Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Heilurin käytöstä  (Luettu 17387 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« : 26.03.2012 22:22:14 »

Heissan!!

Voisiko joku heiluria ennenkin käyttänyt vähän neuvoa, miten heiluria käytetään? Itse tein kotitekoisen heilurin: kultasormus, joka on ollut mun sormessa ja kultainen ketju, jota olen pitänyt kaulassa. En tiedä, onko materiaalilla tai sillä oletko itse pitänyt, väliä vai ei.

Itse tuossa vanhoja topicceja yritin etsiä ja löysinki iha ok hyvän, josta sit vähä lueskelin et pitää heiluri opettaa vastaamaan tai jtn semmosta? Mistä sen tietää, onko vastaus itse heilurista peräisin vai täriseekö oma kätesi sen verran, että aiheuttaa liikkumisen? miten sen voisi saada selville?

Kiitos niille, jotka jaksavat vastata  Grin
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 27.03.2012 02:52:17 »

Heilurin käytössä on varmasti yhtä monia tapoja kuin käyttäjiäkin! Täytyy vain löytää se itselleen sopiva ja mieleinen juttu. Tässä joitakin asioita, joihin olen itse törmännyt:

Ensimmäinen kohta: itseluottamus. On luotettava itseensä ja siihen, että heiluri toimii. Kuulosteltava heilurin vastauksia ja mietittävä, tuntuvatko ne itsestä hyvälle vai eivät. Mikä tahansa vastaus/kommentti, joka EI tunnu hyvältä, on heitettävä romukoppaan tarpeettomana.

Toinen kohta: hillintä. Jos samoja kysymyksiä tenttaa uudelleen ja uudelleen, heiluri (kuten mikä tahansa muukin väline) lakkaa vastaamasta. Vastaukset muuttuvat päinvastaisiksi, täysin päättömiksi tai heiluri lakkaa kommentoimasta asiaa. On siis kysyttävä kerran, korkeintaan kaksi samaa kysymystä lyhyen ajan sisään. Samaan ongelmatilanteeseen saa toki palata, jos se tuntuu oleelliselle. Huvikseen kyseleminen on hyvää harjoitusta, mutta vastaukset eivät välttämättä ole selkeitä tai päteviä. Mieluummin siis konsuiltoi ihan tosissaan kuin "iiiih! Niin ihku jännää!"-tyylisesti. Kunnioitusta sekä välinettä että vastaajia kohtaan Grin

Kolmas kohta: vastaustyyli Minulla on käytössä kaksi vastaustaktiikkaa. Ensimmäisessa otan kaksi paperinpalaa. Yhdessä lukee KYLLÄ, toisessa EI. Asetan heilurin papereiden väliin ja kysyn kysymyksen. Sen jälkeen katson kummalle puolelle papereista heiluri lähtee heilumaan eniten. Jos se heiluu tasaisesti kummankin paperin päällä, vastaus on EHKÄ tai AVOIN/EI KANTAA.
Toisessa pidän heiluria ilman paperinpaloja. Pyöriminen merkitsee KYLLÄ, eestaas heiluminen EI. Soikio tai normaalin pyörimissuunnan vastakkainen pyöriminen on EHKÄ.
Jos heiluri pysyy paikallaan, vastaus on EN KOMMENTOI. Tällöin asia ei ole ajankohtainen tai tarpeellinen tiedettäväksi. Samaa kysymystä voi yrittää myöhemmin uudestaan, josko aika olisi sille otollisempi. Joskus asioiden kehittyminen kestää hetken.
Heilurilta voi myös tiedustella, onko sopiva hetki ryhtyä konsultoimaan heiluria.

Neljäs kohta: oman heilurin löytäminen. Heiluri voi olla mikä tahansa painava esine narun/ketjun/langan päässä. Oman heilurin löytyminen on aina mukava juttu ja sen etsiminen on hauskaa. eBaysta pystyy ostamaan oikeita heilureita (pendulum) erilaisilla kivillä. Ystävälläni on ametistiheiluri, sisarellani tiikerinsilmäheiluri. Minulle ametistiheiluri oli liian raskas enkä tahtonut saada siihen yhteyttä. Parhaimmaksi heiluriksi minulla on osoittautunut ohuen ketjun päässä oleva robottikaulakoru, jonka ostin Englannista.  Wink Ehkä siksi, että rakastan pikkurobotteja.
Hyvään/itselleen sopivaan heiluriin saa yhteyden nopeasti, liikkelle lähteminen on reipasta ja vastaukset selkeitä.

Kaikilla heiluri ei edes toimi. Jos et saa heiluria toimimaan, ehkä ei ole vielä sopiva aika sille tai sitten joku muu väline sopii sinulle paremmin.

Foorumillamme Lilli on erikoistunut heilurin käyttöön minuakin enemmän. Ehkä Lilli voisi valottaa asiaa lisää?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.2012 02:59:37 »

Ai niin, unohdin sanoa: Olen kuullut, että heiluri saattaa myös saivarrella (koska Universumilla on hyvä huumorintaju). Tällaista saivartelua voi esimerkiksi olla tapaus, jossa kysyt onko ystäväsi nimi Mari Heikkinen ja heiluri sanoo EI. Vasta, kun kysyt, onko ystäväsi nimi Mari Leena Heikkinen, heiluri vastaakin KYLLÄ. Mari Heikkinen ei ole koko nimi, kuten Mari Leena Heikkinen, joten siksi heiluri saivarteli vastaukseksi EI Grin

Heilurin kanssa työskenteleminen kysyy saman aiheen syventämistä lisää ja lisää ja lisää. Mitä tarkemmin jaksaa kysellä, sen parempi.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 27.03.2012 09:52:20 »

Kysymysten asettelu heilurin kanssa työskennellessä on melkeinpä oma taiteen lajinsa. Vastauksethan se antaa Kyllä/ei/eos -muodossa ja jos kysymyksessä on liikaa muuttujia tai epätarkkuustekijöitä, niin minulla heiluri alkaa ainakin pyöriä hyvin laajaa ympyrää.

Heiluri toimii varsin hyvin myös erilaisten karttojen ja kaavioiden kanssa. Kokeile esim. seuraavaa: ota esiin karttakirja, jos sinulla sellainen on ja kysy vaikkapa nykyisen asunpaikkasi sijaintia. Kuljeta heiluria Suomen(?) kartan päällä ja sen pitäisi reagoida sillä kohtaa, kun päästään kotikonnuillesi. Myös erilaiset asteikot ovat hyviä heilurin kanssa. Ne kannattaa piirtää viuhkan muotoon ja pitää heiluria viuhkan alkupisteessä.
Heilurilla on perinteisesti tutkittu myös sikiöiden sukupuolia ja onkohan tuolla etsitty vettäkin varvun tapaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #4 : 27.03.2012 10:14:37 »

Oho!

En edes ajatellut, että veden etsiminen olisi samaa kuin heilurin käyttö  Shocked

Mummini opetti minua etsimään vettä kultasormuksen ja villalangan avulla - se myös onnistui!
Mummilla taipuu myös varvut, mutta mun ja varvun energiat ei siinä kohtaa kohdanneet
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.03.2012 10:35:41 »

kiitos neuvoista =) Kokeilin tuossa vähän toisenlaista heiluria, josko se olis hiuka parempi =) Ite huomasin et tää, mitä ny kokeilin toimii hiuka paremmin kun ajattelen mihin suuntaan haluan heilurin liikkuvan, kun taas jos sanon sen ääneen heiluri liikkuu miten sattuu  2funny Smiley
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #6 : 06.04.2012 00:05:09 »

Olen käyttänyt heiluria lähinnä henkiparannuksessa missä tuntuu toimivat parhaiten. Tärkeää heilurin käytössä on pyytää suojaus ja ennenkaikkea LUPA sille asialle tai kysymykselle mikä on mielessä. Siis onko lupa kysyä, onko lupa auttaa jne. Itse pyydän aina ennen heilurin käyttöä rukouksella suojauksen ja auttajat paikalle. Heilurin käytössä ihan kuin missä tahansa kanavoinnissa on tärkeää kanavan ja tarkoituksen puhtaus, silloin se toimii parhaiten ja myös saadut vastaukset ovat oikeita.
Vanhaa sanontaa lainaten heiluri on hyvä renki mutta huono isäntä : )
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #7 : 11.05.2013 01:42:42 »

Kiitos hyvistä pointeista AthaMaarit ja Lilli!

Itse aloitan heilurin käytön aina kysymysellä "näytä kyllä" ja "näytä ei". Useimmiten pyörivä liike on se kyllä. Huomaan, että oma tunnelataus haittaa asiaa, pitäisi olla mahdollisimman tyyni ettei omat tilat vaikuta heilurin liikkeisiin. Kiitän joka vastauksen jälkeen.

Tiedän, ettei muita henkilöitä koskevia kysymyksiä saisi esittää ilman heidän lupaansa, mutta tänään kysyin ja lisäsin, ettei tarvitse vastata jos on väärin kysyä näitä, toivottavasti en tehnyt nyt mitään suurta eettistä virhettä... Ihmettelin vastauksia ja alkuillasta näytti siltä, että saamani vastaukset olivat vääriä. Äsken kuitenkin selvisi, että asianomainen oli sivuuttanut kutsun väärään lokeroon eikä siksi ollut huomannut sitä aiemmin. Kysyin siis heilurilta joko kutsu on tullut ja onko siinä myöntävä vastaus. Molempi kyllä.

Mutta miten heiluri heiluu? Kuka sitä heiluttaa? (En kaipaa nyt näitä "itse heilutat sitä"-tyyppisiä vastauksia.) Kysyin liikuttajasta viikko sitten heilurin avulla mahdollisimman tarkkoja kysymyksiä. Jos tulkistsin ja osasin kysyä oikein, nämä tärpit selvisi: heiluria silloin heilutti enkeliolento, joka ei ole kuitenkaan arkkienkeli, eikä oma suojelusenkelini. Tämä heiluttaja ei myöskään ole vierelläni koko ajan. Hänellä on naispuolinen nimi, joka alkaa C-kirjaimella. Nimi ei ole Cecilia, kysyin kun tuli ensimmäisenä mieleen. Enempää tietoa ei sillä kertaa herunut, kun oma keskittyminen herpaantui ja heiluri alkoi pyöriä miten sattuu.

Ai niin, unohdin sanoa: Olen kuullut, että heiluri saattaa myös saivarrella (koska Universumilla on hyvä huumorintaju). Tällaista saivartelua voi esimerkiksi olla tapaus, jossa kysyt onko ystäväsi nimi Mari Heikkinen ja heiluri sanoo EI. Vasta, kun kysyt, onko ystäväsi nimi Mari Leena Heikkinen, heiluri vastaakin KYLLÄ. Mari Heikkinen ei ole koko nimi, kuten Mari Leena Heikkinen, joten siksi heiluri saivarteli vastaukseksi EI Grin
Joo, tämän olen huomannut, vähänkö hauskaa! :----)
tallennettu
Pikkukisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #8 : 11.05.2013 15:36:19 »

Olin itse miettinyt heilurin käyttöä pitkään, mutta jotenkin se ei tuntunut oikealta ja jätin asian sikseen. No, eräänä päivänä olin sitten ostoksilla, ja hyllyssä ollut heiluri kutsui minua - oli pakko mennä hypistelemään ja ostaa se. Silloin tiesin, että aika on oikea ja aloitin omat kokeiluni heilurilla.

Nyt on taas ollu kausi, jolloin en ole juurikaan heiluria käyttänyt - itselleni tulee ainakin tietty tunne asioista, joissa heiluria kannattaa konsultoida. Monesti se on tilanne, jossa en enää saa vastausta intuitiolla (saatika järjellä Grin).  Kysyn myös aina ensin, että saako tiettyjä aiheita koskevia kysymyksiä esittää.

Minulla heiluri toimii ja vastaa kyllä aina, mutta en ole välttämättä samaa mieltä vastauksista. Esim. heilurin mukaan henkilö X ajattelee minun parastani, mutta näin ei mielestäni todellakaan ole (lähinnä vihamielisyyttä ja kiusantekoa olen saanut kokea ko. henkilön taholta). No, mene ja tiedä mutta kannattaa pitää tuo "hyvä renki, huono isäntä" mielessä.
tallennettu
neverknow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #9 : 13.05.2013 15:51:33 »

Heippa,

Itse käytän sormus+hius/kaulaketju heiluria silloin tällöin..En ole muilla nähnyt yhtä vahvaa likettä, kuin mitä se minulla tekee..Mutta jotenkin en tise luota että saisin heiluria toimimaan, vaan se liikkuu ajatusteni mukaan..niimpä olenkin kysellyt asioita silloin kun en osaa päättää mitä mieltä olisin...Millä olette varmistaneet että heiluri ei vain näytä sitä mitä ajattelet?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 13.05.2013 16:14:59 »

Heippa,

Itse käytän sormus+hius/kaulaketju heiluria silloin tällöin..En ole muilla nähnyt yhtä vahvaa likettä, kuin mitä se minulla tekee..Mutta jotenkin en tise luota että saisin heiluria toimimaan, vaan se liikkuu ajatusteni mukaan..niimpä olenkin kysellyt asioita silloin kun en osaa päättää mitä mieltä olisin...Millä olette varmistaneet että heiluri ei vain näytä sitä mitä ajattelet?

Voihan sitä testata vaikka seuraavasti: Kysyt kysymyksen, johon tiedät vastauksen. Ajattele kuitenkin tietoisesti väärää vastausta ja katso, kuinka vahvasti heiluri siihen reagoi.

Yleisesti ottaen kysymyksiä kysyttäessä olisi pyrittävä pitämään pää mahdollisimman tyhjänä, jotta omat ajatukset eivät liikaa sotke vastauksia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
epona
Vieras
« Vastaus #11 : 13.05.2013 18:16:25 »

Kiitoksia Atha ja Lilli... tuli minullekkin uusia asioita.

/A
tallennettu
merjaperhana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #12 : 19.05.2013 13:29:11 »

minulla on sellainen ongelma että kun kysyn heilurilta niin vastaus on kyllä ja ei kun katson korteilla??? (käytän sellaista 4 pinoa johon jää seiskat jos asia on mitä kysyn ja väliin jäävät sitten esteitä) ja määrätyt asiat saan heilurilta aina samoin kyllä tai ei ja korteilla samasta päinvastoin teenkö jotain jommallakummalla pieleen. minulle heiluri näyttää jopa suuntaa mutta onko sekin sitten kuitenkin väärää tietoa. siunaan ja puhdistan molemmat aina ensin ja kuitenkin näin...
tallennettu
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #13 : 19.05.2013 19:46:37 »

kumpaan itse luotat enemmän heiluriin vai kortteihin..?
itse en kysy koskaan korteilta kyllä ei vastauksia, koska tunnen, että heiluri osaa vastata niihin paremmin. Enkä ole vielä löytänyt korteilla luotettavaa tulkintaa kyllä ei vastauksiin..
tallennettu

..just go with the flow..
merjaperhana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #14 : 27.05.2013 19:53:36 »

moikka!
kiva kun annoit kommenttia  smitten olen käyttänyt tässä viime aikoina aika paljonkin kortteja ja laitan ne aina neljään pinoon ja sitten poimin seiskoihin asti pois sitten 3, kaksi ja mitä sitten jää (kun vain seiskat "kuuluisi" jäädä) niin se on sillä hetkellä esteenä ja yllättävää kyllä se on ollut aika loogista mitä on jäänyt väliin en sitten tiedä onko mitään järkeä mutta jos väliin jää vain esim. yksi kortti ja se kuvaa sitä mitä on mahdollista olla esteenä ja sitten taas joskus piiiiittkäään ajan jälkeen joku sellainen asia menee tasan mitä ei ole mennyt vaan aina jäänyt joku henkilö tai tapahtuma tms. väliin. voihan sekin joskus olla viesti mutta en pidä sitä sellaisena että tämä on totta-juttuna vaan heiluria kyllä käytän myös kun joku painaa! kokeile joskus ihan vain ei voi sanoa huviksesi mutta se on ainoa sana jota tässä voi käyttää
terkuin merjaperhana
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: