Minulle tuli tuosta linkistä mieleen joskus lapsuudessani ilmestynyt lehti Hullu-Hullu Maailma. Siinä oli kaikenlaisia mielenkiintoisia juttuja ja äiti sen lehden minulle tilasi, kun siitä innostuin.
Eräässä lehdessä oli pikku artikkeli jenkkiläisestä miehestä, joka oli keksinyt eräänlaisen ufojen kutsumisympyrän, joka julkaistiin lehdessä. Luin artikkelin ja uteliaalla lapsen mielellä päätin kokeilla sitä. Ajattelin tosin, että se tuskin toimii, kun se on tuollaisessa "sisällän 70% pelkkää hömppää"-lehdessä julkaistu.
Ympyrän ohjeissa neuvottiin asettamaan käsi siihen tietyllä tavalla, menemään mieluiten jonnekin korkealle paikalle ja hiljentymään. Taisin kiivetä yläkerrassa olevan piirongin päälle istumaan, kun en päässyt talon katolle
Hiljennyin ohjeiden mukaisesti. Istuin siinä ehkä 5 minuuttia, kun äkkiä sisälläni kävi todella outo tunne. Ihan kuin sieluni olisi särähtänyt tai jotain. Pelästyin kamalasti ja heitin lehden lehtilaatikkoon, enkä koskenut siihen enää.
Viikon päästä tästä tapahtumasta kotitalomme liepeillä alkoi näkyä ufoja.
Minä näin vain niiden valoja, mutta siskoni näki aluksen useita kertoja. Kerran se tuli niin lähelle, että hän näki ohjaamoon asti, jossa oli joukko humanoideja. Ufoja näkyi viikon ajan lähes joka päivä, kunnes ne katosivat yhtä nopeasti kuin ilmestyvätkin.