1. Oletko aina unelmoinut pääseväsi käymään tietyissä paikoissa?
Olen. Nimittäin USA:ssa. Haluaisin asumaan sinne. Tuntuu kodilta ilman että olen koskaan edes käynyt siellä. Pienenä näin usein visioita Missisipin jokilaivoista
2. Onko olemassa paikkoja, joihin et mistään hinnasta haluaisi mennä?
En ehkä haluaisi missään tapauksessa minnekään, missä näkisin laumoittain nälkämaan lapsia ja köyhyyttä.
3. Löytyykö historiasta ajanjaksoja, jotka tuntuvat erityisen läheisiltä ja joita olet mielelläsi tutkinut tarkemmin?
Mulla tuntuu nykyään olevan pakkomielle keskiajasta, vaikka en haluaisi edes ajatella koko asiaa, enkä ole koskaan historiasta ollut sen koommin edes kiinnostunut.
4. Millaiseen toimintaan olet aina halunnut osallistua tai mitä olet aina mielelläsi katsellut muiden tekevän?
Teatterin tekemiseen ja olen aina nauttinut katsoessani muiden esiintymistä.
5. Oletko aina halunnut välttää tekemästä jotain tiettyä asiaa?
Jotain hurjia juttuja. En missään tapauksessa haluaisi esim. tasapainoilla korkeuksissa kuten remonttimiehet, jotka juuri para-aikaa duunaavat parvekettamme.
6. Onko kotimaassasi alueita, joita kohtaan sinulla on kielteisiä tunteita?
No varmaan joku Lappi tai korpi, missä ei asu ketään ihmisiä. Ja tietty sellaiset alueet, missä asuu junttimaisia ja sivistymättömiä ihmisiä.
7. Tunnetko tiettyjen paikkakuntien vetävän itseäsi puoleensa?
HELSINKI
Tämä veti minua puoleeni niin, että muutin tänne asumaan.
8. Tunnetkoa vetoa tiettyjä ihmisiä tai kansallisuuksia (rotuja, uskontoja, sosiaalisen kanssakäymisen muotoja jne.) kohtaan?
Tunnen tietty näitä hörhöpiiriläisiä kohtaan, new age-ihmisiä, vähempiosaisia, mielenterveysongelmista kärsiviä... muun muassa.
9. Tunnetko halua välttää tiettyjä ihmisiä tai kansallisuuksia (rotuja, uskontoja, sosiaalisen kanssakäymisen muotoja jne.)?
Öykkäreitä ja kovaäänisiä nuoria miehiä, etenkin jos nämä ovat humalassa. Pelkään muutenkin ikäisteni miespuolisten heterokavereiden maskuliinisuutta.
10. Muistatko pelänneesi tiettyjä asioita koko elämäsi ajan, lapsuudesta lähtien?
Korkeita paikkoja.
11. Onko sinulla taitoja, joista olet aina ollut tietoinen, mutta joita et ole koskaan ottanut käyttöön?
Ei tietääkseni..
12. Mitkä ovat mieliruokiasi? Mistä ruoista et pidä?
Pizza ja hampurilaiset
Ei oikeestaan oo mitään, mistä en tykkää...
13. Onko sinulla synnynnäisiä sairauksia?
Ei ole.
14. Onko sinulla pysyviä ongelmia, tunnepulmia tai asenteita, jotka näyttävät olevan peräisin varhaislapsuudesta?
On joo.
15. Oletko tuntenut välitöntä läheisyyttä uusien tuttavuuksien kanssa? Tuntuvatko tietyt ihmiset vastenmielisiltä tai epämiellyttäviltä pian sen jälkeen, kun olet tutustunut heihin?
Ei oikeastaan...
16. Oletko milloinkaan kokenut déjà vu-ilmiötä? (Ranskankielinen ilmaisu tarkoittaa "aikaisemmin nähtyä", ja sillä kuvataan esimerkiksi tietyn näkymän, kadun tai talon tunnistamista siitä huolimatta, ette iole aikaisemmin niitä nähnyt.)
No itseasiassa en tiedä onko deja vu mutta jos myöhemmin tapahtuu jotain muistan että mähän näin tästä unta tai että tää on tapahtunut jo mun mielessä aikasemmin...
17. Pienet lapset osoittavat usein spontaanisti muistavansa edellisiä elämiään. He voivat säännöllisesti viitata puheissaan toisiin "koteihin" ja toisenlaisiin suhteisiin heitä ympäröivien ihmisten kanssa. Asia tulee usein ilmaistua sivulauseessa, vaikkakin varsin asialliseen sävyyn. Teitkö itse niin lapsena? Oletko kuullut joidenkin lasten tekevän niin?
En ole kuullut. Pienenä puhuin tosin usein Disneyn hahmoista ikään kuin oikeina ihmisinä, mutta tämä on kai aika tavallista...
18. Huomaatko, miten ihmelasten kyvyt voitaisiin selittää edellisten elämien avulla?
Kyllä kai...
19. Oletko jossain elämäsi vaiheessa nähnyt toistuvaa unta tietystä paikasta tai ajasta? (Entisiä elämiä heijastavilla unilla on taipumus toistua, sillä ne ovat eläviä ja todentuntuisia.) Puhutaanko unissasi joskus vierasta kieltä? Ovatko unen hahmot ja ympäristö peräisin toiselta aikakaudelta? Sijoittuvatko unen tapahtumat nykyaikaan, mutta esimerkiksi vaatetus tai käytetyt työkalut siitä huolimatta menneisyyteen?
Olen nähnyt toistuvaa unta ainakin kolmesta paikasta. A) Joku ihme rokkikellari, vähän niin kuin salakapakka. Hetken vierailun jälkeen seuraa hätäännys ja huudan pääni sisällä lohduttomasti "Aaaaaaaaapuuuuuuuaaaaaaaaaaa!" Se TUNNE on sellainen että tuntuu ettei sitä kestä. B) Jostain valkoisesta kerrostalosta, missä on toimipisteitä ja niihin pitää toimittaa näytteitä ikään kuin tehtävinä. Tämäkin keskeytyy samanlaiseen apua-kohtaukseen. C) Järvenpään juna-asemasta missä hypin pitkin portaita ja sinkoilen paikasta toiseen eri paikkakunnille. Tämäkin keskeytyy apua-kohtaukseen.
20. Oletko koskaan kokenut ruumiista poistumista joko tietoisesti tai tiedostamatta? Onko sinulla ollut kokemuksia lähellä kuolemaa olemisesta? Mitä nämä kokemukset voivat kertoa sinulla kuolemanjälkeisestä elämästä ja jälleensyntymisestä?
Kerran on ollut ihan semivarma levitaatio / poistuminen / astraalimatka mikä lie... Mutta halusin takasin maan päälle, kun tajusin mitä tapahtuu.