Kuulostaa skitsofreenikolta eikä valehtelijalta...
Uskomattominta tassa on, etta han tosissaan EI ole mikaan skitsofreenikko, vaan hanen mielestaan esimerkiksi mina olen hieman skitsofreeninen koska harrastan astrologiaa ja puhun hengista etc.
Han on siis omalla omituisella tavallaan erittain sulkeutunut ja umpimielinen, perustelee asioita faktoilla ja on hyvin fiksu ja alykas, mutta vaan valehtelee silmat paastaan. Siis tammoista hahmoa on ihan hirvean vaikea yrittaa kuvata, koska han on samaan aikaan todella alykas ja fiksu, mutta kasittamaton valheissaan, hyvasydaminen ja lammin, mutta kasittamaton manipuloija samaan aikaan.
Minulla on omalla kartallani tuo
ja viela 0 astetta, mutta minulla se on nakynyt enemmankin niin, etta olen koko elamani kayttanyt satiiria, ironiaa, sarkasmia ja paisutellut "todellisuutta" luodakseni huumoria tai esimerkiksi kirjoittaessani esseita koulussa tms. Hyvia arvosanoja tuli.
En kuitenkaan valehtele, Jupiterini on kuitenkin Oinaassa ja Merkuriukseni Kauriissa, etta se nakyy ehka enemman semmoisena liiallisena suorasukaisuutena valilla totuuden suhteen jos jotain ja valilla on tullut aika kirpeastikin toksayteltya totuuksia, varsinkin pain omien vanhempien naamaa...Olen sittemmin opetellut olemaan pehmoisempi sanoissani ja kayttamaan tata hyvakseni sitten muuten.
Muoks.
Nyt rupesin miettimaan, etta toisaalta en kylla tieda vaikka henkilolla olisikin lieva skitsofrenia. Mutta kun valheet ovat niin loogisia emotionaalismielessa, etta ne ovat niin FIKSUJA valheita ja ne palvelevat ihan tiettya tarkoitusta ja manipuloivat tiettyja ihmissuhteita tiettyihin suuntiin, niin toisaalta en sanoisi etta se olisi ihan sellaista paamaaratonta skitsofreniankaan merkkia.
Tama vain kuvastaa miten vaikea tata ihmista on laittaa mihinkaan boksiin, lintu vai kala, en tieda, mutta valehtelija ainakin.
Jannaa on myos se, etta hanella on oikein mukava, ihastuttava perhe. Han tulee hyvataustaisesta perheesta, hanen aitinsa on valloittava ja lammin ja perhe vaikuttaa hyvin maanlaheiselta ja normaalilta. Ehka se on sitten juuri se ongelma - "liian normaalia" hanelle? En tieda.