[LISÄYS 3/6: Tämä on ensimmäinen viesti jossa kommentoin Ikon tämän edeltä poistamaaa viestiä. Lainaukset OVAT siitä Ikon edellisestä viestistä, mutta lainattu copy-pastella, eikä lainaa toiminnolla, koska en tiedä miten ne muuten saisi jaettua osiin...]
Muutamia kommentteja Ikon tekstiin:
Jos kerran 7 chakra on nyt otettu esille tässä keskustelussa, niin senhän pitääkin olla auki niin paljon kun mahdollista, seurauksena tosin kova taistelu egon ja korkeamman välillä.
Kuten olen todennut, olen osannut sen avata itse jo vuosikymmeniä, vaikka silloin lapsena en edes tiennyt mistä on kyse. Tärkeä pointti on kuitenkin, että osaan MYÖS sulkea sen/ säätää sitä pienemmälle silloin kun en halua aistia liikaa muista ihmisitä. Kuten vaikka 3000 ihmisen viikonlopputapahtumassa tms. EI se 7. chakran tila ole mikään kiveen kirjoitettu ja pysyvä sillä hetkellä kun sen avaa tai sulkee, vaan parhaimmillaan sitä voi itse säädellä - ja maalaisjärkeä käyttäen nimenomaan. En koe saavani mitään hengellistä hyötyä siitä, että palloilen esim. isossa massatapahtumassa seiska ammollaan.
7. chakra aukeaa isommalle myös kun: On yön nukkumatta/univajeessa, syö liian vähän/kylmää ruokaa ja KRAPULASSA! Alkoholi avaa 7. chakran apposen ammolleen ja siitä johtuu se vähän säikähtänyt olo kankkusessa. On luonnonkansoja, jotka kokevat humalatilan ei-toivotuksi sivuvaikutukseksi, koska nauttivat alkoholia nimenomaan saadakseen sen krapulan, eli seiskan auki.
mutta nykyään egolla tarkoitetaan näköjään myös persoonaa)
Minä en tarkoita sillä persoonaa, vaan käsitän sen aivan kuten sinä. Ja 7 chakran auki/kiinni oleminen ei ole ainakaan minulla minkäänlaisessa yhteydessä egoon, eikä egoni taistele korkeamman minäni kanssa millään tavoin muutenkaan: Se pyrki, silloin ennen ennen kuin laitoin sen rengin paikalle minne se kuuluu (se on oikein käytettynä terveiden rajojemme suojelija) toimimaan aivan muulla tavoin, eikä 7. chakran aukiolo/kiinniolo ainakaan minulla vaikuta asiaan millään tavoin.
Ei niitä pidä juosta karkuun, jos näin tekisimme, silloin toteutamme alemman tahtoa.
Kaikki pitää ottaa vastaan mikä eteen tulee.
Juu, hyvä on ottaa vastaan kaikki mitä eteen tulee, mutta nyt onkin kyse siitä, että ei kannata IHAN ITSE aiheuttaa itselleen ongelmia availemalla se seiska apposelleen ja lähtemällä sitten vaikka suureen ihmisjoukkoon. Tai jos niin tekee, niin sitten suu suppuun eikä valiteta asiasta, koska se oli itse aiheutettua!
Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja henkinen kehitys ei mitenkään kärsi siitä että käyttää myös maallista järkeä. Päin vastoin: Pelkkä hengellinen yksin ilman maallista on aivan yhtä hankalaa ja potentiaalisesti haitallista kuin pelkkä maallinen ilman hengellistä.
Tästä on juttua jopa raamatussa (tai sieltähän se peräisin),
Ensimmäinen kirjallinen kuvaus chakrajärjestelmästä on tuhansia vuosia raamattua vanhempi (Sideman osaa varmaan kertoa lisää) ja kotoisin kaiketi Intiasta.
Ne avautuu vasta tarvittaessa, itse niitä ei siis avata, esimerkiksi libido tulee katoamaan kuin itsestään, eikä vanhaan tapaa selibaatin kautta ... tämä siis jos käpyrauhasen pitää toimia,
MIksi libidon ylipäätään pitäisi kadota?
Paastoaminen, selibaatti jne. olivat tarpeen aiemmin matalien värähtelyjen aikana: Ne auttoivat nostamaan värähtelyjä niin, että monenlaiset hengelliset pyrinnöt olivat mahdollisia. Nyt värähtelyt ovat korkeammalla kuin koskaan aiemmin planeetan historiassa ja nousu jatkuu edelleen. Tästä syystä tavalliset seksiä ja gastronomista herkuttelua harrastavat pulliaiset pystyvät puolivahingossa asioihin, joita varten ennen piti paastota selibaatissa vuorenhuipulla vaikka kuinka kauan.
Takaisin ketjun aiheeseen: Mitä paremmin juuri omalle keholle sopivaa ruokaa kukin syö - ja se vaihtelee mikä kenellekin sopii - sitä terveempi hän on ja sitä myöten sitä paremmin hänen henkinen kehityksensä etenee, kun sairastelu ei syö voimia.