Minä käytän heiluria nimenomaan kun haluan kysyä kropalta jotain, sillä ne ovat ne kropan tiedostamattomat liikkeet, jotka sitä heiluria heiluttelevat. Eli kaikki mikä liittyy vaikka terveyteen, ravintoon, liikuntaan, lisäravinteisiin yms.
Jotkut ovat tosi tarkkoja heilurin hankinnassa, mutta se on lähinnä makuasia. Itse otin vain ametistikorun, joka oli liian painava korvakoruksi ja vääränlainen kaulakoruksi, eli ei tullut käytettyä sitä ollenkaan. Sidoin sen vanhaan kuluneeseen nahkahihnan pätkään, jonka löysin laatikon nurkasta. Voilá, heiluri!
Olen kyllä nähnyt Hengen ja Tiedon messuilla heiluria ostavia ihmisiä, jotka kokeilevat heiluria toisensa jälkeen ja kuulostelevat intuitiollaan, mikä heille parhaiten sopisi. Luultavasti se on jollekulle paras ratkaisu, mutta itse olen pikemminkin 'improvisoidaan siitä mitä sattuu jo olemaan'-koulukuntaa. Sitäpaitsi kun koru jo oli minulla, niin kaipa se minun luonani halusi olla.
Voit siis ottaa minkä vaan esineen painoksi minkä vaan narun päähän, jos yhdistelmä tuntuu itsestäsi sopvalta. Ametisti on lempikiveni, joten niitä on tullut osteltua vähän turhankin paljon ja sen vuoksi minulla oli sellainen valmiiksi olemassa. Voi toki törsätä valmiiseen heiluriinkin, mutta niissä on hinnassa 'joku teki tämän valmiiksi siinä toivossa että uskoisit että sillä on jotain väliä mitä käytät heilurina' -lisää.
Ja toisaalta tiedän että toisista on kiva ostella esineitä, joten miksei sitten ostaisi myös heiluria.
Sitten vaan kyynärpää pöydälle ja heiluri roikkumaan vapaasti kädestä alaspäin ja alat kysellä kysymyksiä joihin voi vastata kyllä tai ei. Heilurin liikesuunta kertoo sinulle vastauksen. Ja voit ihan itse päättää kumpi suunta tarkoittaa kumpaa, minä päädyin itsestäänselvään päänliikettä matkivaan ratkaisuun, eli sivuttain oikea-vasen on ei ja se toinen suunta sitten kyllä.
Heilurin käytöstä taitaa löytyä kirjastostakin joku opus jonka olen joskus lukenut. Paperille voi piirrellä vaikka kirjaimet ja numerot ympyrään/puoliympyrään ja kysyä yksityiskohtaisia kysymyksiä, mutta itselleni on riittänyt ihan kyllä/ei.