Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kartan osat alkuvat vaikuttaa vasta tietyn ikäisenä?  (Luettu 2995 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« : 05.03.2006 12:03:29 »

Olen miettinyt sitä, että alkaako ihminen elää kartan piirteiden mukaan vasta tietyn ikäisenä? Tokihan on näitä ns. sukupolvitransiitteja (Saturnus neliö Saturnus, Uranus neliö Uranus), mutta nyt tarkoitin ihan syntymäkartan 'pysyviä' piirteitä.

Hieman esimerkkejä omalta kartalta. Olen nouseva Vaaka, oppikirjamääritelmän mukaan se 'kaikkien kaveri' ja vieraassakin ihmisjoukossa kuin kalavedessä. Silti lapsena/nuorena, noin 15-vuotiaaksi asti, olin aivan sairaalloisen ujo. 15-20-vuotiaana aloin voittaa ujouttani ja nyt, 22-vuotiaana olen jo pelottavan ekstrovertti. Vasta nyt tunnen edustavani nousevaa merkkiäni täysin, mutta miksi vasta nyt?

Toinen on kartallani oleva Jousimies-painotteisuus (Uranus, Merkurius, Jupiter, Neptunus). Jousimies kai yleisesti yhdistetään matkustamiseen ja seikkailuun. Aiemmin olin hyvinkin matkustamista vastaan, inhotti ajatuskin kaikesta säätämisestä ja sen sellaisesta, jos matkaan lähdin niin kaiken piti olla valmiina, kuljetukset lentokentältä siistiin hotelliin ja sitä rataa. Nyt olen alkanut haaveilla vaeltamisesta pitkin poikin erämaita, joissa ei sisävessaa ole 50 kilometrin säteellä Cheesy Mistä tällainen muutos? Vielä vuosi sitten ajatus esim. Interreilaamisesta suorastaan ällötti! Smiley

Auringonpaluukartaltakin olen etsinyt vastausta, ja jotain vainua siellä onkin. 2005/2006 -kartalla (päättyy 19.11.06, joten aikaa vielä on) Aurinko on 9.huoneessa, joka on Jousimiehen ja ulkomaiden huone. AP-askendantti on Kauriissa, ja tänä vuonna olen saanut ensimmäisen vakituisen työpaikkani \o/

Jos joku osaa valaista enempää eksynyttä, olisin kiitollinen.

LISÄYS:
Progressoitu Aurinko huitelee 18 astetta Jousimiestä tällä hetkellä, sekin voi ehkä vaikuttaa mutta toisaalta, Aurinko on ollut Jousimiehessä siitä lähtien kun olin 2-vuotias.
31-vuotiaana siirtyy eteenpäin Kauriiseen.

Your progressed Sun enters Sagittarius at age 2. The ages of 1 to 3 mark a critical turning point in the development of your personality--at a very young age. After some sort of crisis of consciousness, and perhaps elimination of circumstances that have been limiting your growth, you begin to feel lighter, more free, and decidedly more outgoing. Your desire to learn increases, and your sense of humor is enriched. You are more flexible during this period as well.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 12:12:17 kirjoittanut dissolve » tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 05.03.2006 12:33:19 »

progression otitkin itse huomioon,mikä vaikuttaa/selittää paljon ainakin itselläni,nousujousimies alkoi vaikuttaa alle kouluikäisenä,opin esim.lukemaan ennen kouluikää ja nuoruus meni aika lahjakkaasti tien päällä aina matkalla jonnekin,nykyisinkin olen omimmillani kun olen matkalla jonnekin,vaikka sitten henkisestikin,mutta nyt se vaatii työtä,-kaurista-velvollisuutta ja rajoja

ehkä yksi vastaus löytyy kuunsolmuista,alamme toteuttaa noususolmuamme ja missä vaiheessa se tapahtuu voisi selittyä noususolmun aspekteilla ja saman planeetan tämän hetkisillä transiiteilla                         itelläni kuu aspect_opp saturnus ja nyt  saturnus aspect_con saturnus auttaa poistumaan tästä rajoituksesta,
samalla myös toteutuu  saturnus aspect_opp kuu tiedostaminen,
eli kuulle tulevat transiitit voisivat olla huomionarvoisia kuin myös tietysti  aurinko:lle,koska ne muokkaavat minä-kuvaa,identiteettiä
mars voisi energiallaan pukata eteenpäin toteuttamaan esim. sitä vaellusviettiä ja uranus antaisi uskallusta seikkailuun
...tien päällä taas istun ja mietin... 

syntymäkarttahan antaa meille elämän eväät,ei se välttämättä kerro keitä me olemme vaan miten me toimimme,toteutamme noita kartan kuvioita elämämme eri vaiheissa,siten transiitit ovat vaikuttamassa aktivoiden eri alueita,
tuolla puhuttiin peräytyvästä merkuriuksesta,
sen aikana meillä on tilaisuus UUDELLEENajatella,UUDELLEENtarkastella ja UUDELLEENmuotoilla ajatteluamme sekä kirjallista ja suullista kommunikointia
onko syntymäkartallasi peräytyvä merkurius,joka on aktivoitunut vai vaikuttaako tämä transiitti muuten vaan suotuisasti ajattelun muutokseen?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 12:58:55 kirjoittanut nikki » tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #2 : 05.03.2006 13:11:24 »

Dissolve, mukava tietää. Minulla nimittäin luvassa juuri nuo samat AP kuviot ensi vuonna.  Wink

Minusta taas tuli joskus 16-vuotiaana ja juuri Nikin mainitsemana aikana, jolloin noususolmu teki merkittäviä tr. IC:lle pelottavan introvertti. Kuten myös äärettömän herkkä. Siitä olen nyt sitten vähitellen yrittänyt opetella pois, vaikka vaikeaa on välillä.

Hassua itselläni sama juttu kuin Dissolvella, olen aikaisemmin ollut niin mukavuudenhaluinen, ettei mitkään festarit, reilaaminen tai lapissa vaeltaminen ole kiinnostanut.

Viime kesänä sitten huomasin festareilla suureksi ilokseni, että en olekaan niin hienohelma kuin luulin.  laugh Aivan uskomattoman hauskaa.

Reilaaminen ja vaeltaminen ovat myös alkaneet kiinnostamaan erittäin paljon.
Hmm, täytyy pitää mielessä kun tuo AP kartta vaihtuu ja en ole vielä 26...  Wink

Mutta niin, varsinaiseen aiheeseen. Otsikosta tuli heti mieleeni ja luulin, että tässä käsitellään sitä kun olen jostain lukenut kuinka 1 huone edustaa joitain ikävuosia, 2. seuraavia... 6. huone oli muistaakseni n. 36 -vuotiaana... Nimittäin kun 6. huone on itselläni aivan täynnä niin kiinnostaisi tietääkö joku tästä enemmän?  Huh En nyt itse muista tarkemmin. Olisiko 4.huone ollut 24-vuotiaana.. vai miten se nyt meni?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: