Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vaalien ensimmäisen kierroksen tulos  (Luettu 15908 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 24.01.2012 00:17:34 »

Ja kyllä Haavisto on saanut monen heteroseksuaalin äänen
*A*

Niinpä, kuten esim. minun.  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #16 : 24.01.2012 12:21:28 »

Ainakin ensimmäinen julkisesti homoseksuaali voi olla.
Eikös Halosestakin ollut paljon puhetta, että olisi vain kulissi liitto Arajärven kanssa?  :Smiley

En tiiä mikä tässä nyt on, mutta vaikka tässä kävisikin niin että Niinistö voittaa, on tärkeää, että Haavisto saa kunnolla kannatusta, sillä se on selvä osoitus ja viesti siitä millaisen yhteiskunnan haluamme smitten

En minäkään tämän hässäkän alkaessa tiennyt että Haavisto on homoseksuaali.
tallennettu
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #17 : 24.01.2012 18:06:15 »

Facebookissa joku lohkaisi hyvin, että mitä ne nyt siitä presidentin puolison sukupuolesta vouhkaavat. Luulisi 12 vuodessa tottuneen siihen, että presidentin puoliso on mies.  2funny

Afro
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5940



Profiili
« Vastaus #18 : 25.01.2012 21:27:40 »



Asian suhteen sanoisin, että sellainen tunne minulla vaan on. Asioista puhutaan ja mielipiteitä vaihdetaan avoimesti. Toki voi valita myös tien, jossa mielipiteet kärjistyvät ja vastakkainasettelut lisääntyvät, mutta minun mielestäni nyt syntynyt "Pekka-ilmiö" ja valtava ihmisten liikkeelle lähtö hänen edustamiensa arvojen taakse lisää positiivisuutta ja rakkauden määrää. Näin minä asian näen.

 smitten

Ihan näin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #19 : 26.01.2012 11:54:00 »

Luulen, että valitettavasti tämä unohtuu kuitenkin aika nopeasti. Kun kyseessä on henkilövaalit, joissa ei äänestetä puolueita, eikä millään tavalla järisytetä jo valtaa pitävien omaa asemaa, ihminen tuppaa unohtamaan. Voihan sitä ajatella, että äänestän nyt henkilöä, jotta lähettäisin viestin siitä arvomaailmasta mitä haluan toteutettavaksi. Meneekö se viesti lopulta kuitenkaan perille?
Ainut miksi tämä voisi jäädä mieleen, on se että se tapahtuu lyhyen ajan sisällä perussuomalaisten noususta, jos valtaa pitävät liittävät tämän sen yhteyteen, voi viesti jäädäkin mieleen. Valitettavaa se on, että ihmisen luonne on sellainen että vasta uhalla tai pelolla saa jotain hyvää aikaiseksi.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 26.01.2012 14:32:58 »

.I., tuo lainaus on itse asiassa minulta eikä RV:ltä.

Asian suhteen sanoisin, että sellainen tunne minulla vaan on. Asioista puhutaan ja mielipiteitä vaihdetaan avoimesti. Toki voi valita myös tien, jossa mielipiteet kärjistyvät ja vastakkainasettelut lisääntyvät, mutta minun mielestäni nyt syntynyt "Pekka-ilmiö" ja valtava ihmisten liikkeelle lähtö hänen edustamiensa arvojen taakse lisää positiivisuutta ja rakkauden määrää. Näin minä asian näen.

Niin juuri, Nepparin kommentti (jonka olin lainannut) ja niin näen minäkin.  Grin Kärjistymistä ja vastakkainasetteluakin voi ilmetä vielä lisää, mutta silti.  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 26.01.2012 14:40:00 »

Valitettavaa se on, että ihmisen luonne on sellainen että vasta uhalla tai pelolla saa jotain hyvää aikaiseksi.

Huh, kuinka niin?  Huh Pelko vaikuttaa negatiivisesti, ei sillä saa mitään pysyvää hyvää aikaan. Siinä olet kyllä oikeassa, että pelko ja kaikki paha jää kyllä monesti vahvemmin mieleen kuin hyvä ja juuri pelolla usein hallitaan imisiä, maailmaa. Valitettavasti...  Cry Toki kaikesta voi oppia, mutta pelko ei ole hyväksi.  :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 26.01.2012 14:51:23 »

Valitettavaa se on, että ihmisen luonne on sellainen että vasta uhalla tai pelolla saa jotain hyvää aikaiseksi.

Uhalla ja pelolla saa aikaiseksi seuraavaa, jos yksittäinen yksilö käyttää uhkailua ja pelottelua manipulointikeinona:

1) Ihminen on mallioppija, joten kohde oppii että on ihan ok uhkailla ja pelotella, jotta saisi tahtonsa läpi.
2) Uhka ja pelko voi tuottaa pinnallisen vastahakoisen muutoksen, jonka kohde sitten jollain tavoin muutoin myöhemmin sabotoi tai pyörtää. Hän myös suuttuu uhkailijalla/pelottelijalle ja tavalla tai toisella kostaa myöhemmin ennen pitkää. Ja kun välitön uhka poistuu, henkilö palaa entiisiin toimintatapoihinsa.
3) Uhkailu ja pelottelu on karmaa tuottavaa toisen ihmisen vapaaseen tahtoon puuttumista - uhkailija/pelottelija kerää siis karmaa.

Sitten jos tuo uhka/pelko on yleisesti aiheutunutta, vaikkapa omien ajatusten tai uutisoinnin aiheuttamaa, niin se saa aikaan päätöksiä ja toimntaa, jotka ovat kotoisin pelosta eivätkä rakkaudesta. Kaikki tunteemme kumpuavat jommastakummasta. Tai tuo ulkoinen uhaksi koettu saa aikaan vain  ei-pysyvän muutoksen, sillä kukaan ei koskaan muutu pysyvästi muusta syystä, kuin sen vuoksi että hän itse itsensä takia haluaa muutta. Muista motivaatioista tapahtunut muutos on vain väliaikainen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #23 : 26.01.2012 15:09:22 »

Valitettavaa se on, että ihmisen luonne on sellainen että vasta uhalla tai pelolla saa jotain hyvää aikaiseksi.

Uhalla ja pelolla saa aikaiseksi seuraavaa, jos yksittäinen yksilö käyttää uhkailua ja pelottelua manipulointikeinona:

1) Ihminen on mallioppija, joten kohde oppii että on ihan ok uhkailla ja pelotella, jotta saisi tahtonsa läpi.
2) Uhka ja pelko voi tuottaa pinnallisen vastahakoisen muutoksen, jonka kohde sitten jollain tavoin muutoin myöhemmin sabotoi tai pyörtää. Hän myös suuttuu uhkailijalla/pelottelijalle ja tavalla tai toisella kostaa myöhemmin ennen pitkää. Ja kun välitön uhka poistuu, henkilö palaa entiisiin toimintatapoihinsa.
3) Uhkailu ja pelottelu on karmaa tuottavaa toisen ihmisen vapaaseen tahtoon puuttumista - uhkailija/pelottelija kerää siis karmaa.

Sitten jos tuo uhka/pelko on yleisesti aiheutunutta, vaikkapa omien ajatusten tai uutisoinnin aiheuttamaa, niin se saa aikaan päätöksiä ja toimntaa, jotka ovat kotoisin pelosta eivätkä rakkaudesta. Kaikki tunteemme kumpuavat jommastakummasta. Tai tuo ulkoinen uhaksi koettu saa aikaan vain  ei-pysyvän muutoksen, sillä kukaan ei koskaan muutu pysyvästi muusta syystä, kuin sen vuoksi että hän itse itsensä takia haluaa muutta. Muista motivaatioista tapahtunut muutos on vain väliaikainen.

 smitten
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #24 : 26.01.2012 18:21:33 »

Tarkoitan lähinnä sitä, että on vaikeaa saada pidettyä aisoissa sitä ihmisen taipumusta haluta itselleen lisää, muista viis. Jos minkäänlaista uhkaa ei ole omalle asemalle, puskee tuo puoli sielä esiin. Niin kauan kuin on eri tahoja, jotka ovat toisilleen uhkia, kuten kommunismi Kekkoselle esim., pysyy ymmärrys siitä että kaikkia tahoja on hyvä yrittää mahdollisimman hyvin miellyttää. Ideologiat itsessään eivät koskaan ole olleet huonoja, mutta aina kun yksi taho on saanut vallan kokonaan itselleen, on syntynyt diktatuuri.

Näin itse on helppo mennä sanomaan, että ei toimisi niin. Mutta, kuinka voi tietää jos ei ole koskaan ollut siellä?
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: