Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko eläimillä sielu?  (Luettu 11644 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuutamotuuli
Satunnainen astroilija
*

Hiukan hukassa.

Profiili
« : 17.12.2011 15:06:54 »

Tästä aiheesta kiistellään paljonkin, keskustelua siis kehiin!  Wink

tallennettu

"Pimeys ei ole aina paha, eikä valokaan aina hyvä" - P. C. Cast

<http://kuutamotuuli.blogit.fi/>
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 17.12.2011 15:17:03 »

On.
tallennettu
trius
Kanta-astroilija

Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.

Profiili
« Vastaus #2 : 17.12.2011 16:28:42 »

On!

Silmissä on erilainen vinke jokaisella eläimellä. Ja toisten kanssa löytyy se sielujen sympatia. Moni niistäkin on minua kovasti opettanut elämään suhtaumisessa tai käytöstä.

Eläimet muutenkin rakkaita, miksi niillä ei olisi sielua, on niillä  smitten
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #3 : 17.12.2011 21:26:30 »

Eläinten tietoisuudestahan voisi kiistellä loputtomiin. Lapsuuden lemmikki löytyy kuitenkin varmasti paratiisista jos on ollut kiva lemmikki ja jos paratiisia on.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 17.12.2011 23:41:22 »

On.
smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 17.12.2011 23:53:57 »

Meillä on täällä vanhoja keskusteluita, joista voitte käydä lukemassa ajatuksia aiheesta. Vanhoja ketjuja saa herätellä henkiin kommentoimalla!

Eläimellä sielu...?
Syntyvätkö eläimetkin uudestaan
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 18.12.2011 13:55:41 »

Oi tietysti on.  smitten Mutta Atha laittoikin linkkiä, mistä löytyy lisää aiheesta.  Wink
tallennettu
Aquila
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 18.12.2011 14:13:38 »

Jos lähdemme siitä olettamuksesta, että tietoisuus omasta olemassaolosta on perimmältään sielullinen, silloin kaikilla eläinkunnan yksilöillä on pakko olla sielu ilman poikkeuksia. Kysymys siitä, voiko/osaako, ihmistä matalamman älykkyystason omaava eläin reinkarnoitua on jo toinen juttu. Sanoisin, että ei voi !

coolsmiley

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 18.12.2011 14:21:01 »

voiko/osaako, ihmistä matalamman älykkyystason omaava eläin

coolsmiley

Kyseenalaistan tämän...  coolsmiley Olemmeko me, ihmisiksi kutsutut jotenkin muka älykkäämpiä kuin eläimet? Kuinka niin ja millä perusteella? Me, jotka tuhoamme tätä planeettaa, me jotka emme osaa rakastaa yhtä pyyteettömästi kuin eläimet. Mitä ylipäänsä on älykkyys ja miten ja kuka sen määrittelee? Korotamme itse itsemme määritellessämme älykkyyden ja määritellessämme itsemme älykkäämmäksi kuin toiset saman Luojan luomat olennot.  Wink
tallennettu
trius
Kanta-astroilija

Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.

Profiili
« Vastaus #9 : 18.12.2011 14:25:27 »

coolsmiley

Kyseenalaistan tämän...  coolsmiley Olemmeko me, ihmisiksi kutsutut jotenkin muka älykkäämpiä kuin eläimet? Kuinka niin ja millä perusteella? Me, jotka tuhoamme tätä planeettaa, me jotka emme osaa rakastaa yhtä pyyteettömästi kuin eläimet. Mitä ylipäänsä on älykkyys ja miten ja kuka sen määrittelee? Korotamme itse itsemme määritellessämme älykkyyden ja määritellessämme itsemme älykkäämmäksi kuin toiset saman Luojan luomat olennot.  Wink

Juuri tästä pidän eläimissä erityisesti: ne osaavat rakastaa pyyteettömästi. Sitä samaa toivoisi ihmisiltäkin, mutta takana on usein laskelmointia ja ehtoja :/
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 18.12.2011 14:28:56 »

coolsmiley

Juuri näin.
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija

Oman tien kulkija - Etsijä

Profiili
« Vastaus #11 : 19.12.2011 00:41:33 »

Jos lähdemme siitä olettamuksesta, että tietoisuus omasta olemassaolosta on perimmältään sielullinen, silloin kaikilla eläinkunnan yksilöillä on pakko olla sielu ilman poikkeuksia. Kysymys siitä, voiko/osaako, ihmistä matalamman älykkyystason omaava eläin reinkarnoitua on jo toinen juttu. Sanoisin, että ei voi !

coolsmiley

Mulla jäi kyllä epäselväksi miten äly liittyy reinkarnaatioon? Jos se äly on mitä on täällä Palleroisella, mutta se mitä se on sitten siellä toisellapuolen on taas eri juttu. Eihän me muutenkaan kaikkia (läheskään) tiedetä täällä. Jos me tiedettäisiin niin miks me tultaisiin tänne  "tosi tv:hen"  Cheesy ollenkaan sieltä toisaalta?

Ps sullon hieno avatar.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Aquila
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 19.12.2011 11:38:10 »

Mulla jäi kyllä epäselväksi miten äly liittyy reinkarnaatioon? Jos se äly on mitä on täällä Palleroisella, mutta se mitä se on sitten siellä toisellapuolen on taas eri juttu. Eihän me muutenkaan kaikkia (läheskään) tiedetä täällä. Jos me tiedettäisiin niin miks me tultaisiin tänne  "tosi tv:hen"  Cheesy ollenkaan sieltä toisaalta?

Ps sullon hieno avatar.

Kiitos! Sullon hieno nimimerkki  Smiley

Oman uskomukseni mukaan sielun henkinen olemus on täsmälleen sama kuin sillä biologisella olennolla jonka sielu on imenyt itseensä täällä inkarnaationsa aikana. Koiran sielulla on koiran äly, apinan sielulla apinan äly, madon sielulla madon äly. Tarvitaan korkeampaa intelligenssiä jotta sielu ymmärtäisi uudestisyntymisen mahdollisuuden.

Olen myös lukenut Michael Newtonin kirjat mistä Evea mainitsi, ja pidän niiden kertomaa melko uskottavana.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 19.12.2011 12:14:37 »

Minä en ole lukenut mtn kirjoja, mutta väitän, että sielumme on matkannut täällä matkan, joka on kulkenut elottomista; kuten kivistä, kukkien ja puiden kautta eläimeksi ja siitä sitten ihmiseksi...
Monilla kehittymättömämmillä eläimillä, kuten vaikka kottaraisella ja ahvenella, on ryhmäsielu, ne ovat keskenään yhtä ja samaa, ainakin parvikohtaisesti, mutta esim. Korppi ja varis on jo yksilösielu.

Eläimet yleensä ottain eivät ole sen älyttömämpiä tai älykkäämpiä kuin me, niiden älyllisyys on vain kohdistunut muihin asioihin, ja itsestäni tuntuu lopulta, että ne ovat paljon älykkäämpiä kuin me ihmiset jotka keskitymme aivan turhiin asioihin täällä.
Jotenkin hankala puhua kehittymättömistä ja kehittyneistäkään, kun ei se aivan niinkään ole.

"Tarvitaan korkeampaa intelligenssiä jotta sielu ymmärtäisi uudestisyntymisen mahdollisuuden."
Tällekin tekee mieli irvistää. Kissat ja koirat muistavat, miten ovat valinneet elämäntehtävänsä, ja mikä se on Smiley

Siis tämä ihmisen nostaminen joksikin korkeamman intelligenssin olennoksi saa minun karvani pystyyn.

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #14 : 20.12.2011 18:26:38 »

Itse asiassa on. Sielulla ei ole älykkyystason kanssa mitään tekemistä - myös reinkarnaatio perustuu DNA:han ajan myötä kerääntyvään bioinformaatioon, sillä kaikki olentojen perustoiminnot muodostuvat sukupolvien ajan aikaisemmasta altistumisesta, olkoonkin hyvin kaukaisesta. Eli esimerkiksi madolla voi olla "karmaa", jos sen esi-isä monta sukupolvea sitten koki jatkuvasti jotain, eli vaikka se itse ei ole kokenut asiaa, sen genomissa on merkintä automaattisesta reaktiosta ko. asiaa kohtaan. 

Myöskään inkarnoitumisesta ei kukaan tai mikään tee päätöstä, vaan ne tapahtuvat silloin kun se suurimmalla todennäköisyydellä on mahdollista (=milloin parhaiten itseäsi vastaava genomi on aktiivinen.)

tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: