Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: erikoislaatuiset kompositiot ja "karmalliset" ihmissuhteet  (Luettu 20076 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 05.03.2006 19:32:37 »

minkälaisia kokemuksia teillä on kompositiokartoista ja sen korreloimisesta ihmissuhteen intensiivisyyteen/laatuun.

esimerkiksi minun ja äitini josta täällä kokoajan jauhan Cheesy kompositiossa on ac kalat ja dc neitsyt. Tarkalleen dc:n yhtymässä ovat  uranus  pluto saturnus mars. Ei mikään nätti dc. Molempien radikseilla kalat-neitsyt akseli on runsaasti kansoitettu planeetoilla. Myös muut komposition sijainnit näyttävät menevän yhtymään radiksiemme planeettasijaintien päälle. Kartta jotenkin "huutaa", ja on tuntunutkin että olemme jotkut kilpasiskot tai kaksoset edellisestä elämästä, nyt vaan toinen äidin ja tyttären asetelmassa joka tuo erilaista dynamiikkaa. Jos kuvittelen että äitini ja minä olisimme olleet siskoksia, olisimme varmaan olleet tukkanuottasilla mutta nyt hän joutui olemaan minun hoivaajani ja energianlähteeni, vaikka piti ikäänkuin kaksoissiskonaan.

Joskus olen tavannut muitakin "huutavia" kompositioita, mutta en itseni kohdalla. Kerran kyllä löysin erään ihmisen kanssa jota en tunne läheisesti, ja ehkä onkin parempi etten tunne, kartta oli niin "väkivaltainen". Pelkkää suurristiä yhtymillä.

Kerran miksasin erään miespuolisen entisen tuttavani kartan ja naispuolisen nykyisen kaverini kartan, enkä ollut ikinä nähnyt niin hunajaista supermatchia kuin siinä- Pelkkää triniä ja venuksen juhlaa Smiley henkilöt eivät kuitenkaan ole ikinä tavanneet, mutta tiedän että pitäisivät toisistaan.

Minua harmittaa kun yleensä saan kompositiossa ihmisen kanssa auringon 6 tai 12 huoneeseen, ihankun en millään pääsisi noista huoneistav eroon edes ihmissuhteissa. Olisi ihana tavata ihmisiä joiden kanssa minulla olisi sulavan harmoninen ja iloinen kartta, aurinko vitosessa tai jotain.Nää 12 huoneen ihmissuhteet menee aina jotenkin erikoisiksi, salaisiksi, oman maailman luoviksi huuru-sfääri-jutuiksi buck2 Cheesy

monesti näyttää kompositioilleni ihmisten kanssa tulevan  mars pluto yhtymä, valtataisteluja ja transformaatiota Embarrassed  pluto aika äkäsesti esillä.

eräs mies johon tunsin suurta vetovoimaa kompositioi kartassamme  venus aspect_tri pluto

joskus tuntee että parhaat kompositiot saa jonkun ventovieraan julkkiksen kanssa eikä tuntemieni ihmisten.

miten vetää puoleensa harmonisia kompositioita? Kokemuksia komppiksista anyone? smitten
« Viimeksi muokattu: 05.03.2006 19:39:28 kirjoittanut sign? » tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 05.03.2006 22:23:50 »

Olen aina tykästellyt kompositiokartoista   Kiss

Ajattelen homman niin, että kun kaksi ihmistä on yhdessä, siitä syntyy ikäänkuin kolmas olomuoto, kimppaenergia. Ja on mielestäni huikea ajatus, että tietyn synenergian saa vain tietyn tyypin kanssa ja ihan kaikkien kanssa se on omanlaisensa. Kompokarttahan muodostuu kahden syntymäkartan yhteensulatuksesta ja "puolipisteistä". Olen huomannut sen, että jos ihmissuhde on kovin dominoiva ja toisen energia jää ilmentymään vajaasti toisen ottaessa tilan, tämä kartta (ja se suhde tickedoff) ei pääse oikeuksiinsa. Mutta niistähän olisi opiksi otettava!

Ja erityisesti karmalliset ihmissuhteet näkyy näistä selvästi, vaikka tietäähän sen yleensä muutenkin ensitapaamisella  Grin. Vilkaisin aiheen innoittamana muutamat tärkeät kompot  ja yhtenäinen tekijä oli venuksen yhtymät aurinkoon tai kuuhun. Akseleilla lähes aina jotain ja oppositioita aivan hurjia määriä.

Kompokartat on itselleni niitä, joihin voin uppoutua täysin intuitiivisesti. Puhuttelee alitajuntaa. Namia..
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 08.07.2008 14:37:25 »

Saisikohan tätä aihetta elvytettyä henkiin? Tulipa vaan mietiskeltyä pitkästä aikaa näitäkin juttuja, kun tapasin pitkästä aikaa erään ihmisen, jonka seurassa on aina sellainen voimakas kohtalon tuntu.

Meillä myös komposiitti-kartalla (midpoint method)  askendentti Kaloissa. Hyvin suhdettamme kuvaavasti askendentti neliöi kaikkien henkilökohtaisten planeettojen kanssa Marsia lukuunottamatta. Ei kai ihme, että välillämme tuntui alusta asti olevan niin paljon väärinkäsityksiä ja selittämätöntä väärinymmärrystä. Ja silti vetovoima välillämme oli ja on häkellyttävän vahva. Ehkä se on osittain juuri tuon kuu aspect_con venus syytä. Toisaalta  mars aspect_tri kuu varmasti myös saa kipinöitä sinkoilemaan. Karman huone 8. loistaa kyllä tyhjyyttään, Pluto on asteen verran 9. huoneen puolella.  skorpioni- MC:hen yhtymässä asteroidit Pallas ja Diana, Kuu köllöttää lähellä IC:tä oppositiossa. Myös Aurinko ja Kuu ovat oppositiossa keskenään.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.07.2008 15:19:23 »

Hyvän aiheen elvytit, siirsin vain ketjun tänne ihmissuhdeastrologian puolelle.

Kompositiokartalla esim. tuo Kuu-Venus -yhtymä on erinomainen romanttisia rakkaussuhteita ajatellen, eikä varmaan Au-Kuu -oppositio ja Kuu-Mars -kolmio ainakaan haitaksi ole, mutta karma tulee varmasti jostakin muusta. Esim. haasteellinen Saturnus voisi viitata karmiseen suhteeseen, mutta kannattaa verrata myös kompositiokarttaa kummankin syntymäkarttaan. Tästä voi saada melkoisia ahaa-elämyksiä.

Olen esim. alusta lähtien tiennyt, että nykyisen miesystäväni ja minun välinen suhde on karminen. Jos katsoo synastriaa, niin esim. kummankin Kuut osuvat toisen 8. huoneeseen ja Saturnus on kovastikin aspektoitunut kumminkin päin, mutta vasta kompositio paukuttaa entisiin elämiin liitettyjä Kuun solmuja ja Vertexiä.

Esim: Kompositiossa meillä on oikein lupaavan ja romanttisen näköinen Aurinko-Kuu yhtymä Kaloissa, jotka tekevät yhtä romanttisesti oppositiota Venukselle ja Merkuriukselle Neitsyessä. Ensin mainitut osuvat 8. huoneeseen ( Shocked), viimeksi mainitut 2. huoneeseen. Jos kompositiota vertaa miehen syntymäkarttaan, niin koko komeus makaa hänen yläsolmu-alasolmu -linjallaan. Kompositiokartan Vertex osuu miehen radix-Kuun päälle ja komposition MC minun radix- kuu kuunsolmu-yhtymälleni. Tämän lisäksi komposition Kuun yläsolmu osuu miehen radix-MC:lle ja minun AC:lleni.

Meillä on ollut ajoittain melko tulisia yhteenottoja emmekä pysty olemaan sovussa julkisilla paikoilla. Mutta lieneekö tuo ihmekään, kun Pluto ja Uranus osuvat ykköshuoneeseen ja Saturnus väljästi deskendentille.  tickedoff. Muutenkin tämän suhteen kanssa on oltu yhtä salamyhkäsiä kuin esim. tapaus Jone Nikula ja Ellen Jokikunnas..
« Viimeksi muokattu: 08.07.2008 16:07:41 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 12.07.2008 23:14:09 »

Aaa joo, lueskelinkin just tuota yhtä toista ketjua, missä oli näistä synastrioista ja tajusin, että ei tuo Plutojen/Saturnusten yhtymä niin merkittävä juttu olekaan...tai merkittävä ehkä, mutta pikemminkin laajemmassa, ikäpolvia koskevassa mittakaavassa, eikä niinkään yksilötasolla. Nää ko. taivaankappaleethan tosiaan liikkuu niin hitaasti, että moiset yhtymät löytyvät varmaan yhden jos toisenkin 70-80-luvuilla syntyneiden synastrioista.

Näin jo reippaasti aiheen ulkopuolelle luikahtaen, voisikohan noissa jutuissa piillä yksi selitys sille, miksi esim avioerot ovat niin yleisiä nykyään ja kaikenmoiset sitoutumisongelmat tuntuvat olevan suorastaan "muoti-ilmiö"? Aika harva ihminen on ehkä valmis heittäytymään täysin avoimin mielin ja sydämin tuollaisiin plutonisiin kohtaamisiin, antautumaan eheytettäväksi tuhoamisen kautta.

Pitänee syynätä noita synastria ja kompositio juttuja uudemman kerran joku kerta ja keskittyä noihin henkilökohtaisiin planeettoihin ynnä asteroideihin ja kuunsolmuihin. Hitsi kun lainasin sen Nikulan synastria-opuksenkin just kaverille. Nyt pitäisi päästä sitä tutkimaan...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 13.07.2008 16:43:02 »

Nämä kompositio-kartat ovat mulle uusi juttu, mutta tein eilen minusta ja eräästä tyypistä, kenen kanssa nyt on virikkeillä romantiikkaa (on ollut aiemminkin, mutta näköjään on uudelleenkin siitä huolimatta että edellinen kerta töksähti kuin seinään kun olosuhteet olivat mitkä olivat)...

Heti ensi hetkestä lähtien tunsin mieheen kummaa vetoa ja meillä on jotenkin niin intensiivinen yhteys, ettei sitä osaa järjellä selittää...

NO, kompositiokartan  aurinko mars ja  venus (ja Pallas) ovat 8. huoneessa,  rapu merkissä.
 vertex ja  kuunsolmu myös 8. huoneessa, keskenään yhtymässä,  kaksoset merkissä.

vertex kuunsolmu -kimppa tekee kolmiota plutolle.

kuu on 1. huoneessa, yhtymässä Jupiteriin ja Uranukseen.
Löytyy myös  kuu aspect_tri aurinko ja  kuu aspect_tri merkurius.

Pluto  aspect_squ  aurinko merkurius venus ...

Niin ja  askendentti skorpioni

Kai tää selittää jotain.... coolsmiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 13.07.2008 17:25:33 »

Toinen karmallinen ihmissuhteeni, ihminen kenestä tiedän että olemme edellisessä elämässä olleet yhdessä, vieläpä samoissa rooleissa keskenämme...

Meillä synkkaa mielettömän hyvin, tietynlaisia vaikeuksia on mutta yhteenkuuluvuuden tunne on valtava.

Hän on  aurinko kauris kuu kaksoset
Minä olen  aurinko kaksoset kuu kauris

Kompositiokartaltamme löytyy seuraavaa:
1. huoneessa  pluto skorpioni
8. huoneessa  chiron ja  kuunsolmu kaksoset
7. huoneessa  vertex  aspect_con mars  oinas

kuu kaloissa ja DC:llä... Yhtymässä  merkurius:n kanssa.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 15.07.2008 12:36:35 »

Oletko Katja-Q tutkinut jo ensitapaamisen kartan (jos tutustumishetki on muistissa) ja synastrian? Niistä saa yllättävänkin paljon irti. Synastriassa entisen elämän tuttavuuksiin viittavat kaikkein voimakkaimmin mm. Kuun solmujen, Vertexin ja - omien havaintojeni mukaan - Musta Kuu Lilithin pääaspektit Aurinkoon, Kuuhun tai akseleille. Klassisesti astrologit pitävät myös Saturnuksen haasteellisia kulmia (yhtymä, neliö, kvinkussi, oppositio) edellisille, Venukselle ja Marsille myös karmisina haasteina.

Jos ensitapaamisen kartalla on latautuneet kuviot, niin sekin voi hyvin kuvastaa koko suhteen kulkua. Esim. ex-mieheni tavatessani oli nousussa Skorpioni, ja kartan hallitsija Pluto teki oppositiota Saturnus-Kuu-Mars-Jupiter -yhtymälle 7. huoneessa. Ei välttämättä kaikkein lempeimpiä kuvioita ja vaikka meillä oli hyvätkin aikamme, niin käytännössä kyseessä oli 6-vuotinen sota. Loppuajat olivat kuin elämää hullujenhuoneella.

Kompositiokartalla meillä oli vahva 11. huone, synastriassa solmut olivat vastamerkeissä ja hänen Aurinkonsa oli yhtymässä Lilithiini.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 15.07.2008 15:21:47 »

Äh, pitäisi kaivella vanhoja päiväkirjoja...ehkä sieltä tuo päivämäärä löytyisi. En tosiaan muista sitä, vaikka aikanaan merkittävältä päivältä tuntuikin, mutta niin paljon vuosia ja muita kohtalokkaita kohtaamisia välissä, että saan etäisen aavistuksen vain vuodenajasta Sad

Toi Lilith mua kiehtoo kyllä, ei vaan tässä sopassa vaan yleensäkin. Mun Lilith on muuten oppositiossa hänen Kuuhunsa ja askendettiinsa. Miten Lilli tuota tulkitsisit? Hänen Lilithinsä taas tekee kolmiota mun askendenttiini.

Ja tuolla kun aiemmin mainitsin kartalta löytyvän vertex aspect_con mars, niin pitänee korjata, että yhtymässä olivatkin hänen onnenpisteensä ja minun Marsini. Heh, keksisin heti hyvinkin konkreettisen ja suoraviivaisen tulkinnan tuolle, mutta eihän kaikki aina niin yksinkertaista ole :Smiley Ja henkilökohtaisesti mua kiinnostaa paljon enemmän henkisellä kuin fyysisellä tasolla tapahtuvat jutut, parhaimmillaan ja parhaimmissa ihmissuhteissa säpinää on molemmilla tasoilla saman aikaisesti. Tai menisin jopa niin pitkälle, että väittäisin noiden olevan vain saman asian eripuolia, ei toista ilman toista jne.

Onko muuten tyypillistä, että nataalilla onnenpiste ja Vertex ovat aina yhtymässä keskenään? Meillä molemmilla nimittäin on. Omani osuvat hänen 12. huoneeseensa, hänen taas 1. huoneeseeni. Meillä tuntuu olevan paljon tuollaista vastakohtaisuutta, minulle tietoiset asiat ovat hänelle alitajuisia ja toisin päin, henkilökohtainen vs. kollektiivinen, yksyitinen vs julkinen jne.

Ne kuunsolmut tulikin jo mainittua, mutta kertauksen vuoksi mun kuunsolmu yhtymä hänen kuu & askendentti . Hänen kuunsolmu yhtymä mun merkurius

Saturnus onkin melko runsaasti aspketoitunut...ensin mainitut ovat minun Satrunukseni aspekteja hänen kartalleen, jälkimmäiset toisin päin
saturnus aspect_tri aurinko
saturnus aspect_tri merkurius
saturnus aspect_squ mars
saturnus aspect_squ askendentti
saturnus aspect_squ keskitaivas

saturnus aspect_tri kuu
saturnus aspect_con venus
saturnus aspect_squ mars
saturnus aspect_con keskitaivas

(muitakin  saturnus-aspekteja oli, mutta tuossa nuo merkittävimmät)

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #9 : 15.07.2008 15:30:46 »

Lilli, miten tulkitsen sen jos Kuunsolmut ovat päittäin? Meillä on niin, tosin orbi 2 astetta.

Tuon lisäksi miehen Lilith on  askendentti:llani.

Ja jotain ikävääkin: miehen  pluto tekee tarkan neliön Aurinkooni... Angry
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 15.07.2008 17:26:46 »

Kiva Kauris, että ehdit sieltä tuoreen rakkautesi hekumasta välillä tänne astrollekin.  laugh.

Omat kokemukset Lilith-kontakteista (voimakkaimpina yhtymät ja oppositiot Auringolle ja Kuulle tai sijainnit AC:llä tai DC:llä) ovat sitä luokkaa, että yritän nykyisin kartella hieman ennen huhtikuun puoltaväliä syntyneitä henkilöitä, heillä nimittäin Aurinko osuu suoraan Lilithini päälle... En ole tosin onnistunut, niin voimakas veto tuossa tuntuu olevan ainakin itselläni. Nykyisessä suhteessahan minun Aurinkoni osuu Kauris-miesystäväni Lilithille. Muutaman litran olen tuskanhikeä tämän takia vuodattanut.  crazy2. Joka tapauksessa näissä suhteissa on joutunut käsittelemään hyvinkin raskaita ja traumaattisiakin asioita. Tai sitten itse suhde on ollut niin ikävä, että traumojen parantelussa on mennyt pitkä tovi.

Kuun solmut päittäin on mielestäni myös aika vetovoimainen yhdistelmä, mutta karmasta ei välttämättä siinä ole kysymys. Enemmänkin näkisin sen molemminpuolisena tilaisuutena oppia niitä yläsolmun läksyjä.

Hups, Katja-Q, tuo synastrian solmuasetelma meni ohi silmien. Joka tapauksessa alasolmu DC:llä voisi viitata esim. edellisen elämän läheiseen ystävyyteen tai parisuhteeseen, mutta tietenkin olette voineet olla myös vihamiehiä.

Saturnus näyttää teillä olevan jokseenkin haasteellinen molempiin suuntiin, vaikeuksia voi tosiaan seurata, jos sekä Venukselle, AC:lle (ja näin ollen myös DC:lle) että Marsille tulee Saturnukselta kovat kulmat.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2008 17:30:50 kirjoittanut Lilli » tallennettu

www.horoskooppi.com
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #11 : 15.07.2008 17:55:47 »

Eiks noista nyt pääse eroon. Ihmettelen sitä mikä on se liima, että pitää niin kovasti olla vaikeassa suhteessa. Itsekin tunnen kaiken keskellä vapautuneisuutta, sillä vaikka halusin tarinan jatkuvan tietyllä tavalla, se ei käynyt niin ja ehkä se on ok.

Eli miksi pitää niin uskotella itselleen tarvitsevansa vaikeaa karma tms suhdetta ja tilannetta, työssä sama.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 15.07.2008 19:30:47 »

Joistakin tyypeistä ei tunnut pääsevän eroon, vaikka haluaisikin. Ei minulla ainakaan ole halua juosta ketään karkuun sen takia, että näen synastriassa tai kompositiossa pelottaviakin kuvioita. Suhteet (kaikki eivät tietenkään romanttisia suhteita) eletään sitten läpi elävässä elämässä ja katsotaan käytännössä, millaisiksi ne muotoutuvat.

BTW, oletteko koskaan kokeillut astro.comin multikompositiokarttaa. Minulla on tässä kuva itsestäni (sinisessä paidassa) ja parista ystävästäni, joiden keskinäiset kemiat ja astrologiset synastriat ovat kaikkiin suuntiin sellaiset, että epäilen meidän olevan vanhoja tuttuja entisistä elämistä.

Multikompositiossa tulee vahva ykköshuone, mm. Aurinko-Merkurius-Kuunsolmu -yhtymä ja Venus-Kuu-Saturnus -yhtymä.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 16.07.2008 09:07:51 »

Perusteellinen harkinta on tietysti tarpeen, ennen kuin lähtee romuttamaan pitkää ja toimivaa parisuhdetta.

Tuossa valokuvassa keskellä istuva nainen on tupla-Kalat, vaikka pitääkin itseään Vesimiehenä. Aurinko on muistaakseni hänellä 0o08´Kalojen puolella, Kuu vastaavasti aivan saman merkin viimeisessä asteessa. Vahva 5. huone, AC Skorpionissa ja Neptunus ykkösessä. Hän on lahjakas laulaja ja säveltäjä, joka päivätyökseen hoitaa lapsia. 5. huoneen teemoja kerrakseen, joita varmasti vielä vahvistaa Leijona-MC.

Muun muassa laulaja on myös tuo oikealla istuva mies, vaikka on tietysti paljon muutakin eläissään tehnyt. Aurinko-Oinas, Kuu-Rapu, AC-Kauris, jolla Jupiter tarkasti askendentilla. Muuten planeetat sijoittuvat 1. ja 7. huoneeseen.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 16.07.2008 16:37:10 »

Niin jos tuo ensimmäinen kommentti oli viittaus tuohon mun edelliseen viestiini, niin tähdetäisin vielä, että ei mulla ole mitään syytä edes harkita -ei hetkeäkään. Tarkoitin asioiden selvittämistä ja loppuun saattamista toisella tavalla. Mulla on vahva tunne siitä, että tän yhden ihmisen kanssa ei olisi koskaan ollut tarkoitus mitään rakkaussuhdetta yrittääkään, vaan että se oli suuri virhe, josta koitui paljon harmia ja hämmennystä, mutta josta, kuten vaikeista asioista aina, myös oppi paljon. Sen sijaan uskon, että meidän kohtaamisemme ylipäätään tässä elämässä ei kyllä ollut virhe, vaan että meillä olisi ollut ehkä paljonkin annettavaa ja opittavaa toisiltamme, mutta eri tasolla, ehkäpä ystävinä. Keskinäinen taika, vetovoima, ei tosiaankaan aina välttämättä viittaa rakkauteen tai siis rakkaussuhteeseen, vaikka sen ehkä liiankin helposti sellaiseksi tulkitsemme, vaan esim jonkinlaiseen veljeyteen, hengenheimolaisuuteen tms.

Heh, eikös MC ole yksi kartan herkimmin ulos päin näkyviä juttuja? Ihan selkeät Jellona-vibat tuli tuosta ystävästäsi kuvan perusteella. Skorpionikaan ei tule yhtään yllätyksenä, katseessa on tuollaista salaperäistä intensiteettiä.

tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: