En tiedä, meneekö nyt ohi aiheen...sivuaa se tätä kyllä. Nimittäin mites metsästäjät?
Hekin rakastavat luontoa ja eläimiä omalla tavallaan...eivät kylläkään hoivaavasti...paitsi koiria hyvin suurella todennäköisyydellä.
6.huoneessahan on myös suhde luontoon...näkyykö se siitä? 6.huone jousimiehessä? Jupiter siellä? Mars?
Tämä on asia jota olen usein pohtinut, eli metsästäminen.
Periaatteessa en pidä ajatuksesta, että eläimiä ammuskellaan metsiköissä, mutta jos metsästäjä ampuu eläimen metsässä ja syö sen, eli omaksi ruuakseen, niin onko se sitten väärin? Sillä eikö ole pahempi paha se, että se porsas jonka minä syön, on ollut koko ikänsä jossain pienessä loukossa asumassa
Se metsäneläin on sentään juossut vapaana koko elämänsä siihen asti.
Tämä asia on saanut minut suosimaan luomulihaa, koska eläinten kohtelu ahdistaa.
Tämä metsästysasia on ollut mielessäni usein. Ehkä se on eettisempää ampua eläin siellä metsässä, kuin se että se "kituuttaa" jossain pienessä navetan kolossa koko elämänsä. En tiedä..
Turhaan tappamista en koskaan hyväksy, mielestäni jos eläimen tappaa, niin siitä olisi silloin hyvä käyttää kaikki. Niin kuin muinoin luolamiehetkin söivät lihan, tekivät turkista vaatteita, rakoista vesiastioita, luista ties mitä.
Lihan syömistä en ole lopettanut, sillä vaikka eläimiä rakastan, niin uskon että lihan syöminen ei ole väärin, mutta kaikessa pitäisi juurikin muistaa se eläimen kunnioitus ja arvostus ja tärkeää on se kohtelu.
Kyllä minä sitä lihan syömistäkin toki olen miettinyt. Olen vaan moniallerginen, että lihan syönnin lopettaminen rajaa ruokavaliotani entisestään.