Kiitos
nikki jälleen kerran tarkkanäköisistä tulkinnoistasi. Niitä on aina ilo lukea, saa rutaksti ajateltavaa ja oppii ehkä taas kerran myös jotain itsestään...
1 huone on minä huone,kaikki koetaan omakohtaisesti itsestä käsin ,ehkä itsekkäästikin
se on oinaan ja marsin huone,sinulla mars on siis omassa huoneessaan ja vahvoilla,marsia on myös skorpionissa eikä jupiter suinkaan sitä energiaa vähennä joten varsinaisia mutakylpyjäkin voi olla tiedossa skorpionin pohjavesistä nousten
Kyllä siinä mielessä ihan tutulta kuulostaa, että tapaan kokea ja sisäistää monet asiat nimenomaan hyvin henkilökohtaisella tasolla, omasta sisäisestä lähteestäni ammentaen ja sen mustaan pintaan peilaten pikemminkin kuin laajoihin mittakaavoihin mallaten ja yleisellä tasolla asiaa pohdiskellen. Tässä tosin vastapainoa antaa merkurius vaa'assa huoneessa 11. Cereksen energiatkin tulevat läpikäydyksi, hyödynnetyksi ja ulospäin heijastetuksi nimenomaan oman sisäisen maailman ja minän kautta. Tässä on varmasti niin hyvät kuin huonotkin puolensa. Eihän se sielun omakaan lähde ihan köyhä ole ja varmasti ainakin eläydyn asiaan (niin hyvässä kuin huonossakin) täysillä. Toisaalta tällä tavoin tulee myös herkästi projisoitua oman lapsuuden painolastia ja haavoja eteen päin
. On vaarana elää yhä uudelleen todeksi ne omat menneisyyden menetykset ja murheet. No, sitä koitan ihan tietoisesti välttää ja toivon sen toimivan. Toivotaan tosiaan, että tuo jupiterin inno ja kohottava energia jaksaa välillä nostattaa skorpionin luontoni tuliperäisistä pohjamudista...
tarmoa ja energiaa riittää,uutta luovaa spontaania tekemistä,innostusta,intuitiivistä ajattelua ja oinaan ehkä unohdettua vaistomaista käyttäytymistä
agressiot pitää tiedostaa etteivät ne ryöpsähdä hallitsemattomasti ilmoille,
kokemukset ovat kasvattavia ja minä-kuvaa jupiterin ansiosta laajentavia
ongelmaksi voi tulla skorpionin halu tarrautua,kiinnittyä,halu hallita,jota on myös tulenpalavassa oinaassa
Olisiko niin, että jollain tavalla kuitenkin juuri tämän äitiyteni kautta tätä oinaan luovaa spontaaniutta tuon julki. Minullahan on tuo
oinaassa, 5. huoneessa. Toisaalta kodin maailmassa pelaavat myös voimakkaasti vesimiesmäiset energiat (IC
), jotka näyttävät toistuvan tyttären kuumerkissä (
). Antaako ilma puhtia tulenroihulle, vai puhaltaako sammuksiin? Tuntuu haasteelliselta osata jotenkin rakentavasti valjastaa tuo mars-oinas energia. Jonkinlainen luova itseilmaisu tuntuu olevan minulle elintärkeää. Pinnan alla kuplivat voimat todella helposti tiivistyvät agressioiksi turhautuessani ja tarvitsen turvallisen kanavan sen ulos päästämiseksi. Joskus ajattelen, että on sääli, etten ole liikunnallinen ihminen. Voisi olla helpottavaa vaika juosta pois tuhrautuneet energiat. Mutta kaikki täytyy purkaa ulos taiteen keinoin. Elämä tiiviissä yhteydessä pienen lapsen kanssa antaa kuitenkin vähän tilaa ja aikaa omille luoville harrasteille. Odotankin hartaasti aikaa, jolloin voimme ehkä jakaakin tämän luomisen tarpeen...tai ehkäpä tyttäreni viekin minut pitkälle, uuvuttavalle lenkille meren rantaan, tai luistelemaan kunnes posket ovat tunnottomat pakkasesta.
Kontrolloimisen tarve pulpahtelee pintaan aika ajoin aiheuttaen ongelmaa paitsi äiti-lapsisuhteessa, myös pari- ja ystävyyssuhteissa. Sitä yritän työstää myös. Jännä juttu tuo, että skorpioni edustaa uudistumista ja muutoksia, mutta selvästikin juuri vahva
-energia minussa saa myös takertumaan tilanteisiin, paikkoihin ja ihmisiinkin. Niin kuin hakisin turvaa ja pysyvyyttä ulkoisesta maisemasta, sisäisen käydessä läpi loputonta myllerrystään.
viimeistään lapsen murrosiässä voi tulla tiukatkin taistelut ja kerrasta poikki tilanteita mars energian vaikutuksesta
toisaalta se puhdistaa ilmaa kummasti tuo ukkosmyrsky
Odotan pelonsekaisella jännityksellä ja mielenkiinnolla
. Jo nyt voi aika ajoin aistia häivähdyksen vastakohtaisten voimien törmäyksistä, kun hiljalleen lähestyvää uhmaikää kohti kuljetaan. Vauva-ajan saumaton symbioosi on jäänyt taa ja opettelemme tässä molemmat todella tuntemaan toisiamme, eikä se aina mene täysin ongelmitta. Silti pyrin vilpittömästi luomaan tässä hyvää pohjaa tulevaisuudelle. Rakentaa niin vankan keskinäisen luottamuksen, arvostuksen, kunnioituksen ja ennen kaikkea rakkauden sillan välillemme, ettei se tule sortumaan toipa tulevaisuus sitten mitä tullessaan.
syntymä' on sinulle samanlainen ihme kuin huhtikuun krookukset lumen keskellä,
sillä on erittäin tärkeä rooli oman minä-kuvasi rakentajana ja itsetuntemuksesi lisääjänä
skorpioni merkkinä säilyttää siemenen elävänä routaisessa maassa ja oinaasta alkaa uusi kasvu,luonnon kiertokulun ymmärtäminen käy sinulta siis luonnostaan:
siksi luopuminen ja menettäminenkin pitäisi olla helpommin hyväksyttävissä
Elämäni ihmeellisin päivä on epäilemättä ollut tyttäreni syntymä. Niin kuin olisin tuona lokakuun iltana synnyttänyt tuon pienen ja hauraan ihmisolennon lisäksi myös itseni uudelleen -ehjempänä, kauniimpana. Saadessani lapseni ensi kertaa rinnoilleni tunsin jotain niin alkukantaista ja voimakasta halua suojella ja rakastaa. Tuo hetki oli puhtaudessaan ja kauneudessaan lähes uskonnollinen.
Luopumisen läksy on silti ollut (ja yhä oleva) se minulle vaikein. Ehkäpä juuri siksi skorpionin voimaa on minulle niin paljon suotukin. Tätä teemaa minut pistetään arvatenkin läpikäymään kunnes opin ja oivallan. Onneksi pieni askel kerrallaan, vähä vähältä. Lempeästi ja kärsivällisesti.
1 huoneessasi ristiriitaa aiheuttavat erilaiset elementit,vesi ja tuli,
vesi voi tyynnyttää tulen liiallista roihua mutta se voi myös sammuttaa tyystin tulen innostuksen ja jättää jäljelle vain savuavan hiilloksen
härkä vastamerkkinä haluaa tästä mutakylvystä vakaalle maaperälle ja kun se on suunnan ottanut se myös sen jääräpäisesti pitää
Voi ihana härkäpäinen lapseni! Ponnistakoon hän irti vain, ylös ja ulos soisilta, vetisiltä mailta, tukevalla maankamaralle! Tuskin osaan olla pitämättä kiinni kynsin ja hampain, mutta silti koko sydämestäni toivon hänen olevan itseäni vahvempi ja onnekkaampi. Juuri sitä toivon ja odotan, kaikista kehittymättömistä peloistani ja puutteistani huolimatta, että hän oman suuntansa löytäisi ja siinä jääräpäisesti pysyisi
tuli mieleeni se sinun oinaan energialla pöpöjä räjäyttävä äitisi
sinähän olet pitkälti muodostanut oman minäkuvasi sen lapsuuskokemuksen pohjalta,oma lapsesi imee sinusta myös mummosi tunne-elämää,niinhän se tietysti menee meillä muillakin tavalla tai toisella,1 huone on ihmisen kehityskaaressa äiti-lapsi-symbioosi aikaa
anna sen mars energian virrata välillä puhtaana,spontaanisti,älä valjasta sitä omaan pätemisentarpeeseen tai näytönpaikkaan,
anna päivän kulua omalla painollaan ilman erilaisten aktiviteettien suunnittelua,
ja minusta vastamerkki on aina voimavara,täydentäjä,peili,tuiki tarpeellinen
Huh, kuulostaa huolestuttavalta
. Olin niin toivonut, että äitini sielunmaailma ei enää tyttäreni sisäiseen todellisuuteen lonkeroitaan työntäisi. Mutta mahdotonta tässä kai on seisoa kilpenä sukupolvien välissä, kyllähän minä väistämättä olen äitini tytär -tavalla tai toisella. Syvästi toivon sitä kuitenkin, että samalla lailla se ei tule vaikuttamaan ja vahingoittamaan oman lapseni minäkuvaa ja tunne-elämää, niin kuin omaani aikoinaan. No tässä kohtaa tuntuu helpottalta todeta sekin, että vaikka äitini tytär olenkin, niin silti myöskin ihan oma itseni. Tyttärenikin on onneksi "vain" tyttäreni, ei mikään uusintapainos itseäni. Eivät maailman ja mielen myrskyt häntä ehkä samoin murenna ja muovaa. Äiti Maalle kiitos -hän on oma ainutlaatuinen, upea itsensä
Tuo mitä sanoit mars-energioista...voi miten se osuikaan oikeaan! Kuinka vaikeaa minulle onkaan vain
olla. No, tyttäreni minua tässä kouluttaa: hän ei voi sietää hössöttävää äitiä, joka koittaa toteuttaa jotain ylevää suunnitelmaa, jossa jokainen hetki on tarkkaan kaavoitettu ja jokainen puuha sitä myöten mietitty, miten se parhaiten tukisi lapseni kehitystä ja hyvinvointia
. Puolitoista vuotiaan uskomattomalla tarmolla hän tätä tarvettani vastustaa ja pistää surutta mamman suunnitelmat roskikseen
. Ei hän niihin taivu, turhaa sitä pelkään. Ei hän onneksi niin hauras ja voimaton ole, kuin luulen.
Näin me opimme toisiltamme. Vastavoimat voivat todellakin myös täydentää toisiaan