Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on intuitio?  (Luettu 73426 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Fish
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #45 : 03.11.2005 10:27:25 »

Hei Mirjam, veit " jalat suustani.." Wink Samaa ajattelen myös itse tuosta intuitiosta:

Lainaus
Minulle intuitio on niin luonnollista, kuten hajuaisti, etten edes tiedosta sen käyttöä, oikeastaan sen voi todeta vasta, kun katselee taaksepäin ja siellä tekemiään valintoja. En kiinnitä siihen huomiota.

Ja kaikki tuo, joka ehkä jostakusta vaikuttaisi kovinkin 'rationaaliselta päättelyltä', tapahtuu sekunnissa, ikäänkuin tiedoistaisi 'intuition rakenteen'...

Hmm....   Lopun viimeksihän tuo näyttääkin siltä, että se juuri onkin sitä tiedostettua intuition 'käyttöä'....
  smitten smitten
tallennettu

Aurinko  Kalat 
Kuu  Härkä 
Nousu Vaaka
Jello
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #46 : 03.11.2005 13:15:47 »

Metsätonttu!

Kysyit siitä että missä minulla intuitio puhuttelee?

Se puhuttelee monella tavalla,varottaa joistain ihmisistä ja antaa "luvan" ratkaista erinlaisia asioita.
Siitä on ollut paljon apua minulle.

t: Jello
tallennettu

Aurinko Leijona, Kuu Härkä, Nouseva Vaaka
ritsku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #47 : 03.11.2005 14:38:18 »

Hyvin sanottu tuo välittömän oivaltamisen tila.
Minusta etäjäiset ovat aivan eriasia, myös sellaisen ihmisen ajatusten ja mielialojen aistiminen, jotka kokee hyvin läheiseksi. Tai aina ei edes läheiseksi, vaan sellaisiksi ihmisiksi,  johon rakentuu sanaton ja langaton silta.
Intuitio on tilanteen, asiakokonaisuuden, ihmisen, ongelmanratkaisun oivaltamista kuin salama kirkkaalta taivaalta. Se voi liittyyä mihin elämänalueeseen hyvänsä. Etiäiset ovat usein läheisten tai jollain tasolla tärkeiden ihmisten välisiä "sähkökimppuja". Intuitio antaa laaja-alaisempaa tietoa niin asia-asoista kuin kuin ihmisistä heidän pyrkimyksistään, perusluonteestaan joskus jopa sairaudestaan tai sisäistä ristiriidoistaan.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #48 : 03.11.2005 15:01:46 »

Ties kuinka monta niitä vielä on kehittymässä meissä! Eli intuitiota en pidä omana, erillisenä aistinaan tai vaistona, vaan intuitio on se kokonaisuus, joka kaikkien aistiemme käytöstä syntyy. Kun olemme hereillä, aistimme kaikilla aisteillamme ja huomaamme paljon sellaista, joka muuten jäisi huomaamatta.

Hieno oivallus, näkemys...kokemus!
 angel smitten Cheesy

Puit hienosti sanoiksi jotain, jota en itse olisi osannut....
tallennettu
avecmoi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #49 : 03.11.2005 17:53:13 »

Minulle intuitio on esim. sitä, että jos vaikka olen vieraassa kaupungissa ensimmäistä kertaa. Mieleni tekisi jotain herkullista ruokaa. Ajattelen nauttivani jotain herrkuateriaa jossakin viihtyisässä ravintolassa. Sitten lähden kävelemään ja kas onpas mielenkiintoisen ja kutsuvan oloinen ravintola ja kävelen sisään ja nautin mitä maukkaimman aterian viihtyisässä ympäristössä.

Tämä oli nyt yksi esimerkki, mutta periaatteena se toimii ihan kaikessa. Loppujen lopuksi olemme oman onnemme seppiä.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #50 : 09.11.2005 18:12:37 »

olen aina ymmärtänyt intuition jotenkin niin,että osaa aavistaa asioita etukäteen!Tiedä ny sitten,että olenko ymmärtänyt oikein asiaa tämä oli minun näkökulmani..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
saai
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #51 : 09.11.2005 19:36:12 »

Miehen kanssa kytkettiin pitkästä aikaa valokuvaprintteriä tietokoneeseen eilen illalla. Yksi kaapeli puuttui. Mieheni ajatteli, että oli ostanut sellaisen, ja nyt se on hukassa. Sitten minä vaan sanoin, että ehkä me käytettiin skannerin kaapelia siinä. En yhtään muista käyttäneeni sitä, enkä tiennyt että se skannerin kaapeli edes on samanlainen, enkä muista ikinä mitään kaapleita mihinkään kytkeneenikään. Mulle vaan tuli tollanen irtoajatus päähän, jonka sitten päästin ulos. Ja kas kummaa, mieheni heti sanoi, että niin taisimme tehdäkin. Ja hän siirsi kaapelin skannerista valokuvaprintteriin ja sitten tulostin parit valokuvat. Että semmosta intuitiota  Grin.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
liila
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #52 : 10.11.2005 15:48:15 »

Intuitio on minulle toimimista oikein luottaen vaistoihin, intuitioon :-) ja mutu-tuntumaan. Lapsen hoitaminen meni äidinvaistolla, intuitiolla, jos järjellä ja ajan kanssa olisin ajatellut ja toiminut, olisin monesti tehnyt varmaankin toisin, mutta huonommin.

Johdatusta, huolenpitoa, enkeleihin luottamista.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #53 : 10.11.2005 18:40:25 »

Intuitio on sisäinen ääni eli toisten nimittämä etiäinen, joka ei ole sidottu ruumiisemme ja aikaan. Pitää oppia vain vaientamaan ego niin intuition voima pääse esille, kuten lapsena meillä jokaisella on ollut se, mutta vaan valitettavasti tukahdutettu melko pienenä meiltä. Usein tulee yhtäkkiä aikaa ja paikkaa katsomatta mieleen joku henkilö ja joku asia hänestä. ja kuinka ollakkaan kyseinen henkilö soittaa tai olen soittaanut tai tavannut hänet jonkin ajan päästä.
Asiat jostain kumman syystä ovat tapahtuneet intuition viestin mukaisesti. Onko selvännäköä vain intuitiota, kun saa etiäisen ja tilanteen toteutuessa tulee tunne ihan kuin olisi elänyt tilanteen ennenkin.
 uglystupid2 smiley6600
tallennettu
Shine_S
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #54 : 10.11.2005 21:12:44 »

Hmm... Itse olen hieman ihmetellyt, kun syntymäkartassani ja mm. tarot -kortitkin niin ovat väittäneet joskus, että minulla olisi henkisiä/ylivoimaisia kykyjä, ja olen sitä hieman kummastellut, koska en ole kokenut itsessäni mielestäni mitään tällaiseen viittaavaa.

MUTTA nyt olenkin alkanut miettimään, että ehkä niitä siitenkin on, tai että ne ovat juuri muodostumassa.  Onkohan se sitten intuitiota vai mitä, kun yleensä varsinkin nukkumaan mennessä (meditoimista tms. en ole kokeillut, varmasti ilmiö toistuisi sielläkin) päähäni putkahtaa ikään kuin ajatuksia jonkun toisen sanomana, jostakin muualta kuin omasta mielestäni, ehkäpä juuri alitajunnasta tai jotain. Ne tulevat ja menevät, vähän kuin jokin ne kuiskaisi - ja ne eivät liity mihinkään juuri itse miettimääni, joskus "kuiskaukset" kuuluvat niin hiljaa etten kuule niitä, tai ne sanotaan niin nopeaa, etten kykene saamaan niistä mitään tolkkua, mutta JOSKUS ne ovat hyvnkin selviä sanomia...

Onko jollakin samantapaisia kokemuksia? Eihän tämä kaikki voi olla vain kuvitelmaani? Olkoon tämä sitten sitä inuitiota tai jotain muuta, en tiedä...
tallennettu

Nousu Neitsyt, Aurinko Oinas, Kuu Rapu, Merkurius Kalat, Venus Härkä, Mars Kauris
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #55 : 10.11.2005 23:00:56 »

[quote ., vaan salamannopeat väläykset, jotka pitää toteuttaa heti. Logiikka on vahvasti mukana, minulle intuitio ei ole älyttömiä päähänpistoja, vaan ehkäpä jokin täysin ennalta ajattelematon ratkaisu ongelmaan. Saiko tästä tolkkua?
Lainaus

Tinalle minun on aivan pakko porista, koska osuit itsenikin suhteen samaan kokemukseen. 'Olin ison hallitsemattoman ryhmän edessä koetilanteessa missä minun piti 'näyttää' jotakin. Suutuin  uglystupid2 Menin keskelle ja paukautin käsiäni yhteen "Nyt ei sitten auta mikään muu kuin...Ja hetken sekunnin sadasosassa minulle valkeni ryhmän maailma ja tunne-elämä ja itsellekin yllätyksenä sanoin...kertoa tarina. Shocked Vihani oli tipotiessään ja kerroin tarinaa pienestä kissanpojasta. Syvä rikkumaton hiljaisuus vallitsi. Mikään ei olisi voinut paremmin pelastaa tilannetta.

Minulta kysyttiin, miten sinä tuon teit. Se oli yllätys minullekin. Söpötin jotakin intuitiosta ja sitten he vasta kiinnostuivatkin. Mistä sitä sait? Voiko sitä oppia?

Ja oikeastaan siitä lähti minunkin uteliaisuus aiheeseen ja lähteä sitä tieteellisesti tutkimaan. Tässäpä te nyt olette minulle asiaa lisää valaisemassa.

Tosi mielenkiintoista, kaikki näkökannat!
tallennettu
Henja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #56 : 17.11.2005 15:20:23 »

Intuition ääni vain trauman ääni?

Olen itse aina pitänyt itseäni intuitiivisena ihmisenä ja myös ystäväni ovat pitänyt minua intuitiivisena. Nyt kuitenkin minua todella kiinnostaa se että osaatteko te erottaa ns. intuitionne äänen epävarmuuden äänestä? idiot2 Tarkoitan sitä että minulle saattaa tulla vahvoja tuntemuksia, joita myös intuitioksi voidaan kutsua esim ihmissuhteeseeni liittyen, siis vahvoja epävarmuuden tunteita / pelkoja ja Tunne siitä että juokse vielä kun voit... Niin kuinka erottaa oikean intuition menneisyyden aiheuttamista traumoista, jotka säteilevät lihasmuistissa... siis vaikka minulla on ja olisi aivan ihana suhde ja olen rakastamani ihmisen kanssa, niin koska olen saanut jäätä aikaisemmin antautuessani niskaani pelkään samaa myös nyt. Siis intuitio vai lihasmuistissa säteilevä trauma. Kumman ääni puhuu milloinkin? TUntuu kovin vaaralliselta se jos antaa epävarmuudelle Intuition nimen...sehän tarkoittaa sitä että lähtee intuitioonsa nojaten tilanteista pois...

... siis koska olen "intuitiivinen" ja ainakin takuulla tietyissä asioisa hyvin epävarma, traumaattinen yms on joskus / usein aika vaikea tunnistaa kuka  minua puhuttelee.
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
Mirjam
Vieras
« Vastaus #57 : 17.11.2005 15:31:50 »

Lainaus
... siis koska olen "intuitiivinen" ja ainakin takuulla tietyissä asioisa hyvin epävarma, traumaattinen yms on joskus / usein aika vaikea tunnistaa kuka  minua puhuttelee.

Erittäin huomionarvoinen asia. Itsekin olen samaa asiaa/ilmentymää itsessäni tutkaillut ja vasta viimeaikoina löytänyt sellaisen tavan, jolla asia on 'suht helppo tarkistaa'.  Smiley
Kuten kirjoitit lihasmuistista, niin oikeastaan juuri tunteen tullessa tai ollessa, voi tarkkailla, tuntuuko se edes aavistuksen omaisena jossain kehossa. Se voi tuntua missä vain, sisäelimissä, lihaksissa, kireytenä, asentona yms.
Jos tunteelle löytyy 'tuki' kehossa, todennäköisesti kyse on 'trauman äänestä'  Wink.
Kun rentouttaa koko kehonsa, jotenkin sydämen/sisimmän ääni pääse kuuluville selkeämmin.

Näin itse olen asian kokenut...  smitten
tallennettu
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #58 : 17.11.2005 15:48:12 »

Lainaus
Kun rentouttaa koko kehonsa, jotenkin sydämen/sisimmän ääni pääse kuuluville selkeämmin.

Saman havainnon oon tehnyt...usein ne epävarmuuden äänet ja "varoitukset" on niin voimakkaita, että jo melkein kuvittelee pakoon juoksemisen olevan oikea ratkaisu ko. tilanteessa, mutta kun malttaa ottaa aikaa sille hetkelle, että rentouttaa itsensä kokonaan ja pysähtyy kuuntelemaan, itse jopa usein torkahdan hetkeksi ja siitä noustessa olo on varma ja intuition ohje selkeänä mielessä  Smiley  Ihminen on heikko ja epävarma, mutta itsensä on vaan opittava rauhoittamaan, niin oikeat viestit löytää tietoisuuteen smitten
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
tuulikello
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #59 : 17.11.2005 19:39:03 »

Minulle intuitio on sitä, että toimin oikein ja vaistomaisesti jossakin tilanteessa. Ja tämän huomaan usein vasta jälkeenpäin.

Usein minulle nousee hyvin vahva tunne, että minun on tehtävä jotain, mentävä jonnekkin,toimittava tällä tavalla jne. Esimerkkinä yllättävän voimakas / yht`äkkinen  tunne ja ikävä tytärtäni. Päätän soittaa heti ja hän kertoo että hänellä on paha mieli. Hänen kaverinsa olikin sanonut juuri ennen soittoani, että kohta äitisi soittaa sinulle kun itket. Sillä näin on tapahtunut useita kertoja. Tai se, että ystäväni kanssa tartumme lähes yhtäaikaa puhelimiin soittaaksemme toisillemme. Jne...

Tuulikello
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  

Siirry: