Niin, pimeyskin voi tarkoittaa montaa eri asiaa. Satanismiin ja Vasemmän käden polkuun jonkin verran tutstuneena tiedän, että siinä ajatuskehyksessä pimeydellä tarkoitetaan yksinkertaisesti tiedostamatonta, potentiaalia, sitä osaa psyykestä, joka luo todellisuuttamme koko ajan olimmepa siitä tietoisia tai emme, ja tätä pimeää aluetta käytetään nimen omaan itsensä kehittämiseen ja "uudelleen ohjelmoimiseen". Näin ainakin Tapio Kotkavuoren kirjoituksisa olen ymmärtänyt. Koko suuntaus tuntuu olevan niin puisevan epämaaginen ettei se sovi minulle
Mutta joo, nurinkuriselta tuntuu että pahalla tehtäisiin hyvää, toisaalta nämä hyvä/paha asetttelut ovat vain pintaa ja kulttuuriseti virttyneitä eikun värittyneitä käsitteitä
Liekö koko Musta Magia käsitettä ollut olemassakaan ennen kristinuskoa. Pointtina vain se, että Pimeyden voimat ja Musta Magia eivät aina automaattisesti löydy samasta paikasta.
Tuo että kävisi jotakuta kovin rankasti häiriköimässä siitä itse tietämättä on aika hurjan kuuloinen ajatus, ellei nyt ole aivan valtavaa käsittelemätöntä tunne-energiaa. Tuli vain mieleen, että jos tuollainen huolestuttaa, niin se saattaa antaa tälle kiusaamiselle lisää maaperää, kun on samantyyppistä (alempaa) energiaa? Itse varmaan tekisin jonkun puhdistusrituaalin itselleni ja asunnolleni, ja maadoittaisin sitten huolella, yrittäisin nostaa "henkistä vastustuskykyäni" kaikin keinoin...