Kiinnostava aihe tosiaan, johon en itse ole vielä ehtinyt perehtyä, muuta kuin näiden perusjuttujen osalta.
Jep, toivotaan tosiaan, että aihe ottaisi tuulta alleen ja saataisiin myös vähän perehtyneempää asiantuntemusta kehiin. Toisaalta olen edelleen sitä mieltä, että mikä tahansa keskustelu, pohdiskelu ja spekulointi aiheen ympärillä on tervetullutta. Aina mukaan saattaa tulla jokunen uusi ja tuorekin näkökulma
.
Mulla ei siis itselläni ole ollut sen vertaa enempää aavistusta asiasta, kuin että noin suurin piirtein tiesin, mitkä planeetat (ja ehkä merkit) yhdistetään mihinkin. Nehän onkin siinä mielessä loogisia juttuja, että ihan pelkällä päättelyllä voi arvata, että kommunikoinnin planeetta, jumalten sanansaattaja
liittyy verbaalisiin lahjoihin,
taas kauneuden planeettana yhdistyy helposti visuaalisiin taiteisiin, mutta voisipa sen toisaalta yhdistää musikaalisuuteenkin :
...vai?
yhteydestä musiikkiin olen myöskin ollut joskus kuulevinani, mutta en tiedä, mihin se perustuu -aaltojen lauluun kenties
.
on voiman, maskuliinisuuden ja liike-energian planeettana yskinkertaista samaistaa urheilullisuuteen, toisaalta itse voisin nähdä
voisi mielestäni edustaa jotain samantapaista...ehkä eri muodossa vain; mars-urheilu voisi olla raakaa voimaa ja kilpailunhalua (nyrkkeily, pikajuoksu, painonnosto jne), jupiter-urheilu taas jotain seikkailullista ja rajoja rikkovaa (vuorikiipeily, laskuvarjohyppy...) tai toisaalta myös henkistävää (jooga, tai-chi jne). Tiede innostuksen ja matemaattiset kyvyt liittäisin ehdottomasti
-planeettaan.
voisi olla vahvasti mukana esim näyttämötaiteessa,
energiat henkisivät viehtymystä mystiikkaan, psykologiaan ja rajatieteisiin. Entäs
ja
?
Mutta noista aspekteista ja sijainneista en osaa sanoa hölkäsen pöläystä
. Kaikki niihin liittyvä on siis uutta ja innostavaa! Missalta jo jotain tulikin, kiitos siitä. Nyt vaan lisää kaikki kirjaamaan tietojanne tästä asiasta
Merkuriuksen hyvä sijainti ja hyvät aspektit kielivät ehdottomasti kirjallisesta/suullisesta lahjakkuudesta
Millainen sijainti ja millaiset aspektit olisivat erityisen edullisia tässä suhteessa? Mulla esimerkiksi on merkkari vaa'assa ja huoneessa 11. Kovin ilmavalta siis tuntuu, diplomaattiseltakin ja voisiko liittyä jotenkin yhteiskunnallisiin asioihin tms? Kuitenkin koen kirjoittavani aina pikemminkin hyvinkin henkilökohtaiselta tasolta ja jopa tunnepitoisesti. Varmaan nuo huone- ja merkkisijainnit siihen tyyliin kuitenkin vaikuttavat, vaiko, kö?
Muutama aspektikin merkuriukselta löytyy, mutta eivät kai niin kovin positiivisilta ja "lahjakkailta" kuulosta
:
Merkurius Oppositio Kuu 7:32'
Saturnus Yhtymä Merkurius 9:49'Venus ja sen hallitsemat merkit (vaaka ja härkä) liitetään taiteisiin ja kauneuteen, joten tuo on yksi seikka jota katsoisin mahdollisten taiteellisten lahjojen varalta.
Mulla on tuo
toisiksi hallitsevana planeettana (heti marsin jälkeen) ja
on johtava merkkini. Venus tekee (tai vastaanottaa) runsaasti myös aspekteja kartallani, mutta niiden vaikutuksesta en osaa mitään sanoa; edesauttavatko taiteellisten lahjojen olemassa oloa ja käyttöön ottoa, vai hankaloittavatko sitä:
sulkeutuvaSekstiili Nousumerkki 5:10'
Yhtymä Keskitaivas 6:24'
Chiron sulkeutuvaNeliö 0:05'
Mars avautuvaNeliö 7:16'
Neptunus avautuvaKolmio 3:50'
Pluto avautuvaSekstiili 2:54'
Uranus avautuvaNeliö 2:47'...varmaan osa noista on ns. positiivisia ja toiset taas vähemmän, mutta jos joku niitä osaisi tarkemmin tulkita tämän aiheen valossa?
Marsin aspekteilla, erityisesti hyvillä sellaisilla, lienee enemmänkin tekemistä esim. huippu-urheilijoiden kanssa. Muistelisin ainakin että tutkimus aiheesta on tehty, ja henkilöillä jotka ovat huippu-urheilijoita on useammin vahva Mars (1. huoneessa, hyvin aspektoituneena) kartalla kuin muulla väestöllä.
Mulla on mars 1. huoneessa, skorpionin merkissä ja olen kyllä kaikkea muuta kuin liikunnallinen, varsinkaan noin kilpailuhenkisessä mielessä. Kouluaikoinakin koitin aina keksiä hyviä tekosyitä, että olisi voinut skipata liikkatunnin. Tanssi ja uiminen on ehkä ainoita liikunnan muotoja, joista itse nautin...niin ja joku kävely tietty. Selittyisköhän tuo sitten jotenkin epäedullisilla aspeketeilla?
Neliö Keskitaivas 0:51'
sulkeutuvaKvinkunssi Kuu 2:53'
avautuvaNeliö Venus 7:16'
Chiron Oppositio 7:10'Neptunus kait liitetään musiikkiin, mutta valitettavasti en ole perehtynyt tuohon sen enemmän. Neptunuksen aspektit, sekä hyvät että huonot, viittaavat mielikuvitukseen, ja aspektin laadusta riippuen kuinka hyvin tätä saa käytettyä.
Neppari on mulla 2. huoneessa ja jouskarissa: -ei kovin musikaaliselta kuulosta, enkä sitä koe olevanikaan. Mielikuvitusta silti piisaa, selittyisiköhän se sitten noilla aspekteilla:
Kolmio Keskitaivas 2:34'
sulkeutuvaKolmio Kuu 6:19'
avautuvaKolmio Venus 3:50'
avautuvaSekstiili Saturnus 4:02'
Pluto sulkeutuvaSekstiili 0:56'Kokkaaminen, puutarhanhoito, käsityöt jne. liitän itse ainakin härkään. Myös muilla maan merkeillä on käsittääkseni käden taitoja.
Härkä on melko heikosti edustettu kartallani, DC ja
ovat siinä, eipä muuta. Kuitenkin minulla on aikamoinen viherpeukalo ja hellan ääressäkin viihdyn kohtalaisesti. Ammatiltani olen vaatetusartesaani. Aurinkomerkkini on
, lilith ja laskusolmu ovat kauriissa, mutta kaiken kaikkiaan maa taitaa olla heikoin elementtini.