Äänestys
Kysymys: Uskontojen väliset kiistat, ja voiko niitä ratkaista.
Lutterin oppi. - 9 (9.6%)
Helluntailaisuus. - 0 (0%)
Jehova. - 0 (0%)
Lestadia. - 1 (1.1%)
Joku muu Protestanttinen. - 0 (0%)
Roomalasi katollinen. - 0 (0%)
Kreikkalais katollinen. - 1 (1.1%)
Islamilainen - 0 (0%)
Juutalainen. - 1 (1.1%)
Minulla on oma käsitys Jumalasta. Mikä. - 63 (67%)
Joku muu uskonto. - 15 (16%)
Ateisti. - 4 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 70

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on uskosi perusta ?  (Luettu 76538 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
remppa11
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #45 : 02.11.2005 19:11:46 »

Pakko ottaa lantaa,tää asia oli juuri koulussa esillä tänään.
Minä olen saanut kristytyn kasvatuksen tavallaan.Sillä edesmennyt mammani on vienyt kirkkoon mua oikestaan pakosta mukaan koska hoiti mua ja veljiäni pienennä.Mä itse opin kirkon menot hyvimn ja osaan ne vanhat vieläkin,opin kunioittamaan hautausmaita ja kirkkoa ja se harrasta ja kaunista ympäristöä.Mutta kuioteskin olen aikas lailla itsekeskeiseti ajatteleva uskon suhteen.uskon jumalaan mutta en siihehen tuomitsevaan ja rangaisevaan jumalaan,en myös usko mihinkään kaunistelevaan ja vain pelkästään hyvään jumalaan.uskon että uudestisyntyminen on uskon henkimialan juttuihin,uskon enkeleihin.Uskon että myös saatana on ja se paha.Mutta en usko pappeihin,en usko siihen että jos olet ns.uskossa on elämä mentävä juuri tietyllä kaavalla,jos joku niin tahtoo tehdä tehköön,mutta myös uskossa voi minusta olla vaikka elää ja toimii niiden miljoonein virheiden ja kaiken mailman kompastumien klautta siellä välillä pieni määrä hyvää ja onnea,ja onnellisuushan on niin yksilöllinen juttu,kuka on onnellinen mistäkin ja se on minusta rikkaus.
Minä uskon rukoukseen mutta en usko että jos esi,kiroilen ei rukous mua auta,sillä jos alkaisin pakolla itseäni muuttamaan se oisi mulle valhetta.Joten mielummin olen jumalani edesä semmoisena kuin olen ja tiedän että loppupelissä hän hyväksyy meidät vikoinemme ja virheinem,me vain se totuus ja se mitä sydämmessä on on minun tapa uskoa ja en kuiteskaan tuomitse kenenkään nimeä jonka kukin jumalle antaa,en myös tapaa.Vaikka en pidä että oven takan on aika ajoin joitain saarna miehiä,koska minusta se on käännyttämistä ja ajtusten harhauttamista.Hups. Wink  Tulipas taas höyryttyä,mutta uskonto on mionusta kaikkien oma asia ja tapa elää nimi ja järjestö oli sitä tai ei ei kuiteskaan ole niin tärkeä vaan se että on joku tapa ja joku tahi jonne voi juuri niin kun olet jutella ja kääntyä. smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #46 : 02.11.2005 19:32:41 »

Varo Solnesko, täällä viestit katoaa, jos ottaa kantaa politikkojen toimiin tai entiseen toimenkuvaan. knuppel2 knuppel2 knuppel2

http://ukk.evvk.com/
« Viimeksi muokattu: 02.11.2005 19:39:43 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #47 : 02.11.2005 19:48:39 »

Pakko ottaa lantaa,tää asia oli juuri koulussa esillä tänään.
Minä olen saanut kristytyn kasvatuksen tavallaan.Sillä edesmennyt mammani on vienyt kirkkoon mua oikestaan pakosta mukaan koska hoiti mua ja veljiäni pienennä.Mä itse opin kirkon menot hyvimn ja osaan ne vanhat vieläkin,opin kunioittamaan hautausmaita ja kirkkoa ja se harrasta ja kaunista ympäristöä.Mutta kuioteskin olen aikas lailla itsekeskeiseti ajatteleva uskon suhteen.uskon jumalaan mutta en siihehen tuomitsevaan ja rangaisevaan jumalaan,en myös usko mihinkään kaunistelevaan ja vain pelkästään hyvään jumalaan.uskon että uudestisyntyminen on uskon henkimialan juttuihin,uskon enkeleihin.Uskon että myös saatana on ja se paha.Mutta en usko pappeihin,en usko siihen että jos olet ns.uskossa on elämä mentävä juuri tietyllä kaavalla,jos joku niin tahtoo tehdä tehköön,mutta myös uskossa voi minusta olla vaikka elää ja toimii niiden miljoonein virheiden ja kaiken mailman kompastumien klautta siellä välillä pieni määrä hyvää ja onnea,ja onnellisuushan on niin yksilöllinen juttu,kuka on onnellinen mistäkin ja se on minusta rikkaus.
Minä uskon rukoukseen mutta en usko että jos esi,kiroilen ei rukous mua auta,sillä jos alkaisin pakolla itseäni muuttamaan se oisi mulle valhetta.Joten mielummin olen jumalani edesä semmoisena kuin olen ja tiedän että loppupelissä hän hyväksyy meidät vikoinemme ja virheinem,me vain se totuus ja se mitä sydämmessä on on minun tapa uskoa ja en kuiteskaan tuomitse kenenkään nimeä jonka kukin jumalle antaa,en myös tapaa.Vaikka en pidä että oven takan on aika ajoin joitain saarna miehiä,koska minusta se on käännyttämistä ja ajtusten harhauttamista.Hups. Wink  Tulipas taas höyryttyä,mutta uskonto on mionusta kaikkien oma asia ja tapa elää nimi ja järjestö oli sitä tai ei ei kuiteskaan ole niin tärkeä vaan se että on joku tapa ja joku tahi jonne voi juuri niin kun olet jutella ja kääntyä. smitten

Kauheeta buck2 Kiireellä ei saisi kirjoitella.Itseäni kyllä nyt hävettää Embarrassed Näin paljon virheitä.Koetan muuttaa tapani.sorry  smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Mirjam
Vieras
« Vastaus #48 : 02.11.2005 20:01:48 »

Lainaus

Kauheeta buck2 Kiireellä ei saisi kirjoitella.Itseäni kyllä nyt hävettää Embarrassed Näin paljon virheitä.Koetan muuttaa tapani.sorry  smitten
Lainaus

Sattuuhan sitä... Wink Itse saan samanlaista tekstiä aikaan, kun ajatus lentää ja sormet näppäilee miten sattuu...ONNEKSI on tuo *korjaus* mahdollisuus, mikä onkin ollut sen takia ahkerassa käytössä  Smiley

Mutta pakko myöntää, että en ole vähään aikaan nauranut niin vedet silmissä, kuin tuota viestiäsi lukiessa.  2funny
Kiitos siis siitä!
Tosin en sen sisällölle nauranut, vaan jo tuo alkurepliikki oli niin koomillinen... Grin

smitten   smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #49 : 03.11.2005 08:54:11 »

Lainaus
Jälleensyntymisoppi karsittiin raamatusta, että ihmiset kulkisivat laput silmillä vielä kuolemansakin jälkeen, odottavat välitilassa, että joku hipin näköinen heppu tulee sanomaan 'herätys' - eivätkä jatka valoon omalle tasolleen jatkaakseen sielullista kehitystä. uglystupid2
Shocked  Shocked Meni ohi...

Ihanaa Solnesko, että olet olemassa ja viitsit lukea näitä sepustuksiani  Cheesy

Olen niin tohkeissani kun innostun kirjoittamaan jostakin näin mielenkiintoisesta asiasta, että hyvä jos siitä jotakin tolkkua saa  Wink Grin

Niin - tämä välitilan juttu - olen nimittäin siinä ymmärryksessä, että tasonvaihdon jälkeen on tarkoituksenmukaista siirtyä 'valoon' jatkamaan etenemistä, eikä jäädä enää astraalitasolle välitilaan. Kuitenkin uskonnot ovat luoneet yhtä vahvoja käsitteitä taivaistaan ja paratiiseistaan sekä helveteistään, joihin sitten kuoleman jälkeen mukamas mennään. Nämä ovat astraalitasolla yhtä vahvasti ja oikeasti olemassa, kuin aikoinaan shamaanien luomat astraaliset henkiolennotkin.

Kun sitten syvästi 'uskonut' ihminen kuolee, niin hänellä on selkeä ennakkokäsitys siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, minne hän joutuu. Luterilaiset esimerkiksi ovat varmoja siitä, että heidän ruumiinsa herätetään viimeisenä päivänä. Haloo - siis se matojen ruuaksi joutunut tomumaja - idiot2
Näin ollen, kun he kuoltuaan siirtyvät astraalitasolle, he eivät suinkaan suostu jatkamaan matkaa valoon, vaan he jäävät odottamaan tätä 'viimeistä päivää'. Eivät paratiisissa, missä harhakuvassa esim. islaminuskoiset vastaavasti voivat elellä, eivätkä tuhatvuotisessa valtakunnassa (vai mikä se nyt olikaan) kuten jehovat, jne..  Shocked

Kuoleman jälkeen meitä tullaan vastaan, ja jos opetettu harhausko on 'heikko' ja jos sielu on jo riittävän kehittynyt, niin ymmärretään se, että on tarkoituksenmukaista lähteä jatkamaan valoon ja kehitystään. Sen sijaan ikävä kyllä moni valitsee välitilaan jäämisen, jääden odottamaan Jeesuksen toista tulemista, kunnes harha alkaa hajota. Kristus ruumiillistui Jeesuksen kehossa, joten tämä hänestä kuvattu 'hippimäinen' olomuoto on se käsitys, minkälaisena tämä Kristusrakkaus mielletään. Tätä tarkoitin sillä, että joku 'hipin' näköinen heppu tulee sanomaan "herätys".
 Wink Smiley

Oli hyvin sanottu, että uskonto on politiikkaa. Vieläkin tulee ihottumaa ja karvapalloja, kun ajattelee, millaisen vallan inkvisitio sai takavuosina. Sanoisin niin mielelläni tällaisten ilmiöiden liittyvän nuorempien sielujen vallanhaluun ja -käyttöön (ja milteipä sanoinkin).
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 18:19:34 kirjoittanut Elektra » tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #50 : 03.11.2005 09:48:00 »

Kun sitten syvästi 'uskonut' ihminen kuolee, niin hänellä on selkeä ennakkokäsitys siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, minne hän joutuu.

Hyvä kirjoitus Smiley

.. ja mitkä ovat sitten uuden ajan harhaanjohtamisia?
Kyllähän sitä kontrollointia täytyy sielläkin jonkin verran esiintyä.
Joitakin ajatuksia:

- pihdataan esim. oleellista tietoa eteenpäin pääsemisessä
-> tarjotaan ihmisille miljoonaa erilaista energiahoitoa, mutta ei kerrota että esim. elävällä ravinnolla voisi korjata energiatasapainoaan ja nostaa värähtelytasoaan itse. Sama rahastusmeininki kuin lääkesektorilla.
- "pahaa tahtovia" henkiä ei ole - kaikki ajatukset ovat vain omia.. joojoo
- edellisten elämien opeilla ja muilla menetelmillä kontrolloidaan sitä mistä on tultu ja mihin ollaan seuraavaksi menossa. (onhan muistikuvia voitu manipuloida tänne astuessamme). Eihän kukaan nyt ole voinut inkarnoitua tänne muualta kuin maapallolta Smiley
- keskitytään itseen (mikäs tää tämmönenkin luonteenpiirre minussa on. No sitä täytyykin työstää seuraavat 10 vuotta..), ei esim. luonnonsuojeluun, köyhien auttamiseen, eläinten oikeuksiin,.. jotka edustavat pyyteetöntä rakkautta ja avartavat sydänchakraa.

Miten yhteiskunta aivopesee meidät pitämään matalan värähtelytason yllä jotta emme etenisi astraalitasoilla maata korkeammille tasoille.
- kannustaa lihansyöntiin -> alentaa värähtelyitä. Lihanhinta on jatkuvasti kehittynyt alaspäin, mutta kasvisten hinta ylöspäin.
- gm:n ja tehotuotannon avulla pyrkii kontrolloimaan myös kasvien värähtelytasoa
- kypsennetty ruoka heikentää ruuan värähtelyitä (taas kontrolliohjelma)
- kannustaa rahanahneuteen. Koskakohan rahanahneus luokitellaan sairaudeksi.
- kannustaa palvomaan teknologiaa ratkaisuna kaikkeen -> pois henkisyydestä
- kannustaa materialismiin (osta osta osta.. ja uutta tietenkin, ei kierrätettyä)

Suosikkilinkkini : http://www.cosmic-people.com/ovlprog_e.htm
Smiley
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #51 : 03.11.2005 10:18:32 »

Harhaanjohtamisesta voidaan olla sellaistakin mieltä, ettei sitäkään ole otettava enää tosissaan, koska mehän olemme jokainen vain tehneet niitä tekoja, joilla KOKO harhanmaailmaa nyt puretaan.  Cheesy

Joten kohta olemme täydellisen elävän Hengen esikuvia siitä tulevaisuuden ihmisen elämästä, jonka tulemme lahjaksi saamaan vain Armon energioilla, joten kenenkään ei tulekaan tuntea enää koskaan huonoa omaatuntoa vain sen takia, ettei kyennyt vastustamaan kollektion magneettista vetoa. Vaan "sortui" syömisissäänkin" vain niihin antimiin, jotka myös olivat Luojamme antimia niille ihmisille, joille se kuuluikin eli ennen yksilöllisen tietoisuuden saamistahan se oli ruokavaliomme tärkein osa. Sillä se aikahan elettiin eläinihmisenä ja sen tähden sekin on vanhaa perua, joka puretaan nyt kollektion viimeistäkin edellisestä perukasta.

Jäljellä enää on vain sen harhan purkaminen, jolla estetään sen verhon aukeamista eli kollektion muurien murtaminen. Mutta sen voin kyllä jo kertoa, että ajatus siitä on jo ilmassa, joten enää tarvitaaan sen tuleminen teoiksi eikä se kestä kauan!  smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 03.11.2005 10:25:06 »

Kiitos Lake,

puhut monessa suhteessa asiaa. Tämä vaihe, kun vanhaa tietoa ja harhaa lähdetään karsimaan pois, ja avaudutaan uusille asioille onkin rankinta, vaikkakin palkitsevaa. Kaikenlaista tietoa tulee monenlaisilta tahoilta, ja ego vastustaa helposti kaikkea sellaista, mikä sotii totuttuja uskomuksia vastaan. Kun media ja valtaapitävät tahot kertovat totuuksiaan, niihin on helppoa tuudittautua.

Meillä on vastuu punnita kaikki viestit, sanomat ja tiedot, joita luemme ja kuulemme. Sinisilmäisyydellä saamme aikaan vain harmia itsellemme ja kanssakulkijoillemme.

Listasi kannattaa lukea useampaan kertaan ja ajatuksella  Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 03.11.2005 10:32:03 »

Jäljellä enää on vain sen harhan purkaminen, jolla estetään sen verhon aukeamista eli kollektion muurien murtaminen. Mutta sen voin kyllä jo kertoa, että ajatus siitä on jo ilmassa, joten enää tarvitaaan sen tuleminen teoiksi eikä se kestä kauan!  smitten

Puhut vähän, mutta asiaa Cheesy

Tällaiset asioiden kyseenalaistamiset, joita Lake listasi, koen kuitenkin henkilökohtaisesti tässä kasvuni vaiheessa hyvinkin tärkeäksi. Näillä aletaan mielestäni purkamaan tätä harhaa vähän kerrallaan, mikä meille hitaammille etenijöille kun on parempi vaihtoehto ... rauhallisempi ote.  Wink

Silloin kun olen 'liian sukkelasti' pyrkinyt tekemään muutoksia, niin ego on kuminauhamaisesti alkanut tempoa takaisin. Onneksi nyt on ajankuva sellainen, että muutos tapahtuu egon pyristelyistä huolimatta, ja olemme kohta kaikki sinut itsemme kanssa.  Smiley

Voi että kun odotan riemulla sitä päivää, kun verho on kokonaan väistynyt  :Smiley
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #54 : 03.11.2005 10:50:36 »

Grin Grin Grin Selaimeni meni hetkellisesti epäkuntoon kun katsoin sen Bush-videon..
T-online sensuuri??? Avasinpa sitten explorerin jossa mozilla että voi jatkaa tätä lueskelua jne. Wink

Laken kirjoitus oli täyttä asiaa. Omalla kohdallani kyllä ravinnon suhteen olen havainnut, että kehoni haluaa enemmän elävää ravintoa jne kuin ennen ilman valistustakin. Eli kyllä ne Kehon mainitsemat kollektion muuritkin sortuu pikkuhiljaa ihan itsestään?

Uskoni perusta on Alkulähde, Universumi jonka liike on Rakkauden liikettä ja jonka osa olemme. Sain kerran unessa nähdä koko Universumin -irtaannuin kehostani- mutta se on sen verran pitkä tarina etten jaksa kertoa sitä juuri nyt.
 smitten
tallennettu
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #55 : 04.11.2005 18:04:46 »

Kypsennetty ruoka on terveellistä. Raaka ruoka aiheuttaa
närästystä ja saa mahan sekaisin.
Tarkkailkkaa kehoanne ja ruokaa miten se vaikuttaa niin
vastaukset löytyvät. Ehkä joku lääkäripalstallakin vierailu voisi
olla ihan suositeltevaa.

Yleensä kun buddhalaisessa traditiossa puhutaan sisäisistä
vihollisista ja pahoista hengistä. Se voi olla hienovarainen
vihjaus että ottaisit kurkkupastillin tai sitten sillä
tarkoitetaan perinteisiä Viittä ristiriitaista tunnetta: tietämättömyys, ylpeys, viha, halu ja kateus. Ei sen erikoisempaa.
Jos todella toimii myötätuntoisesti kaikkia muita kohtaan ja toivoo
todella sydämessään että hekin löytäisivät rajattoman rakkauden ja myötätunnon,
niin silloin ei minkään sortin "ilkeillä hengillä" ole mitään vaikutusta.
Dharma on vähän kuin peili jos haluat oppia, sun on uskallettava katsoa
siihen ja myönnettävä omat heikkoudet ja virheet että voisit alkaa muuttamaan
niitä, jalostamaan. Niin kauan kuin ne kieltää itsestään, kehitystä ei tapahdu.
Koska ei tiedä mitä tehdä.
Näkee ajatukset läpikuultavina, antaa vain olla vaikka olisi millainen hitler juutalaisvaino
ajatus päässä. Ei vain ruoki sitä.
Vapaa kuin avaruus. rajaton
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Keho
Vieras
« Vastaus #56 : 04.11.2005 19:55:12 »

Dharmalla tarkoitetaan hyviä ominaisuuksia, joita on kerätty entisen elämien aikana, joten sehän peilaa vain niitä takaisin, mutta voidaanhan peiliä kääntää sen kollektionkin suuntaa, jolloin nähdään karmalle kuuluvat teot.  Smiley
tallennettu
meiju
Vieras
« Vastaus #57 : 05.11.2005 22:51:51 »

On aivan totta, että todella moni sota olisi jätetty sotimatta ilman uskontoa, mutta myös todella monet naiset olisivat välttyneet alistamiselta ja muulta pahalta ilman uskontoja. Katselin tuossa telkkarista viime viikolla dokumenttia, jossa seurattiin köyhää afrikkalaista naista. Hän halusi ottaa pankkilainaa, jolla hän saisi oman yrityksen ja turvaisi itsensä ja perheensä toimeentulon. Miehet kuitenkin vastustivat tätä suureen ääneen vetoamalla islamiin, jonka mukaan nainen ei saa ansaita rahaa. Se on miehen tehtävä. Pelättiin myös, että naiset eivät enää hoitaisi tehtäviään kotona ja palvelisi miehiään kaikessa tämän haluamassa ts. naiselle tulisi taloudellisen vallan myötä vapaa tahto.

Tämä oli todella mielenkiintoinen lukea. Tämän takia kiitän joka päivä siitä että asun suomessa ja minulla eivät asiat ole huonosti. Pitää alkaa rukoilla maailman naisten puolesta, kun tälläinen nuori tyttönen ei oikein muuhunkaan pysty..
tallennettu
meiju
Vieras
« Vastaus #58 : 05.11.2005 23:14:57 »

Usko siihen, että horoskoopit, ennustaminen ja muu vastaava olisi pahasta, on vain ihmisten luoma illuusio. Loppujen lopuksi maan päälle ei ole mitään "väärää" eikä "oikeaa". On vain yhden kolikon kaksi puolta ,)

Kiitos näistä sanoista Smiley!

Iloa sinulle Meiju smitten

Iloa sinullekin Stareyes  smitten.

Kyllä ihminen voi tutkia astrologiaa ja muuta rajatietoa, ja olla uskonnollinen.
Päinvastainen käsitys on vain putkinäköisten pappien, aikaansaamaa panettelua. tickedoff
Silloin kun ihminen tutkii, asioita kaikilta kulmilta. Esittää hän kysymyksen: MIKSI.  Ja saa helpommin oikeaoppisen vastauksen. coolsmiley coolsmiley coolsmiley

Tämä pisti minut miettimään. Mukavaa, että otin asiat puheeksi. Nyt selvisivät mielestäni monet solmut.

Kiitos teille  smitten!!!
tallennettu
Filipendula
Vieras
« Vastaus #59 : 08.11.2005 20:54:29 »

Minun mielestäni uskossa (uskoi sitten mihin tahansa, valtauskontoon tai ei) ei saisi liikaa miettiä niitä yleisiä mielipiteitä ja vallassa olevien ajatuksia. Usko pitää kuitenkin luoda itse. Se on itsestä kiinni, mihin uskoo. Ja vaikka olisi taustalla tukemassa jokin Pyhä kirja, niin jokainen kuitenkin tulkitsee sen eri tavalla. Minusta on vain kapeakatseista väittää omaa uskoa oikeaksi, ainoaksi oikeaksi. Ja sitten vielä väittää että toinen ei saa tutkia rajatieteitä tai astrologiaa. Äh, se vihastuttaa...

Miksi jokaisen uskontoon kuuluu toisten uskontojen ja henkilön oman uskon voiman minimoiminen ja paheksunta?
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: