Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 28.10.2005 15:03:27 » |
|
Niin, samassa paikassa kuin Se Mikä On On myös muistettava että maailma on kuoleva paikka Ja henki joka siinä asuu on kuoleman tuolla puolen Älkäämme siis etsikö kuolemaa vaan Elämää Sisältämme
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tina
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 28.10.2005 15:10:01 » |
|
Haluaisin olla humanisti, mutta ruksasin ateistin. Opettelen silti kunnioittamaan muiden uskoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 28.10.2005 15:29:28 » |
|
Haluaisin olla humanisti, mutta ruksasin ateistin. Opettelen silti kunnioittamaan muiden uskoa. Seuraavako tekee ihmisistä ateisteja Me menemme Muslimi maihin. Emme pukeudu siellä Lee farkkuihin, emme vie sinne mukanamme SivasRegalia. Kun menemme tutustumaan Heidän Pyhiin paikkoihin, pukeudumme asianmukaisesti pitkiin housuihin, ja pitkähiaiseen paitaan. Kunnioitamme Heitä ja Heidän tapojaan. Mutta kun He tulevat turistina meille. Asettuvat asumaan hotelliin, Lentää Raamatut ikkunasta ulos. Ja alkaa hirveä huuto: Heitä on häpäisty, ja kovat vaatimukset että saisivat korvausta asumisestaan. Koska Heitä on häpäisty. Jossain mättää ja pahasti. : : : Uskonnot ovat julmia.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 15:31:43 kirjoittanut Ikiaika »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tina
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 28.10.2005 15:36:20 » |
|
Ensi sijassa tarkoitin teidän foorumilaisten eri näkemyksiä, mutta toki myös universaalisti. Eihän ateistikaan ole veljensä vartija, eikä eri uskontokuntien jäsenien käytöstä voi yleistää. Itse voin vastata vain itsestäni ja omista teoistani. Ja jälleen olet enemmän kuin oikeassa: uskonnot totta vieköön ovat julmia manipulaation välineitä. Se nähdäkseni juuri tekee ihmisistä ateisteja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 28.10.2005 15:43:24 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stareyes
Kanta-astroilija
Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin
|
|
« Vastaus #20 : 28.10.2005 16:14:45 » |
|
Tina hyväinen Olet kertakaikkisen naseva . Kiteytit sanomani Itse olen sellainen rönsyilijä
|
|
|
tallennettu
|
"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
|
|
|
CorvusLeonis
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 28.10.2005 19:09:29 » |
|
Eräänlainen kotitekoinen tieteisuskonto on ollut vuosikausia käytössä. Päivitän sitä jatkuvasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Linn
|
|
« Vastaus #22 : 28.10.2005 19:37:01 » |
|
Äänestin pienen pohdinnan jälkeen "muuta uskontoa", koska minun uskoni pohjalla on reinkarnaatio-oppi. Mutta toki senkin sisällä on paljon eri tulkintoja, joista olen säveltänyt oman versioni, joten myös se vaihtoehto olisi ollut yhtä hyvä.
Linn
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stareyes
Kanta-astroilija
Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin
|
|
« Vastaus #23 : 28.10.2005 20:51:03 » |
|
Niinpä niin, Ikiaika Näin on. Kuten myös sillä väittämällä, ettei J.Kristus, voinut kokea nautintoa elämänsä aikana. Tämä ei ole herjaa, vaan mietteitä, joita on noussut luettuani Da-Vinci - koodin. Sanotaan, että Jeesuksella oli suhde, Maria Magdalenan kanssa, Siionin luostarin pitäjät varjelevat tätä salaisuutta, että Jeesuksella on jälkeläisiä, mutta se on jo ihan toinen juttu, eikä liity varsinaisesti tähän, joten se siitä.
|
|
|
tallennettu
|
"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 28.10.2005 23:03:19 » |
|
Näin on. Kuten myös sillä väittämällä, ettei J.Kristus, voinut kokea nautintoa elämänsä aikana. Tämä ei ole herjaa, vaan mietteitä, joita on noussut luettuani Da-Vinci - koodin. Sanotaan, että Jeesuksella oli suhde, Maria Magdalenan kanssa, Siionin luostarin pitäjät varjelevat tätä salaisuutta, että Jeesuksella on jälkeläisiä, mutta se on jo ihan toinen juttu, eikä liity varsinaisesti tähän, joten se siitä.
Jeesuksen Elämstä kerrotaan Raamatussa, pätkissä 3v. ajalta ja vain papeille sopivia asioita. Siis Hänen elämäänsä mahtui paljon,paljon muutakin, mm, Maria Magdaleena. Olettko koskaan ajatelleet, Miksi JUMALA hylkäsi, Jeesuksen ristille. Kannattaisi suorittaa pientä pohdintaa, ohi pappien meille syöttämän teorian.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 28.10.2005 23:24:43 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #26 : 29.10.2005 13:36:14 » |
|
Monissa uskonnoissa minua ahdistaa suvaitsemattomuus ja muiden ihmisten tuomitseminen. Siksi haen edelleen uskoani, monissa uskonnoissa on mielenkiintoisia asioita jtoka tuntuvat omiltaan minulle. Monet sodat maailmassa on sodittu uskontakia, monet ihmiset puolustelevat tappamista sillä että jumala tahtoisi heidän tekevän niin. Se tuntuu oudolta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #27 : 30.10.2005 14:52:33 » |
|
On aivan totta, että todella moni sota olisi jätetty sotimatta ilman uskontoa, mutta myös todella monet naiset olisivat välttyneet alistamiselta ja muulta pahalta ilman uskontoja. Katselin tuossa telkkarista viime viikolla dokumenttia, jossa seurattiin köyhää afrikkalaista naista. Hän halusi ottaa pankkilainaa, jolla hän saisi oman yrityksen ja turvaisi itsensä ja perheensä toimeentulon. Miehet kuitenkin vastustivat tätä suureen ääneen vetoamalla islamiin, jonka mukaan nainen ei saa ansaita rahaa. Se on miehen tehtävä. Pelättiin myös, että naiset eivät enää hoitaisi tehtäviään kotona ja palvelisi miehiään kaikessa tämän haluamassa ts. naiselle tulisi taloudellisen vallan myötä vapaa tahto.
Lisäksi tämän päiväisessä Hesarissa oli Vierailevassa kynässä naisten oikeuksia puolta ajavan naisen juttu, joka koski Pakistanin naisia ja heihin kohdistuvaa perheväkivaltaa ja raiskauksia. Pakistanin johto vetosi tässäkin uskontoon, esimerkiksi jos kukaan ei todista raiskausta tai raiskaaja ei tunnusta, langetetaan raiskatun naisen päälle rangaistus haureudesta.
Nämä ovat vain esimerkkejä. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään islamia tai Pakistania vastaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #28 : 30.10.2005 16:23:43 » |
|
On aivan totta, että todella moni sota olisi jätetty sotimatta ilman uskontoa, mutta myös todella monet naiset olisivat välttyneet alistamiselta ja muulta pahalta ilman uskontoja. Katselin tuossa telkkarista viime viikolla dokumenttia, jossa seurattiin köyhää afrikkalaista naista. Hän halusi ottaa pankkilainaa, jolla hän saisi oman yrityksen ja turvaisi itsensä ja perheensä toimeentulon. Miehet kuitenkin vastustivat tätä suureen ääneen vetoamalla islamiin, jonka mukaan nainen ei saa ansaita rahaa. Se on miehen tehtävä. Pelättiin myös, että naiset eivät enää hoitaisi tehtäviään kotona ja palvelisi miehiään kaikessa tämän haluamassa ts. naiselle tulisi taloudellisen vallan myötä vapaa tahto.
Lisäksi tämän päiväisessä Hesarissa oli Vierailevassa kynässä naisten oikeuksia puolta ajavan naisen juttu, joka koski Pakistanin naisia ja heihin kohdistuvaa perheväkivaltaa ja raiskauksia. Pakistanin johto vetosi tässäkin uskontoon, esimerkiksi jos kukaan ei todista raiskausta tai raiskaaja ei tunnusta, langetetaan raiskatun naisen päälle rangaistus haureudesta.
Nämä ovat vain esimerkkejä. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään islamia tai Pakistania vastaan.
Missä soditaan enemmän kuin mainitsemillasi alueilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lumedian
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #29 : 30.10.2005 17:01:31 » |
|
Niin, vastasin tuohon *muu uskonto'. Olen pakana. Jos vielä tarkennetaan niin wicca. Itse asiassa vasta tuolla noviisin asteella, mutta kuitenkin.
|
|
|
tallennettu
|
"Minä olen aamun ja illan tähti.."
|
|
|
|