Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on intuitio?  (Luettu 73411 kertaa)
0 jäsentä ja 14 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #75 : 01.03.2006 06:01:54 »

Cool
     INTUITIO, no sehän on tuo pieni tonttu, joka roikkuu

takatukassa ja kopsauttaa vain kerran pikkuvasarallaan,

kun haluaa välittää viestin, oivalluksen, etiäisen ym.

Tartu tilaisuuteen,

H E T I    N Y T ,  E I K Ä   H U O M E N N A   smiley6600
                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #76 : 01.03.2006 22:34:37 »

Cool
     INTUITIO, no sehän on tuo pieni tonttu, joka roikkuu

takatukassa ja kopsauttaa vain kerran pikkuvasarallaan,

kun haluaa välittää viestin, oivalluksen, etiäisen ym.

Tartu tilaisuuteen,

H E T I    N Y T ,  E I K Ä   H U O M E N N A   smiley6600
                        2funny

2funny
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #77 : 06.03.2006 09:17:20 »

Ja nyt ihan intuitioon ja sen kuuntelemiseen tai pikemminkin kuuntelematta jättämiseen liittyen omakohtaisia kokemuksia!

1. kerta kun en totellut intuitiota - olin tulossa mieheni luota takaisin Lahteen ja intuitio hoki että pitäisi jäädä keskustaan yöksi kaverini luo. Ajattelin kuitenkin, että on jo liian myöhä mennä häiritsemään häntä ja niinpä menin suoraan kotiin. Kotiin päästyäni tyhjensin laukkuni ylimääräisistä tavaroista huomista työpäivää varten. Tuli huominen ja työpäivä, sekin sujui mukavasti kunnes kotiin päästyäni ulko-ovella tajusin, että olen heittänyt siivotessani laukkua myös avaimeni laukusta pois. Piti soittaa isännöitsijä avaamaan ovi ja lasku tulee perästä. JOS olisin mennyt kaverilleni, avaimeni eivät olisi unohtuneet ja olisin välttynyt laskulta.

2. kerta kun en totellut intuitiota - päätin oikaista pienen ojanpenkereen yli intuiotion varoituksista huolimatta. Hups ja kups, kaaduin ja nyrjäytin nilkkani. Linkutin seuraavat 1,5 viikkoa nilkka paketissa.

3. kerta kun en totellut intuitiota - olisin saanut eilen kyydin kotiin kaverilta, joka oli menossa inttiin, mutta päätin pyytää häntä jättämään minut keskustaan kaverini luo, ettei hänelle tule turhaa ajamista ja ehtii ajoissa kasarmille. Noh, siinä kaupungilla kävellessä putosi ja katosi puhelimeni! Nyt joudun ostamaan uuden ja huhtikuulla tarkoitettua matkaani varten säästetyt rahat menevät siihen puhelimeen...

Ja kaikki tämä on tapahtunut viimeisen kuukauden sisään. Intuitio voi siis rangaista näinkin kovaa, jos sitä ei kuuntele.
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #78 : 06.03.2006 09:26:58 »

Mutta onko mahdollista, että syy olisi aivan toinen.
Onko mahdollista että, olet mahdollisesti säästynyt suuremmalta vahingolta.
Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #79 : 06.03.2006 11:20:59 »

Huaa, olisikin... Kyllä se vain intuition sanoma oli jota en sitten kuunnellut ja näin kävi. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti tyyliin

1. Ainakin sain isännöitsijän kiinni ja pääsin sisälle (ja avaimet löytyivät sohvalta ;])
2. Ainakaan ei kaatuessa murtunut jalka tai mennyt jänteet rikki.
3. Jospa joku sai kauan kaipaamansa puhelimen siitä minun kadonneesta luurista. Sain juuri ostettua uuden (joskin käytetyn) puhelimen, ihan samanlaisen ja samanvärisen kuin entiseni. Mukana tuli vielä entisen omistajan keräämä soittoääni- ja taustakuvaläjä päivän piristeeksi Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #80 : 06.03.2006 12:34:02 »

Niin. Herää kysymys, oliko se intuitio vai enkelin kuiskaus?

Joskus, olette varmaan muutkin huomanneet, että autollakin ajaessa kääntyy oudosti ja kulkee joskus kuin mutkan kautta. Sitten vain ihmettelee, miksi tästä piti ajaa.

Ehkä vältyin vahingoilta. Tai muuta sellaista. Tai miksi joskus yhtäkkiä tulee mieleen, että pitää hiljentää, tai katsella tarkemmin tien sivuja. Hirvihän sieltä tulee!
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #81 : 07.03.2006 07:07:14 »

Niin. Herää kysymys, oliko se intuitio vai enkelin kuiskaus?

Ehkä vältyin vahingoilta. Tai muuta sellaista. Tai miksi joskus yhtäkkiä tulee mieleen, että pitää hiljentää, tai katsella tarkemmin tien sivuja. Hirvihän sieltä tulee!

Angry

Sad

Niimpä. vai onko se vain urbaanilegendaa, jos ei,

itse möhlittyään, ehdi bussille, junalle, lentokoneelle.

Kun tapahtuu onnettomuus !! ?   tickedoff

M E I T Ä    S E U R A T A A N   angel
                           2funny
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
mystery62
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #82 : 07.03.2006 10:39:44 »

Intuitiivista älyä voi kehittää silva-menetelmällä. Älkää kysykö mitä se on. Maarit Huuskonen
pitää aiheesta luennon hyvinvoinnin ja inspiraation messuilla ja olen aikeissa mennä ottamaan selvää, viisastuakseni!!!  tickedoff  Epäilemättä tulee tarpeeseen  coolsmiley

http://www.inspis.net/luennoitsijat.htm
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #83 : 07.03.2006 17:21:02 »

Itselläni intuitio osui ikävässä asiassa kohdalleen. Eli aavistin kissani kuoleman jo etukäteen. Se tapahtui jo kuukausia sitten, kun minut vain valtasi käsittämätön varmuus/ennakkotieto siitä, että se ei elä enää kauan. Tunne oli hyvin vahva ja varma ja purskahdin sen takia itkuun. Ja niinhän siinä sitten kävi, kuten muualla jo kertonutkin... Eli jouduin lopettamaan kissani 28.2, tasan viikko sitten. Vieläkin on tietysti kova ikävä ja tulee välillä itkunpuuskia tms. mutta pahin suru on jo ohitse, koska TIEDÄN sen päässeen pois tuskistaan ja veljensä luo...  angel Mutta...
Jo tuolloin kuukausia sitten, kun tuon asian aavistin, samaan aikaan itse asiassa, samanlainen vahva tunne tuli myös isästäni... Että hänkään ei elä enää kauan. TOIVON hartaasti, että NIIN EI OLE, mutta sehän tapahtuu, jos sen aika on... Jollain tapaa tällaiset ns. "etiäiset" myös valmistavat mahdollisesti tulevaan. Vaikka järkytyksenähän kuolemantapaukset siltikin aina tulevat... Heh, kaipa jotain selkoa saitte...  idiot2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #84 : 07.03.2006 18:34:20 »

Luulen, että ymmärrän tunteesi mitä se ennakoi.

Oikeastaan tunsin samalla tavalla viime vuonna, kun ukkoni oli huonossa kunnossa. Tuntui, että lähtö ei ole kaukana.

Mutta en antanut periksi. Aloin hoitaa häntä intialaisella päähieronnalla, tarkentaa hänen ravintoansa ja voidella jalkoja. Ja hän on tänä vuonna ollut paljon paremmassa kunnossa. Uskon että on olemassa kohtalo. Mutta ukson myös että yksilö voi omassa tai läheistensä elämään vaikuttaa antamalla huolta ja välittämällä, rakastamalla.

Olen vissiin aika itsepäinen.  Huh
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #85 : 08.03.2006 00:20:11 »

Mutta ukson myös että yksilö voi omassa tai läheistensä elämään vaikuttaa antamalla huolta ja välittämällä, rakastamalla.

'metsätonttu', miten hienosti olet ilmaissut ajatuksen siitä, miten voi läheistään auttaa kun sairaus on elämässä läsnä.
Henkinen ja fyysinenkin lähelläolo antaa voimia ja parantavaa energiaa.

Ja mikä ihmeellisintä, vaikka itsekin olisi sairas ja väsynyt, jos haluaa helpottaa läheisen oloa voimia kyllä löytyy ja oikea tapa tehdä sitä.

Läheisen sairaus on voimia koetteleva asia
Itse huolehdin iäkkäästä äidistäni hänen viimeiset vuotensa.
Silloin oli monta kertaa niin, etten saanut unta kun aavistelin, että minua kohta tarvitaan.Ja niin kävikin.

Olen kiitollinen ja muistanut sen Jumalalle kertoa, että sain olla kanavana äidilleni. Lapsesta tuli silloin äiti ja päinvastoin.
Menin joskus hänen luokseen silloin kun emme olleet sopineet ja juuri silloin se oli tarpeen.

Jos ei muuta voi tehdä, aina voi rukoilla toisen puolesta, kiitoksen kera.

Jaksamista sinulle toivottaa  smitten   maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #86 : 08.03.2006 15:57:04 »

Kiitos Maarita!

Samoin toivon jaksamista ja hellittämistäkin silloin, kun ei löydy voimia!

Intuition kauniemmillaan pitäisi idän esim. Gandhin mukaan olla sitä tietoa, mitä tarvitaan suhteessa läheisiin, ryhmään ja ympäristöön. Alice Bailey sanoi, että intuitio ei koskaan palvele yksilön itsekkäitä päämääriä, vaan silloin kun ne kohdistuvat ympäröivään vuorovaikutukseen.

Mutta meillä on muutakin kuin intuiti, jota Spinoza kutsuu ylimmäksi ja jumalaiseksi tiedoksi. On enkelit ja henkioppaat, joihin tavallaan uskon, jotka enemmänkin valvovat meidän yksityisiä polkuja.

Osho väittää myös, että naisilla on säilynyt tämä tietämisen kyky ja he myös luottavat siihen.

Naisten päivänä, luottakaamme sisäiseen ääneemme!
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #87 : 16.03.2006 11:46:00 »

Pystyy jotenkin vaistoamaan mitä toinen ihminen haluaisi kuulla... voi jo aavistaa mitä seuraavaksi tapahtuu. Näin minä ymmärtäisin sanan... Mutta eiköhän täällä joku viisaampi osaa kertoa tarkemmin Cheesy
Eikö sanota että kaloilla on todella hyvä intuitio..? Ja ravuilla ns "kuudes aisti" ?
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #88 : 16.03.2006 12:49:34 »

Hieno oivallus tuo, että 'mitä ihminen haluaisi kuulla'.

Mutt myös vaarallinen! Siihenhän perustuu olalle taputukset ja karhunpalvelus.

Entä jos sen kääntäisi toisinpäin: Mitä ihminen ei missään nimessä haluasi kuulla?

Tätä voisi ajatella vaikka kuinka pitkään.
Kiitos sinule aQuarius
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #89 : 17.03.2006 01:10:42 »

Mutta ukson myös että yksilö voi omassa tai läheistensä elämään vaikuttaa antamalla huolta ja välittämällä, rakastamalla.

Kiss   Kiss   Kiss

Onko ihan väärä havainto, n . s . nykyajasta, ja

tulevaisuudesta.. !! ?

Jospa onkin JÄTTÄÄ   kaveri oman - onnensa nojaan..

Elämme ja  Olemma  tietysti  n. s. aikamme, ja entä sitten ??

K U O L E M A ,  ,  T U O   T A S O N ,, , ,  W A I H T O   Kiss'

Wink   smitten
tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Tulostusversio  

Siirry: