Eli stressitön elämä luonnon keskellä oli voinut myös tuoda ratkaisun.
Millä rahalla? Joidenkin meistä on tehtävä työtä elääkseen ja suvun omistama kämppä, jossa saa asua pienituloiselle riittävän pienellä vuokralla on myös pääkaupunkiseudulla. Ehdotuksesi on käytännön tosiasioista erittäin etäällä. Jälkiviisastelu ei lisäksi auta yhtään: Täysin ympäristöstä riippumatta immunotyyppi B tuottaa sitä kortisolia suuria määriä, ainakin verrattuna muihin immunotyyppeihin ja kasvikunnan sinkki ei imeydy kunnolla tai ollenkaan.
Yrität pelastaa nyt tilannetta sillä, että jos vain olosuhteet olisivat oikeat, niin se kasvisruokavalio sopisi kaikille. Minun teesini on, että yksilölle sopiva ruokavalio toimii tuolle yksilölle kaikissa olosuhteissa. Jos joudutaan säätämään olosuhteita, ruokavalio ei ollut sopiva.
- Jos tuollaisia sopimuksia on (jota vahvasti epäilen), mitäköhän eläimet saavat uhrautuvuudestaan vastineeksi?
- Jos selviääkin että sopimuksia ei ikinä ollutkaan
* jos buddhalainen teoria siitä että ihmiset voivat inkarnoitua eläimiksi ja päinvastoin pitää paikkansa
* jos karmanlaki eläinten ja ihmisten välillä = karmanlaki ihmisten välillä
-> mitäköhän siitä voisi seurata? huh..
Niin, se on varmaan kurjaa niille, joiden kontakti luontoon ja äiti-maahan on niin heikko, ettei intuitio sano mitään, eikä eläin- ja kasvihenkienkään kanssa pysty juttelemaan. En minä omaa vakaumustani sinulle tämän enempää rupea perustelemaan, koska niin minun, kuin sinunkaan vakaumusta ei kumpaakaan pysty todistamaan. Ylläolevat argumentit eivät kuitenkaan ole minulle lainkaan relevantteja.
Yllä vetoat asioihin, joihin en yksinkertaisesti usko:
Buddhalaisuus: Minä uskon että dharman päättymisen kausi on jo täällä ja vanhan dharman aika on ohitse.
Karma eläinten ja ihmisten välillä: Maallista vallanhalua omanneen papiston kehittämä teoria ihmisten tehokkaammaksi hallitsemiseksi.
Voit kyllästymiseen asti jatkaa kahteen sellaiseen oppiin, joihin minä en usko, vetoamista.
Kysyn nyt kuitenkin, mitä luulet saavuttavasi, kun heität minulle uhkakuvina oppeja, joihin uskon tasan yhtä paljon kuin joulupukkiin ja hammaskeijuun?
Eikö enää löydy muita argumentteja, kuin sellaisia jotka olen todennut itselleni täysin epärelevanteiksi?