Henkilökohtaisesti olen Raamattua jonkin verran tutkinut ja kun puhutaan Jeesuksesta "Jumalan Poikana" tai "lihaksi tulleena Jumalana", voisin hyvinkin olla samaa mieltä. Eli Johanneksen evankeliumin mukaan kyse oli siitä että Sana, jonka avulla kaikki on luotu, tuli lihaksi ja toi valon keskellemme. Oli tämä sitten Jumala, universumi, ihan mikä tahansa mihin me uskomme, on Jeesus ollut joka tapauksessa henkilö joka on tuonut poikkeuksellisella tavalla tämän universaalin voiman meidän tavallisten pulliaisten tajuntaan. Se on sitten ollut ihmisten oma asia pilata omalla egollaan tämä alkuperäinen sanoma.
Syntien anteeksiannossa ja pyhän hengen saamisessa ei minun mielestäni ole mistään sen kummemmasta kyse kuin siitä että ihminen jättää huonommat tapansa ja ajattelumallinsa ja tulee tietoiseksi jumalallisesta ulottuvuudestaan sekä ennenkaikkea täyttyy rakkaudella. Eli Jesse tarjosi aikanaan tällaista pikareittiä valaistumiseen. Ehkä tuossa syntien anteeksiannossa (joka tapahtuu kertalaakista) voi olla sama funktio kuin karmansa poistamisessa pikavauhtia.
Uskoi mihin systeemiin tahansa, on minun mielestäni melko selvää että Jeesus ei mitään maallista alkuperää ollut. Ja sitä kautta on tietenkin täysin mahdollista että hän voisi palata ihan fyysisessäkin muodossa vielä takaisin, kuten hän itsekin sanoi. Jos joku puolivillainen henkiolento pystyy ottamaan fyysisen muodon tuosta noin niin miksei sitten Jeesus? Tähän on ihan turha edes ottaa käsittelyyn mitään ihmisten keksimiä dogmaviidakoita.
Harmittaa vaan kun henkisissä piireissä kristinusko nähdään sarjana raskaita ja ihmislogiikan keksimiä dogmia joille voi nauraa ja sääliä ihmisiä jotka tällaisten vankina ovat. Se on fakta että kirkot ovat muokanneet egoperäisesti alkuperäisen sanoman vääräksi ja kirkoissa on enemmän ahdistusta kuin vaputuneisuutta. Itse olen toisaalta nähnyt tosikristittyjä joista välittynyttä iloa, rauhaa ja rakkautta ei voi sanoin kuvailla. Tämä "valaistuminen" lienee siis ihan ihmisen oma valinta, myös kirkon sisällä.
Samalla myös useimmat "henkiset" ihmiset jättävät tietoisesti huomioimatta sen valtavan valoinformaation määrän jota esim. Uusi Testamentti tarjoaa.
En itse kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhteisöön sillä minun mielestäni Jumala ei tarvitse ilmentyäkseen mitään uskontoja. Silti voin tässä koko seurakunnan läsnäollessa tunnustaa että Jeesus on vapahtaja. Tosin enemmänkin noilla perusteilla jotka tuossa ylempänä mainitsin eli vapauttamalla ihmisen spirituaalisista painolasteista sekä avaamalla portin jumalalliseen tajuntaan.
Me emme voi itse päätellä saati päättää tuleeko Jeesus takaisin vai ei. Mutta mikäli on näin että hän palaa juuri niinkuin Raamattu sanoo, en näkisi sille mitään estettä. Pikemminkin meidän tulisi omassa "suuressa viisaudessamme" hyväksyä että se on ihan yhtä mahdollista kuin sekin että aamulla kahvit kaatuu syliin.
P.S. Jos luette Raamattua niin pitäkää tietenkin järki kädessä. Älkää lähtekö kivittämään homoja, naisia, epäjumalien palvojia ja muita epämääräisiä ihmisiä kuten synnintekijöitä tai Aabrahamin heimoon kuulumattomia. Keskittykää enemmän vaikkapa evankeliumeihin, joissa on enemmän sitä Jeesuksen heittämää juttua ja vähemmän noita tavallisten urpojen keksimiä egopelleilyjä.
Jeesushan opetti ja puhui rakkaudesta...
nuo kirjotukset on vaan ihmisten kirjottamia.
Mestari Jeesus rakasti kaikkia..homoja ynm..Hän sanoin aina ihmisille..et rauha teille...kun tapasi heitä..Jeesushan sanoi..et te pystytte parempaan..tarkotti parantamista ynm..
Eikä tarvii ees kuulua kirkkoon uskoakseen Jeesukseen ja enkeleihin. Yläkertaan voi olla yhteydessä vaikka jossakin metsätorpalla....
ps..en oo paljoa lukenu raamattua..