Aikani yritin tulla hyväksi kristityksi, kävin pitkiä keskusteluja lapseni kummitädin kanssa asioista ja totesin sitten, että ei minusta ole siihen, noudattamaan niitä oppeja jotka hänen mielestään tekevät hyvän kristityn (seurakuntayhteys, pidättäytyminen seksistä ilman avioliittoa yms.). Lisäksi hän tuomitsi kiinnostukseni astrologiaan ja uniin asioina, jotka vievät ajatukset pois Jumalasta, ja sanoi, ettei Jumala halua ihmisten tietävän tulevaisuudesta etukäteen. Hän on saanut oppinsa raamattuopistossa ym. hengellisillä kursseilla, mistä voi päätellä, että tämä on ev.lut.seurakuntien, helluntailaisten jne. yleinen tapa ajatella asioista. Totesin ettei minusta siis ole uskovaiseksi.
Voi kuule, et ole ainut joka ei sovi noihin marginaaleihin
!
Minä en aiokaan taipua ihmisten luomiin käsityksiin siitä kuka on hyvä kristitty.
Minun oma käsitykseni on, että Jumala on rakastava ja armollinen ja hyvä sydäminen. Hän välittää meistä sellaisina, kuin hän on meidät luonut. Ei hän taritse muuta, kuin vasta rakkautta.
Ja mikäli sitten jonain päivänä, kun aikani koittaa, olinkin väärässä ja olinkin vain syntinen pelle, niin ainakin seurasin omaa sydäntäni.
Sehän on tärkeintä, eivätkä mitkään kristittyjen säännöt.
Luepa muutan laulujen laulu raamatusta! Siinähän sitä miehen ja naisen välistä rakkautta on.. eikä muistaakseni mistään käy ilmi heidän olevan naimisissa (voin olla väärässäkin).
Minähän en tässä miesten maailmassa alistu. Se aika on ohitse.
Jos Jumala loi miehen ja naisen kuvakseen, me olemme kaikki tasa-arvoisia.
tuuli-juulia:
Älä anna kristittyjen kiihkoilijoiden keksimien sääntöjen tulla sinun ja uskomustesi väliin.
Nyt minusta kuulostan joltakin ääri kristityltä.. mitä en kuitenkaan ikinä tahdo olla.. olen vain minä ja uskoni ja ajatukseni
.