Kattelin aamulla hetken BB:n 24/7:a, mutta kun mitään ei tapahtunut, avasin tuubin; sieltä
lehahti eteen Rick Beaton analyysi pop-musan kuuluisimmasta soinnusta, ns. Hendrix-chord'ista
eli E7#9 (ii-sevn, shaap nain). Rick pohdiskeli mistä Henkka tuon soinnun oli omaksunut ja mainitsi
mm. Miles Davisin.
(Lisäys) #9 (ylinouseva ysi??) on siis tässä tapauksessa kai G, mutta jäbä kutsuu sitä mieluummin F##(?), eli ef dabl shaap:
https://youtu.be/mk32XkEIkSQKommenteissa joku väitti että ekana tuota sointua itse asiassa käytti Igor Stravinsky, vuonna 1913!
Tuo laittoi guuglaamaan notta oliko Stravinsky mahdollisesti Venäjän ?uutalainen, LOL!
Kävi ilmi että asia olikin juuri päinvastoin: Igor oli oman aikansa ääripersu, globalismin tulenpalava
opponentti!
And he embraced nearly every important genre from Baroque to modern, as well as inventing some new ones and participating in curiosities like the Genesis Suite*,
to which he was the only non-Jewish contributor. (For much of his life Stravinsky was a devout follower of the Russian Orthodox Church and a foe of “internationalism,” having been attracted to facism as well as
being an ardent admirer of Mussolini; and he was demonstrably “tainted”—as the scholar Richard Taruskin has shown—by anti-Semitism and outright antipathy toward Jews collectively, even in his American years.) The discography of his major works conducted by him during the last decades of his life for Goddard Lieberson’s Columbia Masterworks represents a landmark of recording history and one of the most precious musical documents in existence.
https://youtu.be/RZkIAVGlfWk(Onpa erikoinen tyyli johtaa kapulla! Ei puikkoa ja sormet pelaa kuin viimeistä päivää!)
*
https://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_Suite