Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kokemus meditoinnissa  (Luettu 9209 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 21.03.2012 00:05:28 »

En ole kovin pitkään harrastanut meditointia ja ajattelinkin kysyä että millaisia kokemuksia teillä siitä on ja jos vähän vaikka vinkkejäkin saisi  Smiley Mutta tänään meditoin  taas ja mieleeni tuli sellainen kuva jossa itse seison jonkun vanhan maya pyramiidin päällä ja taivaalta tulee kaksi kättä josta lähtee vahva kirkas valo suoraan otsaani.. sitä valoa tulvi siihen aika pitkään ja lopuksi kädet ojentuivat omia käsiäni kohti ja otin niistä kiinni, ihan kuin joku kiitos juttu ois ollu siinä  Undecided Sitten havahduin tähän maailmaan ja kun lopetin meditoinnin niin sen jälkeen mulla on ollu tosi voimakas kipu koko päivän tuossa keskellä otsaa.. Ihmettelen vain että mikäs tämä nyt oli? Jos jollain ois vähän selityksiä tuohon ja muutenkin vinkkejä..  Smiley
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.03.2012 00:34:48 »

No kovastihan tuo kuulostaa kuudennen chakran eli ns. kolmannen silmän aktiivisuudelta. Kolmas silmä on aktiivinen noissa visuaalisissa meditaatioissa. Samoin tuo 3. silmän kova aktiivisuus aiheuttaa tuota särkyä otsassa. Kannattaa jo tässä vaiheessa varautua intuitiivisten kykyjen heräämiseen. Mutta mitään ei kannata pelätä Smiley Mitään sellaista, johon et itse ole valmis, ei tapahdu  police

Kannattaa etsiä tietoa maadoituksesta (grounding), itsensä suojaamisesta meditaation aikana ja tutustua ihmisen chakrajärjestelmään lisää. Jossain yhteyksissä suositellaan myös centeringiä meditaation alussa. Näistä kaikista löytyy kyllä paljon ihan Googlen avullakin... Eli kun alkaa nuo perus rauhoittumismeditaatiot olla peruskauraa niin useimmat siirtyvät kikkailemaan oman energiakehonsa kanssa. Siinä sitä tutkittavaa riittääkin sitten vähäksi aikaa  Smiley Meditaatiosta on niin moneen asiaan työkaluksi että se on ihan itsestäsi kiinni mitä sen avulla teet, tekniikoitakin riittää pilvin pimein  Smiley Mutta tuo ihmisen energiakeho on sellainen johon kannattaa tutustua.

Tuossa on hieman perusasiaa noista chakroista, myöskin tuosta 3. silmästä:
http://www.reikisivut.com/chakrat/
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 21.03.2012 01:15:18 »

En ole kovin pitkään harrastanut meditointia ja ajattelinkin kysyä että millaisia kokemuksia teillä siitä on ja jos vähän vaikka vinkkejäkin saisi  Smiley Mutta tänään meditoin  taas ja mieleeni tuli sellainen kuva jossa itse seison jonkun vanhan maya pyramiidin päällä ja taivaalta tulee kaksi kättä josta lähtee vahva kirkas valo suoraan otsaani.. sitä valoa tulvi siihen aika pitkään ja lopuksi kädet ojentuivat omia käsiäni kohti ja otin niistä kiinni, ihan kuin joku kiitos juttu ois ollu siinä  Undecided Sitten havahduin tähän maailmaan ja kun lopetin meditoinnin niin sen jälkeen mulla on ollu tosi voimakas kipu koko päivän tuossa keskellä otsaa.. Ihmettelen vain että mikäs tämä nyt oli? Jos jollain ois vähän selityksiä tuohon ja muutenkin vinkkejä..  Smiley

Jos kuNDali-"käärme" aikuisten oikeasti herää, sen kanssa kannattanee olla melko varovainen, etteivät
pääse "käämit kärähtämään"...

:Smiley

yoga-kuNDalyupaniSad yoga-siddhi-hRdaasanaM nirvisheSa-brahma-tattvaM sva-maatram iti cintaye.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012 01:18:36 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 21.03.2012 09:09:25 »

En ole kovin pitkään harrastanut meditointia ja ajattelinkin kysyä että millaisia kokemuksia teillä siitä on ja jos vähän vaikka vinkkejäkin saisi  Smiley Mutta tänään meditoin  taas ja mieleeni tuli sellainen kuva jossa itse seison jonkun vanhan maya pyramiidin päällä ja taivaalta tulee kaksi kättä josta lähtee vahva kirkas valo suoraan otsaani.. sitä valoa tulvi siihen aika pitkään ja lopuksi kädet ojentuivat omia käsiäni kohti ja otin niistä kiinni, ihan kuin joku kiitos juttu ois ollu siinä  Undecided Sitten havahduin tähän maailmaan ja kun lopetin meditoinnin niin sen jälkeen mulla on ollu tosi voimakas kipu koko päivän tuossa keskellä otsaa.. Ihmettelen vain että mikäs tämä nyt oli? Jos jollain ois vähän selityksiä tuohon ja muutenkin vinkkejä..  Smiley

Olisi kiintoisaa tietää, minkätyyppistä meditaatiota eli funtsimista harrastat.

Meikäläinen on tällainen viheliäinen TM-meditaattori. TM-opetuksessa painotetaan sitä,
että päänsärky on yleensä merkki liiallisesta "pinnistelevästä" keskittymisestä.

TM eli transsendenttinen meditaatio perustuu mielen luontaiseen taipumukseen
etsiytyä kohti jutskia, jotka tarjoavat mielihyvää tai suurempaa onnellisuutta.

Mielen syvemmillä tasoilla energia on suurempi ja autuus lisääntyy likemmäs
"pohjaa" mentäessä, joten yksinkertaisin tapa on antaa mielelle, joka normaalisti
on kuin lauma apinoita etsimässä "herkkuja" mielen pintatasoilta, mahdollisuus hiffata,
että tuolla lähempänä botnea on kauniimmat maisemat ja herkullisemmat gurmeet, sun muuta. Kun mieli
tuon hiffaa, se sukeltaa automaattisesti syvemmille tasoille. TM-harjoituksen
aikana tuon voi huomata esimerkiksi hengityksen "pienenemisenä" ja ajan tajun
muuttumisena: 20 minsaa voi tuntua vaikkapa parilta minsalta!

Kunhan vastaat ekaan kyssäriin, voin kertoa tarkemmin, mistä mielestäni *saattaa* olla
kysymys. Vastaus tuli mieleeni tuossa aamufuntsin aikana...
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012 09:12:34 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 21.03.2012 13:16:12 »

"Tiistai Lobsang Rampa" kuNDalinii'sta:

It is one of the most dangerous things in this world to try to
raise the Kundalini (kuNDalinii) without knowing what you are doing.

http://www.scribd.com/doc/428139/Wisdom-of-the-Ancients

Sivulta 66 alkaen läppää kuNDalinii'sta!
tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 21.03.2012 13:33:52 »

Kiitos vastauksistanne.. Eli siis en todellakaan tiedä hirveästi meditoinnista ja meditoin sillein että laitan meditointi musiikkia soimaan, menen sängylle makaamaan ja silmät kiinni ja annan vaan mennä. En mieti oikastaan yhtään mitään vaan ajatuksia tulee ja menee mun päähän  Smiley Mutta tuo oli ensimmäinen sellainen kokemus jota mulla ei ole ollut ikinä meditoinnin aikana, yleensä nään vaan värejä, vahvaa violettia ja sinistä useimmiten.  Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 21.03.2012 13:43:26 »

Kiitos vastauksistanne.. Eli siis en todellakaan tiedä hirveästi meditoinnista ja meditoin sillein että laitan meditointi musiikkia soimaan, menen sängylle makaamaan ja silmät kiinni ja annan vaan mennä. En mieti oikastaan yhtään mitään vaan ajatuksia tulee ja menee mun päähän  Smiley Mutta tuo oli ensimmäinen sellainen kokemus jota mulla ei ole ollut ikinä meditoinnin aikana, yleensä nään vaan värejä, vahvaa violettia ja sinistä useimmiten.  Smiley

No tuo ei kuulosta lainkaan vaaralliselta ainakaan kuNDalinii-shaktin "ennenaikaisen" nousun kannalta.
Siis ennenkuin kanavat (iDaa, ping.galaa ja suSumnaa) ovat kyllin puhtaat, ja granthit (esim. rudra ja
brahma) eivät ole turhan pahassa "umpisolmussa". Jos kanavat eivät ole puhtaat, se voinee aiheuttaa
oikosulun tapaisen ilmiön kuNDaliniin liikkeissä...No joo, kunhan hatusta vetelen juttua, mutta kyllä
tuossa voi vinhaa perääkin olla!

:Smiley

Muoks. Hämmennyksen hälventämiseksi todettakoon, että kuNDalii (maskuliinisukuinen sana, yksikön nominatiivi; vartalo
kuNDalin-) on se "käärme", joka on kolmella ja puolella kiepillä välilihan maisemissa, ja kuNDalinii (feminiinisukuinen sana)
on kuNDalikäärmeen shakti eli energia tai mikä lie,  jonka "käärme" lähettää(?) pitkin suSumna-naaDii'ta kohti kolmatta silmää, kun se ("käärme") herätetään ja sitä "ärsytetään" tietyllä tavalla...
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012 13:53:49 kirjoittanut sideman » tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 21.03.2012 14:43:20 »

Meditoin juuri äsken saman musiikin soidessa kuin eilen ja tänään tuli sellainen näky että olin taas sen saman maya pyramidin huipulla seisoskelemassa ja ne samat kädet tuli taivaasta ja se sama kirkas valo mutta tällä kertaa se ei tullut otsaani vaan rintakehään. Mulla oli kämmenet meditoidessa ylöspäin ja tuntui kuin joku olisi puhaltanut niihin ja lopussa tuntui ihmeellistä kihelmöintiä. Näyssä sitten lopussa koko keho oli sen valkoisen valon peitossa ja taas kämmenet ottivat minun kädestäni kiinni ihan kuin kiittäkseni sitä jotain mitä sieltä nyt sitten tulikaan.. hassuja nämä näyt, ne eivät pelota minua yhtään vaan pikemminkin mulle tulee jotenkin parempi olo ja mieli koko jutusta. Mitähän tämä sitten onkaan..??  Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 21.03.2012 14:51:57 »

Kuulostaisi yleiseltä 'avautumiselta' joka nykyään värähtelyjen ollessa korkealla tapahtuu melko helposti kunhan siihen vain itse antaa luvan.
Minulla tuntuu usein kämmenissä energioiden virtaaminen.

Tuo kuulostaa opas-soppasi (oppaat ovat moniulotteisia ja siksi yhtä aikaa yksi ja äärettömän monta, näin minä asian käsitän) ja/tai korkeimman minäsi yhteydenotolta sinuun.

Muistan kun minulle tapahtui hieman erilainen mutta vastaava kokemus vuonna 2000, siinä oli sellainen suuri sanaton tuntemus viestistä, jonka sisältö oli lähinnä 'kiitos ja tervetuloa takaisin kontaktiin.' Oli vahva tuntemus siitä, että Jumala/opassoppa/korkein minä tai vaikka kaikki yhdessä olivat vähintään yhtä iloisia ja kiitollisia tapahtumasta kuin minäkin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #9 : 21.03.2012 17:56:56 »

Nuo tuollaiset kokemukset ovat vertauskuvia, joilla yritetään viestiä ihmiselle jotain. Samoin, kuin Enkelit ottavat ulkomuodon, joka on ymmärrettävissä ihmiselle. Unikuvia oikeastaan. Mitään yhtä oikeaa selitystä niille ei ole.
Ne ovat tärkeitä ihmiselle itselleen. Uskon miltei jokaisen saavan jonkinlaisia kokemuksia meditoidessaan säännöllisesti.

Itse en kysyisi toisten näkemystä asiaan, koska toisen ihmisen kokemus ja tulkinta värittyy hänen oman alitajuntansa kautta, ja näin saattaa viedä tärkeän viestin hakoteille. Niihin ei pidä missään tapauksessa jäädä kiinni, eikä ole hyväksi analysoida niitä puhki.
Omaa henkisyyttä - tai toisen ihmisen - ei pidä arvioida näkyjen "hienouden" perusteella. 

Kannattaa iloita hienosta kokemuksesta, tutkia sitä sydämessään, ottaa opiksi ja sitten päästää irti.  smitten
tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 21.03.2012 22:41:44 »

Ehkä siellä joku sitten yrittää jotain minulle viestiä  Smiley Täytyy kokeilla tuota musiikin vaihtoa myös  Smiley Kiitos kaikille vastauksistanne  smitten
tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 22.03.2012 14:35:13 »

Eli tänään kokeilin tuota musiikin vaihtoa, mutta olin edelleen siellä pyramidin päällä ja kädet tuli ja nyt avautu kaksi uutta paikkaa mihin se valo osui, päälaki ja kurkku ja sitten se tuli myös niihin vanhoihin paikkoihin eli rintakehään sekä otsaan.. taidetaan chakroja mulla vissiin sitten availla. Aivan ihana kokemus oli taas, onneksi löysin tämän tien  smitten
tallennettu
Ametisti82
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 22.03.2012 22:44:52 »

No hämmästelen sitä tässä itsekkin mutta jos niitä on tullakseen ni tulkoon ja jos ei ni olkoot tulematta  Tongue Henkimaailman sivuilta löysin meditaatio musiikkia.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 24.03.2012 23:05:26 »

Hämmästyttävää kuin helposti sulla pukkaa noita kokemuksia.

Tai sitten mun käsitys mietiskelystä on aivan hakusessa vielä, täysin mahdollista...

Mitä musiikkia olet käyttänyt?

Tämä nyt ei liene mitenkään olennaista, mutta ainakin jooga-meditaatiossa
käsittääkseni ensimmäinen edellytys on jonkinlainen istuma-asento siten
että selkäranka ja nuppi sen jatkeena ovat mahdollisimman pystysuorassa.

Tämä siksi, että päämääränä on kuNDalinii-shaktin mahdollisimman sujuva
kulkeminen suSumna-naaDii'ta (?kanava astraalikehossa, sadasosa hiuksen paksuudesta?) pitkin
kohti Shivaa kolmannen silmän maisemissa.

Sanan 'aasana' kantaverbi on 'aas', jonka primääri merkitys taitaa olla nimenomaan
'istua'. Vasta kai melko myöhään, esimerkiksi haTha-yogan tultua "muotiin", alkoi 'aasana' tarkoittaa
istuma-asentojen (esim. sukhaasana, siddhaasana ja padmaasana) lisäksi mitä kummallisimpia
jäsenien taivutteluja suuntaan jos toiseenkin.

Huh
« Viimeksi muokattu: 24.03.2012 23:08:06 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: