Yritetään taas selittää tänne jotain sellaista, mitä on vaikea selittää...
Seuraavanlainen omituinen tunne on vaivannut minua jo jonkin aikaa. Lähinnä nämä tuntemukset ovat alkaneet muun "henkistymisen" ohella ja ihmettelen suuresti. Joten yritetään nyt selittää tätä esimerkillä.
Tämä tunne tulee yleensä voimakkaimmin silloin kun olen normaalisti käymässä kaupassa. En edes ajattele sillä hetkellä näitä asioita, vaan keksityn lähinnä siihen, että mitähän syötävää sitä täältä oikein ostaisi. Kuitenkin melko usein alkaa tuntumaan siltä, kun joku yrittäisi työntää minua toiseen suuntaan. Oikeastaan tämän tunteen voisi selittää sillä että yrittäisit kulkea kovaan vastatuuleen, mutta varsinaista tuulen henkäystä ei tunnu. Hieman oikeastaan sellainen huimaava tunne. (oikeasti tosi hankala selittää, mutta yrittäkää ymmärtää
)
Voimakkaimmillaan tämä tunne tuli kerran, kun vain kohotin katseeni erästä ihmistä kohti. Täysin tuntematonta sellaista. Tuntui suorastaan siltä, että joku olisi työntänyt minua otsasta vastakkaiseen suuntaan...hassua kuitenkin.
Onkohan kellään muulla jotain vastaavanlaisia kokemuksia ja mitähän tämä oikein on?
-NNH-
Vaihtoehtoinen vastaus ("hörhövaikutuksen" intensifioitumisen ohelle):
Useimmat ihmiset eivät tiedä unta nähdessään olevansa unessa. On siten ilmeisesti mahdoton tietää
olemmeko täysin hereillä "valveilla" ollessammekaan!
Valaistumista ei syyttä kutsuta myöskin "heräämiseksi". (Sana 'buddha' tulee sanskriitin verbistä 'budh',
joka tarkoittaa mm. 'herätä'.) Ymmärtääkseni yoga-suutran käsite 'RtaMbharaa prajñaa' (totuuttakantava
tietoisuudentila) viittaa samaan asiaan, siis siihen, että normaalisti ihmiset eivät näe asioita sellaisina,
kuin ne todellisuudessa ovat, vaan he ovat erilaisten suggestioiden sun muiden sellaisten vaikutuksen
alaisena valveilla ollessaankin. Useimpien ihmisten tarvitsisi tehdä erilaisia henkisiä meditaatio- sun muita
harjoituksia vuosikausia tai jopa useiden elämien ajan saavuttaakseen tuon 'Rtambharaa-tilan'.
Mainitsemasi kokemukset ovat mielestäni tyypillisiä esim. erilaisten töllössä esitettävien viihdehypnoosi-
ohjelmien koehenkilöillä. Hypnoosissakin oleva ihminen luulee useimmiten olevansa täysin valveilla,
mutta ei esimerkiksi näe huoneessa olevaa henkilöä, jos hänelle sellainen suggestio on annettu!
Siis lienee mahdoton tavallisen pulliaisen tietää, onko hän ainakin lievässä hypnoottisessa tilassa
sitä tietämättään. Mainonnan teho mm. perustunee ainakin osin hypnoottiseen suggestioon.
Tiettävästi tuollaisia hypnoottisia suggestiota on mahdollista aikaansaada myös telepaattisesti!
Blaa, blaa , blaa...
: