kyllähän se äiti niihin naistenvälisiinkin suhteisiin vaikuttaa. Voi äiti voi äiti, olet maailman todellinen valtias
Niin, puolikkaan kaikkeuden valtias...
Kuu avautuva Neliö Nousumerkki 0:17'
Olisiko sinulla niin, että sinulle "tarjotaan" tunteellista, empaattista ja kaiken hyväksyvää kalat-naisenmallia toteutettavaksi, vaikka jousimiespersoonasi haluaisi aivan toiseen suuntaan.
Tästä aspektista myös sanotaan, että on vaikea suhtautua samoihin ihmisiin aina samoilla tavoilla stabiilisti, sillä oma tunneperäinen näkökulma saattaa vaihdella niin nopeasti.
Hmm..oikein jäin pohtimaan tuota...mistä tuota kalat-naisenmallia minulle olisi 'tarjottu'...
Toisaalta en osaa nähdä, että se tulisi äidiltä..(
).. Jotenkin ennemmin tuntuu, että äitini on ollut kuin 'mies' ja imenyt koko miehisyyden ja isyyden energiat, riistänyt jopa mahdollisuuden kokea mies/isä-energiat luonolisesti oman isän kautta. (
)Koen ettei äitini ole itse millään lailla osannut olla se 'vastaanottavainen-äiti/nais-energia'...
Jotenkin tulee ajatus, että tuo 'kala-nais' energia on omaa 'anarkiaani' äitiäni kohtaan, koska hän itse, ei ole sitä suostunut olemaan...
tai tuomaan esiin...vaan on halunnut ottaa vallan miehisen energian kautta...
Vai olisiko se alitajuisesti isäni
anarkiaa, joka välittyy näin kauttani...
Ja tuo tuonteiden muuttuvuus...joskus jostain analyysistäni luin, että minulle on haaste oppia hyväksymään kaksosmaisuus tunteissa...mielestäni olen sen puolen jo löytänyt itsestäni ja jopa osaan nauttia siitä tietyllä tapaa...minulle se on kuin saisin maistaa täysillä tässä hetkessä elämistä...Ihanaa tunteissa elämistä ja niiden muutuuvudessa mukana oloa..
Ehkä taaskin osaltaan myös siksikin, että se saa monet muut hämmentymään...ikuinen 'anarkisti' kun tunnun olevan monessa suhteessa...
Venus avautuva Neliö Nousumerkki 6:52'
vaan muut ihmissuhteet tuntuvat aina haluavan estää ja tukahduttaa sun oman persoonan, ascin, toteutumisen. Myöskin sisälläsi kyseenalaistat oikeuttasi toteuttaa nousumerkkiäsi niiltä alueilta joilta kalojen arvot menevät ristiriitaan jouskarin kanssa. Olet varmaan suuri kyseenalaistaja, etkä vaan toisten vaan se kumpuaa aluksi itsensä kyseenalaistamisesta.
Kyllä tuo tuntuu tutulle...ja toisaalta tuntuu, että jostain syystä sillä on jokin tarkoituskin, etten ole päässyt elämään jouskarin elämää kuin ajoittain hieman maistellen sieltä täältä ajoittain...Juuri ehkä lapset osaltaan ovat se, joka pitää vielä pitkään kokemassa tätä muuta osaa itsessäni, sitä paikallaankin pysyvämpää....
Nuo muut tekijät olen hyvin pitkälti 'raivannut' jo pois elämästäni...(karrikoiden) ja jotenkin tuntuu, että saatan uskaltaa pikku hiljaa aloittamaan myös hieman jouskarimaisuutta ilmentämään äitinäkin enemmän...
Uskallan ehkä muuttaa lasteni kanssa silläkin uhalla toiselle paikkakunnalle, että jokin minussa vaatii lapsille aina antamaan ja etsimään vahvaa perusturvallisutta yms.
Ja kyseenlalaistaja kyllä olen ja ennenkaikkea itseni kohdalla...ja väkisinkin siinä ohessa tulee muutakin kyseenalaistettua...
Pluto sulkeutuva Neliö Nousumerkki 0:53'
Ilmapiirissä on jonkinlaista ehkä piilotettuakin valtataistelua, ja pieni ihminen imee sen sisälleen sisäiseksi taisteluksi joka aikuisena näyttäytyy siten, että aina joutuu taisteluihin ja ulkopuolinen maailma on näköjaan aina taistelussa minua vastaan. Sitten ollan nokkapokkaa milloin missäkin tilanteessa, ja ihmetellään miksi minä aina kerään ympärilleni näin hirveitä ihmisiä.
Juup, tätähän se on ollut...
Oikeastaan asiaa on helpottanut sellaisen näkökulman löytäminen, että pinnalla olevat jutut on 'rooleja ja näytelmää', heijasteita sille, jota sisälläni on...
Tosin en tarkoita mitään todellisuudesta irtautumista, vaan välillä vain tarvetta katsoa omaa elämäänsä jotenkin objektiivisestikin...
Jouduitkohan ehkä hyvin pienestä pitäen taistelemaan persoonasi oikeudesta olla olemassa? (minä näen pluton neliön syntymäkartalla pohjimmiltaan taisteluna oikeudesta olla olemassa, riippuen mihin tekijään se osuu)
Ehdottomasti kyllä.
Se 'taistelun myös hävisin' tavallaan...säilöin tuon kaiken sisälleni sellaiseen pieneen kauniiseen 'lippaaseen', mitä olen pikkuhiljaa elämäni aikana availlut..
Luovin tuon lapsuuteni jotenkin läpi niin, että 'esitin' ikäänkuin hyväksyneeni muiden säännöt ja odotukset....muuten en olisi selvinnyt hengissä....Piilotin suuren osan olevaisuudestani..
Näyttäisi siltä kuin pluton neliöissä motto on : elämä on taistelua. Kiinnostava kysymys on: tarvitseeko sen olla?
Tuo on täysin totta ja koen, että en enää taistele...tai siis...en ota sitä niin kiintyneesti...tai samaistuneesti siihen...siis tietyltä osin...siltä osin kuin kykenen yhdistämään tuo 'taistelun tunteen' johtuvan menneisyydestä...
Pluto Oppositio Kuu 0:36'
tää oli tää jossa joutuu tiedostamaan äidin vallankäytön ja tunteisiin perustuvan manipulaation äidissä ja ehkä muisskin sukulaisissa...oppositio on tiedostamisen aspekti ja sitä sitten tiedostaa ja näkee helposti kaikissa ketä kohtaa. Olet varmaan herkkä vainuamaan manipulaatiota ja tunnevaltaa. Sinun pitääkin olla.
Juup, tästä tulikin jo tuolla alussa...
Olen välillä jo vähän sekaisin näistä, kun koen 'näkeväni' tunteet ilmassa ja niiden laadun...muka erotan manipuloinnin ja kaikki muut kuviot...öisin tulee näistä 'geometrisiä ja moniulotteisia' esimerkki kuvioita yms..
Pluto Oppositio Venus 5:59'
Tämä saattaa ajaa aikuisena tosi vaikeiden ihmisten seuraan, ihan kuin luonnostaan vetää puoleensa vaativia persoonallisuuksia....
..Saatat itse olla hyvin tarkka siitä että toimit eettisesti toisten varpaille astumatta (samaistunut venus-napaan) mutta muut näyttävät aina haluavan käyttää valtaa sinuun.
Kyllä näin on monasti käynyt... nykyään en niin kauheasti kärsi siitä...joskus se tekee hetkittäin kyllä surulliseksi, mutta toisaalta siinä on alkanut nähdä jonkun tarkoituksenkin..
Toisaalta en mielestäni ole enää ihan niin vakeita kuvioita vetänyt puoleeni, mitä elämäni ensimmäiset 30vuotta.
Ei ihan niin raskaita kuvioita enää...mutta mistä sitä tietää, mitä tuleman pitää vielä...
Juup, olen tai ainakin 'pyrin' olemaan tarkka tietyllä tapaa eettisesti...mutta tuntuu, että sitä joskus käytetään hyväksi.. kun tulee sopiva tilaisuus, se minkä jätin itse toiselle tekemättä...tehdäänkin minulle ...
Mitäpä tästä voisi oppia...
nää perustuivat mun kokemuksiin neliöiden ja oppositioiden kanssa painiskellessa eivätkä siis ole ammatilaistason tulkintaa.Enpä tiedä toimiiko sinulle mutta sanoinpahan ainakin jotain
Kiitos todella paljon Sign? ! Aivan tarpeeksi 'asiantuntevaa'... omat kokemukset jos mitkä, tuovat 'asiantuntevuutta' !
Silti kaiken taistelun tuoksinassa olen varma siitä että tasapaino on löydettävissä, ei ollut tarkoitus olla yltiönegatiivinen ja korostaa vaan pahoja puolia, tässä jäi ne positiiviset aspektit katsomatta.
Juup, toivossa on hyvä elää !
Että se tasapainokin joskus löytyy..
Toisaalta olen huomannut senkin miten epätasapainossa voi olla tasapainossa....
Kiitos vielä Sinulle !