Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Potentiaalisten lahjojen ja kykyjen löytäminen  (Luettu 6254 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 03.03.2006 16:31:37 »

Kertokaahan hyvät astro-ystävät, miten mielestänne astrologiaa voisi hyödyntää mahdollisesti vielä piilossa uinuvien kykyjen ja lahjojen löytämiseksi ja henkiin herättelemiseksi?

Millaisia asioita tulisi ihmisen syntymäkartalta tarkastella henkilön potentiaalisten vahvuuksien selvittämiseksi? Mitkä asiat voisivat antaa vihiä siitä, onko juuri tällä tyypillä lahjakkuutta kenties taiteen vaiko tieteen saralla? Tai kannattaisiko häntä rohkaista urheilullisten, vaiko musikaalisten harrasteiden pariin? Tsempata kauhan vai ehkä ennemmin kynän varteen?

Varmaan tämä(kin) kysymys on melko monitasoinen ja sitä voi lähestyä monelta kantilta. Mitään yleispätevää vastausta en siksi odotakaan, sen sijaan elävää ja innostunutta keskustelua toivoisin aiheen tiimoilta Smiley. Laittakaa siis ihan vaan, mitä mieleen tulee! Onko esim jotain elementtejä tai aspekteja, jotka sinä yhdistät musikaalisuuteen, tai joku planeetta sijainti, joka voisi mielestäsi kieliä matemaattisesta älykkyydestä? Millaiset asiat taas viittaisivat käsityksesi mukaan siihen, että ihminen toteuttaisi parhaiten itseään liikunnan parissa? Tai näetkö jostain, että tässäpä on oiva viherpeukalo tai että tälle tyypille kannattaisi lahjaksi viedä oikein inspiroiva keittokirja? Millaiset syntymäkartan tekijät taas yhdistyvät mielessäsi sanalliseen ilmaisuun vaikkapa teatterin tai kirjallisuuden kautta? Mikä on mielestäsi luovan ja taiteellisesti lahjakkaan ihmisen merkki?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti paljon vastauksiakin :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #1 : 03.03.2006 20:03:00 »

Kyselin jokin aika sitten samaa mutta silloin ei tainnut tulla kovin monia kysymyksiä joten olisi mielenkiintoista kuulla  Smiley
Itse olen melko lahjaton  Cheesy
tallennettu
Ilmatar89
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Heaven's closed, hell's sold out.


Profiili
« Vastaus #2 : 03.03.2006 21:44:28 »

Niinpä, tuo onkin todell mielenkintonen aihe. Toivottavast joku joka tietää jotain aiheesta vastaisi. Smiley
tallennettu

Aurinko Kaksosessa, Huone 9
Nousumerkki Vaa'ssa
Kuu Leijonassa, Huone 10
Pluto Skorpionissa, Huone 2
....08.06.1989 klo 16:00 Pietarsaari, Suomi

-----------

Semper viva.
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #3 : 03.03.2006 23:29:58 »

Kiinnostava aihe tosiaan, johon en itse ole vielä ehtinyt perehtyä, muuta kuin näiden perusjuttujen osalta. coolsmiley

Merkuriuksen hyvä sijainti ja hyvät aspektit kielivät ehdottomasti kirjallisesta/suullisesta lahjakkuudesta, ja moisten aktiviteettien pariin kannattaa tällaista henkilöä ohjata. Merkuriuksen ja auringon yhtymän (joka monilla onkin) lisäksi mm. Merkuriuksen ja Venuksen ja Merkuriuksen ja Uranuksen hyvät aspektit voisivat kertoa kyvystä käyttää kieltä kauniisti tai omaperäisestä ajattelusta.

Venus ja sen hallitsemat merkit (vaaka ja härkä) liitetään taiteisiin ja kauneuteen, joten tuo on yksi seikka jota katsoisin mahdollisten taiteellisten lahjojen varalta. Itselläni on aurinko vaa'assa, keskitaivas härässä ja Venus 1.huoneessa muodostaen kolmion keskitaivaalle. Arvatkaa toiveammatti?  Wink

Henkilö jolla on voimakas painotus tulimerkeissä on yleensä voimakkaan kilpailuhaluinen, joten kaikki missä voi päteä (esim. urheilu) on toivottavaa. Marsin aspekteilla, erityisesti hyvillä sellaisilla, lienee enemmänkin tekemistä esim. huippu-urheilijoiden kanssa. Muistelisin ainakin että tutkimus aiheesta on tehty, ja henkilöillä jotka ovat huippu-urheilijoita on useammin vahva Mars (1. huoneessa, hyvin aspektoituneena) kartalla kuin muulla väestöllä.

Neptunus kait liitetään musiikkiin, mutta valitettavasti en ole perehtynyt tuohon sen enemmän. Neptunuksen aspektit, sekä hyvät että huonot, viittaavat mielikuvitukseen, ja aspektin laadusta riippuen kuinka hyvin tätä saa käytettyä. Neptunuksen kolmiot ovat kait ihanteellisia tältä kannalta, neliöt saattavat aiheuttaa että todellisuus ja mielikuvitus sekoittuvat, henkilö liioittelee todellisuutta, mielikuvitus käy ylikierroksilla yms.

Kokkaaminen, puutarhanhoito, käsityöt jne. liitän itse ainakin härkään. Myös muilla maan merkeillä on käsittääkseni käden taitoja. Ehkä joku muu osaa kertoa tästä tarkemmin.

Siinä nyt jotain. Aika peruskauraa, mutta mitäs yllytit kirjoittamaan mitä vain mieleen tulee. Wink
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #4 : 04.03.2006 00:19:38 »

Mielenkiintoista
Itsellani on aurinko harassa ja huomio merkurius kaksosissa, eli kirjoitan todella
neptun vaa'assa kuuluuko se kuvaamataiteisiin vai mihin silla maalaan vai venus oinaassa?Huh?
t.Diamond
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #5 : 04.03.2006 13:44:51 »

Kiinnostava aihe tosiaan, johon en itse ole vielä ehtinyt perehtyä, muuta kuin näiden perusjuttujen osalta. coolsmiley

Jep, toivotaan tosiaan, että aihe ottaisi tuulta alleen ja saataisiin myös vähän perehtyneempää asiantuntemusta kehiin. Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että mikä tahansa keskustelu, pohdiskelu ja spekulointi aiheen ympärillä on tervetullutta. Aina mukaan saattaa tulla jokunen uusi ja tuorekin näkökulma Wink.

Mulla ei siis itselläni ole ollut sen vertaa enempää aavistusta asiasta, kuin että noin suurin piirtein tiesin, mitkä planeetat (ja ehkä merkit) yhdistetään mihinkin. Nehän onkin siinä mielessä loogisia juttuja, että ihan pelkällä päättelyllä voi arvata, että kommunikoinnin planeetta, jumalten sanansaattaja merkurius liittyy verbaalisiin lahjoihin,  venus taas kauneuden planeettana yhdistyy helposti visuaalisiin taiteisiin, mutta voisipa sen toisaalta yhdistää musikaalisuuteenkin :Smiley...vai?  neptunus yhteydestä musiikkiin olen myöskin ollut joskus kuulevinani, mutta en tiedä, mihin se perustuu -aaltojen lauluun kenties Cheesymars on voiman, maskuliinisuuden ja liike-energian planeettana yskinkertaista samaistaa urheilullisuuteen, toisaalta itse voisin nähdä  jupiter voisi mielestäni edustaa jotain samantapaista...ehkä eri muodossa vain; mars-urheilu voisi olla raakaa voimaa ja kilpailunhalua (nyrkkeily, pikajuoksu, painonnosto jne), jupiter-urheilu taas jotain seikkailullista ja rajoja rikkovaa (vuorikiipeily, laskuvarjohyppy...) tai toisaalta myös henkistävää (jooga, tai-chi jne). Tiede innostuksen ja matemaattiset kyvyt liittäisin ehdottomasti uranus-planeettaan. aurinko voisi olla vahvasti mukana esim näyttämötaiteessa, pluto energiat henkisivät viehtymystä mystiikkaan, psykologiaan ja rajatieteisiin. Entäs  saturnus ja kuu?

Mutta noista aspekteista ja sijainneista en osaa sanoa hölkäsen pöläystä idiot2. Kaikki niihin liittyvä on siis uutta ja innostavaa! Missalta jo jotain tulikin, kiitos siitä. Nyt vaan lisää kaikki kirjaamaan tietojanne tästä asiasta Wink

Lainaus
Merkuriuksen hyvä sijainti ja hyvät aspektit kielivät ehdottomasti kirjallisesta/suullisesta lahjakkuudesta

Millainen sijainti ja millaiset aspektit olisivat erityisen edullisia tässä suhteessa? Mulla esimerkiksi on merkkari vaa'assa ja huoneessa 11. Kovin ilmavalta siis tuntuu, diplomaattiseltakin ja voisiko liittyä jotenkin yhteiskunnallisiin asioihin tms? Kuitenkin koen kirjoittavani aina pikemminkin hyvinkin henkilökohtaiselta tasolta ja jopa tunnepitoisesti. Varmaan nuo huone- ja merkkisijainnit siihen tyyliin kuitenkin vaikuttavat, vaiko, kö?

Muutama aspektikin merkuriukselta löytyy, mutta eivät kai niin kovin positiivisilta ja "lahjakkailta" kuulosta Huh:
Merkurius Oppositio Kuu 7:32'
Saturnus Yhtymä   Merkurius 9:49'


Lainaus
Venus ja sen hallitsemat merkit (vaaka ja härkä) liitetään taiteisiin ja kauneuteen, joten tuo on yksi seikka jota katsoisin mahdollisten taiteellisten lahjojen varalta.


Mulla on tuo venus toisiksi hallitsevana planeettana (heti marsin jälkeen) ja vaaka on johtava merkkini. Venus tekee (tai vastaanottaa) runsaasti myös aspekteja kartallani, mutta niiden vaikutuksesta en osaa mitään sanoa; edesauttavatko taiteellisten lahjojen olemassa oloa ja käyttöön ottoa, vai hankaloittavatko sitä:
venus sulkeutuvaSekstiili Nousumerkki   5:10'
 venus Yhtymä Keskitaivas 6:24'
Chiron sulkeutuvaNeliö    venus 0:05'
Mars avautuvaNeliö  venus 7:16'
Neptunus avautuvaKolmio    venus 3:50'
Pluto avautuvaSekstiili    venus 2:54'
Uranus avautuvaNeliö  venus 2:47'


...varmaan osa noista on ns. positiivisia ja toiset taas vähemmän, mutta jos joku niitä osaisi tarkemmin tulkita tämän aiheen valossa?

Lainaus
Marsin aspekteilla, erityisesti hyvillä sellaisilla, lienee enemmänkin tekemistä esim. huippu-urheilijoiden kanssa. Muistelisin ainakin että tutkimus aiheesta on tehty, ja henkilöillä jotka ovat huippu-urheilijoita on useammin vahva Mars (1. huoneessa, hyvin aspektoituneena) kartalla kuin muulla väestöllä.

 2funny Mulla on mars 1. huoneessa, skorpionin merkissä ja olen kyllä kaikkea muuta kuin liikunnallinen, varsinkaan noin kilpailuhenkisessä mielessä. Kouluaikoinakin koitin aina keksiä hyviä tekosyitä, että olisi voinut skipata liikkatunnin. Tanssi ja uiminen on ehkä ainoita liikunnan muotoja, joista itse nautin...niin ja joku kävely tietty. Selittyisköhän tuo sitten jotenkin epäedullisilla aspeketeilla?
mars Neliö Keskitaivas   0:51'
 mars sulkeutuvaKvinkunssi Kuu 2:53'
 mars avautuvaNeliö Venus 7:16'
Chiron Oppositio  mars 7:10'


Lainaus
Neptunus kait liitetään musiikkiin, mutta valitettavasti en ole perehtynyt tuohon sen enemmän. Neptunuksen aspektit, sekä hyvät että huonot, viittaavat mielikuvitukseen, ja aspektin laadusta riippuen kuinka hyvin tätä saa käytettyä.


Neppari on mulla 2. huoneessa ja jouskarissa: -ei kovin musikaaliselta kuulosta, enkä sitä koe olevanikaan. Mielikuvitusta silti piisaa, selittyisiköhän se sitten noilla aspekteilla:
neptunus Kolmio Keskitaivas 2:34'
 neptunus sulkeutuvaKolmio Kuu 6:19'
 neptunus avautuvaKolmio Venus 3:50'
 neptunus avautuvaSekstiili Saturnus 4:02'
Pluto sulkeutuvaSekstiili neptunus 0:56'


Lainaus
Kokkaaminen, puutarhanhoito, käsityöt jne. liitän itse ainakin härkään. Myös muilla maan merkeillä on käsittääkseni käden taitoja.


Härkä on melko heikosti edustettu kartallani, DC ja  chiron ovat siinä, eipä muuta. Kuitenkin minulla on aikamoinen viherpeukalo ja hellan ääressäkin viihdyn kohtalaisesti. Ammatiltani olen vaatetusartesaani. Aurinkomerkkini on  neitsyt, lilith ja laskusolmu ovat kauriissa, mutta kaiken kaikkiaan maa taitaa olla heikoin elementtini.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.03.2006 22:48:07 »

musikaalisuutta käsiteltiin lauluääni-ketjussa aika kattavasti tässä vastikään
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05.03.2006 13:53:09 »

lars johanssonia lainaten
neliöt kartalla toimivat luovuuden käyttövoimana,luovuuden kannalta välttämättömiä
ranskalainen tutkija ja psykologi claude bernard on tutkinut planeettoja ja perinnöllisyyttä ensin skeptisellä asenteella, mutta tulokset muuttivat käsitystä

planeetat nousevat,saavuttavat lakipisteensä ja laskevat
kuuluisilla lääkäreillä mars,saturnus nousussa tai lakipisteessään
mars synnyttää lääkäreitä,urheilijoita ja sotilashenkilöitä
jupiter synnytti poliitikkoja,näyttelijöitä ja kirjailijoita
saturnus puolestaan tiedemiehiä
ja kuu poliitikkoja sekä lehtimiehiä
kirjailijat,muusikot ja kuvataiteilijat saavat varmaankin vaikutteet venukselta ,

muttta toisaalta venus on niin nopea planeetta että sen pitää luultavasti olla kimpassa muiden henk.kohtaisten planeetoiden kanssa  kyetäkseen vaikuttamaan,
vielä parempi stelliumissa ja saaden vaikutteita myös kosmisilta planeetoilta

tässä kiinnittäisinkin  huomion aluksi vain henkilökohtaisiin planeetoihin: : aurinko, kuu, mars, venus ja  merkurius
sekä sosiaalisiin  jupiter ja  saturnus
jotka vaikuttavat suoraan persoonallisuuteen
 saturnus ja  jupiter aspektit henk.kohtaisiin planeetoihin,miten saatu lahjakkuus ilmenee sosiaalisesti
kollektiiviset planeetat  pluto, neptunus ja  uranus antavat lahjakkuudelle kosmiset energiat,-syvyyttä,vaikuttavuutta,uudistusmielisyyttä,kutsumuksen...
mitä kaikkea ne kuvastavatkaan
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 06.03.2006 12:31:13 »

lars johanssonia lainaten
neliöt kartalla toimivat luovuuden käyttövoimana,luovuuden kannalta välttämättömiä

Tähän viitaten tuli myös mieleen tuo, että neliöt viittaavat todennäköisemmin luovuuden näkymiseen kuin kolmiot, jotka ovat hyvin helppoja aspekteja. "Kolmio-asiat" voisivat siis olla juuri niitä piileviä kykyjä, joita ei ole välttämättä tarvinnut neliöiden puuttuessa ottaa käyttöön.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #9 : 06.03.2006 13:05:07 »

Heips,

laitan tähän linkin Raimo Nikulan artikkeliin ranskalaisesta astrologista ja tilastotieteilijästä Michel Gauquelinista, joka tutki ja tilastoi mielestäni varsin ansiokkaasti planeettavaikutusten esiintymisiä tietyissä ammattiryhmissä.

http://koti.welho.com/rnikula/gauquelin.htm
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: