Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ihmis-lintuinfluenssa  (Luettu 9195 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Paula
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18

au jousimies kuu oinas , nousu rapu


Profiili
« : 26.02.2006 23:44:04 »

Hei kaikki!

Täällä sitä seuraillaan uutisia, ja odotellaan (kauhunsekaisin tuntein), milloin H5N1 -virus on tehnyt tarpeeksi tuttavuutta ihmisten kanssa ja liittää itseensä ihmisten influenssan perimän.Se on menoa sitten......................................

Minua kiinnostaisikin, että milloin tauti mahdollisesti saapuu Suomeen (kunhan on ensin muuttunut ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi). Eli milloin meidän kotimaallamme Suomella on päällään sellaiset aspektit, että jotain näin radikaalia olisi tapahtumassa? Kommentteja Shocked
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #1 : 27.02.2006 09:00:57 »

Pian se on Suomessa, se on varmaa. Ei silti kannata panikoida vielä  Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 27.02.2006 09:11:53 »

Mie luulen, että luonnonvaraisissa linnuissa sitä Suomessa jo on.
Ei vain ole tullut julkisuuteen.
Koskapa noin lähellä se jokatapauksessa on ja noin runsaana.
Mutta itse olen myös sitä mieltä, että turhaa vaipua paniikkiin...

Sitä olen miettinyt, kun nyt otin sen lopputilin töistä ja ajattelin ruveta keväällä verestämään vanhaa harrastustani, lintujen bongailua (kun on kerrankin aikaa),
niin, niin mietin, että onkohan sittenkään kovin järkevää mennä ehdoin tahdoin joillekin alueille, minne muuttolinnut sankoin joukoin tulevat...
En tiedä. Undecided
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #3 : 28.02.2006 22:08:00 »

Nuo isot astrologiset kuviot ovat aika vaikeita tulkita, yleensähän sitä keskitytään yksilötason karttoihin..
Tuli vaan mieleen ,että Euroopassa oli joku hirveä influenssa-aalto joskus 1910-luvulla, muistaakseni uhriluku oli tuhansia ellei satoja tuhansia..Että onko tuon ajan planeetta-kuviot olleet kovinkin raskaita ja mitenkään verrattavissa nykyhetken tähtitaivaaseen? Voisiko vertailla es. 1918 karttaa vuoden 2006 kuvioihin? Tai tuoreempi juttu kasari-ajoilta, tuo HIV..?

Toinen juttu, mitä tuolla astro.fin etusivullakin käsitellään on Chironin ja Saturnuksen oppositio maailmalla tapahtumia aiheuttavana aspektina. Artikkelissa ei varsinaisesti mainita lintu-influenssaa, mutta chironhan on haavoittunut parantaja? Toisaalta puutteellisilla astrologian taidoillani voisin ajatella että kollektiiveja kuvaavalle Plutolle osuvat kovat kulmat voisivat laukaista jotain, jos osapuolena on jotakin esim. neitsyen merkissä. Kuun pimennyksistäkin varmaan saisi jotain lisävinkkejä..
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #4 : 28.02.2006 22:44:57 »

voi hitsi en yhtään muista missä olen törmännyt Suomen valtion syntymäkarttaan.. Sen vaan muistan että aurinko-Jouskari ja taisi olla nousu-Oinas..
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 28.02.2006 22:58:03 »

mutta pandemia on väistämättä edessä,

Oletko varma?
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #6 : 01.03.2006 00:02:44 »

No hei, ihAN TOSI, eikö ketään muka kiinnosta näin ajankohtainen aihe, hömppä-enkelijutut vaan.. ( ei pahalla Tongue)

Kyllä mua ainakin kovastikin kiinnostaa muutkin aiheet kuin tuon "hömppäenkeli"-kategoriasi alle mahtuvat (tai ainakin luulisin näin, varmahan en voi olla kun en tarkempaa määritelmää termillesi tunne Grin). Pyrin myös pysymään edes jossain määrin ajan hermolla ja jos en muuten pysyisikään, niin pakostakin tulevat tietoni rakkaan telluksen tilasta päivitettyä viimeistään siinä vaiheessa kun kaikesta kiinnostunut  kaksoset-mieheni tulee töistä kotiin (eli joka iltapäivä klo 16)

Tää lintuinfluenssa-jupakka vaan on niitä asioita, joita saa joka helkutin tuutista kuulla muutenkin niin tarpeekseen, etten ainakaan itse sitä jaksaisi täälläkin ruveta myllyttämään (tietenkään en voi myöskään estää, jos ja kun te muut niin haluatte tehdä). On tätä soppaa kyllä niin suu, silmät ja korvatkin täynnä että hoh hoijaa...

Kuollaan jos kuollaan (ja varmasti kaikki kuitenkin joskus kuollaan, sillä eihän elämästä selviä hengissä Wink). Ja surullista sanoa, mutta ihmiskunta on tuhonsa enemmän kuin ansainnut Sad. Mitä tähän muuta voisi sanoa?

Itse ainakin haluan iloita elämästä niin kauan kuin sitä on, nauttia omasta ja läheisteni terveydestäni kun ei vielä sitä pois ole viety. Jokainen hetki on lahja, mutta kaikkihan me tiedämme, ettei jouluaattokaan kestä ikuisesti Smiley

mutta mutta, jatkakaa te niin minä siirryn taka vasemmalle coolsmiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #7 : 01.03.2006 10:00:39 »

Enska, tarkoitit varmaan Espanjantautia? Sehän riehui (1910-1920) ensimmäisen maailmansodan aikana ja tappoi miljoonia ympäri maailmaa. Sekin oli influenssa.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 01.03.2006 16:38:15 »

Hei Saiga ja muut! Aihe on kyllä mielenkiintoinen ja valitettavasti päivä päivältä ajankohtaisempi Suomenkin osalta. Monella astrologian harrastajalla taitaa kuitenkin olla samoin kuin itselläni, valtioiden karttoja ei tule juurikaan tutkiskeltua vaan mielenkiinto kohdistuu enemmän yksilötasolle. Joten mitään perin asiantuntevaa en osaa valitettavasti sanoa. Tässä nyt kuitenkin joitain ajatuksia.

Olettehan huomanneet keskustelun http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=3599.0 Kirja- ja linkkivinkit-osiossa. Laitoin sinne aikanaan linkin http://www.luckyjupiterastrology.com/GlobalPandemic.html
Sivuilla pohdiskellaan lintuinfluenssaa nimenomaan astrologisten kuvioiden perusteella ja myös täälläkin mainittua Espanjantautia silloisine astrologisine kuvioineen.

Äkkiä muistellen Suomella on lähiaikoina edessä mm. seuraavia transiitteja: tr. Uranuksen neliö Suomen Aurinkoon, tr. Uranus opp. Mars, tr. Neptunus yhtymä Uranus. Tarkempaan en nyt muista, mutta pitänee etsiä kotona Suomen tarkka syntymäaika kellonaikoineen ja katsoa vielä tarkemmin. Suuria mullistuksiahan nuo yleensä kuvaavat, mutta jää nähtäväksi kuinka suuria ja missä muodossa. Esim. luonnonmullistukset (tulva tms.) sopisivat myös hyvin kuvaan ja Uranus-Mars voisi sinällään kuvata vaikkapa maanjäristyksiä joskin suomalaisiahan ne eivät suoranaisesti koske muuten kuin ehkä vahinkoja kärsineiden maiden auttamisena. Lintuinfluenssa voisi liittyä juuri Neptunukseen, joka edustaa viruksia, bakteereita, näkymättömästi elämään lipuvia pöpöjä. Mikähän merkki muuten edustaa lintuja, tietääkö joku?

Itse mietin, onko lintuinfluenssa nyt luonnon keino harventaa liikaa kansoittunutta maapalloamme? Monillahan eläinlajeilla juttu toimii juuri niin, että kun populaatio on kasvanut liian suureksi, eläinten keskuudessa leviää lajia suuresti harventava virus (jänisrutto ym). Ja miksipä me ihmiset olisimmekaan poikkeus ja miksi meillä olisi erioikeus täyttää maapallo ääriä myöten luonnonvaroja kohtuuttomasti kuluttaen. Toisaalta on tullut mieleen, että lintuinfluenssa on luonnon keino ajaa ihmisiä kasvissyöjäksi; lintuja ei kohta enää uskalla syödä ja naudassa on hullun lehmän tautia. Sikoihin lintuinfluenssan on sanottu pystyvän tarttumaan suhteellisen helposti, joten pois ruokalistalta ovat pian possunpaistitkin.

Monesti mietin myös Maya-kalenterin loppumista vuonna 2012. Siihenhän on enää 6 vuotta aikaa. Onko lintuinfluenssa luonnon keino harventaa rivejä ennen tietoisuuden tason vaihtamista?

Vaikeita kysymyksiä vailla vastauksia!  Undecided
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 01.03.2006 22:28:27 »

Hei taas Saiga!

Vai Uranus se lintuihin yhdistetään, kiitos vinkistä! Pitäisi kai lukea omat linkkinsä hieman tarkemmin.  Embarrassed Wink No Uranushan se tosiaan on aktiivinen Suomen kartalla, mutta valitettavasti en ole vieläkään katsonut Suomen karttaa. Suomineidon syntymäpäivän kellonajasta - ja täten nousumerkistä - on useita erilaisia tulkintoja ja karttojen erilaisuus (huonejaon suhteen) hieman laskee kartantulkinnan motiivia.  Undecided Mutta yritän etsiä yleisimmin käytetyn ajan ja saada edes muutaman sanan kartastakin aikaan.

Gaia-hypoteesiin en ollut aiemmin tutustunut, mutta vinkkisi ansiosta kävin äsken lukemassa siitä ja mielenkiintoinen teoriahan tuo näyttää olevan, ehkä hyvinkin paikkansapitäväkin.

Maya-kalenterin päättymishetkelle on kartta esim. seuraavalla sivulla:
http://www.astrologyweekly.com/astrology-articles/transition-new-energy-2012.php  Äkkiä katsoen siinä ei ole mitään erityisen traagista tai erikoista vaikka noin suuren luokan tapahtuman luulisi ja toivoisi tietysti näkyvän kartalta selvästi. Tai sitten on niin, että mitään ei tapahdukaan ja Mayojen laskema 21.12.2012 onkin meidän ajanlaskussamme jokin ihan toinen päivämäärä ja vuosi.  crazy2   Mielenkiintoista kuitenkin on, että Aurinko on 0 astetta Kaurista ja Neptunus 0 astetta Kaloja. Väljässä yhtymässä ovat myös Aurinko ja Pluto, Kuu ja Uranus ja Venus ja Merkurius. Huomaan muuten myös, että Laskusolmu on tarkasti yhtymässä Aurinkooni, mutta se ei nyt kuulu tähän.  buck2 Googlettamalla vuodelle 2012 ennustetuista tapahtumista löytyy paljonkin tietoa, myös suomen kielellä. Myös Sepon juttu Venuksen transiitista käsittelee osin vuoden 2012 tapahtumia http://www.astro.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=30.

Pelkäämään lintuinfluenssaa ei mielestäni kannata ruveta. Jokaiselle meistähän voi tapahtua mitä tahansa (muutakin) ihan minä hetkenä tahansa. Ja toisaalta olen ainakin itse sen verran kohtalouskoinen, että uskon päivieni määrän olevan kirjoitettu aikakirjoihin jo kauan ennenkuin olin syntynytkään enkä pysty itse käsikirjoitusta muuttamaan vaikka joskus haluaisinkin.

Haluan myös kertoa tähän erään hyvin viisaan naisen mielipiteen lintuinfluenssasta. Hän on ammatiltaan biologi ja hyvin perehtynyt erilaisiin viruksiin ym. maailmanlaajuisesti. Tuo tuttavani sanoi, ettei usko lintuinfluenssan olevan maailmalle ollenkaan sellainen uhka kuin väitetään. Hänen mielestään valokeilan kohdistaminen lintuinfluenssaan on hämäys, jolla saadaan ihmisten mielenkiinto kohdistumaan lintuihin sen sijaan että huomaisivat, mitä jossain muualla on tekeillä. Harmittaa etten tullut kysyneeksi tarkemmin, minkälaista muunlaista toimintaa hän tarkoitti... Voi olla että hän on oikeassa, voi olla väärässä, mutta kiinnostava näkökanta joka tapauksessa.
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 01.03.2006 22:38:42 »

Pelkäämään lintuinfluenssaa ei mielestäni kannata ruveta. Jokaiselle meistähän voi tapahtua mitä tahansa (muutakin) ihan minä hetkenä tahansa. Ja toisaalta olen ainakin itse sen verran kohtalouskoinen, että uskon päivieni määrän olevan kirjoitettu aikakirjoihin jo kauan ennenkuin olin syntynytkään enkä pysty itse käsikirjoitusta muuttamaan vaikka joskus haluaisinkin.

Tuo tuttavani sanoi, ettei usko lintuinfluenssan olevan maailmalle ollenkaan sellainen uhka kuin väitetään. Hänen mielestään valokeilan kohdistaminen lintuinfluenssaan on hämäys, jolla saadaan ihmisten mielenkiinto kohdistumaan lintuihin sen sijaan että huomaisivat, mitä jossain muualla on tekeillä. Harmittaa etten tullut kysyneeksi tarkemmin, minkälaista muunlaista toimintaa hän tarkoitti...

Tämän kirjoituksen kyllä allekirjoittaisin... Samaa mieltä siis.  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 01.03.2006 22:41:01 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #11 : 02.03.2006 10:12:13 »

Minäkin uskon että nuo tuollaiset taudit ovat luonnonkeino harventaa. Meitä ihmisiäkin on aika paljon jo tällä pallolla...
Kävin eilen ruokkimassa lintuja pihalla lintulaudalla ja tietenkin mieleen tuli influenssa. En kuitenkaan pelkää sitä, ainakaan vielä.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 02.03.2006 21:22:57 »

No niin, ei pitäisi mennä merta edemmäs kalaan. Etsiessäni Suomineidon syntymäaikaa törmäsin linkkiin Astron omille sivuille - tänne siis.  Cheesy
Seppohan onkin tutkaillut Suomen transiitteja vuonna 2006 seuraavassa jutussaan: http://www.astro.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=243&Itemid=30  Juttua ei tosin ole kirjoitettu siltä kantilta, että siinä arvuuteltaisiin lintuinfluenssan todennäköisyyttä ja laatua Suomessa, mutta senhän voi jokainen haluava tehdä itse jutussa mainittujen tekijöiden pohjalta. Itsekään en halua lähteä arvailemaan mitään, sillä oikeastaan en halua antaa tipuflunssalle liian suurta jalansijaa omissa ajatuksissani - kutsuttakoon sitä vaikka itsesuojeluksi tai pään pensaaseen laittamiseksi.  Wink
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: