Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musiikin vaikutus  (Luettu 19977 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« : 20.02.2006 20:41:31 »

Kuinka erilainen musiikki teihin vaikuttaa? Rentoutukseen, millainen musiikki?
Taustamusiikkina millainen? Iloisella tuulella? Surullisella tuulella? Kiukkuisena?

Itse kuuntelen todella erilaisia musiikkeja ihan fiiliksien mukaan.
Rentoutumiseen lintujen laulua, veden solinaa, valaiden ääniä, ihan rauhallista klassista.
Taustalla voi soida mikä vaan tarpeeksi hiljaa.
Iloisena ollessani poppia ja rokkia.
Surullisena klassista.
Kiukkuisena heviä tai klassista, riippuu ärhäkkyyden laadusta.
Entäs te?
tallennettu
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #1 : 20.02.2006 20:46:53 »

mulle musiikki on elämä. ilman musiikkia en eläisi varmaankaan...soitan itse pianoa ja se on pahan olon purkautumismuoto. Soitan pianoa kun olen iloinen, surullinen, ahdistunut ihan mitä vaan ja musiikkia kuuntelen koko ajan. Harvoin minulla on hiljaista hetkeä, ettei mitään musiikkia olisi päällä. Sanoitukset mulle on tosi tärkeät kappaleissa. Niissä voi samaistua omaan tilanteeseen ja ehkäpä nähdä toisen näkökulman ja sitten helpottaa Wink
Itse teen sanoja kappaleihin ja sitten teen sävelen niihin...mutta luvuuden purkautumiseen tarvittiin oman äidin kuolema...sen jälkeen runoja ja kappaleita on syntynyt tosi paljon.
 Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #2 : 20.02.2006 20:57:02 »

Itse en oikeastaan juuri muuta kuuntelekaan, kuin heavya/rockia... Ozzy, Black Sabbath, AC/DC, The Beatles, The Doors, Nirvana, Metallica, Alice Cooper yms. yms.  Cheesy Sitten toisinaan klassista ja joulunaikaan joulumusiikkia... Ja onpa yksi ns. luonto-cd:kin, SUSIA tietysti ! AUUUU !!  kuu
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #3 : 04.03.2006 19:26:35 »

Yksi MAHTAVIMPIA terapiamuotoja ! Musiikki siis.  smitten En voisi elää ilman musiikkia ! Nytkin kun meno päällä, paukkuu OZZY kybällä !! JIIHAA !!  Cheesy Must on tullu, musiikki-hullu...  Wink
tallennettu
taikuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112



Profiili
« Vastaus #4 : 10.03.2006 10:40:13 »

Musiikki on mahtavaa

se antaa ihmisille niin paljon erilaisia tuntemuksia. Itse kuuntelen musikkia ihan laidasta laitaan.
 Varsinkin kun olen lenkillä niin napit korviin ja eiku menoksi.
Tulee aina hyvä olo musiikista.

Olen monasti ajatellut että kyllä rytmisellä musiikilla on todella suuri vaikutus ihmisiin. Kun niin monessa kansakunnassa on saavutettu transsintila musiikin avulla.

Pitää vissiin olla varovainen tuolla metikössä kun juoksee että ei ole liian rytmistä ties mihin joutuisin vielä.  2funny  2funny



Taikuri    smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 10.03.2006 11:00:24 »

Lainaus
Kuinka erilainen musiikki teihin vaikuttaa? Rentoutukseen, millainen musiikki?
Taustamusiikkina millainen? Iloisella tuulella? Surullisella tuulella? Kiukkuisena?

Aika moni täällä tietääkin jo, että olen suuri metallimusiikin ystävä - hyvin raskaan sellaisen. Mitä pidemmälle henkinen tieni on vienyt sen raskaammaksi musiikkikin on mennyt. Raskas musiikki tasoittaa liitelevää ja leijailevaa mieltäni ja auttaa minua maadoittumaan, eteenkin kun ihan alimmaiset chakrani toimivat vielä huonosti ja ovat ihan onnettomia ylimpiin verrattuina.
Metallin lisäksi kuuntelen paljon japanilaista, arabilalaista, intialaista ja espanjalaista musiikkia. Musiikin kielellä ei niinkään ole väliä, kunhan kappale tarttuu. Persoonallisuus on valttia, sillä olen itsekin Persoona Cheesy Esimerkiksi Stompin kaltainen, mutta laululla varustettu miesbändi Cleaning Women on aivan ihana! ... Puhumattakaan intialaisesta räpistä tai japanilaisesta rockista! Grin

Musiikki ei näyttele sen suurempaa osaa elämästäni. Pidän musiikin aina taustalla soimassa, kun kirjoitan tai olen syventynyt suurimpaan rakkauteeni, piirtämiseen. Joskus illasta tekee mieli kuunnella jotain rauhaisaa, muttei kuitenkaan väsyttävää musiikkia. Yleensä silloin soi espanjalainen flamenco.

Jos olen todella vihainen, hermostunut tai rauhaton, minun täytyy saada kuunnella jotain aivan kaamean nopeaa, päätöntä mättöä, koska uskokaa tai älkää, se rauhoittaa. Yhden suosikkibändini musiikki osuu suoraan sydänchakraani ja bändiä kuunneltuani minulla on aina virkeä ja hyvä mieli. Sitä ikään kuin hyökkää sydänchakran mustaa rummutusta vastaan vieläkin mustemmalla rummutuksella, joka puhdistaa ja tuo hyvän mielen. Wink

Minulla on myös herkkä taipumus synestesiaan, eli näen musiikkia, sanoja ja numeroita väreinä. Joku hauskan värinen kappale tai laulajan ääni saattaa vangita minut ihan kokonaan ja intoudun sitten kuuntelemaan tuota bändiä tai artistia ^____^
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #6 : 10.03.2006 12:32:47 »

Yes ! AthaMaarit !  smitten Niinkuin minutkin "metallineidoksi" tiedetään... Nytkin "paukkuu" heavy taustalla. Mosh !!  Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #7 : 10.03.2006 14:53:48 »

Jokin tietty musiikki ja biisi saa minut hyvälle tuulelle, alkaa tanssittamaan, joistain biiseistä tulee hyvin voimakas tunne ja olo.
Paljon musiikki herättää ihania muistoja, myös surullisiakin.
Musiikki on minulle tärkeää  Smiley
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #8 : 10.03.2006 23:33:32 »

Raskas musiikki tasoittaa liitelevää ja leijailevaa mieltäni ja auttaa minua maadoittumaan

Voisiko se sitten olla noin minullakin...
Tänään autolla ajaessani ja Linkin Parkin Faint:ia huudattaessani mietin, että miten minäkin, yli 30v äiti-ihminen yhä edelleen saan suurimmat kiksit niistä kappaleista, joissa huudetaan/karjutaan/öristään raskaalla tempolla, että "You gonna listen to me, like it or not" tai "You can´t bring me down" tai "only I guide, my inner self".

Sanoitukset ovat HYVIN tärkeitä minulle...

Voisi kuvitella, että mokoma uhoaminen nostaa aggressioita, mutta itse koen mm. kyseiset lainaamani kappaleet päinvastoin hyvin rauhoittavina.

Siis tunnen saavani voimaa, ja olevani sovussa itseni kanssa.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #9 : 12.03.2006 18:41:48 »

Hevikkäämpi musisointi upposi joskus teini-iän alkumetreillä, siitä sitten siirryttiin punkkiin ja sen sellaiseen. Nykyäänkin tuo hc-punk laittaa jalan vippaamaan että näin...Toisaalta olenkin muutamaan otteeseen joitain suosikkejani täällä jo ylistellyt, joten se niistä.

Toisaalta tulee kuunneltua ns.konekamaa, jo ylistettyä DModea sekä kaikenlaista Prodigy-tyyppistä, vaikken sen genren nimeä niin tiedäkkään...
Musiikkimakusopassa on myös chanson-musiikkia, vanhaa jazzia, psykobillyä,  klassista ja 70-luvun övereintä discoa, 60-luvun shäröilyä, ja ainesten mittasuhde on yleensä mielialasta kiinni.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #10 : 12.03.2006 18:54:09 »

niin ja vaikutus..riippuu haluaako tunnelmoida, siivota, saada aikaan taustahälyä vai mitä..Silloin kun olen itsekseni mitä tahansa yllämainituista voi soida tai sitten vain nautin hiljaisuudesta jos muuten on ollut kakofoninen olo koko päivän.
 ( En tiedä muista foorumilaisista, mutta joskus herkistyn äänille vähän liikaakin. Heräilen yöllä seinäntakaisiin tai menen jotenkin epärytmiin, jos ympärillä on hirveästi rauhatonta hälinää eri suunnista. En ikinä voisi pitää tv:tä ja radiota yhtä aikaa päällä ja vielä jutella jonkun kanssa samaan aikaan. Siihen sitten vielä jonkun kodinkoneen ääni taustalle, yök! Ihme että festareilla tai keikoilla mulle ei tule tätä efektiä? Kovaääniset ja varsinkin muita puheellaan keskeyttävät ihmiset saavat myös niskakarvani pystyyn..)
Olenkohan sitten jonkin sortin audiomasokisti, kun noiden oireiden kanssa voi kuitenkin nauttia ihan kybällä M.A.Nummisen klassikkolastenlauluista, mm. Auto synnyttää, Sikakunnossa ja Kookospähkinä rulettavat joo!!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 13.03.2006 10:15:52 »

musiikin vaikutus ja tarve on erittäin suuri
sitä etsii musiikista tulkkia omalle tunnetilalleen
sitä tunnetilaansa myös laulaa itse
kaikenlaista musiikkia
hassisen konetta ja alankoa siivoukseen ja jos ei riitä,nostalgista pelle miljoonan moottoritietä ,muisteloita nuoruudesta siivouksen lomassa
HECTOR on melkeinpä epäjumala meikäläiselle,jotta siitä ei sen enempää
chydeniuksen rakkauslaulut raikuvat ilmoille tuolla ollessani matkalla jonnekin
tanita tikaram ,jännä tuttavuus
pentti hietanen,sopiva tumma,maskuliininen tiettyyn mielentilaan
60-luvun melodiset kappaleet,oi niitä aikoja,nukke pieni mun ,aika haaveilun,
holvikirkko,leijat..kaikki nuo ja monet muut ..tykkään jostain syystä ihan hirveesti,luultavasti äitini on laulanut ja kuunnellut niitä ollessani pienenä tyttönä,pienenä tyttönä,pienen pienenä tyttönä...olen ilmeisesti imenyt ne itseeni äidinmaidon ohella..
äidistä puheenollen myös klassista,edvard griegin morning mood kuvaa täydelleen äidin kuoleman toukokuun aamuun omalla kotitiellä,kaunis lähtö
kummisedän rakkausteema kaikessa kauneudessaan ja tarinan traagisuudessa
queenia,eloa,eric claptonia,dylania..klassisia musiikin taitureita
että laidasta laitaan,ostan musiikkia aika lailla,cd-levypino kasvaa ja kasvaa..
kokeilin yhen nuoren miehen sielunelämään kiinni päästäkseni iron maideniakin,
muttei se pitemmän päälle soinut,tytär on löytänyt sen selittämään plutoaan
tärkeää,ylen tärkeää on musiikki minulle
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #12 : 13.03.2006 10:25:25 »

Minulle tuli mieleen sellaisia, jotka ovat aikanaan koskettaneet todella syvältä jollain tapaa. Esim.
Juicen monen monet kappaleet. Ehkä päällimäisinä Viidestoista yö, jota kuuntelin 18vee menetettyäni rakkaani. Rakkauden ammattilainen on myös yksi joka on ollut aivan mahtavan koskettava. Juicellahan näitä kauniita ja syviä sanoituksia riittää.
Epuilla on myös montaa koskettavaa....,mutta en nyt juuri nimiä muista.
Beatles on ollut jostain kumman syystä minulle ihan lapsesta asti, todella tärkeä....sitä en olekkaan koskaan oikein ymmärtänyt, että miten sen edes löysin, sillä sitä ei kaverini kuunnelleet eikä kotona vanhemmatkaan...jostain sen vain nappasin...
Imagine tietty on yksi ihanimmista, mutta myös moni muu.
Mikä hassuinta olen jotenkin elämäni aikana alitajuisesti 'tsiikaillut sillä silmällä' John Lennonin oloisia miehiä...  Wink
Jopa aviomieheni oli melkoisesti hänen näköisensä... Grin
Joten musiikin vaikutus voi olla näinkin radikaalia ja vaikuttavaa...  Grin
Olen käynyt muuten teatterissa katsomassa vuosi(ko?) sitten sellaisen Beatles-musikaalin ja se oli niin ihana ja vaikuttava ja koskettava, että 'taju'meinasi lähteä..  Shocked

Ihan nuorena(lapsena) kuuntelin Elvista ja Hanoi Rocksia. Cool

Mutta musiikki todellakin on minulle todella tärkeää.
Se vaikuttaa niin monella alueella ja monella tapaa.
Se käy mihin mielentilaan tai tunnelmaan vain....
 smitten
« Viimeksi muokattu: 13.03.2006 13:41:40 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 13.03.2006 13:36:08 »

Lainaus
Minulle tuli mieleen sellaisia, jotka ovat aikanaan koskettaneet todella syvältä jollain tapaa. Esim.
Juicen monen monet kappaleet.

Juice! Voi ei, tästä onkin saanut kuulla tosi paljon, kun olenb käynyt yläasteen ja lukion Juankoskella. Ensimmäinen kommentti ulkopaikkakuntalaisilta oli AINA "Juankoski Here I Come!"  :Smiley Cheesy
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #14 : 15.03.2006 12:24:55 »

Taustamusiikkina millainen? Iloisella tuulella? Surullisella tuulella? Kiukkuisena?

Itse kuuntelen todella erilaisia musiikkeja ihan fiiliksien mukaan.
Rentoutumiseen lintujen laulua, veden solinaa, valaiden ääniä, ihan rauhallista klassista.
Taustalla voi soida mikä vaan tarpeeksi hiljaa.
Hei "täysikuu"

Mielialani ei juurikaan vaikuta musiikin valintaan.
- siivotessa tarvitsee vähän vauhdikkaampaa

Muuten kuuntelen lähes tulkoon aina
ns. rentouttavaa
ja mielialaa kohottavaa musiikkia,
kuten lintujen laulut, veden solina,
banhuilu, kaikki rauhallinen. 

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/peasus.gif)

Feng Shui musiikki;
- Chinmaya Dunster, Part One
  - Music for tuning into fundamentarl energies
- Chinmaya Dunster; Part Two
  - Music for the practice on Feng Shui
sisältävät kaikkien elementtien musiikkia,
Vuori, Myrsky. Tuuli, Tuli, Maa, Meri, Taivas, Järvi
joten sieltä saan sitten vähän vauhtiakin,
kun se on tarpeen.

En juurikaan kuuntele radiota
eikä minulla ole TV-tä.
- rakastan rauhaa ja yksin oloa

Olen ns. rauhallisen elämän vaiheessa
ja haluan hiljaisuutta ympärilleni.
Kissa pitää huomen,
etten aivan jämähdä paikoilleni.
 

Sisäisen ääneni kuuntelun opettelu
ja henkisen kasvuni aikaa.



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: