Itselläni on jo toista kertaa lainassa Marja-Liisa Niemi-Mattilan kirja "Ajattomat arkkityypit". Kirja käy lävitse kreikkalais-roomalaisten jumalattarien mytologiaa, mutta siinä on myös rautaisannos astrologiaa. Niemi-Mattilan mukaan ns.
kulminoiva asteroidi on kartalla vahvassa asemassa ja itselläni Ceres on oikein paraatipaikalla prikulleen AC:lla. Selvyyden vuoksi sanottakoon, että asteroidi kulminoi, jos se on yhtymässä AC:hen, DC:hen, MC:hen, IC:hen tai Vertexiin.
Tämän mukaan minulla pitäisi olla hyvin kehittynyt huolehtimiskyky, eri toten kun Ceres on vielä Ravussa. Hoivaamiskyky saattaisi tässä tapauksessa mennä ylihoivaamisen puolelle.
Vaan eipäs natsaa. Minulla ei ole hoivaviettiä, vaikka olen sitä yrittänyt itsestäni kaivamalla kaivaa. Taitavat sittenkin muut arkkityypit viedä voiton persoonassani:
, tosin ei yhtä tarkasti kuin Ceres.
:aspect_con:Vertex
Mainittakoon, että miesystävälläni on AC täsmälleen samassa merkissä ja peräti samassa asteessa kuin itselläni. Myös hänellä Ceres on täsmälleen AC:lla (emme kuitenkaan ole samanikäset).
En kutsuisi häntäkään erityisen huolehtivaiseksi enkä etenkään isälliseksi, päinvastoin. Mutta kun katsoo hänen parisuhdehistoriaansa, niin hän tuntee hyvin usein vetoa sellaisiin äidillisen huolehtiviin naisiin (Kuukin on väljässä yhtymässä Kauris-DC:hen kutoshuoneen puolella), joihin kyllästyy kuitenkin pian. Eikä tässä kaikki, hänellä on erittäin kummalinen tapa hakea huolenpitoa naisilta heittäytymällä totaalisen avuttomaksi. Tämä tapa voi mennä naurettavuuksiin asti, jopa siinä määrin, että hän vaikuttaa ÄO:nsa puolesta idiootilta.