Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Niinistö vai Haavisto  (Luettu 98590 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #45 : 26.01.2012 22:10:36 »

Olenko muuten ainut jota huolestuttaa ja tänäänkin sai vaalitentissä kuulla Niinistön kohdalla uudesta maailmanjärjestyksestä?  Shocked
tallennettu
kurahaalari
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #46 : 26.01.2012 22:42:22 »

Minä ajattelen ennen kaikkea järjellä, ja olen huomannut, että Niinistö vaihtaa mielipiteitään joissain asioissa viikottain, yrittää pelata arvoiltaan erilaiset ihmiset puolelleen hyvin läpinäkyvän vilpillisesti, jos vaihtuvia lausumia lukee. Hän ei ehkä kokoajan tiedä, ketä heistä "muista" oman puolueen ulkopuolelta kosiskelisi.

Myös vaisto kyllä sanoo, kuka noissa keskusteluissa on rehellinen ja kuka vilpillinen.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 26.01.2012 23:02:12 »

Luotan sydämen ääneen... Wink
jotenkin joo kun sitä presitenttitenttiä tänään katsoi niin tuntui et Haaviston suusta tuli niin luontevasti ja melko epäpoliitikkomaisen suoraan ne ajatukset ulos, kun taas Saulin puheessa oli pyörittlyä ja mutinaa sen verran et en oikeen tiennyt mihin suuntaan se yrittää nyt mennä.. Mäkin ihmettelin sitä uutta maailmanjärjestystä et mitä ihmettä se mahtoi tarkoittaa?!
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #48 : 26.01.2012 23:54:45 »

Minä ajattelen ennen kaikkea järjellä, ja olen huomannut, että Niinistö vaihtaa mielipiteitään joissain asioissa viikottain, yrittää pelata arvoiltaan erilaiset ihmiset puolelleen hyvin läpinäkyvän vilpillisesti, jos vaihtuvia lausumia lukee. Hän ei ehkä kokoajan tiedä, ketä heistä "muista" oman puolueen ulkopuolelta kosiskelisi.

Myös vaisto kyllä sanoo, kuka noissa keskusteluissa on rehellinen ja kuka vilpillinen.

Luotan sydämen ääneen... Wink
jotenkin joo kun sitä presitenttitenttiä tänään katsoi niin tuntui et Haaviston suusta tuli niin luontevasti ja melko epäpoliitikkomaisen suoraan ne ajatukset ulos, kun taas Saulin puheessa oli pyörittlyä ja mutinaa sen verran et en oikeen tiennyt mihin suuntaan se yrittää nyt mennä.. Mäkin ihmettelin sitä uutta maailmanjärjestystä et mitä ihmettä se mahtoi tarkoittaa?!

Niinpä.  smitten Melkoista "takin vaihtoa" tuntuu Niinistöllä olevan, eikä muista mielipiteitään  Grin kuten sitä, että oli joskus sanonut vuosia sitten sanonut ettei ymmärrä sivareita. Nyt kuulema ei mitään ongelmaa, vaan ymmärtää, vaikka silmistä ja olemuksesta näki, että valehteli. Hirveästi yritti sitä avioliittojuttuakin pyöritellä. Huh
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 27.01.2012 01:00:19 »

Mahtaakohan se vaikuttaa joidenkuiden äänestyspäätökseen, että Pekka 10 vuotta Saulia nuorempana
on jo hiuksiltaan kaiketi kauttaaltaan harmaa, kun taas Sauli on vasta harmaantumisen
"alkutaipaleella"?

Muistaakseni aayurvedassa (lausu: aajurveeda; intialaisten perinteinen luontaislääketieteen haara)
 varhainen harmaantuminen on yksi pittatyypin (keho- ja luonnetyyppi) tunnusmerkeistä. Länsimaisessa luokituksessa tuota vastannee lähinnä koleerinen eli "sapekas" luonne. Mikäli Pekka on luonteeltaan koleerinen eli kiivas, hän osaa sen kieltämättä
aimo hyvin peittää. Saulista sensijaan näkee tuon jo suunnilleen kilsan päähän..

crazy2
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 27.01.2012 11:53:25 »

Minulle on jo melko pitkään tullut Saulista sellainen vaikutelma,
että hän saattaa kärsiä ainakin lievästä PTSD:sta (post-traumatic
stress disorder).

Kananmuistinen kun olen, en tällaistakaan muistanut (Wiki):

Niinistö selviytyi täpärästi Intian valtameren maanjäristyksen aiheuttamasta tsunamista 26. joulukuuta 2004. Hän oli aikuisten poikiensa kanssa lomamatkalla Thaimaassa. Kaikki perheenjäsenet pelastuivat tsunamista hengissä; Niinistö selviytyi nuoremman poikansa kanssa pitelemällä kiinni puhelintolpasta useiden tuntien ajan ja hänen vanhempi poikansa pakeni hotellin katolle.[38]

Tuo olisi kyllä mitä uskottavin selitys mahdolliselle PTSD:lle...

Undecided
tallennettu
trius
Kanta-astroilija

Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.

Profiili
« Vastaus #51 : 27.01.2012 15:17:35 »

Valituksi tuleminen taitaisi olla Haavistolle paremmin sopiva juttu mutta kumpi lie paremmin sopiva Suomelle.
En ole vieläkään saanut tehtyä päätöstä noiden väliltä.
Mie oon Väyryslandiasta eikä meidän asiat liikuta kumpaakaan ehdokasta vaalien jälkeen pätkääkään.
Katselin telkusta Haaviston keskuselua lappilaisten kanssa, ja ulkona oli kuin lumiukko mutta mukava mies muuten.

Samaa pohdin. Mulle ei mene jakeluun tämä politiikka, että kaikki ahdetaan kaupunkiin ahtaisiin asuntoihin yksinäisyyteen ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset voi niin pahoin...  Angry
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 27.01.2012 15:20:55 »

Mä kiinnitin kans huomiota samaan, et Niinistö näyttää jotenkin siltä et sitä ahdistaa tai ei oikein voi hyvin.  idiot2
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #53 : 27.01.2012 17:19:18 »

Mä kiinnitin kans huomiota samaan, et Niinistö näyttää jotenkin siltä et sitä ahdistaa tai ei oikein voi hyvin.  idiot2

Joo, ekan vaalin jälkeen oli suorastaan vaivautuneen oloinen siellä juhlissaan. Jospa sitä pelottaa? Ensin hävisi naiselle ja sitten vihreälle homolle... kyllähän siinä ylpeys kärsii.
Toisaalta sehän sai reilun etumatkan, joten olisi voinnut hyvinkin iloita ja tuulettaa.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #54 : 28.01.2012 14:10:14 »

Luullakseni kävin äsken äänestämässä kirjasto/kauppareissun yhteydessä. Tämähän tarkoittaa että tekemäni valinta vahvisti eräitä rakenteita (asenteita, mielipiteitä, ennakkoluuloja, yms) omassa tietoisuudessani ja heikensi toisia. Se taasen mitä minun tietoisuudessani lilluu, vaikuttaa suoraan kaikkien suomalaisten yhteiseen kollektiiviseen tietoisuuden alueeseen. Kollektiivisen tietoisuuden sisältö taasen vaikuttaa takaisin kaikkiin sen kytkentäpiiriin kuuluviin ihmisiin, imeväisistä vaareihin. 

Voisi myös ajatella että äänestäjän valinta myös jollain lailla kytkee tai linkittää hänet yhteyteen myös niiden tietoisuuden rakenteiden kanssa joihin hänen valitsemansa ehdokas on kytkeytynyt, oli äänestäjä niistä perillä tai ei.

Mitäs tykkäätte näistä tuumailuista?

Sanskriittilaisten filosoofien mukaan kielessä (muistaakseni 'vaak'; attributiivisen rakenteen pääsana
yleensä jätetään ilmaisematta, joten en muista sitä ihan satavarmana; voi olla myös
'vaacaa', tjsp.) on neljä tasoa, karkeimmasta hienoimpaan:

vaikharii (vaak?)
madhyamaa
pashyantii
paraa

(Pitkä vokaali lopussa osoittaa, että adjektiiviattribuutin implisiitti pääsana on
joka tapauksessa feminiinisukuinen.)

Tuo paraa-taso on transsendenttinen ja siten semanttisen merkityksen "ulottumattomissa".
Sillä tasolla kieli kaiketi ilmenee vain kvanttimekaanisen tyhjiötilan (quantum vacuum state)
potenttiaaleina, hieman virtuaalisten hiukkasten tapaan.

Oletan, että kollektiivinen tietoisuus "eksisteeraa" lähinnä tuolla kvanttimekaanisella
(Planck'in vakion?) tasolla, joten sillä ei varsinaisesti liene semanttisesti tulkittavissa
olevaa sisältöä, vaan se "vaikuttaa" lähinnä yleisiin mielialoihin, eli siihen ovatko
ne positiivisia (optimistisia, rakkaudellisia, luottavaisia jne.) vai negatiivisia (pessimistisiä,
aggressiivisia, epäuskoisia, jne.)

(Jos voisit joskun kokea ison joogalentäjäryhmän vaikutuksen erittäin läheltä,
luulemme, että et olisi uskoa olevasi hereillä, vaan jossakin autuaallisessa
lentounessa...)

Wink :Smiley tickedoff
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #55 : 28.01.2012 15:17:50 »

Luullakseni kävin äsken äänestämässä kirjasto/kauppareissun yhteydessä. Tämähän tarkoittaa että tekemäni valinta vahvisti eräitä rakenteita (asenteita, mielipiteitä, ennakkoluuloja, yms) omassa tietoisuudessani ja heikensi toisia. Se taasen mitä minun tietoisuudessani lilluu, vaikuttaa suoraan kaikkien suomalaisten yhteiseen kollektiiviseen tietoisuuden alueeseen. Kollektiivisen tietoisuuden sisältö taasen vaikuttaa takaisin kaikkiin sen kytkentäpiiriin kuuluviin ihmisiin, imeväisistä vaareihin. 

Voisi myös ajatella että äänestäjän valinta myös jollain lailla kytkee tai linkittää hänet yhteyteen myös niiden tietoisuuden rakenteiden kanssa joihin hänen valitsemansa ehdokas on kytkeytynyt, oli äänestäjä niistä perillä tai ei.

Tottakai kaikki ajatuksemme vaikuttavat kollektiiviseen kenttään.
Olen jo antanut ääneni, lahjoituksen ja sitten vielä keksin lähettää energiahoitoa asialle  Cheesy

Koska olen hitaasti hiffaava tyyppi, huomasin vasta tänään Astron etusivulla olevat astrologiset tulkinnat jokaisesta ehdokaasta. Kyllä meni kuvaus nappiin varsinkin Haaviton kohdalla. Ja nyt ymmärrän paremmin, miksi Niinistön kuivakka jäykkyys ei ole koskaan miellyttänyt minua.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #56 : 28.01.2012 15:40:26 »

Olen jo antanut ääneni, lahjoituksen ja sitten vielä keksin lähettää energiahoitoa asialle  Cheesy

Koska olen hitaasti hiffaava tyyppi, huomasin vasta tänään Astron etusivulla olevat astrologiset tulkinnat jokaisesta ehdokaasta. Kyllä meni kuvaus nappiin varsinkin Haaviton kohdalla. Ja nyt ymmärrän paremmin, miksi Niinistön kuivakka jäykkyys ei ole koskaan miellyttänyt minua.

Kuivakka jäykkyys! LOL! Olipa härän silmään osunut kuvaus Suomen "Lopun ajan" presidentistä!   Cheesy
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #57 : 28.01.2012 16:20:33 »

Olen jo antanut ääneni, lahjoituksen ja sitten vielä keksin lähettää energiahoitoa asialle  Cheesy

Kuivakka jäykkyys! LOL! Olipa härän silmään osunut kuvaus Suomen "Lopun ajan" presidentistä!   Cheesy
Jospa saataisiinkin Uuden Ajan presidentti!  smitten
Muutosvoimaa on liikkeellä. Sopii hyvin vuoden 2012 teemaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #58 : 28.01.2012 17:56:24 »

PS. Niinistön ja Haaviston puheen taso, vaikutelmia kellään?

Niinistö puhuu päällään ja Haavisto sydämestä. Haaviston puhe on selkeää ja ymmärrettävää. Niinistön kangertelevaa ja tyhjää politiikolle tyypillistä kapulakielta.

Onko kukaan yrittänyt kuullostella energioita sanojen takana? Tai ylipäätään ehdokkaiden energioita?
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #59 : 28.01.2012 19:22:09 »

Onko kukaan yrittänyt kuullostella energioita sanojen takana? Tai ylipäätään ehdokkaiden energioita?

Eikö se ole vähän.. liian tungettelevaa? Loukkaa yksityisyyttä. Vaikka presidentti onkin "julkkis", niin varmaan silläkin saa olla oma yksityisyytensä.

Kuinka niin? Energiaa on kaikkialla ja se on julkisesti aistittavissa. En kehoittanut lukemaan ajatuksia tai menemään ihmisen energiakenttään.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
  Tulostusversio  

Siirry: