Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun progressio ja äiti-tytär-suhde?  (Luettu 11056 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 23.02.2006 23:40:25 »

Hei, tuossa edellä oli puhetta naisella Kuun yhteydestä äitiin niin tuli mieleen, että entäs sitten voisiko Kuun progressio jollain tavalla kuvata tämän suhteen muuttumista?

Kun nyt muistelen niin progressio Kuu Vaaka meni aivan rutiinilla, proge Kuu Skorpioni sitten yllätys yllätys heitti yllättäviä ongelmia kehiin, eikä siis myöhästynyt teini-ikäni ollut mitenkään yksi niistä...  :Smiley  angel

No mutta joka tapauksessa proge Kuu Skorpionin lopussa/Jousimiehen alussa itsenäistyin ja siitä lähtien koko proge Kuu Kauriin ja nyt Vesimiehen ajan olen yrittänyt itsenäistyä suhteessa molempiin vanhempiini tietysti, mutta erityisesti suhteessani äitiini. En tiedä, mutta jotain tämä todella voisi kertoa.  Shocked

Mitenkäs muilla? Havaintoja, mielipiteitä?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 24.02.2006 10:00:07 »

Mielenkiintoinen kysymys. Piti heti tarkistaa, missä proge-kuuni oli siihen aikaan kun välit äitiini olivat huonoimmillaan ja kappas, Skorpparissahan se. Lisäksi suuren osan ajasta kuu majaili karttani 8. huoneessa. Toinen vaikea aika sijoittuu teini-iän aikaan, jolloin prog. kuuni oli Neitsyessä, silloin myös prog. Mars oli yhtymässä radixin kuuhun! Ja n. 1,5 asteen päässä se on itse asiassa siitä ollut myös tuon Skorppari-kuu -jakson aikana.

Hiljattain prog. kuuni on siirtynyt Oinaaseen, joten olisi kiva kuulla kokemuksia miten muilla on tämä jakso sujunut. Olisiko nyt vielä jotain itsenäistymistä luvassa? Smiley Äidistä ja kotoa olen (Vesimies-kuuna) itsenäistynyt jo aika varhain, joten mitään suurta riippuvuussuhdetta ei sinänsä enää ole. Tuossa touko-kesäkuussa näyttäisi muuten myös olevan prog. kuu tarkasti yhtymässä prog. Jupiterin kanssa siellä Oinaassa - tulkintaehdotuksia?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #2 : 24.02.2006 18:05:38 »

Ohhoh, en ole aikaisemmin antanut suurta painoarvoa progressioille tai tutustunut niihin, mutta kun kävin tarkastamassa niin pelottavan tarkasti osui kohdalleen. Silloin kun suhde äitiin oli huonoimmillaan kuu oli skorpionissa, ja heti silloin kun välit parani ja pääsin elämäntilanteeni myötä itsenäistymään enemmän kuu oli näemmä siirtynyt jousimieheen, ja tällä hetkellä matkaa hyvää vauhtia kauriissa. Shocked

Ajatus, en halua pelotella, mutta tuo kuu oinaassa ei kuulosta hyvältä. Itselläni se on syntymäkartalla, ja suhde äitiin ollut vähintäänkin ongelmallinen. Ehkä saatat tuona aikakautena kokea että itsenäisyyttäsi ja voimaasi ei tunnusteta riittävästi tai että sinua vähätellään aikuisena? Jokainen meistä kasvaa joskus, vanhemmat eivät aina valitettavasti huomaa sitä/halua huomata sitä. Kuu oinaassa on kyllä otollinen aika yhteenotoille... tämä tosin vain oma tulkinta, ehkä joku joka on kokenut tuon progressio kuu oinaan lähi aikoina voi kertoa omia mietteitä tapahtuneesta? angel
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 24.02.2006 18:50:11 »

Jännä huomata, että proge Kuu Skorpioni taitaa tosiaan herättää pintaan monenlaisia tunteita... muillakin... Huh

Saa nähdä miten käy kun tämän Vesimiehen jälkeen proge Kuu siirtyy omaan merkkiinsä Kaloihin. Kun nyt on jo pikkuhiljaa tottunut tähän vähemmän vetistelevään meininkiin...

Jospa se on sitten sen lopullisen oman naisellisuuden löytymisen aikaa...  :Smiley

 2funny
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 27.02.2006 11:34:01 »

Ompa mielenkiintoista! Minulla meni äidin kanssa välit poikki kokonaan kun progressiivinen Kuu oli Skorpparissa! Meillä kerta kaikkiaan tuli niin kaamea riita että muistan kun katselin äitiäni siinä raivoamassa niin ihmettelin kuinka hän voi olla niin ilkeä ja inhottava.

Sitten taas jonkin ajan kuluttua hän oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Todella raivostuttavaa. Itse kuitenkin nousurapuna en voi tuosta vaan unohtaa noita juttuja.

Tässä muutamia teemoja mitkä voisi liittyä proge-kuuhun Oinaassa:
- paljon energiaa ja tarmoa tarttua uusiin mahdollisuuksiin
- ehkä muutto jopa vieraaseen maahan
- vanhat, tutut asiat muuttuvat
- äitisuhde voi huonontua
- haluat mennä eteenpäin elämässä
- seksuaaliset energiat voivat lisääntyä
- Oinas-tyyppisiä ihmisiä saattaa ilmaantua elämään

Nuo olivat nopeita käännöksiä englanninkielisestä kirjasta. Ostin koko kirjan kun mongolia joskus ennen joulua teki minulle niin osuvia tulkintoja tästä aiheesta että tilasin itse tuon kirjan Jenkeistä.  (Sasha Fenton: Moon Signs)

Minulla nuo asiat pitivät myös Oinas-Kuun kohdalla aika pitkälle paikkaansa, sillä siihen aikaan kapinoin vanhempiani vastaan ja lähdin ulkomaille tuulettumaan. Samalla rakastuin Oinas-mieheen joka olikin elämässäni sen pari vuotta.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #5 : 27.02.2006 11:54:41 »

Kiltti Kaurisenergiaa, voisitko katsoa mitä kirjassasi sanotaan Kuu Vesimiehestä ja Kuu kaloista?  :Smiley  Smiley

Itseäni nämä progressiiviset Kuun liikkeet kiinnostavat valtavasti, koska tuntuvat pitävän niin hyvin paikkaansa ja kertovan paljon sen hetkisestä tilanteesta. Tiedä johtuuko sitten tuosta Nousu-Ravustani, että sen huomaan, mutta kuitenkin. Huh
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 27.02.2006 14:42:46 »

Aika jännä tosiaan, että muillakin on tuo Skorppari-kuu -aika ollut hankalaa aikaa!

Kiitos Missa ja Kaurisenergiaa noista Oinas-kuun tulkinnoista - ja Kaurisenergialle kiitos myös tuosta kirjavinkistä! Smiley Saa nähdä mitä tuleman pitää, ehkä hyvä asia on se, että asumme äidin kanssa kaukana toisistamme enkä ole suunnittelemassa muuttoakaan takaisin kotiseudulle, joten yhteydenpitomme ei sinänsä ainakaan lisäänny nyt Oinas-kuun aikana eikä sikäli luo ainakaan uusia konfliktitilanteita. Tuo energia ja tarmo olisi kovin tervetullutta ja ehkä asiaan voisi liittyäkin se, että itse parhaillaan suunnittelen uusia juttuja elämään (kuten mahdollista opiskelun aloittamista), kun taas äiti varmaankin jo odottaisi minun tekevän vihdoin hänestä mummon. Undecided No, katsotaan mitä tuo Jupiterin yhtymä sitten vielä tuo tullessaan. Toistaiseksi välimme ovat kuitenkin olleet oikein hyvät.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 27.02.2006 18:50:50 »

No niin, kirja tässä nokan alla ja koetan löytää oleellisimmat asiat Veskarista:

- tänä aikana ystävät ovat tärkeitä: saat heiltä apua ja tarjoat myös sitä heille
- suhteita erilaisiin ryhmiin ja yhteisöihin: sinulla on tarve kuulua johonkin ryhmään (esim. poliittiseen tai työryhmään)
- ystävyyssuhteet naisiin ovat tärkeitä
- et ole niin kiinni perheessäsi
- on tärkeää oppia uusia metodeja ja uusia taitoja, esim. ajamaan autoa tai käyttämään tietokonetta
- myös astrologia voi nousta esiin!
- kysyt itseltäsi mitä todella haluat elämältä ja voit jopa muuttaa elämäsi suuntaa kokonaan, esim. jos olet aina sanonut ettet halua lapsia niin nyt päätätkin hankkia niitä
- oikeastaan mitä tahansa voi tapahtua!
- viimeisenä neuvona käsketään pitää yhteyttä ystäviin, sillä he auttavat menipä sinulla sitten hyvin tai huonosti

Eli aika paljon Veskari / Uranus / 11.huoneen teemoja.

Miltäs kuulostaa, Alzbeta?

Palaan tuohon Kala-progressioon piakkoin...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #8 : 27.02.2006 19:44:01 »

Hmm, huomioon ottaen sen ettei tää proge Kuu Vesimies oo ollu kun vasta loka-marraskuusta niin aika paljo on joo tapahtunu. Juuri tuon tyylistä mitä tuossa kuvailitkin. Sain jopa jollakin tavalla vihdoin sovittua yhden erittäin hyvän ystäväni kanssa, jonka kanssa oli jotain ikävää ilmassa koko viime vuoden tai vähän sitä ennenkin.
 
Olen viimeisen neljän kuukauden aikana tosissaan kiinnostunut positiivisesta ajattelusta ja myönteisestä asenteesta, Siis MINÄ... joten uskon kyllä todellakin että mitä tahansa voi vielä tapahtua...  2funny
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #9 : 27.02.2006 20:14:07 »

Ahaa, vaikuttaapa mielenkiintoiselta...
 idiot2 ja voisiko joku viisas valaista mistä noita proge- kuu asioita lasketaan/katsotaan tvs?
Silleen rautalangasta taas vaihteeksi..
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 27.02.2006 20:56:42 »

Enska, astro.com on ihan takuu paikka.

Valitse ensin Extended chart selection ja sieltä etsi listasta progressed chart niin pitäisi selkiintyä proge kuviot.  Smiley
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 27.02.2006 21:07:23 »

Kiitos kiitos..angel
Näkyy olevan Ravussa kybähuoneessa, oppositiossa radix-Venukseen.  knuppel2

Ja täällä oli jotain kommenttia, että proge-kuu Skorpparissa vaikeuttaisi äitisuhdetta. No, mulla  kuu :skorpioni:ssa  noin 16-18-vuotiaana eli senhän tietää..Mutta tulipa sitä isänkin kanssa tannerta tömisytettyä tuolloin tickedoff tickedoff
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 27.02.2006 21:22:04 »

No mikäs vika Kuu Rapu opp.  Rx Venus on??  Huh Ehkä joskus on hyvä ettei aspekteista tai transiiteista ymmärrä ihan kaikkee...  :Smiley

Nyt kuitenki niitä aloin katteleen ja huomasin, että mulla on proge kartalla tällä hetkellä Kuu neliö Pluto, no toi on myös transiittina menossa koko ajan ollu jo pari vuotta...  buck2 Mutta siis kun nyt katotaan vaan proge karttaa niin olisko tää Vesimies Kuu yhdessä ton Pluton neliön kanssa saanu aikaan sen että äidin kanssa ollaan ensimmäistä kertaa oikeesti keskusteltu asioista ja oon kertonu sille asioita, jotka mua on jääny harmittaan.

Nyt on jotenki pystyny ottaan sen "etäisyyden" siihen tunteeseensa, että pystyy ilmaseen toiselle mikä harmittaa ilman kilahtamista siis sillain että toinenkin ymmärtää mitä haluat oikeesti sanoo.

No joo ei ne keskustelut aina oo kauheen mukavia ollu, mutta siis ylipäätään on ollu keskustelua niin se on jo sentään aika paljon.  Huh
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 27.02.2006 23:43:52 »

"No joo ei ne keskustelut aina oo kauheen mukavia ollu, mutta siis ylipäätään on ollu keskustelua niin se on jo sentään aika paljon. "

Se on joskus tosi paljon että saa edes sitä keskustelua aikaseks, ja valitettavasti sitä ei välttämättä saa aikaseks ihan nätisti. Tai muuten se on vaan sitä nätillä kuorrutettua p-kaa, viemärit on yhtä nätisti tukossa kuin ennenkin.

olen varmaan tosi nokkela mielestäni, tarkoitus oli vaan sanoa että samaa mieltä.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #14 : 28.02.2006 10:37:32 »

Sorry Alz, aina kun istahdan tähän kirjoittelemaan niin joku soittaa. Jospa nyt onnistuisi... Eli progr. Kuu Kaloissa (tai 12.huoneessa):

- vetäytymistä kiireisestä elämästä hiljaisempaan
- salasuhteita, esim. niin että tapailet salaa jotain jota perheesi ei hyväksyisi tai rakentelet salaa omaa firmaa samalla kun jatkat nykyisessä työssäsi
- tämä voi olla myös masentavaa aikaa, jolloin vetäydyt mietiskelemään elämäsi suuntaa
- vietät kenties paljon aikaa yksin, jolloin voit löytää itsestäsi piileviä, luovia kykyjä joista ei aikaisemmin tiennyt
- luovat ja taiteelliset kyvyt ja asiat nousevat esiin, voit nauttia esim. musiikista tai puutarhanhoidosta, valokuvauksesta...
- eräs esimerkki tästä vaiheesta on nuori äiti, joka hoitaa kotonaan lasta siinä missä mies keskittyy töihin
- voit myös joutua hoitamaan jotain muuta (omaista) tai muuten joudut yhteyksiin sairaaloiden, vankiloiden ym. kanssa esim. työssäsi
- matkustusta voi nousta esiin, mieluiten meren äärelle
-yleisesti ottaen tämä on hiljaista aikaa "kulissien takana", koko ajan valmistellen sitä suurta break-outia joka tulee Kuun siirtyessä Oinaaseen tai 1.huoneeseen

Kuten näet niin kuvauksessa yhdistyy Kalojen merkki, 12.huone sekä Neptunus
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: