Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä merkki valehtelee eniten?  (Luettu 23485 kertaa)
0 jäsentä ja 19 vierasta katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.12.2011 10:34:10 »

Tiedan vain kaksi tapausta, joiden tiedan valehtelevan ja onneksi elamassani ei ole tullut naita kovin paljon vastaan.

Toinen on aitini, joka on alkoholisti ja peittelee juomistaan ja muutamia muita juttuja elamassaan hapean takia ja jattaa asioita kertomatta. Han ei kuitenkaan menisi mielestani varsinaisesta tyypillisesta valehtelijasta, silla esimerkiksi selvana hanella ei ole tapana keksia juttuja, vaan han saattaa jattaa jotain juttuja kertomatta menneisyydestaan ja kaunistelee totuutta, mutta jos hanelta kysyy asioista suoraan, etta "onko asia nain?" niin han kylla sitten usein myontaa, etta miten asia todellisuudessa on, mutta han ei itse kertoisi asiaa kuitenkaan oma-aloitteisesti ja olisi rehellinen, vaan se pitaa kaivaa hanesta jos tahtoo. Han on myos huono valehtelija kaiken lisaksi.
Han on  aurinko leijona kuu oinas askendentti kauris Kartalla Neptunus 0 astetta ja Mars inkonjuktio Kuu.

Mutta sitten paasemmekin oikein valehtelijoiden valehtelijaan, joka on sellaisella tasolla valheissaan, etta en oikeasti edes tieda MISTA aloittaa.  Grin Kyseessa on eras tyyppi, joka on oikein charmantti, suloinen, hyvantahtoinen ihminen, mutta aivan KASITTAMATON valehtelija, joka menee valheissaan sellaiselle tasolle, etta valheita on erittain helppo uskoa, koska ei voisi uskoa, etta kukaan voisi valehdella sellaisista asioista mista han valehtelee. Tama tyyppi on erittain draamanhakuinen ja kayttaa valheitaan ja teatteriesityksiaan saamaan huomiota.
Han on valehdellut asioista kuten etta hanella on vakava sairaus (jonka nimea han ei tieda) ja hanella on 2kk elinaikaa (kummasti viela 2 vuoden jalkeen tuossa normaalisti elelee) ja kay vaarallisissa hoidoissa (kukaan ei ole koskaan nahnyt tai kuullutkaan ja hanen kuvailemansa hoito ei omaan korvaani kuulosta miltaan mita taman tasoiselle sairaudelle tehtaisiin), ja syo laakkeita (mutta kukaan ei ole koskaan nahnyt naita laakkeita eika hanen ottavan niita tai kayvan edes apteekissa ja asumme hanen kanssaan 24/7 2 vuoden ajan.). Han kuulemma tyoskentelee salaiselle palvelukselle taalla Briteissa ja on mennyt todella pitkalle tassa valheessaan mm. saaden "yllattavia" kutsuja lahtea Irakiin/Afganistaniin/Lontooseen/Venajalle tappamaan vaarallisia terroristeja ja tama tapahtuu aina loma-aikoina tietenkin ja myohemmin saan sivukorvalla tietaa, etta han oli perheensa luona kaymassa ja etta oli samaan aikaan "Irakissa" ollessaan kaynyt ystaviensa kanssa kahvilla Lontoossa - jannittavaa. Grin Han on myos kehitellyt kaikenmaailman papereita ja kunniamerkkeja itselleen ja erilaisia "security ohjelmia" joita esittelee muille todistellakseen valheitaan todeksi, vaikka kaikki nama jutut on selkeasti tehty Wordilla eika mikaan todellinen salainen palvelu kayttaisi niin kapyisi ohjelmia (vaikka ne ovat kuitenkin ihan ok nakoisia).  Grin Han on myos tappanut useita ihmisia elamansa aikana ja tehnyt salaisia tehtavia Amerikassa (ja vuotta myohemmin nayttanyt kuvia perhelomalta Amerikasta kun he soivat perheen kanssa Tacoja Taco Bellissa, joka sattui olemaan samana kesana kun han oli jahtaamassa terroristeja Amerikassa/Argentiinassa/Tibetissa...hmm... Grin). Lisaksi han on jarjestanyt useita laksiaisjuhlia, kun on tullut "katastrofaalinen kutsu lahtea pois maasta" ja kaiken draaman jalkeen "Emme enaa koskaan tapaa!!"-tyyppisten puheiden jalkeen han on seuraavana aamuna pokkana tehnyt keittiossa kahvia eika lahtenyt mihinkaan.  :Smiley

Hanella on myos "mielettomasti rahaa" ja "voisi ostaa mita vain milloin vain", mutta kummasti hanen pankkitilinsa saldo on aina minuksella ja maksaa aina kaiken luottokortilla. Hanella on myos n. 20v hajoamispisteessa oleva auto, jota "ei ole varaa kunnostaa", mutta kuitenkin han omistaa oman huvilan Ranskassa ja useamman pankkitilin Sveitsissa.... idiot2  

Han myos kertoo valheensa erittain viekkaasti, niin etta niita on hyvin helppo uskoa ja kayttaa hyvaksi ihmisten omaa mielikuvitusta. Esimerkiksi han jattaa asioita sanomatta juuri tietylla hetkella, kayttaa tiettyja emotionaalisia tunneilmaisuja ja painotuksia saamaan tarkoituksensa lapi. Esimerkiksi han voi sanoa jotain kuten "Niin...minahan en voi koskaan luovuttaa verta [koska olen niin sairas ja kovalla laakityksella]" (lisana tietty kostuneet silmat ja masentunut huokaus), mutta todellisuudessa han ei voisi luovuttaa verta, koska on harrastanut seksia miehen kanssa.  buck2 Tassakaan han ei varsinaisesti VALEHDELLUT sanoessaan nain, mutta antoi ymmartaa ja sai muiden myotatunnot ja draamat osakseen.

Ongelmallista hanen valehtelussaan hanen kannaltaan on se, etta ehkapa juuri tuon  aurinko kaksoset takia han ei ole taysin sujut koko ajan valheidensa kanssa. Niinpa jos on tarkkana ja on hyva muisti (niin kuin esimerkiksi minulla on), niin vuosien aikana pienet lipsahdukset paljastavat aika paljon koko totuudesta kun oppii vain laskemaan 1+1=2....Myos esimerkiksi jos joku valhe ei enaa saa aikaan tunnereaktioita muissa niin kuin ennen, niin han jattaa taman aiheen kasittelemisen pitkaksi aikaa ja nostaa sen taas ylos vahan ajan kuluttua ja kokeilee, etta vielako toimii.  Grin Jannittavia keinoja han kayttaa kylla.

Uudet ihmiset aina ihastuvat haneen, koska han osaa olla erittain charmantti, fiksu ja filmaattinen, mutta arkielamassa han heilahtelee totaalisen passiivisen depression ja suorastaan manian valilla ja on varsin epatasapainoinen kaikin puolin. Han ei kuitenkaan ihmisena ole mitenkaan "paha", vaan han vain haluaa ihan mielettomasti huomiota ja on keksinyt kasittamattomia keinoja saada sita. Jannittavinta on se, etta han todella tuntuu itse oikeasti uskovan naihin omiin juttuihinsa niin vahvasti ja han ELAA siina maailmassa paassaan etta han todella olisi naita asioita niin voimakkaasti, etta hanta on erittain helppo uskoa. Kyse ei ole mistaan paalleliimatuista valheista, vaan han oikeasti joka solullaan on mukana naissa teatteriesityksissa ja todella pistaa kaikkensa peliin, mutta han ailahtelee esityksissaan eika ole tasainen pidemmalla tahtaimella, vaan rakoilee ja tama sitten on ainakin minulle hanet paljastanut.

Tarinoita on satoja, tassa jotain satoa.
Han on  aurinko kaksoset  askendentti kuu skorpioni aspect_con pluto Pluto on viela kaiken lisaksi peraantyva.
Kartalla suurristi pysyvissa merkeissa ja mystinen suorakaide vesi ja maamerkeissa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011 10:51:41 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 21.12.2011 10:46:18 »

Tassa viela taman viimeisen herran kartta, jos jotain kiinnostaa. Kartalla on kylla PALJON merkkeja mahdollisuuksista valehteluun ja tallaiseen kaytokseen.

http://aijaa.com/002469235730.gif
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #17 : 21.12.2011 11:30:26 »

Tassa viela taman viimeisen herran kartta, jos jotain kiinnostaa. Kartalla on kylla PALJON merkkeja mahdollisuuksista valehteluun ja tallaiseen kaytokseen.

http://aijaa.com/002469235730.gif

Tuon miehen kartta on hyvin samanlainen tai siinä on yhtäläisyyksiä tuntemaani naiseen, joka vaikuttaa juuri tuollaiselta. Ulkoisesti siis hyvinkin mukava, mutta osaa valehdella kirkkain silmin päin naamaa. Menee aikaa, ennenkuin sen huomaa. Minä olen helppo kohde, koska uskon hyvää...

Mutta hänellä myöskin  kuu pluto skorpioni ja yhtymässä. Jupiter 9.huoneessa. Muita suoria yhdistäviä tekijöitä en nopeasti vilkaistuna löytänyt...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #18 : 21.12.2011 12:26:24 »

Omatuntoni estää valehtelun. Siksipä, olen loukannut ihmisiä kertomalla totuuden, koko totuuden ja ainoastaan totuuden. Toisaalta, olisivat loukkaantuneet siitäkin, jos olisin valehdellut ja olisivat saaneet sen tietää.
Totuus on aina parempi.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #19 : 21.12.2011 12:27:51 »

Valehtelijoita ja valehtelijoita: Nämä tyypit ovat omassa tuttavapiirissäni lasketellaan välillä uskomatonta luikuria TAI johtaneet tahallisesti harhaan salaamalla oleellista tietoa, joka on mielestäni yksi valehtelun muoto:

1.  aurinko oinas kuu kauris askendentti rapu. Tällä on peräytyvän Merkuriuksen oppositio Jupiterille ja Neptunukselle. Huijari koko tyyppi.
2.  aurinko kaksoset kuu vaaka askendentti leijona. Arvioisin, että 70% kaikista jutuista oli keksittyjä. Tämä henkilö kuoli äskettäin  Hänellä kaksoisveli, joka on vähintään yhtä kova valehtelija ja siksi en meinannut ensin uskoa koko kuolinuutistakaan todeksi.
3.  aurinko askendentti pluto uranus neitsyt  kuu kauris. Puhuu palturia lähinnä alkoholin vaikutuksen alaisena, eli usein.
4.  aurinko leijona kuu oinas askendentti rapu. Tyypin 1 kaveri. Yhdestä suoranaisesta huijauksesta tullut aikoinaan iso julkinen sotku.


Tuo lillin ykkösesimerkki on melkein kuin minä. Aurinko oinas, nouseva rapu, merkurius oppositiossa jupiterille, minulla on myös neptunus NELIÖSSÄ merkuriukseen.
Mutta en valehtele. Liioittelen ehkä toisinaan hieman, mutta en valehtele.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #20 : 21.12.2011 12:44:44 »

Olisi hyvä erottaa tässä ketjussa valkoiset valheet, tarkoitusperäiset valehtelijat/peittelijät ja patologiset valehtelijat, jotka elävät omassa valheessaan. Jokaisessa kun on omat erilaiset taustasyynsä.


Totuuden kertomisesta sen verran, että isäni (myös oinas) on saanut lapsuudestaan traumoja valehtelemisesta, joten hän on ottanut itse sellaisen linjan että lähimmille ihmisilleen hän puhuu hyvin suoraan. Muille hän on hyvinkin taitava valehtelija tarvittaessa. Suoraan sanomisessa on kuitenkin se puoli, että se ei aina ole mitenkään "jaloa" tai mitä sitten tahansa. Kaikkia asioita ei tarvitse päästää suustaan ulos jos tietää niiden vahingoittavan tai loukkaavan ihmisiä. Myöskään toisen elämää ei voi kuvitella hallitsevansa, vaikka toinen itse päättäisi kävellä paskaan, se on hänen oppiläksynsä. Kaikesta ei myöskään koskaan voi olla sataprosenttisen varma että tietää itse aivan absoluuttisesti oikein. Joskus voi olla vain hiljaa, ja joskus valhoiset valheet ovat ok. Arvostan kuitenkin rehellisyyttä, kun siihen olen lapsesta asti kasvanut. Asioissa on silti monta puolta.
tallennettu
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #21 : 21.12.2011 12:52:06 »

Tiedan vain kaksi tapausta, joiden tiedan valehtelevan ja onneksi elamassani ei ole tullut naita kovin paljon vastaan.

Mutta sitten paasemmekin oikein valehtelijoiden valehtelijaan, joka on sellaisella tasolla valheissaan, etta en oikeasti edes tieda MISTA aloittaa.  Grin Kyseessa on eras tyyppi, joka on oikein charmantti, suloinen, hyvantahtoinen ihminen, mutta aivan KASITTAMATON valehtelija, joka menee valheissaan sellaiselle tasolle, etta valheita on erittain helppo uskoa, koska ei voisi uskoa, etta kukaan voisi valehdella sellaisista asioista mista han valehtelee. Tama tyyppi on erittain draamanhakuinen ja kayttaa valheitaan ja teatteriesityksiaan saamaan huomiota.
Han on valehdellut asioista kuten etta hanella on vakava sairaus (jonka nimea han ei tieda) ja hanella on 2kk elinaikaa (kummasti viela 2 vuoden jalkeen tuossa normaalisti elelee) ja kay vaarallisissa hoidoissa (kukaan ei ole koskaan nahnyt tai kuullutkaan ja hanen kuvailemansa hoito ei omaan korvaani kuulosta miltaan mita taman tasoiselle sairaudelle tehtaisiin), ja syo laakkeita (mutta kukaan ei ole koskaan nahnyt naita laakkeita eika hanen ottavan niita tai kayvan edes apteekissa ja asumme hanen kanssaan 24/7 2 vuoden ajan.). Han kuulemma tyoskentelee salaiselle palvelukselle taalla Briteissa ja on mennyt todella pitkalle tassa valheessaan mm. saaden "yllattavia" kutsuja lahtea Irakiin/Afganistaniin/Lontooseen/Venajalle tappamaan vaarallisia terroristeja ja tama tapahtuu aina loma-aikoina tietenkin ja myohemmin saan sivukorvalla tietaa, etta han oli perheensa luona kaymassa ja etta oli samaan aikaan "Irakissa" ollessaan kaynyt ystaviensa kanssa kahvilla Lontoossa - jannittavaa. Grin Han on myos kehitellyt kaikenmaailman papereita ja kunniamerkkeja itselleen ja erilaisia "security ohjelmia" joita esittelee muille todistellakseen valheitaan todeksi, vaikka kaikki nama jutut on selkeasti tehty Wordilla eika mikaan todellinen salainen palvelu kayttaisi niin kapyisi ohjelmia (vaikka ne ovat kuitenkin ihan ok nakoisia).  Grin Han on myos tappanut useita ihmisia elamansa aikana ja tehnyt salaisia tehtavia Amerikassa (ja vuotta myohemmin nayttanyt kuvia perhelomalta Amerikasta kun he soivat perheen kanssa Tacoja Taco Bellissa, joka sattui olemaan samana kesana kun han oli jahtaamassa terroristeja Amerikassa/Argentiinassa/Tibetissa...hmm... Grin). Lisaksi han on jarjestanyt useita laksiaisjuhlia, kun on tullut "katastrofaalinen kutsu lahtea pois maasta" ja kaiken draaman jalkeen "Emme enaa koskaan tapaa!!"-tyyppisten puheiden jalkeen han on seuraavana aamuna pokkana tehnyt keittiossa kahvia eika lahtenyt mihinkaan.  :Smiley


Kuulostaa skitsofreenikolta eikä valehtelijalta...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #22 : 21.12.2011 14:35:49 »

No tuo minun  aurinko kauris kuu askendentti kaksoset merkurius vesimies heppu on vähän samanlainen, kuin Ebenian tyyppi, mutta valheet eivät ole aivan noin roiseja, vaikka on kertonut täydellä pokalla kuolevansa milloin mihinkin, ja lähtevänsä afganistaniin rauhanturvaajaksi, milloin kukakin lähiomainen on vakavassa tilassa sairaalassa, taistelevansa susien kanssa paljain käsin,  ollut huume mafian mustalla listalla yms. pientä kivaa.

Heppu on mieleltään sairas ja traumatisoitunut lapsena. Ja tuo järkyttävä valehtelun malli tulee myös kotoa.
Siksi tälläiset tyypit ovat niin kamalia, koska heitä uskoo sen tähden, että valehtelevat sellaisissa asioissa missä kenenkään ei uskoisi kykenevän valehtelemaan...ei ainakaan niin aidosti miten he sen tekevät.

Sitä vain voi miettiä, että ovatko nämä kaikki jutut sittenkään varsinaista valhetta, vai kenties kertojansa harhaisessa maailmassa täyttä totta sillä hetkellä  Huh
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #23 : 21.12.2011 14:48:34 »

Nyt muistu mieleen,että ala-asteella paraskaverini oli patologinen valehtelija. Selitti aivan uskomattomia juttuja ja jos hänelle sanoi, että nyt valehtelet niin hän suuttui älyttömästi. En tiedä olisiko iän myötä sitten valehtelu laantunut. Hän oli  aurinko kalat. Tuli tuosta Ebenian tarinasta mieleen. Luulen,että tuollaiset patologiset valehtelijat haluavat olla täydellisiä ja siksi keksivät tarinoita, että saisi itse tuudittautua näihin fantasioihin ettei joutuisi kohtaamaan todellisuutta.
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #24 : 21.12.2011 15:01:53 »

Osaisiko joku heittää analyysia mikä tekee skorppari painotteisista valehtelijan? olen aika yllättynyt sillä itse olen pitänyt heitä syvällisinä ja sellaisina joilla riittää selkärankaa.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #25 : 21.12.2011 15:22:08 »

Minä liioittelen asioita melko helposti, mutta en valehtele suojellakseni itseäni tai peitelläkseni mitään. Ja mun valheet on harmittomia, jos jään niistä kiinni niin ne ei kaada mun maailmaa. Olen lapsena ollut kyllä kova keksimään juttuja ja minun oli vaikea erottaa mikä on mielikuvitusta ja mikä totta.  aurinko merkurius kaksoset askendentti jousimies kuu kauris Olen joskus teininä jäänyt aika nolosta valheesta kiinni ja tein periaatepäätöksen, etten enää valehtele.

Eräs tuntemani valehtelija ja mielistelijä on  aurinko askendentti  kalat kuu rapu .. Hän ei tahdo loukata ketään valheillaan, mutta hän yrittää luistaa velvollisuuksia eikä osaa sanoa suoraan. Keksii tekosyitä ja kehuu ja on kohtelias vaikka ei tarkottaisi. Aika inhottavaa puidemmän päälle, tämän vuoksi en voi enää pitää häntä ystävänä.  Sad

Toinen aivan uskomaton valehtelija ja liioittelija on  aurinko rapu, muuta karttaa en ole nähnyt. Hänessä on hyvin narsistisia piirteitä. Työssään on pätevä kyllä ja erittäin älykäs ja nopea toimimaan, työkavereille päällisin puolin mukava, mutta lähettelee pomolle valituksia ja haukkuja muista työntekijöistä ja esittää kanssa ihmeissään olevaa kun pomo kertoo yleisesti että jostakin työntekijästä on sanottu sitä/tätä. Kertoilee hyvin paljon omasta elämästään ihmeellisiä tarinoita, ihan mitä vain voi kuvitella niin hänelle on tapahtunut se. Kummallista vaan että hän tuli juuri yhtä aikaa raskaaksikin kuin minä, mutta keskenmeno tuli. Kuulin että häntä on edellisessä työpaikassa epäilty lääkkeiden varastamisesta ja aloin yövuorossa seurata hänen käytöstään ja huomasin että hän halusi että päästän hänet lääkehuoneeseen auttamaan minua laimentamaan antibiootteja (hän vasta opiskelija ja osaa sen kyllä), mulla ei ollut muita työtehtäviä tai kiirettä niin sanoin että teen ne itse ja huomasin että hän ei puhunut vähään aikaan. Hän oli myös juoruillut eräälle lääkärille minun asioistani ja muutenkin kertoi heti työvuoron alussa mitä ihmeellisimpiä tietoja niistä työntekijöistä jotka ei sattuneet olemaan paikalla ja kyseli hyvin yksityiskohtaisesti ja imelästi, mukamas välittäen mitä kenellekin kuuluu.... Hyi, onneks ei sitä muijaa enää tarvii nähdä. buck2 varmasti jotain  jousimies tai  leijona hänen kartallaan, sen verran kovaääninen ja rempseä..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #26 : 21.12.2011 15:44:13 »

Oliskohan nousujouskaria toi helposti lipsahtava, sinänsä viaton liioittelu?
Minä en huomaa sitä aina edes itse, ja kysyttäessä myönnän kyllä, että no joo, oikeasti puolet vähemmän.

 :kalat:valeet on ehkä eniten sellaista ikävien tilanteiden välttämistä...kai joissain tilanteissa pelkoakin. Siis tekosyitä, ja kertomatta jättämisiä, sekä asioiden tuominen esille vähän eri valossa kuin ne jollekulle toiselle esitettiin. Ei siis suoranaista valehtelua, mutta ei kauhean kaukana kuitenkaan.
Ja sitten kun ne pulahtaa sinne omiin vesiinsä, ja ajattelevat asiat ihan pisaroiksi, niin mikään ei enää olekaan sillätavalla kuin se ensin oli  Undecided
 neitsyt voi olla tunteeton valehdellessaan, jättää julmasitkin asioita pimentoon, ja monesti valeet liittyvät jollain tavalla käytäntöön...siis rahaan on ainakin monesti liittynyt...neitsyen hankala puhua tästä niin kuin se on  Huh
 leijona valehtelussa on  jokin tunne/ arvo pohjainen syy...yleensä rauhan ylläpitäminen tai jonkun puollustaminen.

Nämä siis vain minun ajatuksiani tuntemistani merkeistä.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #27 : 21.12.2011 15:52:18 »

Olisi hyvä erottaa tässä ketjussa valkoiset valheet, tarkoitusperäiset valehtelijat/peittelijät ja patologiset valehtelijat, jotka elävät omassa valheessaan. Jokaisessa kun on omat erilaiset taustasyynsä.


Totuuden kertomisesta sen verran, että isäni (myös oinas) on saanut lapsuudestaan traumoja valehtelemisesta, joten hän on ottanut itse sellaisen linjan että lähimmille ihmisilleen hän puhuu hyvin suoraan. Muille hän on hyvinkin taitava valehtelija tarvittaessa. Suoraan sanomisessa on kuitenkin se puoli, että se ei aina ole mitenkään "jaloa" tai mitä sitten tahansa. Kaikkia asioita ei tarvitse päästää suustaan ulos jos tietää niiden vahingoittavan tai loukkaavan ihmisiä. Myöskään toisen elämää ei voi kuvitella hallitsevansa, vaikka toinen itse päättäisi kävellä paskaan, se on hänen oppiläksynsä. Kaikesta ei myöskään koskaan voi olla sataprosenttisen varma että tietää itse aivan absoluuttisesti oikein. Joskus voi olla vain hiljaa, ja joskus valhoiset valheet ovat ok. Arvostan kuitenkin rehellisyyttä, kun siihen olen lapsesta asti kasvanut. Asioissa on silti monta puolta.

Jos mielipidettäni kysytään, niin vastaan rehellisesti. Jos kysyy, haluaa varmaan oikean vastauksen.
En puutu muiden tekemisiin, jokainen elää kuten haluaa ja vaikka näkisinkin että ihmisten tekemät valinnat ovat mielestäni outoja en niitä ääneen sano, jos minun mielipidettäni ei kysytä. On hienoinen ero siinä, että sanooko kaiken ääneen vai onko toitottamasta mielipiteitään silloin kuin niitä ei kysytä, vai antaako rehellisen vastauksen kun mielipidettä kysytään.
Mielipiteenihän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi ohjenuora sille miten tulee elää.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #28 : 21.12.2011 16:11:03 »

^ Joo.. ei sen rehellisyyden tarvitse tarkoittaa, että huutaa kaikki mielipiteensä vasten toisen kasvoja. Jotkut mielipiteet on ihan hienotunteista pitää sisällään. Se ei ole valehtelua tai kertomatta jättämistä, jos jättää sanomatta että hyi, kamala mikä käsilaukku sulla on! tms....  Smiley jos toinen kysyy, mitä mieltä oot, niin voin sanoa, et toi ei ole ihan mun tyyliseni, mut mitäs sitten jos itse tykkäät! Näinhän se on nähtävä! Kaikki tekee omat valintansa ja mitäs niistä niin suutaan soittaan tai ajatuksia uhraamaan toiten juttujen vatvomiselle... Ei toisen ihmisen elämään pääse sisälle vaikka kuinka läheltä seurais, niin ei ole mun mielestä mitään oikeutta kauheasti sitten arvostellakaan.  Wink

Usein asiakaspalvelussa esimerkiksi on hyvä hieman olla vähän liian ystävällinen kuin suora... Kai se on sitten sellaista valkoista valehtelua. Meille opetettiin koulussa, et jos vaikka sattuu toimenpiteessä tms joku virhe tai kömmähdys, joku instrumentti tippuu käsistä tai muuta vastaavaa harmitonta mokaa jonka voi kyl korjata, niin ei missään nimessä saa sanoa että "oho!" "hups" "ei tän näin pitänyt mennä!" "voi ei!" vaan opetella sanomaan siihen vaikka "kas näin", tai jotain muuta vastaavaa missä ei ole mitään negatiivista tai potilaassa pelästystä herättävää.. Tuo oli oikeesti aika hyvä, koska muhun on juurtunut toi "kas näin!" eikä potilas välttämättä edes sit huomaa et oli jotain sähläystä. Tietenkin potilaalle kerrotaan, jos on jotain vakavaa kyseessä, mutta ei välttämättä juuri sillä hetkellä kun kaikki tapahtuu ja tämä pelkästään siksi ettei hän mene paniikkiin ja vaikeuta tilannetta tahattomasti. Omaisillekaan ei voi aina puhua ihan suoraan ja joskus on niin vaikeita ihmisiä potilaina, et niille pitää aika paljonkin valehdella esim. siks että ne ei karkais tai satuta itseään tai vaaranna hoitoa.
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #29 : 21.12.2011 16:15:42 »

Oliskohan nousujouskaria toi helposti lipsahtava, sinänsä viaton liioittelu?
Minä en huomaa sitä aina edes itse, ja kysyttäessä myönnän kyllä, että no joo, oikeasti puolet vähemmän.

 :kalat:valeet on ehkä eniten sellaista ikävien tilanteiden välttämistä...kai joissain tilanteissa pelkoakin. Siis tekosyitä, ja kertomatta jättämisiä, sekä asioiden tuominen esille vähän eri valossa kuin ne jollekulle toiselle esitettiin. Ei siis suoranaista valehtelua, mutta ei kauhean kaukana kuitenkaan.
Ja sitten kun ne pulahtaa sinne omiin vesiinsä, ja ajattelevat asiat ihan pisaroiksi, niin mikään ei enää olekaan sillätavalla kuin se ensin oli  Undecided


Tuon olen huomannut, että jouskarituttaville on ihan turha kertoa mitään minkä haluaa pysyä salassa, koska se lipsahtaa sieltä kuitenkin väkisin  smitten Vähän sivuraiteilla, mutta kai salassapitäminenkin on taito ja joskus tarpeellinen?

Syyllistyn varmaan salassapitoon itsekin, kun en halua levitellä tietoja pitkin kyliä. Ei ole muiden tehtävä ruotia mun asioitani, ne on mun! Enkä toisten arkaluontoisia asioita halua levitellä, koska en halua toisten tekevän samaa mulle...

Mun kalaveljeni kyllä jättää kertomatta mulle asioita. Saatan kuulla muualta sitten asioista, joista koen, että mun olisi pitänyt saada kuulla ne häneltä itseltään. Siitäkös tämä  aurinko neitsyt askendentti leijona loukkaantuu  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: