Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsirakkaus ja lapsivapaus  (Luettu 50379 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #60 : 22.03.2009 15:30:06 »

 Ihan oikeassa olet dawnchild, ainakin Afrikassa on käsittääkseni yleistä, että vanhempi mies ottaa (ostaa) tällaisen teinivaimon joka on sitten 14-vuotiaana raskaana. Eikä lähimailla synnytysairaaloita tai edes osaavia kätilöitä Undecided. Kai Intiassakin harrastetaan tällaisia pakkonaittamisia?
 Miehillä on kyllä ihan yhtälainen vastuu niistä lapsista kuin naisillakin ja varsinkin tuo päättäjien välinpitämättömyys koulutusta ja muuta kohtaan on kyllä ihan käsittämätöntä. Rahat ohjataan ihan muihin juttuihin...

 Useinhan ukot vielä kieltäytyvät kondomeista koska halutaan pitää itsekkäästi kiinni omasta nautinnosta. Onkohan se Paavinkin motiivina  :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #61 : 22.03.2009 18:16:17 »

mielenkiintoinen kysymys sekin, että jos ajattelee että maailma on ylikansoittumassa mutta jos kaikkia ihmisiä pidettäisiin tasa-arvoisina, niin kenellä sitten on oikeus lisääntyä ja kenellä ei, ja millä perustein...

Tärkeimmästä päästä on haitallisten geenimutaatioiden leviämisen estäminen. Toistaiseksi tätä ei hallita, mikä aiheuttaa koko populaation yleistä heikentymistä. Jos vakavia perinnöllisiä sairauksia aiheuttavia geenejä kantavat ihmiset ottavat tietoisesti sen riskin, että lapsikin saa samat, on tilanne verrattavissa AIDSin tietoiseen tartuttamiseen.



tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #62 : 22.03.2009 19:06:01 »

jep, varsinkaan kehitysmaissa tuskin kukaan pääsee mitään geenikarttoja itsestään laatimaan kun se lienee kehittyneissäkin maissa suht harvinaista...meillä se tosin lienee mahdollista.

Pikemminkin näissä maissa pitäisi aloittaa ns. päivänselvistä geenin kantajista - eli niistä joilla geeni on aktivoitunut ja aiheuttanut sairauden. Eli ei päästää jokaista epämuodostunutta tai tautista iikkaa jatkamaan sukua, sakkojen ja vankilan uhalla. Cool

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #63 : 23.03.2009 12:53:42 »

Minulle ei raskaus tai äityis ole ikinä ollut itsestäänselvyys. On vain sellaiset tekijät elämässäni ja minussa ettei minusta ole äidiksi siis olemaan raskaana ja sitä myöten äiti omalle lapselleni. Adoptiota oon joskus tässä ajatellut. Sehän on sitten oma paperishow kaikkineensa, rahallisestakin myös.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #64 : 23.03.2009 19:51:57 »

No mitäs ihmisoikeuksille käy siinä vaiheessa?

Ne saavat joustaa, kuten aina, kun toisen oikeus on rikos jotakuta toista kohtaan. Kuten todettua, esimerkiksi tietoisesti vakavan perinnöllisen sairauden omaavien ihmisten lisääntyminen tarkoittaa sairauden (aiheuttavien geenien) tietoista siirtämistä toiseen ihmiseen. Tälläkin hetkellä joidenkin sairauksien (esim. AIDS, hepatiitit) tietoisesta levittämisestä muihin ihmisiin rangaistaan ainakin Suomessa ja USAssa.

Ei siinä kukaan täysjärkinen kitise että nyt rikotaan taudinlevittäjän oikeutta harrastaa suojaamatonta seksiä.

Ja ei tarvita mitään pakkosterilointeja tms, vaan rahallisia sanktioita ja vankeusrangaistuksista, kuten toimitaan vaikka tuon AIDSin levittämisen kanssa.

käsittääkseni kuitenkin luonnossa on aina tapahtunut erilaisia mutaatioita ja ne ovat saattaneet joskus myös muuttaa evoluution suuntaa...en ole tarpeeksi tietävä jatkamaan aiheesta.

Luonnollisessa evoluutiossa vakavia sairauksia aiheuttavat mutaatiot leviävät ainoastaan hyvin sisäsiittoisissa populaatioissa, koska ei ole geenejä mitä vaihtaa, ja usein kyseessä on sellainen mutaatio joka on (tai on ollut) haittapuolestaan huolimatta jollain tapaa hyödyllinen. Luonnollisessa evoluutiossa myöskään geneettisesti heikot ja sairaat yksilöt eivät yleensä pääse lisääntymään.

Nykyihmisen evoluutio perustuu vähemmän puhtaaseen luonnonvalintaan ja enemmän kulttuuritekijöihin paitsi tietysti niissä maailmankolkissa, missä ihmiset ovat eniten luonnon armoilla ja joiden selviytyminen riippuu heistä itsestään eikä esimerkiksi kehitysavusta tai sossun luukusta.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #65 : 23.03.2009 20:39:27 »



Luonnollisessa evoluutiossa vakavia sairauksia aiheuttavat mutaatiot leviävät ainoastaan hyvin sisäsiittoisissa populaatioissa, koska ei ole geenejä mitä vaihtaa, ja usein kyseessä on sellainen mutaatio joka on (tai on ollut) haittapuolestaan huolimatta jollain tapaa hyödyllinen. Luonnollisessa evoluutiossa myöskään geneettisesti heikot ja sairaat yksilöt eivät yleensä pääse lisääntymään.

Nykyihmisen evoluutio perustuu vähemmän puhtaaseen luonnonvalintaan ja enemmän kulttuuritekijöihin paitsi tietysti niissä maailmankolkissa, missä ihmiset ovat eniten luonnon armoilla ja joiden selviytyminen riippuu heistä itsestään eikä esimerkiksi kehitysavusta tai sossun luukusta.

Suomalaiset ovat paikoin aika pahoin sisasiittoisia ja sehan nakyy geeniperima-taudeissa,
fyysisina puutteina, esim. ohut hiuksisuus (muuten ennatys kaljupaisyys koko maailmassa!)
ja sitten mentaali puutteina, eli helposti hairiokayttaytymista, esim. vakivaltaisuus
ja tietenkin taipumuksena saada joka tauti, mika on liikkeella.

Isapuoleni on kotoisin etela-pohjanmaalta ja se sen kyla ja 3-4 naapurikylaa on kaikki
jollain tavoin sukua keskenaan.
Hanen isovanhempansa ja esivanhempansa 4-5 sukupolvea ovat kaikki vahintaan
pikkuserkuksia keskenaan.
Arvaa, ovatko ihan taysilla matkassa ja tervetta sakkia siis niin kuin ihan kaikin puolin? :Smiley

Siis uglystupid2 buck2

Huomaa KV jutuistasi, etta olet maailmaa ravannut ja kokenut.  Smiley
Valilla kun on tunne, etta joskus suomalaisten jututkin on niin
sisaanpain siitoisia siita omasta erinomaisuudesta (kun paremmasta ei tieda). Sad

tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #66 : 24.03.2009 13:39:58 »

Onpa täällä kohtuullisen paljon lapsettomuuden valinneita. Valintahan se täällä on.
 Itse olen aina tiennyt että en tule hankkimaan/saamaan lapsia. Kolmenkympin kriisin aikaan tosin oli jo melkein pakkomielle, joista seurasi pari pieleen mennyttä yritystä. Sittemmin olen palautunut 'vanhalle' kannalleni. Eikä se haittaa koska suurin osa ystävistäni on tarkoituksella lapsettomia.
Ympäristössäni ei ole juuri koskaan ollut lapsia, ei sukulaisia, kavereiden jne. En ole oikein koskaan osannut olla lasten kanssa. Varmaan johtuu siitä että en ole ollutkaan, en ole ikinä edes vaippaa vaihtanut, ja luulen että en koskaan vaihdakaan.

Niin, se on se erittäin vahva  aurinko  vesimies huoneessa 4.
Tyhjä 5 huone  kalat.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #67 : 24.03.2009 20:21:49 »

No mitäs ihmisoikeuksille käy siinä vaiheessa?

Ne saavat joustaa, kuten aina, kun toisen oikeus on rikos jotakuta toista kohtaan. Kuten todettua, esimerkiksi tietoisesti vakavan perinnöllisen sairauden omaavien ihmisten lisääntyminen tarkoittaa sairauden (aiheuttavien geenien) tietoista siirtämistä toiseen ihmiseen. Tälläkin hetkellä joidenkin sairauksien (esim. AIDS, hepatiitit) tietoisesta levittämisestä muihin ihmisiin rangaistaan ainakin Suomessa ja USAssa.

Ei siinä kukaan täysjärkinen kitise että nyt rikotaan taudinlevittäjän oikeutta harrastaa suojaamatonta seksiä.


HIV perinnöllinen sairaus?  uglystupid2 Kukaan ole puhunut viruksien levittämisestä ja ihmisoikeuksista samassa lauseessa - paitsi sinä. Perinnöllinen sairaus on esimerkiksi maanis-depressiivisyys, tai alttius sille on perinnöllinen, samoin skitsofrenian kohdalla. Ja kuten toisessa topikissa tulikin jo mainittua, bipolaarit ihmiset ovat monesti erittäin taiteellisia ja luovat tähän maailmaan korkeakulttuuria. NAPS, kielletään samantie kaikkia lisääntymästä mutta aletaan sen sijaan manipuloida siittiöistä täydellisiä ihmisrobotteja.   uglystupid2

Zt-zt-zt Saturnalia... police KV:n jutussa ei ole mitaan mainintaa,
etta HIV olisi perinnollinen sairaus,
vaan vertaus, etta sen levittaminen on esim. Suomessa rikos.
Ja se tosin on myos perinnollinen; HIV-aiti saastuttaa lapsensa jo kohdussa, viimeistaan synnytyksessa.
Siksi HIV-positiivisilta kielletaan lisaantyminen monissa maissa,
mutta esim. Afrikan maissa ja Etela-amerikassa sen valvonta ei oikein suju.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #68 : 24.03.2009 20:29:24 »

Mä alan myös hiljalleen kallistua omalla kohdallani siihen, ettei mun tartte omia lapsia saada, koska mun mielestä kaikki maailman lapset on suloisia ja voin rakastaa niitä. Lisäksi, oisikohan sitä kuitenkaan halukas uhraamaan elämäänsä jollekin toiselle...  idiot2 Sitä vaan elää kuten elää.

Tämä tuli melkein kuin mun suusta! Jos mulla ikinä lapsikuume herää (huom! JOS!), niin sitten tosissaan adoptoisin, antaisin uuden mahdollisuuden jollekulle, joka tarvitsee sitä. Vaikka toisaalta, olen sen verta itsekäs, että en ole vakuuttunut, pystynkö uhraamaan itseäni jonkun toisen takia. Mielummin lapseton kuin huono vanhempi - lasten laiminlyönti kun tulee valitettavan ikävällä tavalla julki, yhteiskunnassa ja/tai perhepiirissä (mikä on kyllä pitkälti vanhempien syytä) Sad

Mutta mua ei houkuttele oman lapsen hankkiminen, en halua kokea raskautta. Osasyy tähän on se, että lapsuudenystäväni joutui ensimmäisen lapsensa synnytyksen jälkeen välittömästi leikkaukseen sisäisen verenvuodon takia Sad  Mutta mielipiteeni oman lapsen hankkimisesta kuitenkin ratkaisee sen, etten halua biologisia lapsia, tämä oli jo kauan ennen sitä selvillä, kun ystäväni joutui leikeltäväksi ja kursittavaksi.

Ja mulla on sama juttu kuin Ancelicalla, eli en koe oloani omimmaksi lasten seurassa - vaikka toisaalta ystävien lasten kanssa on ihan kiva leikkiä, sen yhden päivän kerrallaan Wink  Pikkupoikien kanssa tunnen oloni tosi vaikeaksi, esim. miehen siskolla on 3 poikaa, joista 2 ala-asteikäisiä ja yksi alta vuoden ikäinen iltatähti. En osaa leikkiä heidän kanssaan, paremmin pärjään alle kouluikäisten kanssa.

Kavahdan joka kerta, jos tapailemani miehet alkavat puhumaan lapsista ja perheen perustamisesta. Saattaapi olla myös eroon johtava tekijä. Miehen kanssa ollaan puhuttu asioista ja hän tietää kantani lastenhankintaa kohtaan (on muuten puhunut kotona, ettei sukulaisten tarvitse tunkea muksujaan mun syliin, mä olen se paha täti  Grin ). Mies on kuitenkin sitä mieltä, että jos lastenhankinta tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi, niin hänellä ei ole mitään adoptiota vastaan - niin, ja jos lompakosta löytyy tuohta Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #69 : 24.03.2009 20:42:36 »


Mutta mua ei houkuttele oman lapsen hankkiminen, en halua kokea raskautta. Osasyy tähän on se, että lapsuudenystäväni joutui ensimmäisen lapsensa synnytyksen jälkeen välittömästi leikkaukseen sisäisen verenvuodon takia Sad  Mutta mielipiteeni oman lapsen hankkimisesta kuitenkin ratkaisee sen, etten halua biologisia lapsia, tämä oli jo kauan ennen sitä selvillä, kun ystäväni joutui leikeltäväksi ja kursittavaksi.


Kavahdan joka kerta, jos tapailemani miehet alkavat puhumaan lapsista ja perheen perustamisesta. Saattaapi olla myös eroon johtava tekijä. Miehen kanssa ollaan puhuttu asioista ja hän tietää kantani lastenhankintaa kohtaan (on muuten puhunut kotona, ettei sukulaisten tarvitse tunkea muksujaan mun syliin, mä olen se paha täti  Grin ). Mies on kuitenkin sitä mieltä, että jos lastenhankinta tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi, niin hänellä ei ole mitään adoptiota vastaan - niin, ja jos lompakosta löytyy tuohta Grin

Sama juttu!  Smiley
Tykkaan kylla tenavista, niista mukavimmista ja aurinkoisista, mutta en hankkisi omia biologisesti.
Adoptio, jos sitten muutan mieltani, houkuttaa huomattavasti enemman.

Minulla on kanssa paa taynna noita ystavien ja perheen sisaisia kauhutarinoita,
mutta myoskin omin silmin nahty se "ihana" todellisuus,
joka ei minun mielestani sisalla mitaan minulle houkuttelevaa.

Jotenkin minulle sopii paremmin, etta suon uuden mahdollisuuden jolle kulle jo olemassa olevalle lapselle,
jos se lapsi valitsee minut.
Olenhan itsekin adoptoitu ja valitsin itselleni parhaimman aidin, mita oli tarjolla. smitten

Muutenkin sisallan varmasti tosi huonoja geeneja ja kannan kaikenlaisia heikkouksia,
joten biologisella lapsella olisi varmasti aivan kauhea elama. :Smiley Grin 2funny
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #70 : 24.03.2009 20:52:56 »

Tulipa mieleen viela mainita, etta adoptioaidillani ei ole biologisia lapsia,
mutta omia lapsia 3 ja 29 kummilasta, joiden kaikkien kanssa han on hyvin laheinen. Smiley

Han on pitanyt kaikista meista huolen, koulutusta, asuntoa, huonekaluja, vaatteita, ruokaa,
terveys, tyopaikan saamisessa auttaminen, mies/naisongelmat, turvallisuus jne what ever..
-kaikki, mita ei edes monet biologiset vanhemmat suo lapsilleen.

Han sanookin, etta Jumala/maailman kaikkeus soi hanelle ison aitiyden, vaikka ei biologisia lapsia.
Han nauttii pitaa huolta lapsistaan, mutta joskus se on vahan liikaa nain lapsen kannalta, buck2
koska han on hyvin ylihuolehtivainen ja herkka.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #71 : 24.03.2009 21:09:31 »

Onpa ihanaa nähdä, että täällä on samanhenkisiä ihmisiä! Yleensä kun katsotaan aina ihan käsittämättömän kieroon, jos (nuori ihminen) sanoo, ettei halua lapsia. Eteenkin NAISpuolinen nuori ihminen. Siihen viitataan tavallisesti vaan kintaalla ja naurahdetaan tyyliin "noin minäkin sanoin sinun iässäsi" ja "kyllä se mieli vielä muuttuu".
Ehkäpä pöyristyttävin kommentti tuli fysiikan opettajaltani (mies) minun ollessa 15-vuotta, kun hän paasasi miten raskasta ja julmaa synnytys ja raskaus ja lasten kasvatus on, mutta miten siitä huolimatta auvoisina haluaisimme lapsia ja miten hänen mielestään jokaisen tulisi hankkia ainakin 5 lasta (perusteli tätä sisarussiteiden tärkeydellä). Kun kerroin, etten halua itse lapsia, olen päättänyt sen, opettaja katsoi minua hyvin pitkään hyvin säälivällä katseella ja töksäytti "Kuules tyttö, se on vähän niin, että kun miehellä molemmissa päissä seisoo, siinä ei kysellä".

......

Niin tosiaan, kun minähän olen vaan se kiltti nainen, joka synnyttää.... Eikä kysele... Eikä omaa omaa tahtoa.

 ..........

Ja kun olen niin nuori, niin enhän minä mistään mitään tajua.

.......

 knuppel2


tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #72 : 24.03.2009 23:00:43 »



ps. supisuomalainen ja paksu tukka ja aina ollut erinomainen fyysinen terveys...mikäli sitä likinäköä ei lasketa. henkinen onkin toinen juttu...


asun sellaisella alueella ihan Suomessa, että suuri osa vastaantulijoista näyttää ihan erilaiselta kuin perisuomalaiset, eli siis paljon ulkomailta tänne muuttaneita. jostain syystä he haluavat tänne...mutta pelastavat sitten meidän surkeat geenit smitten


Olet mita todenaikoisemmin onnekas, etka kovinkaan sukurutsainen taustoiltasi. Smiley
Likinako johtuu usein pimydesta ja sitahan Suomessa riittaa suurimman osan vuotta.
Aurinkoisemmissa maissa likinakoisyytta ei ole niin paljon.

 
« Viimeksi muokattu: 24.03.2009 23:06:08 kirjoittanut Sasha » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #73 : 24.03.2009 23:10:36 »

Onpa ihanaa nähdä, että täällä on samanhenkisiä ihmisiä! Yleensä kun katsotaan aina ihan käsittämättömän kieroon, jos (nuori ihminen) sanoo, ettei halua lapsia. Eteenkin NAISpuolinen nuori ihminen. Siihen viitataan tavallisesti vaan kintaalla ja naurahdetaan tyyliin "noin minäkin sanoin sinun iässäsi" ja "kyllä se mieli vielä muuttuu".

Juu, sama homma. Moni vanhempi on mulle myös sanonut, että kyllä se mieli vielä muuttuu.. Kun olin ala-asteella, jollain tunnilla opettaja kysyi, että kuinkas moni aikoo isona perustaa perheen. Käsiä nousi. Kaikkien muiden kädet nousi paitsi yhden (arvatkaa kuka se yksi oli knuppel2 ). Siinä opettaja sitten alkoi vain saarnaamaan, että sä olet niin nuori ja kyllä se mieli vielä muuttuu - vähän nöyryyttävään sävyyn, en muutenkaan ollut opettajamme lempioppilas, koska en ollut kaunis, monilahjakas tai rikkaasta perheestä..

Olin tuolloin 12-vuotias, nyt 26. Ja ei ole mieli muuttunut vieläkään ko. päivästä, kun ala-asteen opettaja kyseli perheenperustamisajatuksia coolsmiley

Sitten tässä männä kesänä, kun miehen siskonpoika oli ihan pikkuruinen vauva ja olimme kylässä anoppilassa, missä sisko oli miehineen ja muksuineen myös. Anoppi on aika paapova lapsenlapsiaan kohtaan (no, kasvattanut mielettömän täysipäisen, mukavan ja muita huomioivan pojan, että siitä kiitos hänelle Smiley ) ja hemmottelee poikia ihan mielin määrin. Anoppi paapoi vauvaa, lässytteli ja hyssytteli siinä lapselle ja yhtäkkiä mitään kysymättä tyrkkäsi vaavan mun syliin. Mä menin ihan kipsiin ja sanoin, että "no en osaa kyllä olla lasten kanssa, kun ei biologiset kellot ole soineet". Anoppi siihen: "kunhan harjoittelet tulevaisuutta varten."!!! Siinä vaiheessa mulla paloi käpy ja tyrkkäsin vaavan toisen sukulaisen syliin (kuitenkin riittävän pehmeästi, ettei vaava mennyt paniikkiin, kun mä hermostuin). En kuitenkaan nostanut mitään kohtausta, koska anoppi on kuitenkin niin mukava ja hyväntahtoinen nainen.

Paluumatkalla kotiin sanoin miehelle, että mulla meni hermo anopin tulevaisuudenharjoittelu-kommenttiin. Mies vain sanoi, että ihan hyvällä äiti oli sitä tarkoittanut ja ettei hän tiennyt mun vakaumuksesta. No, nyttemmin taitaa tietää, kun mulle ei ole annettu enää kenekään muksuja heijattavaksi Grin  Eikä mun nenän edessä enää hyssytetä muksuja, vaan lapset on pidetty matkan päässä. Eli mies varmaan kävi sanomassa äidilleen, että mä olen paha täti ja kannattaa lukita lapset kaappiin, kun mä olen paikalla.. Wink  Loukkaannuin siitä, että onko mun ainoa tehtävä tuottaa lisää sukulaisia ja lisää hemmoteltavia anopille.. Sitä paitsi mun mielestä vauvan hytkyminen sylissä tuntui ihan kamalalle ja menin vielä pahemmin paniikkiin. Tuntui kuin olisi pitänyt sylissä jotain alienia, ihmiseltä se vauva ei ainakaan tuntunut.. Ei mikään ihminen liiku samalla tapaa.. Shocked

Mun vanhemmat eivät odota lapsenlapsia. Äitini sanoi, ettei enää ole kiinnostunut pienten lasten hoitamisesta, omat lapset riittivät, lapsenlapsia ei enää tarvita.

Tuntuu aika oudolta, että naisen arvo määritellään siinä, että aikooko hän raskautua ja hankkia veriperillisiä Huh  Ja itsekin saanut myllytystä "lapsellisilta" naisilta, kun olen niin itsekäs, en tiedä elämästä mitään jne.. Mistä voit tietää, että synnytyksen jälkeen tuntemasi rakkaus kohdistuu lapseen tuhatkertaisena, suojeluvaisto herää automaattisesti.. Niin, jotkut väittävät, että äidiksi kasvaa vasta lapsen saamisen jälkeen. Entä, jos ei kasvakaan? Kun ei sitä lasta voi heittää roskiin, jos "se ei olekaan niin kiva"..

Meillä on suvussa sen verta kamalat geenit, että ei niitä kannata siirtää eteenpäin. Ties mitä schaissea munkin suonissa virtaa.. Undecided

Ja tosiaan, tykkään kyllä käydä katsomassa ystävien lapsia ja leikkiä heidän kanssaan. Olen aidosti iloinen ystävieni puolesta, jos he viihtyvät äidin roolissaan ja tuntevat valinneensa oikein. Sekä kasvattavat lapset rakastavalla kurilla täysipainoisiksi yhteiskunnan jäseniksi. Onneksi mulla on tosi mukavia ystäviä, jotka ymmärtävät mun valinnan ja suhtautuvat valintaani yhtä avoimin mielin kuin mä heidän perhe-elämäänsä kohtaan Smiley  Ja kaiken kukkuraksi ystäväni ovat sellaisia, joiden elämässä on muutakin sisältöä kuin pelkkä lapsi Smiley  Rakkaus omaa lasta kohtaan on hieno, vilpitön ja kaunis asia, mutta sitten se menee jo pahasti överiksi, jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin oma lapsi - pitääkö harrastukset ja ystävät jättää lapsensaannin jälkeen ja alkaa elämään pelkän lapsen ympärillä Huh

Katsotaan, kuinka paljon saan nyt myllytystä äideiltä :Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.03.2009 23:12:50 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #74 : 25.03.2009 02:39:27 »

kylläpä MC82 kuulosti IHAN minulle! Grin Muistan, kun asuin vielä Lahdessa ja jouduin tuttavani avuksi vahtimaan hänen 6kk ikäistä lastaan hänen tehdessä ostoksia. Piti pitää vauvaa sylissä ja työntää vaunuja. Noh, en meinannut jaksaa pitää lasta sylissä, oli tukala olo. Jäin jumiin liukuportaisiin niillä vaunuilla ja kaiken kukkuraksi vauva pissi päälleni (kangasvaippa) Grin Ikää minullakin nyt 26 vuotta ja 20 vuotta sitten tehty päätös olla hankkimatta lapsia pitää. Mieheltä ei kysytä sitten mitään, kun sellainen jossain vaiheessa tulee vastaan,ahahahha Grin No, uskon kyllä, että sieltä tulee vastaan sellainen tapaus, että meille riittää hyvin toisemme ja kasvaminen ihmisenä siinä parisuhteen kautta.

Ja mitä äitiyden ihanuuteen tulee, muistan hyvin selkeästi yhden menneen elämän, jossa minulla oli useampi lapsi ja nautin äitiydestä täysin siemauksin Smiley Se on yksi onnellisimpia muistoja mistään menneestä elämästä. Äitiyttä on siis päässyt hehkumaan kyllä, nyt se ei ole tarpeen. Viimeiset 2-3 elämääni ovat olleet lapsettomia.

Minäkin olen tehnyt selväksi vanhemmilleni, etten aio hankkia lapsia. Äiti on vaan tuumannut, että saamme päättää itse. Siskoni, joka on minua 3 vuotta nuorempi, on samalla linjalla, ollut kauan. Jos pikkuveli ei iske hynttyitä yhteen naisen kanssa, joka haluaa lapsia (ja jos veljellekin ei iske vauvakuume sitten joskus), niin meidän suku kuukahtaa meidän osalta siihen Grin Grin Eikä sitä tietenkään tiedä, onko siskolle mahdollisesti tulossa karmallisesti lapsi. Näkisin hänelle pienen suloisen tytön, mutta ei sitä sitten tiedä Smiley

Omassa ystäväpiirissä ei ole kuin yksi perheellinen, hänkin eronnut ja lapsi lähtenyt toisen vanhemman mukaan. Muuten mennään aika pitkälle sinkkulinjalla, tai avoliittolinjalla ilman kihloja. Pääasiassa sinkkulinjalla, tosin ystäväpiirini kostuu aikalailla minua nuoremmista persoonista Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: