Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Missä ammatissa toimit?  (Luettu 52591 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
ReZeus
Satunnainen astroilija
*

Leijona, armoitettu.

Profiili
« Vastaus #75 : 10.03.2006 19:48:04 »

Voi sentään kun on paljon toimistoalan henkilöitä, olleita ja olevia. Ja hoitoalalla.

Itse olen ollut toista vuosikymmentä kartanpiirtäjänä, mutta kaikenlaista on tullut myös matkan varrella tehtyä; ravintola-alaa, tiskijukkaa, "pullakuskia", rakennusalaa... ja suosittelen, että kun työtä on tarjolla, ota se. Kaikkea pitää kokeilla, ei kaikesta pidä silti nauttia? oppii arvostamaan eri asioita. Mikä on tärkeää itselle, mikä taas täyttää esim sen hetkisen taloudellisen tavoitteen.

Itselläni tuli "mittari täyteen" työtäni, ja 3 vuotta käsityöalan koulua välissä teki aika terää! käden taitoja arvostan yli kaiken! Ja tästä "lähes omaa kaavaani noudattaen" suuri hatun nosto Satusko70:lle! Itse palasin vielä entiseen työhöni, mutta paljon viisaampana. Nyt teen käsitöitä harrastusmaisesti, ja rahani saan muualta  coolsmiley
mielihyvän harrastuksestani.

En tarkoita silti sitä, ettenkö nauti myös (taas) varsinaisesta työstäni!
tallennettu

Vain arpikudos on pysyvää.
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #76 : 10.03.2006 22:52:48 »

Lainaus
Itselläni tuli "mittari täyteen" työtäni, ja 3 vuotta käsityöalan koulua välissä teki aika terää! käden taitoja arvostan yli kaiken! Ja tästä "lähes omaa kaavaani noudattaen" suuri hatun nosto Satusko70:lle! Itse palasin vielä entiseen työhöni, mutta paljon viisaampana. Nyt teen käsitöitä harrastusmaisesti, ja rahani saan muualta  coolsmiley mielihyvän harrastuksestani.

Tackar och påckar, ReZeus, kuten eräs ex-työkavereistani pruukasi sanoa  Wink Tuo siun sanontasi viestisi alla pätee meikäläiseen kyllä ihan satasella: arpikudos on ja pysyy - myös aivoissa, vaikkei se sieltä onneksi juuri itestään ilmoittele, muista elämän jättämistä jäljistä puhumattakaan  Grin

Omalla kohdallani voin sanoa, että onni tuli onnettomuudessa. Jos sairastumista ei olisi sattunut, olisin luultavasti vieläkin jossain toimistossa ja ihmettelisin, kun ei homma sytytä kaikista opiskeluista huolimatta. Toki on mahdollista, että palaan jonain päivänä toimistoon, mutta ei se kyllä ihan lähitulevaisuudessa tapahdu - paitsi äärimmäisen pakon edessä  Grin

Se vaan jännittää nyt, mistä löydän itteni koulun jälkeen ja se, miten lähipiiri pysyy kyydissä mukana. Ihan kaikkien ei ole ollut helppo nielaista ratkaisujani, mutta minun elämänihän tämä on...
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
outituulikki
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #77 : 11.03.2006 19:53:07 »

Jännästi tämä tyttö on kiertänyt erilaisten ammattien kautta siihen ensimmäiseen (omalla kohdallani ensimmäiseen siis; en puhu maailman vanhimmasta ammatista, hihi angel). Pienenä 14-vuotiaana olin puutarhalla töissä kesät 17-vuotiaaksi asti ja päätin vakaasti niinä tuskallisen kuumina kesinä (kun kaverit makailivat rannalla auringossa), etten puutarhuriksi ala ikinäainakaan!

Erilaisten konttori- ja sihteerihommien siivellä ajauduin sattumalta tekemään laatujärjestelmärunkoa viheralalle ja tajusin siinä, ettei tuulimyllyä vastaan kannata taistella. Opiskelin ensin puutarhuriksi ja askel askeleelta eteenpäin, tajuten jokaisella askelmalla sen, että piti nähdä kaikki se mediaseksikkyyys entisessä ammatissa, jotta kykenisi arvostamaan likaa (tai multaa kuivana ja märkänä) ja pieniä iloja kasvimaailmassa.

Nyt liikun eteenpäin ja vanhoilla +40 päivilläni opiskelen hierojaksi ja tunnen olevani hyvä siinä! Cheesy

En aio lopettaa puutarhurointia vaan täydentää ammattitaitoani talvityöpaikalla...  smitten
tallennettu

Ole mielummin omaa valoasi hohtava pieni lyhty kuin auringon lainavaloa loistava suuri kuu.  -Mori Ögai-
Mariska
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #78 : 12.03.2006 15:11:48 »

Minä aikani etsin ja etsin.... Undecided Kävin kaksi ammatti koulua (pukuompelija ja puutarhuri), joista kumpikaan ei kuitenkaan ollut se oikea! Undecided Sitten oli työttömänä, ja jotenkin jouduin päiväkotiin vuodeksi töihin.  Smiley ja siinä se sitten oli, mun "homma". angel Se iski heti, työpaikka oli vaikea, kamalasti ihmissuhde ongelmia työtovereiden kesken, ei minkäänlaista kunnioitusta "pelkkää harjoittelijaa" kohtaan, mutta siellä olin ja ihan vain niiden ihanien lasten takia.  smitten

Sitten alkoi miettiminen mitä kautta mä pääsisin lapsi työhön. Huh No nyt luen lastenohjaajaksi näyttötutkinnolla ja valmistun tänä vuonna.  Smiley
Pitkän tien kävin, mutta olen tainnut löytää paikkani... Smiley
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #79 : 13.03.2006 18:50:19 »

Kiinnostava aihe, ihailtavan paljon otettu astrologiaa mukaan!

Katsokaas tätä:

aurinko kaksoset, huone 12
 aurinko aspect_squ uranus pluto
 kuu harka, huone 11  aspect_con leijona
 kuu aspect_tri pluto
 keskitaivas vesimies
 saturnus oinas, huone 11:

Tässä olivatkin oleelliset ammatinvalintaan vaikuttavat tekijät.

Olen geenitutkija, joka on toiminut enimmäkseen syöpätutkimuksen parissa (jonka uskon liittyvän alasolmun sijaintiin Skorpionissa). Väitöskirjakin on väsätty ko. alalta. Olin tutkijana myös ulkomailla, josta palattuani olen ollut työttömänä, mutten vailla suunnitelmia!

Psykologia, filosofia, mytologia, rajatieto (mm. tämä astrologia) ovat olleet olennaisesti mukana elämässä useiden vuosien ajan. Näitä aion nyt käyttää uuden uran luomiseen, joka liittyy muutosprosessien hallintaan.

No hei, mitä muutakaan voi kuvitella noilla Auringon aspekteilla!
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #80 : 13.03.2006 19:46:09 »

eikös laskusolmu ole sitä vanhaa karmaa ,saturnus-tyyppinen piste ja yläsolmu mars-jupiter voittoinen,sinulla taitaa olla oikeestikin konjuktiossa  noihin tuo elämäsi päämäärä,yläsolmu

Mulla on kyllä niin pitkät piuhat, että joskus ei voi muuta kuin nauraa  Grin

Kuten päiväyksestä näkyy, nikki on kommentoinut karttani tekijöitä jo muutama viikko sitten. Tuolla ne kommentit ovat pyörineet alitajunnassani itseni sitä lainkaan tajuamatta.  idiot2

Eilen illalla viimein pamahti tajuntaan: Minä en oikeasti edes haluaisi käydä töissä!!!
Järkyttävää!  police

Jos voisin tehdä ihan mitä haluaisin, asuisin yksinkertaisesti mutta tilavasti maaseudulla ja puuhastelisin kotona kodinhoidon ja käsitöiden parissa. (Valitettavasti kyseinen elämäntapa vaatii aikalailla hilloa, eikä sitä hilloa saa, ellei käy töissä...Ei ainakaan meikäläisen Jupiterilla)

Mutta joo-o, näin siis viimeinkin yhden niistä karttani oppositioista, johon nikki käski kiinnittää huomiota
( kaksoset alasomu aspect_con MC aspect_con onnenpiste  aspect_opp    jousimies yläsolmu aspect_con IC  aspect_con  neptunus) (tai ainakin luulen, että niistä hän puhui...odotetaan vielä muutama viikko, niin ehkä mulla taas leikkaa uglystupid2)

Mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan, kuten sanonta kuuluu.
Ehkä menestys työelämässä ei sitten olekaan se kaikkein tärkein asia minun elämässäni...
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #81 : 13.03.2006 20:16:09 »

Hehe, koska taidan olla ikuinen opiskelija ja hyppy tuntemattomaan kiehtoo, voisiko joku "leikkimielinen asiantuntija" suositella minulle ideaaliammattia seuraavien perusteella:

aurinko vaaka aspect_con pluto neitsyt
 aurinko aspect_con merkurius vaaka
 aurinko aspect_con uranus vaaka
 aurinko aspect_con venus vaaka Nämä kaikki 5. huoneessa.

keskitaivas aspect_con mars aspect_con kuunsolmu vesimies
( aurinko merkurius uranus venus aspect_tri keskitaivas)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 13:41:38 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #82 : 13.03.2006 20:30:02 »

Hei "nikki"

Oliskos innokkuutta karttani tulkintaan.
- olet jotakin yrittänyt minulle viestittää,
mutta en ole täysin sitä ymmärtänyt
- valoittaisiko tämän asian tutkiminen mitään

Elämänilo
19.10.1955 01.40 Jyväskylä

"CHIRON KAURIISSA

Sinun kartallasi Chiron sijaitsee Kauriin merkissä
velvoittaen ymmärtämään ja hyväksymään
kaikki fyysiset tapahtumat ja rajoitukset tienviittoina
matkalla kohti henkistä päämäärää.

Kauriista käytetään myös nimitystä eläinradan portti,
koska se materiaalisen maailman ilmentymänä kuvaa
suurinta haastetta henkisen tien kulkijalle.
Vasta ihminen,
joka kiitollisuudella pystyy vastaanottamaan
kaikki eteen tulevat vastoinkäymiset,
on ohittanut Kauriin portin.

Sinunkin elämäsi varrelle on asetettu
monia tällaisia tienviittoja osoittamaan oikeaa suuntaa.
Tässä yhteydessä Chiron painottaa hyvin voimakkaasti
velvollisuuttasi kunnioittaa sinulle annettuja voimavaroja.
Aina yrittäessäsi ylittää resurssisi tulet tuntemaan sen nahoissasi.
Tapaturmat ja sairaudet ovat sinun haavasi
ja niiden kunnioittaminen sinun sisäinen parantajasi.
Vasta opittuasi monien vastoinkäymisten jälkeen
kuuntelemaan pienimpiäkin vihjeitä energiasi väärinkäyttämisestä
olet kypsä ottamaan vastaan oman parantajan ja opettajan roolisi.
Tämä voi tapahtua vain olosuhteissa,
joissa sinulla on koko ajan mahdollisuus toteuttaa
omaa aikatauluasi,
sillä useimmiten kysymys ei ole liian raskaasta työstä,
vaan väärästä ajoituksesta.
Kuuntelemalla kehoasi
olet pakotettu hyväksymään joskus suuriakin mullistuksia
esimerkiksi työelämän alueella
,
mutta se on lopultakin ainoa tie mielekkääseen elämään.
Ja ellei oma elämäsi ole mielekästä,
ei sinusta voi olla auttajaksi muillekaan vaikeuksissa oleville."

smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 13.03.2006 20:38:21 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #83 : 14.03.2006 10:27:09 »

neptunus  aspect_con askendentti  skorpioni, kuu 8.s huone  kaksoset
 pluto aspect_con keskitaivas neitsyt
 pluto aspect_opp chiron
 pluto aspect_sex askendentti

Neptunuksella aspektit lähes kaikkiin persoonallisiin planeettoihin. Arvatkaa vaan kiinnostaako KAIKKI psyykkinen materiaali. Olen opiskellut vaihtoehtoisia terapiamuotoja ja luonnonmukaista terveydenhoitoa. Vielä en ole kuitenkaan alalle lähtenyt, vaan toiminut mm. käsityöläisyrittäjänä ja toimistohommissa.

Suurin kiinnostuksen kohteeni on shamanismi. Ja kaikki improvisoitu /intuituiivinen toiminta, myös taide. Sanat vievät liikaa harhaan. Saapi nähdä, mihin polku vielä johtaa.. Wink

Tervehdys, tämä jäi vielä askarruttamaan.

Juttelin pitkään erään nuorehkon miehen kanssa n. viikko sitten ja piirsin hänelle hänen suostumuksellaan astrologisen syntymäkartan. Sieltähän löytyi jumalaton stellium Kaksosista ja Härästä huoneesta 12 ja henk.koht. planeetat opponoivat Neptunusta Jousimiehessä.

Hän opiskeleekin filosofiaa, psykologiaa ja tietojenkäsittelyoppia (MC Vesimiehessä), mutta arvelenpa, että homma ei jää tähän. Tunteroinen meni varmaan pelkistä unista puhuessa (mikä onkin hauskaa ajanvietettä niille, joilla on raskas 12. huone) ja ko. herra taitaa olla shamaanimatkalla. Hän ei vielä sitä itse tiedä, mutta klassiset merkit ovat tunnistettavissa. Matka aliseen taittuu kotikaupunkimme pommisuojan kautta. Mielenkiinnolla odotan, milloin hän pääsee pommisuojasta pidemmälle.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 11:00:39 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #84 : 14.03.2006 13:33:37 »

Tervehdys! Mukava aihe. Itse olen opiskellut graafista alaa(siis näitä mainostoimistojuttuja) yhteensä viitisen vuotta ja etsinyt töitä ko.alalta melkein saman verran ja puoli vuotta toiminut alalla. Nykyään olen taas työttömänä, joka osaltaan on antanut aihetta alanvaihtoon.

Mulla on
aurinko  skorpioni 7.huone
nouseva  harka
kuu  kaksoset 1.huone

MC  kauris
6.huoneen kärki leijonassa ja siellä mm. venus aspect_con pluto vaa'assa oppositiossa 12.huoneen chiron  aspect_con jupiteriin oinaassa
6.huoneessa myös uranus ja merkurius skorpparissa

Kovasti kartta kallistuu tonne taidealalle...mutta toisaalta työ eläinten parissa myös kiinnostaisi kovasti. Toisaalta taas opiskeluiden aloittaminen jurppii ja pahasti, kun ei tuota työtäkään ole tullut tehtyä kunnolla.

Ehkä tässä on joku saturnuksen paluu -kriisi. Näin 30-vuotiaana... tickedoff
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #85 : 14.03.2006 13:59:14 »

pallaskissa
luovuutta,luovuutta ja vielä kerran luovuutta
4 huoneesi on ilmeisesti  leijona:ssa koska mc on  vesimies
sinun sisäinen turvallisuuden tunteesi vaatii sinua toteuttamaan luovuuttasi,onhan se sinun elämänläksysikin,ja  uranus :kin on lainassa mc:ltä luovuuden huoneessa
stelliumissa on aina sitä oinaan ja marsin energiaa,uutta luovaa ja sinun luovuusrypäs saa lisäruutia mc:n marsista
neitsyen merkurius,kommunikointi,sanat,sanallinen,kirjallinen ilmaisu korostuu
kaunista,kaunista,yllättävää,mullistavaa ja muutoksia aikaan saavaa jälkeä luot,
ehkä ihmissuhderintamalla
teatterinohjaaja,käsikirjoittaja ollos hyvä...
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #86 : 14.03.2006 14:21:31 »

Voi "nikki", luovuus katosi johonkin! Kyseenalaistin itsenikin ja tuli "burn out", luovuuden tuli paloi loppuun. Taiteen maisteriopinnot roikkuvat keskeneräisinä, vaikka valmistunkin en todennäköisesti tule toimimaan siinä ammatissa... Mutta sanat, ehkäpä ne virvoittavat luovuuden uudelleen? Ehkä luulin olevani luova väärällä alalla Smiley

Ja kyllä, 4. huone Leijonassa. Kiitos Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #87 : 14.03.2006 14:41:47 »

pallaskissa
5 huoneessa tehdään taidetta itsestä käsin ,itselle,oma minuus siinä ilmentyy,
maisteri opettaisi sitä muille,tarvittaisiin jousimiestä
neitsythän myös hoivaa ,parantaa,taideterapiaa,se on tarkkaa ja täsmällistä,sen tarkoitus on hyödyntää ihmisen omia olemassa olevia resursseja,tuoda niistä parhaat puolet esiin,antaa toiselle eväitä selviytyä,
5 huone liittyy myös huveihin ,leikkeihin ,lapsiin
lapsille mielikuva-KIELIKUVA harjoituksia
vestasi jossain sanoisi jotakin?
ehkä oinaan mars energia pakottaakin sinut olemaan jatkuvassa hakusessa,
oinaassa on minusta jotakin ,joka jättää aina viittä vaille kesken
aloittaa,mutta jättää muitten huoleksi jatkaa
riittää,kun hän on puskenut läpi routaisen maan
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #88 : 30.03.2006 17:50:56 »

Olen ammatiltani laborantti  coolsmiley ja kohta valmistumassa yrittäjäksi.
Ehdottomasti haluaisin kirjailijaksi... OIH!  Wink  smitten smitten
tallennettu
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #89 : 10.05.2006 14:51:18 »

PÄÄSIN TÖIHIN!

Nyt se työttömyys viimein päättyy. 2funny 
Ensi viikon alista aloitan työt uudella työnantajalla.
Kyllä, tässä pilvissä lentelen.  angel 
Nyt tuntuu siltä, että elämä taas alkaa uudestaan.  Grin
Työni tulee olemaan asiakaspalvelua, mutta toimistossa.  smitten
Ei haittaa, vaikka ei ole kesälomaa tänä kesänä. Smiley

smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  

Siirry: