret-kirjaa, leffaa, mutta se ei oikein tunnu nyt sopivalta tälle perheelle.
Voisin yrittää vihjata tuosta sokerista. Eihän sitä koskaan tiedä . . .
Muistutan taas ystävääni, että olen aina käytettävissä, jos hän sitä kaipaa. En oikein muutakaan osaa tähän hätään.

Annetaan heille yhdessä energiaa ja voimaa arjen askareisiin!



Hyvää ja rauhallista joulun odotusta kaikille!

 angel
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.12.2011 14:06:18 »


Tuosta sokerien vaikutuksesta syöpään olen kuullut myös. Ja lisäksi ristikukkais- kasvien syönnin pitäisi ainakin ehkäistä syöpää tehokkaasti (raakana tai höyrytettynä.)

Ja tässä kohtaa muistutan vielä: Elimistön energia-aineenvaihdunnan kannalta KAIKKI hiilihydraatit ovat sokeria. Ketogeenisessa ruokavaliossa hiilihydraattien määrä tiputetaan 20-50 grammaan päivässä, mihin mahtuu erittäin paljon vihanneksia ja vähän marjojakin, eli lihansyöntiruokavaliosta ei ole kyse. Mutta syöpä syö ihan yhtä iloisesti sokeria, hunajaa, viljoja, maitotuotteiden hiilihydraatteja, makeiden  hedelmien hiilihydraatteja ja pähkinöidenkin hiilihydraatteja: Ne ovat kaikki elimistön kannalta sokeria.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: