Jinx
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #60 : 28.12.2006 16:36:13 » |
|
Eläinradan merkkien ominaisuuksien ja elementtien kaksinaisuus
Kutakin merkkiä vastaa yksi laatu ja yksi elementt. Näiden kahden yhdistelmä määrää luonteenomaisen käyttäytymisen. Me voimme kuitenkin valita tuommeko esiin ominaisuuksiemme positiiviset vai negatiiviset puolet.
Oinas Itsenäinen dynaaminen - pöyhkeä, hätäinen. Härkä Uskollinen, vakaa - omistushaluinen, itsepäinen. Kaksoset Sopeutuvainen, hyvä kommunikoimaan - vehkeilevä, juoruileva. Rapu Myötätuntoinen, herkkä - manipuloiva, ärtyisä. Leijona Itsevarma, jalomielinen - mahtaileva, itserakas. Neitsyt Arvostelukykyinen, humaani - pikkumainen, nurkkakunta. Vaaka Hienostunut, diblomaattinen - piittaamaton, häilyväinen. Skorpioni Tutkiva, intohimoinen - epäluuloinen, mustasukkainen. Jousimies Intomielinen, rehellinen - omahyväinen, töykeä. Kauris Vastuuntuntoinen, taloudellinen - estynyt, saita. Vesimies Epäitsekäs, oikeudenmukainen - vaikeaselkoinen, kaksinaamainen. Kalat Uhrautuvainen, intuitiivinen - laiska, epäluotettava.
Merkki ja tunnus (motto) Oinas Olen olemassa - Minä ensin Härkä Minulla on - Minä nautiskelen Kaksoset Minä ajattelen - Minä juonittelen Rapu Minä tunnen - Minä haudon Leijona Minä tahdon - Minä teeskentelen Neitsyt Minä tutkin - Minä hätäilen Vaaka Teen yhteistyötä - Viivyttelen Skorpioni Minä haluan - Minä epäilen Jousimies Minä ymmärrän - Minä liioittelen Kauris Minä käytän - Minä kiellän Vesimies Minä tiedän - Olen epäluotettava Kalat Minä uskon - Minä pakenen
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko - Kaksoset Asc - Kauris Kuu - Vaaka Merkurius - Rapu Venus - Leijona Mars - Kauris
|
|
|
Jinx
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #61 : 28.12.2006 17:33:28 » |
|
VENUS
Symboliikka Rakkauden jumlatar. Vaikutusalue Tunteet, arvot. Yhdistetään rakkauteen, aistillisuuteen ja nautintoihin. Venuksen asema osoittaa mitä arvostat elämässä.
Venus eri merkeissä
Oinas Magneettinen, intomielinen, avomielinen, ulospäinsuuntautunut. Haluaa esiintyä edukseen, joskus liiankin ylitsepursuava.
Härkä Uskollinen, vakaa, aistillinen, taiteellinen. Rakastaa ylellisyyttä ja koskettelua. Ehkä omistushaluinen.
Kaksoset Jalomielinen, ystävällinen, lahjakas. Haluaa tulla ja mennä vapaasti. Voi olla häilyväinen rakkaudessa ja kiintymyksessä.
Rapu Idealistinen, hellä, uhrautuvainen, hoivaava. Kiintymys voi kehittyä riippuvuudeksi, kiinnipitämiseksi.
Leijona Lämminsydämmellinen, avokätinen, romanttinen. Rakastaa elämää ja haluaa tulla huomatuksi. Voi olla hyvin mustasukkainen.
Neitsyt Vaatimaton, ujo, estynyt, aistillisuutensapiilottava. Voi käyttäytyä täsmälleen päinvastaisella tavalla.
Vaaka Viehättävä, rakastettava, tunteita arvostava. Voi olla enemmän rakastunut itse rakkauteen kuin rakastettuunsa.
Skorpioni Intohimoinen, vetovoimainen, uskollinen. Voi masentua syvästi tai muuttua julmaksitullessaan seksuaalisesti hylätyksi.
Jousimies Seikkailunhaluinen, huumorintajuinen, idealistinen. Jakaa tunteitaan avokätisesti, mutta voi olla haluton sitoutumaan.
Kauris Uskollinen, ylpeä, päältä päin varautunut, mutta voi sisimmässään pelätä hylätyksi tulemista.
Vesimies Etäinen, viileä, ystävällinen. Ei halua kenenkään sitovan itseään. Harrastaa joskus mieluiten platonisia suhteita.
Kalat Hellä, myötätuntoinen hienovarainen. Voi olla joko hyvin uhrautuvainen tai aivan liian herkkä.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko - Kaksoset Asc - Kauris Kuu - Vaaka Merkurius - Rapu Venus - Leijona Mars - Kauris
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #62 : 11.01.2007 22:31:53 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sanani
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #63 : 11.01.2007 23:29:06 » |
|
Aloin pohtimaan Elämänilon mainitsemaa soturitulkintaa, jonka itsekin olen tilannut joskus viime vuonna. Luen tulkinnan aina vähän väliä yhä uudelleen ja ymmärrän sitä taas enemmän. Uskon, että ajan hieman mennessä taas eteenpäin, katson tulkintaa aina uusin silmin. Osaisiko joku kertoa minulle mahdollisuuksien kolmiostani->Jupiter(1.huone skorpionissa)/Pluto( 1.huone keikkuu jossain skorpparin ja vaa´an välimaastossa )ja saturnus( 12. huone vaa´assa )?Omat päätelmät aspekteista tietenkin on By the way, kiitos Elämänilo, Kaariina Pääkkösen sivujen viitteistä. Aspektit ovat itselleni opettelun alla, mutta kiitos sinun, pongasin kartaltani jo tuli ja vesikolmion
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #64 : 12.01.2007 00:15:49 » |
|
Osaisiko joku kertoa minulle mahdollisuuksien kolmiostani->Jupiter (1.huone skorpionissa )/Pluto (1.huone keikkuu jossain skorpparin ja vaa´an välimaastossa )ja saturnus (12. huone vaa´assa )?Omat päätelmät aspekteista tietenkin on By the way, kiitos Elämänilo, Kaariina Pääkkösen sivujen viitteistä. Aspektit ovat itselleni opettelun alla, mutta kiitos sinun, pongasin kartaltani jo tuli ja vesikolmion
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.01.2007 00:20:01 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Simonaho
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #65 : 13.02.2007 10:21:16 » |
|
Tervehdys, en ole sen kummemmin - toistaiseksi - perehtynyt astrologiaan mutta sillä on oma merkityksensä koskien omaa tutkimustyötäni. Käsittääkseni astrologiassa käytetyillä merkeillä on ennalta määritelty järjestys, jos niin on, mikä se on ja mitkä ovat merkit? Olen syntynyt 28.6.1960 kello 8:45 Rovaniemellä ja merkkini on Kointähti. Näin jossain maininnan alitajunnasta, ja kommenttini siihen on: " Nykyinen käsitys alitajunnasta on virheellinen. Kaikki mitä me näemme, kuulemme ja tunnemme ruumiillisesti on alin mahdollinen tajunta. Kaikki alimmasta tajunnasta tullut tieto käsitellään Mielessä jossa kaikki työkalut tietojen käsittelemiseen on. Esimerkiksi juuri nyt käytät työkalua nimeltä lukutaito. Mielestä tieto lähetetään Sieluun joka on ylin tajunta. Minkä laatuinen palautteesi lukemastasi on, perustuu Mielen ja Sielun välisen yhteyden laatuun. " Mitä suuhusi laitat ei ole tärkeää, mutta mitä suustasi tulee ulos on tärkeää " kannattaa pitää mielessä. " http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #66 : 13.02.2007 10:45:15 » |
|
skorpionin peilausmerkki oli se vesimies.. tää on hyvä: minä haluan-TIETÄÄ-minä epäilen :vesimies:minä tiedän-olen epäluotettava..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #67 : 13.02.2007 12:47:11 » |
|
Käsittääkseni astrologiassa käytetyillä merkeillä on ennalta määritelty järjestys, jos niin on, mikä se on ja mitkä ovat merkit? Astrologisten merkkien järjestys alkaa Oinaasta ja eläinradan (zodiakin) alku länsimaisessa astrologiassa määräytyy kevätpäiväntasauksen mukaan. Symbolisesti Oinaan merkkiin liitetäänkin kaikenlaiset aloitukset. Merkit ovat siis järjestyksessä 1. Oinas, 2. Härkä, 3. Kaksoset, 4. Rapu, 5. Leijona, 6. Neitsyt, 7. Vaaka, 8. Skorpioni, 9. Jousimies, 10. Kauris, 11. Vesimies ja 12. Kalat. Astrologisen kartan 12. aluetta eli huonetta ajatellaan saman symboliikan mukaisesti, eli ykköshuoneeseen liittyvät asiat yhdistyvät Oinaan symboliikkaan, kakkosen asiat Härkään jne. Aurinkosi on syntymätietojesi mukaan Ravussa, kuu Leijonassa ja askendentti eli nousumerkki Neitsyt. Planeetta Pluto on asteentarkasti askendentilla eli se on ns. nouseva planeettasi. Tutkimustyö ja syvällisten asioiden kaivelu sopisi hyvin tuohon asemaan.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Matti Simonaho
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #68 : 13.02.2007 16:09:48 » |
|
Aurinkosi on syntymätietojesi mukaan Ravussa, kuu Leijonassa ja askendentti eli nousumerkki Neitsyt. Planeetta Pluto on asteentarkasti askendentilla eli se on ns. nouseva planeettasi. Tutkimustyö ja syvällisten asioiden kaivelu sopisi hyvin tuohon asemaan. Suuret kiitokset vastauksestasi Ajatus. Omalla tavallani kaivelen jo syvällisiä asioita ja ne osoittavat tähtiin. Niillä merkeillä mitä Astrologiassa käytetään on Astrologian ohella monta eri merkitystä riippuen siitä mitä etsii ja millä tasolla etsii. Sama koskee nykyistä kirjamistoa/aakkostoa. Esimerkiksi ADAMI (AATAMI) ei ole alunperin miehen nimi vaan geneettinen kaava jossa A-Nainen ja A-Mies on va'assa: tasa-arvoisia. Kun A-Nainen ja A-Mies yhtyy, yhtyy A:t ja tuolos on MI: Lapsi. A+A=MI = Nainen+Mies=Lapsi = ADAMI. Jos luet toiseen suuntaan, tähtikartta muuttuu (eri aika) ja D = L: IMALA joka nykyään on "JUMALA". Mutta älä kerro kenellekkään, se on "vääräoppisuutta" ja "pakanuutta" ja "noituutta" y.m. ... on AA(M: Neitsyt) D (D:VAKA) AA (M: Skorpioni). Näin tällä kertaa. 1. Oinas, 2. Härkä, 3. Kaksoset, 4. Rapu, 5. Leijona, 6. Neitsyt, 7. Vaaka, 8. Skorpioni, 9. Jousimies, 10. Kauris, 11. Vesimies ja 12. Kalat.
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.02.2007 16:26:08 kirjoittanut Matti Simonaho »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #69 : 13.02.2007 16:27:47 » |
|
Mutta älä kerro kenellekkään, se on "vääräoppisuutta" ja "pakanuutta" ja "noituutta" y.m. ... Heh, niinhän se tämä astrologiakin. En itse paljoa vielä ymmärrä noista nimiselityksistäsi, mutta uskon toki, että sanoista voidaan löytää symboliikkaa aivan kuten kaikesta muustakin auringon alla. Nousumerkkiisi Neitsyeeseen liittyisi juuri asioiden (= sanojen) pilkkominen pieniin osiin, yksityiskohtien analysointi. Pluto siihen yhdistettynä tuo syvemmät merkitykset mukaan. Neitsyen planeetta on Merkurius, joka liittyy kommunikaatioon, siis myös sanoihin.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #70 : 15.02.2007 00:21:24 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.05.2008 21:52:24 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Rakkaudenliekki
Vieras
|
|
« Vastaus #71 : 15.02.2007 10:32:18 » |
|
Hii niin kauan meni tuon kartan kanssa - ja uutta viestiä tullut tänne foorumille - että siirsin tämän asian "omana lainauksena" vähän ylöspäin ....jotain synkroniaa on tässäkin KUN MINULLA TÖKKI YHTEYS TÄÄLLÄ FOORUMILLA - välillä katosi salasanat ja tiltti tuli - no nyt taas toimii
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.02.2007 12:41:30 kirjoittanut Rakkaudenliekki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|