No niin, tämä äiti on nyt saattanut oman pienokaisensa päiväunilleen, tiskannut tiskit ja nautiskellut muutaman voikkoleivän ja kotipullan teekupposen kera. Toisin sanoen, hommat on hoidettu, ruumis ravittu ja nyt on lupa uppoutua hengen ravintoon
Omalta syntymäkartaltani
löytyy skorpionin merkistä, jossa minulla tuppaa muutenkin jo tuota tavaraa olemaan (mm.
,
&
). Huoneekseen se on valinnut ensimmäisen huoneen, jonka jakaa siis marsin ja jupiterin kanssa.
Pääkköstä lainatakseni tästä asetelmasta sanotaan seuraavaa:
ceres
:
Identiteetti rakentuu syvän emotionaalisen itsekontrollin tarpeesta. Ideaali äidillinen tietoisuus tuotetaan syvälle luotaavien keskustelujen kautta joista muodostuu tunnealueen hallinnan pohja. Tunteet läpäisevä huolenpito toisista on kuin syvälle luotaava kaikuluotain joka näkee läpi ja parantaa. Itsensä hyväksymisprosessi voi toimia oppaana omien sisäisten negaatioiden läpi kehittäen luottamuksen ulkomaailmaan ja parantavan rakkauden voimaan. Epätasapaino ilmenee silloin, kun ajatukset on eriytyneet tunteista, mustasukkaisuutena, vihana ja kostonhaluna.ceres 1.huone:
Ensimmäisen huoneen Ceres viittaa yksilön henkilökohtaiseen kykyyn hoivata, osoittaa sympatiaa ja saada yhteyttä toisiin. Yksilö voi samaistua perheeseen tai työhön menettäen otteen itseensä. Heidän kasvatuksessaan tai terapiassa on tärkeää ohjata heitä kiinnittämään huomio myös itseensä. ESIM. George Washington; " Maan isä"Mitä tuossa ensimmäisessä kohdassa sanotaan, tuntuu kyllä hyvinkin tutulta. Tosin skorpionin tarve porautua sielun synkimpiin sopukoihin saakka tulee minulta luonnostaan muutenkin jo tuon
-
vuoksi ja onhan skoppari myös prosentuaalisesti vahvin merkkini, jos otetaan lukuun myös asteroidit, onnenpisteet ynnä muut. Skorpionimaiset maneerit toteutuvat siis myös monilla muilla elämän osa-alueilla, mutta eittämättä myös Cereksen hallitsemalla maaperällä.
Nyt jos mietin tätä erityisesti konkreettisen äitiyteni ja hoivaamiseni kannalta, niin tulee heti sellainen, ehkä hiukan ristiriitainenkin, asetelma joka ilmenee minun ja tyttäreni karttoja vertaillessa. Hänen noususolmunsahan sijaitsee skorpparin polariteettimerkissä härässä. Voi olla hänen kannaltaa hiukan haasteellinen tilanne, kun minä äitinä edustan niin voimakkaasti juuri tuota laskusolmun hallitsijaa, paitsi noin elämässä muutenkin, niin tämän cereksen kautta eritoten myös suhteessani häneen. Hänen pitäisi ikään kuin pyrkiä eteen päin ja irti kaikesta siitä, mitä minä tässä mielessä edustan. Tietenkin asian voi ajatella niinkin, että tästä asetelmasta on ollut hyötyäkin näin alkuun: hän tunnistaa minussa jotain tuttua ja turvallista ja hänen on ollut helppoa kiintyä ja samaistua minuun, koska edustan jotakin, jonka hän on kenties jo edellisessä elämässään oppinut ja sisäistänyt. Kuitenkin tuntuu siltä, että tässä valossa asiaa tarkastellen minusta ei ehkä myöskään ole parasta mahdollista tukea ja apua hänen tämän kertaisen elämän läksynsä oppimiseen, koska kuvastan sitä suuntaa mistä hän on tulossa, en sitä, minne hän on menossa. Mutta hmm...toisaalta näinhän se taitaa perinteisesti aika usein ollakin. Niinhän meistä useimmat ponnistavat irti lapsuudenkodin raameista ja vanhempien vaikutusvallasta, kapinoimme kaikkea entistä vastaan ja haluamme luoda uutta ja omaa, itsemme näköistä.
Tuota huonesijaintia sitten mietin...varmaan siinäkin jotain toden perää on. Jotenkaan samalla tavoin se ei kuitenkaan minulle avaudu, kuin tuo merkki juttu. Tähän kohtaan jos saisi,
nikki, sellaisen sinun intuitiivisen kuvauksesi niin olisi aika hienoa :