Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Feminiinisyys ja maskuliinisuus  (Luettu 16850 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
apache
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 27.10.2005 16:31:02 »

Iltapäivää arvon astroilijat Cool

Feministi-keskustelusta inspiroituneena pyytäisinkin nyt kaikkia halukkaita analysoimaan omia ns. feminiinisiä ja maskuliinisia energioitanne ja piirteitänne, mahdollisesti myös astrologisia tekijöitä niiden taustalla. Smiley

Itselleni on planeettavoimien kautta siunaantunut aimo annos feminiinisyyttä. Silti, varmaankin erityisesti venuksen sijainnin kaksosissa vuoksi, en nyt ole mikään naisellisuuden  perikuva. Venuksen sijainti tekee minusta ehkä enemmänkin tyttömäisen leikkisän ja toisaalta rooleihin sitoutumattoman. Aurinko härkänä olen välillä tosi tosi lady look, mutta sitten iskee taas mieletön angsti pynttäytymisestä ja kuljen viikon ilman meikkiä lenkkarit jalassa, hiukset kuin harakan pyrstö. Muutenkaan en pidä siitä, että minun oletetaan olevan tietynlainen, tiettyyn kaavaan soveltuva.  jupiter neptunus uranus jousimiehessä -> vaikuttanevat myös?!? MC Vesimiehenä olen muutenkin aika boheemi sille päälle sattuessani :Smiley

AC Rapuna ja  venus 12.h minussa sitten toisaalta on sellaista herkkyyttä ja pehmeyttä, mikä feminiiniseksi mielletään. Maskuliiniseksi en itseäni oikein hahmota. Tyttömäinen nainen on ehkä oikea sanavalinta.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 27.10.2005 17:58:23 »

Maskuliinisuus: mars aspect_con jupiter kauris  aspect_sex saturnus& merkurius
Feminiinisyys: venus aspect_con uranus jousimies
Maskuliinisuus2: aurinko aspect_con pluto skorpioni aspect_sex neptunus& jupiter
Feminiinisyys2: kuu aspect_con neptunus jousimies

En näe kartallani mitään erityisen feminiinistä, tai pikemminkin karttani feminiinisyys on aika androgyyniä, ellei suorastaan maskuliinista. Kuu-Neptunusyhtymä Jouskarissa tosin on sellainen pihalla-kuin-lumiukko-aspekti jolla ollaan yliempaattisia, mutta mielestäni pikemminkin luostarieläjän tyyliin hengellisellä kuin varsinaisella feminiinillä tavalla. Sitäpaitsi isälläni on  kuu kalat, siitä kai se tulee.

Maskuliinisuuteni on aspektien määrän perusteella paljon moniselitteisempi juttu, mutta kun Mars Kauriissa tekee sekstiiliä Saturnukselle niin siitä voi päätellä, että univormulinjalla ollaan.  Smiley Mars-Jupiter-yhtymästä tulee jotain hyväntuulista energiaa ja mahtipontisuutta. No mulla on puolet ajasta maailman levein virne naamalla, asia jolle en yksinkertaisesti voi mitään kun pokka ei pidä. Auringon yhtymä Plutolle, sekstiilit Jupiterille ja Neptunukselle ei sano sinänsä mitään.
Karttani on zip-tyyppisesti pakattu; pelkkiä yhtymiä ja sekstiilejä.
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2005 21:58:00 »

Minä siis pidän itseäni feminiinikkona: katsotaanpas:

Aurinko oinas M
as skorppari F

mars, aurinko merkin hallitsija härässä F
pluto, neitsyessä F

kuu kaloissa F
venus härässä F

Tässä nämä persoonallisimmat sijainnit eli eikös tuo ole aika selvä juttu.

Mutta onko skorppari oikeasti feminiininen merkki? Tai härkä?
Mihin tämä jako tuli-ilma, vesi-maa oikeasti perustuu?
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #3 : 28.10.2005 10:02:41 »

Mars ja venus on mulla kolmiossa, eli se kai tulisi ilmaista jonkin tasoista tasapainoa näiden kahden energian välillä.

Tosin mars vastamerkissään vaaàssa ei ole mitenkään erityisen voimakas...tosin se on osana hillitöntä stelliumia ( mars saturnus pluto jupiter sappho,  pallas , eros),nämä siis vaaàssa jupiteria lukuunottamatta, että voimaa on, muttei ehkä niin maskuliinisella tavalla idiot2
 aurinko kuu  merkurius kuunsolmu jupiter veden elementissä lisää feminiinisyyttä.

Sitten tämä mun ihmeellinen väliaskendentti....  leijona neitsyt johon  pluto tekee napakasti sekstiilin...

Olen androgyyni...
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #4 : 28.10.2005 10:34:01 »

No onneksi olkoon...ja minä olen lentävä pesukarhu. Ainakin luulisin sinun olevan älykäs, Timotheus, koska niin paljon vaakaa kartallasi, vai? Tongue

Evariste Galoisillakin ehkä tuo ihme väliaskendentti... Näytät häneltä?! Shocked
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #5 : 28.10.2005 11:58:29 »

No onneksi olkoon...ja minä olen lentävä pesukarhu. Ainakin luulisin sinun olevan älykäs, Timotheus, koska niin paljon vaakaa kartallasi, vai? Tongue

Evariste Galoisillakin ehkä tuo ihme väliaskendentti... Näytät häneltä?! Shocked

Arvaa missä huoneessa toi stellium on, arvaa? et varmana arvaa, arvaaarvaavaa?
Vaakaa, älykäs? = väsynytpaskanpuhujasosieteetibileissäshamppislasikädessäkaudenväreissä: juu hei Kaarina ihanat karvat sulla  Tongue *flirt flirt, vink* Joskus sen verran älykäs et jaksaa miettiä asioita ja just sen verran tyhmä ettei pääse mihinkää ratkaisuun... mahdoton yhtälö...
Kuu kalat = hups, m'oon taas kännissä, nyt voi ottaa vaatteet pois, rairai! 2funny

Evaristella taitaa olla kans humanoidi vaikutteita.... mulla on PALJON isompi suu
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 12:11:10 kirjoittanut Timotheus » tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 28.10.2005 12:43:54 »

Mulla on venus vaa'assa ja olen nouseva härkä, joten tavallaan mun pitäis olla hyvinkin feminiininen. Nyt olen enemmän kuin aiemmin.  Lapsena/nuorena olin hyvinkin poikamainen, lyhyet hiukset ja tein kaikkea hurjaa. Ehkäpä sitten silloin vaikutti enemmän aurinkomerkki skorpioni ja kuu-kaksonen...?
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 28.10.2005 13:30:25 »

Terve,

olen mieltänyt itseni aina androgyyniksi. Tämä ei siis missään tapauksessa tarkoita sitä, että tuntisin olevani mies naisen ruumiissa, vaan tiedän itsessäni olevan feminiinistä ja maskuliinista energiaa n. 50/50.

Aurinko on maskuliinisessa Kaksosessa ja Kuu feminiinisessä Härässä. Astrologisessa mielessä feminiiniset merkit hieman hallitsevat, mutteivat paljon. Koko kartan hallitseva laatu on kiinteä ja elementti vesi, eli summa summarum, hallitseva merkkini on Skorpioni.

Maskuliinisiksi ominaisuuksiksi katson aktiivisuuden, aggressiivisuuden, rohkeuden, kilpailuhalun, aloitteekkuuden, älykkyyden, oikeudenmukaisuuden ja luovuuden. Miehekäs seksuaalisuus on usein pelkkää himoa ja valloitushalua. Miehet suuntautuvat enemmän tekemiseen kuin olemiseen.

Feminiinisiä ominaisuuksia ovat mielestäni oleminen, intuitiivisuus, psykologisuus, herkkyys, sielukkuus, viisaus, tunteellisuus ja empaattisuus, aistillisuus, monipuolisuus, seurallisuus ja organisointikyky. Huolehtivuus kai on myös perinaisellinen ominaisuus. Naisellisessa älyssä on enemmän maalaisjärkeä kuin miehekkäässä. Miehekäs äly on kapea-alaisempaa kuin naisellinen, joka hajaantuu usein moneen suuntaan. Vanhan sanonnan mukaan mies ei osaa kävellä ja jauhaa purkkaa samaan aikaan, kun taas nainen kutoo, katsoo telkkaria ja seurustelee naapurin kanssa ilman että yhtäkään toimintoa tarvitsee keskeyttää toisen takia.

Naisellinen seksuaalisuus on sidottu enemmän tunteisiin kuin miehekäs.

Organisointikyvystäkään en ole varma, onko se perinaisellinen ominaisuus vai kehittyykö se vasta lapsilauman kaitsemisen myötä. Organisointikykyä on tietenkin miehilläkin, jos he joutuvat esim. työssään ottamaan paljon vastuuta ja pyörittämään suuria yksiköitä.

Naisellisessa energiassa on mielestäni loppujen lopuksi huomattavasti enemmän rehellistä voimaa kuin miehekkäässä. Siksi kai miehet tekee vaikeuksien koettaessa enemmän itsemurhia kuin naiset. Naiset taas sen kun kasvavat ja kehittyvät, kun elämä potkii päähän.

Nuorempana olin enemmän maskuliinisessa äärilaidassa ja naisellinen puoleni voi huonosti. Nyttemmin olen enemmän naisellisessa laidassa, vaikka hommat tulee hoidettua maskuliinisen puolen ansiosta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #8 : 28.10.2005 13:35:24 »

Enkeli, KampsÁnton sinä palasit jälleen! crazy2 Kiitos. No arvataan sitten; 8.huoneessa. :Smiley En ymmärtänyt viestistäsi juuri mitään. Olet liian huikenteleva, vaikka muuttuvaa ei varmaan kartallasi ole.

Tämä Timotheukselle.

===========
Edit: Siistin viestistä pari törkeää lausetta pois.
-Enki

No, tapoja on turha parantaa.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 14:19:17 kirjoittanut rasvapakara » tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #9 : 28.10.2005 14:18:07 »

Kertokaas nyt, onko skorpioni feminiininen vaiko ei? Jos Mars sitä hallitsee, nimittäin. Itse luonnehtisin itseäni maskuliiniseksi. Tänään aloitin muuten aamuni pyyhkimällä naamani kasvoveden sijaan kynsilakan poistoaineella, ja juuri äsken huomasin angoratakkini hihaan tarttuneen "reilun kaupan banaani" -tarran. Siihen asti olin ollut mielestäni varsin tyylikäs.

Minusta on mukavaa, kun nuo pojat täällä mylläävät, täytyyhän tuota tzezozeronia pöläytellä itse kunkin. Ymmärrän kyllä, että jutut saattavat olla hetkittäin olla hieman levottomia. Piis ja lööv.
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #10 : 28.10.2005 14:20:25 »

Aih... no turha sitä on multa kieltää, en tottele kuitenkaan  Angry...suuseksitän teitä kaikkia!!

Enkeli, KampsÁnton sinä palasit jälleen! crazy2 Kiitos. No arvataan sitten; 8.huoneessa. :Smiley En ymmärtänyt viestistäsi juuri mitään. Olet liian huikenteleva...plaplapla
Arvauksesi ooon: Väärin.
Tuosta huoneasetelmasta saattaisi olla jotain hyötyä.

Mutta, ei. Vaaka stellium on huoneessa "tadaa" kolome! Ja hyvin tuo viestisi kiteyttää sen ongelman:liikaa ilmaa, liikaa sinkoilevia ajatuksia sinne tänne...liikaa liikaa(make me stop)!
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #11 : 28.10.2005 14:24:35 »

Joo, muttako ne jutut eivät merkitse mitään. Huh Lukija itse muodostaa ne joko huonoiksi/törkeiksi tai hyviksi jne. ja tämä ei ole itsestäänselvyys, koska siihen sisältyy paljon muita juttuja joita en osaa selventää. Cry  Kumpi on pahempi se, joka kirjoittaa törkeitä ja ymmärtää törkeydet vai se joka ymmärtää myös törkeydet, mutta vaikenee niistä? Aivan väärin tuonkin ilmaisin.

Haha, hyvä viesti Timotheus. Oot rankka! :Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 14:26:21 kirjoittanut rasvapakara » tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #12 : 28.10.2005 14:26:46 »

Kertokaas nyt, onko skorpioni feminiininen vaiko ei? Jos Mars sitä hallitsee, nimittäin. Itse luonnehtisin itseäni maskuliiniseksi. Tänään aloitin muuten aamuni pyyhkimällä naamani kasvoveden sijaan kynsilakan poistoaineella,

Äiti sanoi aina: kaiken mitä pistät ihollesi, pitäisi sun pystyä se syömään...ainiin mut olihan siinä se reilun kaupan tarra...

Scorpioni on mielestäni femiminiiminen, vastaanottava... ja vissiin vain puolix marssilainen ollessaan plutohässäkkä...

Samaa mietin vaakasessa kun sehän on elementtinsä puolesta maskuliininen ja kuitenkin venuksen "alainen"...
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.10.2005 14:27:00 »

Terve Tina,

ainaskin astrologia luokittelee vesi -ja maamerkit feminiinisiksi ja ilma -ja tulimerkit maskuliinisiksi. On sitten makuasia, ovatko ne todella sellaisia. Esim. Kaurista hallitseva Saturnus liitetään usein vanhempiin miehiin, vaikka maamerkkinä Kauris olisi siis feminiininen. Ja sitten Vaakaa hallitseva Venus on niin neitiä, niin neitiä, vaikka Vaaka itsessään on maskuliininen merkki.

Minusta Pluto on parempi Skorpionin hallitsija kuin Mars. Skorpparia en kuitenkaan niin äkkipikaiseksi ja aggressiiviseksi hahmota kuin esim. Oinasta. Skorpparin vihaisuus ja synkeys on enemmän sellaista noidankattilamaista, if you know what I mean.

Ristiriitaa piisaa tässä astrologiassakin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mamie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 28.10.2005 14:28:44 »

Oon jostain kuullut, että kaikista seksikkäin on ihminen joka antaa kummankin sukupuolen näkyä itsestään, joka uskaltaa tunnustaa, että kumpaakin löytyy. Olen samaa mieltä tässä asiassa.

Mulla noita feminiinisiä ja maskuliinisia on kartalla kans tasasesti. En oo jaksanu merkkien mukaan perehtyä edes koko aiheeseen paljoakaan, koska tää on mun mielestä enempi korvien välissä ja geeneissä kuin tähdissä...  Smiley (siis noiden fem-mask jakojen perusteella..)
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: