Hei taas Saiga!
Vai Uranus se lintuihin yhdistetään, kiitos vinkistä! Pitäisi kai lukea omat linkkinsä hieman tarkemmin.
No Uranushan se tosiaan on aktiivinen Suomen kartalla, mutta valitettavasti en ole vieläkään katsonut Suomen karttaa. Suomineidon syntymäpäivän kellonajasta - ja täten nousumerkistä - on useita erilaisia tulkintoja ja karttojen erilaisuus (huonejaon suhteen) hieman laskee kartantulkinnan motiivia.
Mutta yritän etsiä yleisimmin käytetyn ajan ja saada edes muutaman sanan kartastakin aikaan.
Gaia-hypoteesiin en ollut aiemmin tutustunut, mutta vinkkisi ansiosta kävin äsken lukemassa siitä ja mielenkiintoinen teoriahan tuo näyttää olevan, ehkä hyvinkin paikkansapitäväkin.
Maya-kalenterin päättymishetkelle on kartta esim. seuraavalla sivulla:
http://www.astrologyweekly.com/astrology-articles/transition-new-energy-2012.php Äkkiä katsoen siinä ei ole mitään erityisen traagista tai erikoista vaikka noin suuren luokan tapahtuman luulisi ja toivoisi tietysti näkyvän kartalta selvästi. Tai sitten on niin, että mitään ei tapahdukaan ja Mayojen laskema 21.12.2012 onkin meidän ajanlaskussamme jokin ihan toinen päivämäärä ja vuosi.
Mielenkiintoista kuitenkin on, että Aurinko on 0 astetta Kaurista ja Neptunus 0 astetta Kaloja. Väljässä yhtymässä ovat myös Aurinko ja Pluto, Kuu ja Uranus ja Venus ja Merkurius. Huomaan muuten myös, että Laskusolmu on tarkasti yhtymässä Aurinkooni, mutta se ei nyt kuulu tähän.
Googlettamalla vuodelle 2012 ennustetuista tapahtumista löytyy paljonkin tietoa, myös suomen kielellä. Myös Sepon juttu Venuksen transiitista käsittelee osin vuoden 2012 tapahtumia
http://www.astro.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=30.
Pelkäämään lintuinfluenssaa ei mielestäni kannata ruveta. Jokaiselle meistähän voi tapahtua mitä tahansa (muutakin) ihan minä hetkenä tahansa. Ja toisaalta olen ainakin itse sen verran kohtalouskoinen, että uskon päivieni määrän olevan kirjoitettu aikakirjoihin jo kauan ennenkuin olin syntynytkään enkä pysty itse käsikirjoitusta muuttamaan vaikka joskus haluaisinkin.
Haluan myös kertoa tähän erään hyvin viisaan naisen mielipiteen lintuinfluenssasta. Hän on ammatiltaan biologi ja hyvin perehtynyt erilaisiin viruksiin ym. maailmanlaajuisesti. Tuo tuttavani sanoi, ettei usko lintuinfluenssan olevan maailmalle ollenkaan sellainen uhka kuin väitetään. Hänen mielestään valokeilan kohdistaminen lintuinfluenssaan on hämäys, jolla saadaan ihmisten mielenkiinto kohdistumaan lintuihin sen sijaan että huomaisivat, mitä jossain muualla on tekeillä. Harmittaa etten tullut kysyneeksi tarkemmin, minkälaista muunlaista toimintaa hän tarkoitti... Voi olla että hän on oikeassa, voi olla väärässä, mutta kiinnostava näkökanta joka tapauksessa.