muistetaan että ihminen ei ole kone
Hyvin sanottu kone ja tuotekehitys insinöörille
Nyt täytynee paljastaa teille kaikille ihanille ihmisille, että masennukseni on voitettu. Päivääkään en vaihtaisi pois. Vaikka masentuneisuus ei mitään mukavaa olekkaan, niin luulen saavuttanut sisäisen tasapainon ja tiedän miten eletään hyvä, mukava ja antoisa elämä.
Lainaten Eppu Normaalin biisistä:
Lensin matalalla, liian matalalla
voin törmätä johonkin, niellä koukun ja kohonkin
Nousin ylemmäksi ja kaikki hidastui
Muuttui pieneksi, ymmärrän, koska näen nyt enemmän
Töitä silti riittää. On muistettava positiivisuus, ruumiin huolto, rakkauden antaminen, usko ja pienen lapsen uteliaisuus.
On myös mukava huomata miten oma positiivisempi asenne vaikuttaa muihin. He tulevat lähelle, kertovat huoliansa, nauravat ja ovat rennompia.
Työpaikallani on vielä tehtävää hurjasti. Pelkään että työpaikka yrittää nujertaa minut vielä muutaman kerran. Olen kuitenkin ollut vahva ja päättänyt saavuttaa siellä muutamassa kuukaudessa hyvän tasapainon itseni ja tekemisieni kautta. Jos tätä en saavuta on aika vaihtaa ympäristöä. Toisaalta minulla olisi paljon annettavaa juuri tälle yritykselle. Voisin parantaa työilmapiiriä ja saada itsekin tyydytystä työstä. En näe vielä päämäärää ja johtaja ”kaataa kylmää vettä niskaan”.
Oman tasapainon ymmärtäminen ja tietäessä mikä on hyvä elämä, on kohtuu helppoa auttaa muita. Esim.olen saanut yhden kaverin tekemään lopputyötä kouluun, joka on ollut tekemättä kauan. Ymmärrän hänen menneisyyden ja ajatusmaailman, että hän ei ole mitään ja kukaan ei häntä tarvitse (hänen omasta mielestään). Rohkaisin häntä ja tilanne näyttää paranevan. Myös pari muuta vastaavaa auttamis tapausta löytyy lähiviikoilta.
Itsetunto on monien asioiden lähtökohta. Me todella pystymme ja voimme saavuttaa hyvän elämän. Välillä pieni sisäinen piru yrittää lannistaa meitä, mutta voimme ajatella myönteisesti ja naurahtaa todeten että meninpäs taas vanhaan lankaan. Älkää murehtiko menneitä, hyväksykää se ja jatkakaa matkaa.
Teille naisille hieman itsetunnosta, miehen rehellisestä suusta.
Useat naiset eivät ole tyytyväisiä ruumiiseensa. Ajattelette että teillä on liikaa painoa, rumat jalat, makkaroita vyötäröllä, iso pylly, liian harva tukka jne. Vaikka miehet sanovat jostain naisesta että olipa kiva perä, uuu mitkä tissit tai jotain vastaavaa, älkää lannistuko moisesta. Me miehet emme kuitenkaan etsi rakkaaksemme ulkomuodoltaan lehtikuvien näköisiä naisia. Harva tukkasta naista ei tule minulle mieleen yhtään vaikka niin minulle tuttu nainen väittää itsestään. Väärän kokoista pyllyä ja rumia jalkoja ei olekkaan. Makkaroita vyötäröllä on kaikilla paitsi laihoilla ”kypsymättömillä” teini tytöillä. Riittää että pidätte kehostanne huolta ja rakastatte sitä. Se näkyy silmistänne hyvänä tasapainoisena olona.
Vaikka hieman vielä pelkään rakkautta, niin sen löydän pian. Se on jotain aivan ihanaa. Luulen että voin antaa hänelle paljon. Rakkautta ja tasapainoa riittää myös muille, vaikka vain yhdelle on varattu paikka sydämeen.
ja mitähän tähän loppuun.
:
Tiivistäminen asia lyhykäiseksi sopivalla tavalla tuotti hieman hankaluuksia. Asiaa olisi vielä paljon ja osa jo vähän unholassa kun työhommat sekoittavat ja yrittävät vääntää minua vanhaan tylsään. Mutta mennään eteenpäin, eiköstä juu
ja vielä kerran