Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten luet yleisiä horoskooppeja?  (Luettu 3841 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« : 23.12.2011 22:03:15 »

En nyt oikein tiedä, mihin tämä aihe kuuluisi  Huh

Mutta, miten luette noita horoskooppeja jos luette? Keskityttekö vain aurinkoon, vai luetteko ehkä enemmän ascin juttuja? Entäs kuu?
Vai luetteko kenties siten, että osan asioista  aurinko kohdalta, osan  askendentti kohdalta, ja vaikka tunteet  kuu kohdalta?
Miten toimii?
tallennettu
hilton
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #1 : 26.12.2011 23:05:28 »

Mielenkiintoinen ja minusta tärkeä kysymys Kuunhilda. Olen itsekin miettinyt asiaa.
Luen sekä aurinkomerkin että Ascin horoskoopit.
Asc siksi, että huoneiden teemat osuvat tarkemmin kohdalleen.
Olisi mukava tietää mitä mieltä ammatti-astrologit ovat asiasta Smiley

tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2 : 27.12.2011 14:35:05 »

Hyvä kysymys, itse myös jossain vaiheessa huomasin, että jos aurinkomerkin kohdalla puhutaan huoneista niin eihän ne pidä ollenkaan paikkaansa. Silloin pitää lukea nousevan merkin horoskooppi. Olen joskus lukenut auringon, nousevan ja kuun kaikki, mutta jos niissä puhutaan aurinkomerkeistä niin silloin en tiedä miten hyvin ne pitää paikkaansa ja välttämättä muista kuin aurinkomerkistä ei oikein saa mitään.

Toisin sanoen ihan horoskoopista riippuen millainen se on, luen joko vain auringon tai sitten kaikki kolme tärkeintä merkkiä.

Nyt on horoskooppien kulta aika kun vuosi vaihtuu ja joka lehdessä on horoskooppi ensi vuodelle. Tosin niitäkin on monenlaisia. kaikista paras tietysti on katsoa ne omat tulevan vuoden tr. ihan omalle kartalle.  Wink Mutta yleishoroskoopit on ihan hyvää viihdettä.
tallennettu
elyce
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #3 : 27.12.2011 22:47:41 »

Tarkoittavatko "yleiset horoskoopit" lehtien "ennustushoroskooppeja" vai sellaisia horoskooppikirjoja, joissa kerrotaan kunkin eläinradan (aurinko-)merkin piirteistä? Jos tarkoitetaan jälkimmäistä, niin luen yleensä aurinko-, nousu- ja kuumerkkien kuvaukset, ja sovittelen niitä sitten päässäni yhteen (esim. ulkoisissa seikoissa keskityn eniten nousumerkkiin ja tunneasioissa kuunmerkkiin jne.) Sen lisäksi olen ollut huomaavinani, että jos merkkikuvauksessa on erikseen "rakkaus-osio", niin kannattaa mielestäni lukea myös Venus-merkin kuvaus. Smiley

Jos taas yleisillä horoskoopeilla tarkoitetaan lehtien povauksia, niin lukaisen niitä lähinnä huvittuakseni niiden ympäripyöreyksistä. Grin
tallennettu
hilton
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #4 : 27.12.2011 23:21:54 »

Ymmärtääkseni Kuuhilda puhuu juuri nimenomaan kuukausi-/viikkohoroskoopeista.

Eikä niitä pidä paheksua taikka aliarvioida, paikkansa on niilläkin, mm. hitaampien planeettojen vaikutukset merkkien edustajiin ovat joskus hienosti tiivistetty.

Eihän kaikilla ole kiinnostusta taikka tietotaitoa tulkita omia karttoja, silloin "yleiset" horoskoopit ovat vallankin mainio tietolähde ja plussana vielä yleisesti ymmärrettävällä tavalla kerrottuna.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #5 : 28.12.2011 00:08:52 »

Jaa, kaikki käy Wink
Ajattelin kyllä noita kuukausi/viikko skooppeja. Mutta en lue lehtien tms. horoskooppeja itsekään, ennemminkin vaikka joidenkin astrologia sivujen skooppeja.
 venus kohdalta en olekaan rakkauksia katsellut, pitääpäs koittaa  Smiley
Mutta siis tuollatavalla yhdistelemällä niitä itsekin luen, joskin olen ajatellut että ehkä se on aivan turhaa sillisalaatin tekoa sitten Cheesy
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: