Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on intuitio?  (Luettu 73912 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Liljah
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #90 : 17.03.2006 14:06:56 »

Heissan teille kaikille,

Niin, kuinka tuon nyt kertoisi omasta puolestani?!?
Ihan pienestä asti olen "nähnyt" salamannopeasti asioita, tapahtumia..
Itsekkään niitä sen kummemmin miettimättä, olen vaan tehnyt tai sanonut mitä kulloinkin on mielessäni liikkunut. Esim. tuli alle kouluikäisenä tunne, että paras serkkukaverini hukkuu isänsä kanssa ja näin kävi. Kerroin äidilleni hiemen aiemmin asiasta. Usein tulee pakonomainen tarve soittaa tai lähteä käymään jonkun ystävän tai lähimmäisen luona, koska tunne on niin valtava, että jotain on tapahtumassa. Ei välttämättä mitään positiivista asiaa. Ei ole pitkäkään aika, kun tuli tunne, että kaveria puukotetaa ja itse en päässyt paikan päälle, joten soitin kaverille, että viitsisikö käydä siellä?!? Koska hän tietää aavistuksistani, lähti hän käymään ja otti muutaman kaverinsa mukaan ja niinhän siinä sitten kävi. Puukkoa oli tullut, mutta pahemmin ei kerinnyt käymään.
Itseltäni olen löytänyt kasvaimia mm. nenästä ja munasarjoista, joihin lääkärit eivät noteeranneet mitenkään, kunnes vaatimalla vaadin ja sain lääkärin ottavan koepalat. Kohdusta löytyi miehen peukalonpään kokoinen kasvain ja nenen takaa huomattavasti pienempi. Pahanlaatuiseksi olisivat muuttuneet vuoden sisällä.
Nuorimpaa tyttöäni odottaessa tuli tunne, joku on pahasti vialla minussa. Vauvaan asti ei vielä ollut kerinnyt. Taaskaan ei uskottu, kunnes kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa jouduin sairaalaan synnytyksen alettua.Olin käynyt neuvolassa kaksi päivää aiemmin valittamassa.Keskonen syntyi ja kyseinen neuvola-täti sanoi minun olevan ensimmäinen joka on diaknosoinu itsensä ja mikä on pitänyt paikkaansa. Hyvinvoivalta kun näytin ja muutenkaan mitään poikkeavaa ei löytynyt. Se oli vaan kohtutulehdus. tickedoff
 Sitä ennen tuli pakonomainen tarve saada kaikki vauvan tarvikkeet kotiin ja lastenhuone kuntoon!!Hulluna pidettiin!=)
Nuo puhelinsoitot ovat yleisiä, kuin myös ihmisten kanssa toimiminen. Joitain on pakko välttää, kun tulee tunne , että tuosta ei hyvää seuraa vaikka olisi kuinka ns. mukavan oloinen.
Useasti olen pitänyt saldoa puhelimessani ja sen loppuessa ajatellut tiettyä ihmistä, niin johan alkaa puhelin soimaan. Tai tulee tunne, että joku on tulossa kylään, äkkiä siivoomaan! :Smiley
Kerran kävi näin, että oli pakko lähteä illalla kaverin luokse yöksi, joka ihmetteli, että mikä nytten?!? Sanoin sen lukevan lehdessä ylihuomenna. Niinhän se lukikin, taloomme oli murtauduttu ja minun oveni takana käyty riehumassa. Silloinen miesystäväni, kun olimme erottu päätti mustasukkasuuksissaan kertoa mielipiteensä. uglystupid2
Paljon tulee semmoisia tunteita, ettei kannata mennä käymään vaikka olisi sopinutkin asiasta. Tai toiste päin, menenkin nyt enkä vasta huomenna. Noin on jäänyt kiinni mm. pettämisestä eks-mieheni.  knuppel2 Ja kysymys silloinkin oli että, mistä sä voit tietää...?!? Tuota lausetta olen kuullut monesti, johon voin vaan sanoa:Tuli semmonen tunne, että oli pakko tehä jotain... Cool
Että semmoista meikäläisellä tapahtuu ja tulee tapahtumaankin!! Mitä se nyt sitten onkaan? Intuiota, näkemistä,aavistamista,viisautta, itsensä kuuntelemista?!? En ole siitä ihan varma?
 angel
Kuulostaako ollenkaan kenellekkään tutulta? coolsmiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #91 : 17.03.2006 14:14:01 »

Kiitos kertomastasi!

Kuulostaa nyt ihan siltä, kuin sinulla olisi selvännäkijän tai telepaattisen yhteyden lahjoja. Tietenkin herkkä intuitiokin siihen varmaan on kytkettynä.

Toivon, että voit keskustella asiasta, sillä tällä areenalla on varmasti tällaisia ihmisiä, kun katselet ja luet muitakin aiheita.

metsätonttu
tallennettu
laa-laa
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #92 : 17.03.2006 22:29:24 »

Ihan pienestä asti olen "nähnyt" salamannopeasti asioita, tapahtumia..

Kuulostaako ollenkaan kenellekkään tutulta? coolsmiley

Juu-u, tutunoloista on. Tosin minulla taito, kyky tms ei ole ollenkaan noin pitkälle kehittynyt. Nuorena näin välähdyksiä ihan turhanpäiväisistä asioista (mikä kuva televisiosta tulee seuraavaksi, mitä joku tekee seuraavaksi jne). Säikähdin noita harmittomia kokemuksia, enkä 10 vuoteen nähnytkään mitään. Mutta intuitio toimi aina jotenkuten, paremmin tietenkin aina silloin kun maltoin kuunnella itseäni ja säännöllisesti rauhoittaa aikaani.

Nyt viime kuukausina olen taas alkanut nähdä välähdyksiä ja intuitiokin on vahvistunut. Mutta kuvat eivät ole ihan tarkkoja, jotain niissä on aina vähän väärin lopputulokseen verrattuna. Olen alkanut  miettiä, että voisivatko ne olla se uhkakuva, joka on vaarana tapahtua? Sen verran tukossa olen itseni kanssa, että en ole uskaltanut vielä luottaa näihin niin paljoa, että olisin voimakkaasti muuttanut tapahtumien kulua. Mutta aina on jotenkin täytynyt asia varmistaa. Kaikki näkemäni on siis toteunut, mutta onnekkaammissa merkeissä kuin mitä olen nähnyt.

Mielenkiitoisia mutta moniulotteisia asioita nämä. Usein täytyy lopettaa näiden ajatteleminen ja vaan elää Smiley Enkä ole vielä lainkaan varma, haluanko noita välähdyksiä nähdä.
tallennettu

AC Jousimies, Aurinko Neitsyessä, Kuu Oinaassa, Merkurius Vaa'assa, Venus Leijonassa, Mars Kaksosissa
Ozzette
Vieras
« Vastaus #93 : 18.03.2006 14:52:01 »

Noh, tässäpä juuri tuli esimerkki omasta intuitiostani. Tuli vain vahva tunne, että minun pitää alkaa etsimään pitkään kadoksissa ollutta kultaista Jeesus-ristiäni. Että kun alan etsimään, niin löydän kyllä sen. Ja niinhän siinä kävikin !! NAPAKYMPPIIN siis osui intuitioni. Aivan mahtavaa, kun sen löysin ! Lisäksi sain äidiltäni torstaina jo etukäteen synttärilahjaksi ristin, ilman Jeesusta siinä. Valkokultaa taisi olla... Kumpikin älyttömän kauniita ja niillä minulle PALJON tunnearvoa. Nyt molemmat tulevat roikkumaan kaulassani aina !!   smitten  angel
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #94 : 18.03.2006 15:46:43 »

Intuition
In
trust
on

Cheesy
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #95 : 18.03.2006 17:24:22 »

Intuition
In
trust
on

Cheesy

JUSTiINsa!
tallennettu
mopomies
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #96 : 18.03.2006 22:18:31 »

"Ei tiedolla,taidolla vaan tuurilla-paras A-ryhmä" Cool
Juu,mutta asiaan! Minusta intuitio on ennalta tuntemista tai oikestaan tunne miten tietyssä asiassa tulee tapahtumaan.Joko hyvin tai vähän huonommin... Yleensä intuitiot ovat hyviä mutta joskus tietää että metsään menee! No,asiaan voi joskus vaikuttaakkin vaikkakin reagointiaika on lyhyt.
Minusta tuntuu että ennaltanäkeminen on hieman "järeämpi" ja vahvempi tapa nähdä tulevaan.Hmm...olisiko intuitio enemmänkin aavitus ja ennaltanäkeminen  taas tieto?  idiot2
Vaikeinta kai on uskoa intuitioon mutta siihenkin oppii iän myötä luottamaan.Kokemus opettaa...

aurinko vesimies
 askendentti kaksoset
 merkurius kauris
 venus vesimies
 mars vesimies
tallennettu

Aur-Vesimies
Kuu-Vesimies
Merk.-Kauris
Venus-vesimies
Mars-Vesimies
Jupiter-Kaksonen

Tulihevonen
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #97 : 20.03.2006 12:08:40 »

Intuition
In
trust
on

Taikka vain:

in (sisällä)
tuition (opetus)

Sisällämme on opetus ja ohjaus. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #98 : 20.03.2006 12:33:14 »

Taikka vain:

in (sisällä)
tuition (opetus)

Jep!  Wink En löytänyt tuolle tuitionille suomenkielistä vastinetta ja vähän sovelsin....  :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #99 : 20.03.2006 15:20:32 »

Intuition
In
trust
on

Taikka vain:

in (sisällä)
tuition (opetus)

Onko todella sana 'tuition' suomeksi opetus? En ole tiennytkään!

tallennettu
Bear
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #100 : 18.06.2006 11:29:21 »

Mielenkiintoisia kokemuksia. Itselläni joskus, mutta ehkä lievempänä. Tuollainen kyky on varmaankin joskus raskaskin omata? Hienoa, kun ihmiset hyödyntävät lahjojaan lähimmäistensä hyväksi! smiley6600
tallennettu
sova
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #101 : 19.06.2006 18:54:13 »

Joo, kiva, kun muillakin sellaisia tunteita. Itse aavistan tasan tarkkaan mitä mieheni ajattelee ja tekee. Olen sen kokenut monta kertaa. Joskus oikein pelottaa kun tulee sellainen tunne, että hän ajattelee toisia naisia. Nämä ajatukset yritän pitää poissa mutta se on vaikeaa. Intuitio sanoo, että jotain tapahtuu.....Mitä avuksi?Huh?
« Viimeksi muokattu: 19.06.2006 18:58:59 kirjoittanut sova » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #102 : 19.06.2006 19:03:50 »

Joo, kiva, kun muillakin sellaisia tunteita. Itse aavistan tasan tarkkaan mitä mieheni ajattelee. Olen sen kokenut monta kertaa. Joskus oikein pelottaa kun tulee sellainen tunne, että hän ajattelee toisia naisia. Nämä ajatukset yritän pitää poissa mutta se on vaikeaa. Intuitio sanoo, että jotain tapahtuu.....Mitä avuksi?Huh?

Minä olen yrittänyt tutkia intuitiota ainakin jo 7 vuoden ajan. Ja kun sinä sitä ihmettelet, niin voin kertoa sinulle jotakin. Oikeastaan jotakin, missä minun sisäinen ääneni tuli sinua tekstissäsi vastaan. Todellinen intuitio on enemmän ohjaava, enemmän vuorovaikutussuhteita tai ryhmän päämääriä tukeva 'vaisto'. Mietipä tarkkaan, ettei oma pelkosi ole myös siellä taustalla. Pelolla on yleensä aika vaimaperäiset 'aanaukset', joista on parasta päästä mahdollisimman nopeasti irti. Jos sinulla on epävarmuutta kumppanisi kanssa, puhu hänelle, kerro tunteistasi.

Sieltä voi piankin lohtu löytyä ja aurinko paistaa. Sitä toivon sinulle. smitten
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #103 : 19.06.2006 19:16:25 »

Minulle intuitio on mieleni sisälle tuleva viesti, mihin ei liity minkäänlaista tunnetta. Se on kuin puhdasta, sinistä, absoluuttista, vapaata tietoa, jonka persoonani nappaa ja muodostaa sanoiksi.
tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #104 : 02.07.2006 21:57:49 »

Tunnen intuition jonkinlaisena vaistona, niinkuin jokin äänetön(siis konkreettisella tavalla) ja näkymätön..

Se on jotenkin eläin ja kasvimaailmaan verrattava asia, eli kun eläin vaistoaa vaaran ja käyttäytyy sen mukaisesti ja miten kasvit ja puut vaistoavat tulevan kevään ja valmistautuvat siihen..

Intuitio, tunne, että esim. tiedät jotenkin että joku ihminen katsoo sua ja aivan vaistomaisesti katsot siihen suuntaan..

Hieman  idiot2 kerrottu, mutta näin sen koen  laugh

tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  

Siirry: