Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mystinen suorakaide?  (Luettu 13080 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« : 28.10.2005 20:04:17 »

Onko mystinen suorakaide kartalla oikeasti harvinainen?
Voisittekos viisaammat ja kokeneemmat astroilijat kertoa omia näkemyksiänne kuviosta?
Sepon tulkinta jossakin jemmassa minulla omalta kohdaltani on.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 28.10.2005 20:11:38 »

Hei Tonde,

Yritän palata tähän aiheeseen myöhemmin. Minunkin kartaltani tuo kuvio löytyy, mutta se ei ole varsinaisesti avautunut minulle. Olen hyvin kiinnostunut muiden kokemuksista ja yritän kertoa myöhemmin jotain omistani!

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.2005 00:05:04 »

Onko mystinen suorakaide kartalla oikeasti harvinainen?
Voisittekos viisaammat ja kokeneemmat astroilijat kertoa omia näkemyksiänne kuviosta?
Sepon tulkinta jossakin jemmassa minulla omalta kohdaltani on.

Minultakin löytyy tuo kuvio. Täytyy myöntää, että ei ole suorakaide minullekaan avautunut. Täytyykin pitkästä aikaa perehtyä karttaansa taas tarkemmin  Smiley

Jansku
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.2005 00:34:28 »

No niin, nyt muutama sana ennen kuin menen nukkumaan:

Mystisen suorakaiteenhan tulisi olla harmoninen ja tasapainoinen kuvio ja tekijä ihmisen kartalla. Tosin se edellyttää sitä, että sen kaksi oppositiota on saatu ns. hallintaan sen kolmioiden ja sekstiilien avustuksella. Suorakaide on aina joko maskuliinisissa (tuli ja ilma) tai feminiinisissä (maa ja vesi) merkeissä. Ihannetapauksessa suorakaiteen neljä planeettaa toimivat täydessä harmoniassa keskenään.

Minulla se on maskuliinisissa merkeissä. Kuvion muodostavat Pluton (Vaaka) ja Venuksen (Oinas), sekä Marsin/Merkuriuksen (Vesimies) ja Saturnuksen (Leijona) oppositiot (Venus trini Saturnus & sekstiili Merkurius, Pluto trini Mars/Merkurius, sekstiili Saturnus). Jos yritän lyhyesti kuvailla omaa kokemustani, haasteinani on/ollut vaikeisiin ihmissuhteisiin hakeutuminen, mustasukkaisuus ja kontrollointi (Puto  :aspect_opp:Venus) sekä riidanhaluisuus ja kriittisyys - sekä itseäni että muita kohtaan (Saturnus  :aspect_opp:Mars&Merkurius).

Venuksen helppo aspekti Merkuriukseen tuo kuitenkin ihmissuhteisiin myös kaivattua diplomatiaa, keveyttä ja helppoutta. Helppo aspekti Saturnukseen taas järkevyyttä - siis edelleen niihin ihmissuhteisiin. Edelleen Pluton ja Saturnuksen aspekti tuo järkevyyttä yleensä, esim. suhteessa muutokseen, ja hieman pitkämielisyyttä. Pluton helppo aspekti Merkuriukseen saa riidanhaluisuuden ja oman mielipiteen itsepintaisen puolustamisen kääntymään fiksummaksi opettamiseksi ja valistamiseksi, joilla on pohjaa, koska sama aspekti saa myös perehtymään asioihin pohjamutia myöten, opiskelemaan intohimoisesti ja tulemaan sitä kautta hyväksi oman kannan vakuuttajaksi ja jopa "käännyttäjäksi". Tähän auttaa myös Pluton helppo aspekti Marsin kanssa, joka tekee kunnianhimoiseksi, hyväksi johtajaksi, itsepäiseksi, rohkeaksi ja itsevarmaksi tyypiksi, joka haluaa saavuttaa jotakin tärkeää elämässään.

Tunnistan nämä teemat elämässäni, ja jotakin tasapainoa toivon saavuttaneenikin, mutta missio on ihan varmasti vielä kesken! Tosin en oikein tiedä miten tätä kuviota täysin tulkita, koska samat planeetat/osa niistä on osana kirjekuorta (lisänä Neptunus Jousimiehessä), suurkolmiota (Neptunus, Saturnus ja Venus), t-ristiä (Saturnus, Mars/Merkurius ja Uranus Skorpionissa) ja leijaa (Saturnus, Mars/Merkurius, Neptunus ja Venus)  uglystupid2.

Tulipa tästä nyt kuitenkin pitkä. No, vaikkei kukaan ehkä ole jaksanut lukea tänne asti, oli tästä ainakin itselleni hyötyä, koska sain analysoitua tuota omaa suorakaidettani paljon paremmin näin kirjoittamisen kautta  Smiley.

Hyvää yötä,


Linn  smitten
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
taimi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #4 : 29.10.2005 00:41:27 »

Nyt olen ehkä väärässä mutta tarkoitatteko "sitä kirjekuorta", mun miehellä on "Mystinen boksi"  kaksoset : kauris oinas vesta vesta vesta
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #5 : 29.10.2005 10:57:57 »

Löytyyhän niitä suorakaiteen omistajia...

Siitä se purkaminen täytynee aloittaa, kun tutkii, mitkä planeetat siinä kuviossa ensin yksistään ja sitten yhdessä häärivät (kuten Linn olet tehnytkin). Kuviosta vain muodostuu niin laaja ja siksi vaikeasti tulkittava kokonaisuus.

Minulla siellä ovat Pluto+Kuu:aspect_opp:Chiron ja ristikkäin Merkurius+Venus+Jupiter+Neptunus:aspect_opp:Saturnus. Asteroidi Juno on vielä mausteena Pluton ja Kuun yhtymässä.

En edes yritä julkisesti tulkita tuota kuviota, koska viisaampiakin siinä lajissa on. Sepon tulkinta kuvion yksittäisistä aspekteista luo itselleni alun; siihen lisään omia kokemuksiani. Elämä näyttänee, kuinka käy. Eipä sitä aina onneksi päivittäisissä touhuissa ja kiireessä ehdi miettiä, mikä kuvio mitäkin aiheuttaa.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #6 : 29.10.2005 17:05:41 »

Tuli vielä mieleen, että kun eilen lueskelin netistä noista kuvioista, siellä esitettiin, että vain fyysiset taivaankappaleet voivat olla osa näitä kuvioita. Ko. jutun kirjoittaja otti pitkin hampain Chironin mukaan, muttei asteroideja, eikä siis mitään matemaattisesti laskettuja pisteitä tai akseleita. Hän oli myös sitä mieltä, että orbit ovat aika pienet, tai ainakin jos ottaa huomioon myös väljempien orbien muodostamat kuviot, transitoivat planeetat vaikuttavat niiden osiin eri aikaan.

Innostuin nyt tästä aiheesta kunnolla ja jatkan ainakin oman karttani tutkimista näiltä osin kunhan ehdin.

Ja Taimi,

Kirjekuori on mystinen suorakaide, jolla on "avaajana" (vai "sulkijana"?) vielä yksi planeetta siten, että suorakaiteesta tulee siis kirjekuoren muotoinen.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #7 : 29.10.2005 21:50:37 »

Kiva, kun olen saanut vähän kuviosta kiinnostuneita liikkeelle.

Itse olen vielä kovin vähän perehtynyt minkäänlaisiin tulkintoihin vaikka oma kartta tulikin käsipelillä laskettua joskus jo rippikouluiässä. Isommissakin taivaankappaleissa ja perus-aspekteissa olisi minulle tässä vaiheessa tarpeeksi ihmettelemistä ja luulenkin, että mainitsemani Juno tuossa minun Pluton ja Kuun yhtymässä onkin ikäänkuin piste iin päälle sitä aspektia ajatellen.

Riittäisihän sitä aihetta vaikka missä astrologian alueella mutta minä taisin kiinnostua aspekteista Sepon osuvan oloisen tulkinnan takia (vaikka se olisikin kokoelma "vakiotekstejä" eri aspekteista).
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #8 : 06.11.2005 18:50:06 »

Niin no kai se riippuu sitten siitä orbista. Tai kai se voi tiukallakin orbilla olla mahdollinen noin, jos planeetat on ihan merkkien rajalla. Mutta kirjoitin tuonne ylemmäs vain infoa, jota olin juuri jonkun ammattiastrologin sivuilta lukenut.

Linn  Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #9 : 07.11.2005 15:07:24 »

Tunnistan nämä teemat elämässäni, ja jotakin tasapainoa toivon saavuttaneenikin, mutta missio on ihan varmasti vielä kesken! Tosin en oikein tiedä miten tätä kuviota täysin tulkita, koska samat planeetat/osa niistä on osana kirjekuorta (lisänä Neptunus Jousimiehessä), suurkolmiota (Neptunus, Saturnus ja Venus), t-ristiä (Saturnus, Mars/Merkurius ja Uranus Skorpionissa) ja leijaa (Saturnus, Mars/Merkurius, Neptunus ja Venus)  uglystupid2.



Hei Linn! Nyt on aivan pakko kysyä, että kuinkas olet saanut karttaasi sisäistettyä? Minulla on nimittäin myös noita planeettekuvioita melkoinen määrä kartalla (6 kpl) ja välillä on tuntunut, että "läksyjä" on aivan liikaa  Cheesy Mutta jotenkin sieltä aina löytyy jotain uutta, jokaiseen ajankohtaan sopivaa  Smiley Onneksi niitä haasteita seuraa ne valmiudet  Smiley smitten laugh laugh

Jansku

Jansku
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #10 : 07.11.2005 16:06:37 »

Moi Jansku,

En minä sitä karttaa olekaan täysin sisäistänyt.  Huh Sen (ja myös läheisten karttojen) tutkiminen on minusta ihan mahdottoman mukavaa, koska siinä oppii joka tapauksessa koko ajan itsestään, vaikka tulkinnat eivät aina menisikään ihan oikein.

Tuo, että kartalta löytyy kuvioita vaikka kuinka paljon, niin kuin meillä, on tosi mielenkiintoista, kun tutkimista riittää vapaa-ajan kuluksi, mutta toisaalta minäkin tuskastun siihen, kun en löydä mielestäni tarpeeksi hyviä tai selkeitä vastauksia kuvioiden nostattamiin kysymyksiin.

Kuvioita olen pohtinut lähinnä kirjojen, netin ja joidenkin edistyneempien astrolgian harrastajien neuvojen avulla.

Linn  Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #11 : 07.11.2005 16:10:55 »

Ps. Kylläpä repesin äsken, kun Janskun minulta lainaama teksti ei näkynyt lainauksena, ja rupesin katsomaan ensin yllättyneenä, että onpa meillä paljon samanlaisia kuvioita, ja lopulta kauhistuneena, että miten näin identtinen astrokaksonen voi löytyä!  Shocked  2funny 2funny 2funny

Ps2. Minäkin olen löytänyt vielä toisen leijan kartalleni edellisen kirjoituksen jälkeen. En jotenkin ollut muistanut tai nähnyt sitä aikoihin, mutta sitten karttaani katsonut fiksumpi ihminen sen minulle sieltä osoitti.  coolsmiley

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #12 : 07.11.2005 20:07:45 »

Hei,

no nyt alkuperäinen aihe vähän karkasi, mutta astro.comissa seikkaillessani löysin kohdan, josta voi etsiä astro-twiniä historian ja nykyhetken kuuluisammista henkilöistä. Kai tämä kiinnostus astrologiaan on jotenkin kuvioihin sidottua, koska omaan astro-twin ehdokasluettelooni listautui mm. pari ammattiastrologia...

Tonde
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13 : 14.10.2008 17:51:52 »

Nostetaanpa tätä aihetta. Minua kiinnostaa kovasti tuo mystinen suorakaide, kun omaltakin kartalta se löytyy.

 neptunus aspect_opp mars
 pluto aspect_opp venus
 neptunus aspect_tri venus
 pluto aspect_tri mars
 mars aspect_sex venus
 pluto aspect_sex neptunus

( neptunus kauriissa 1. huoneessa,  venus oinaassa 4. huoneessa,  mars kaksosissa 7. huoneessa ja  pluto skorpionissa 10. huoneessa)


"Suorakaiteen sekalaisten helppojen ja jännitteisten aspektejen katsotaan kannustavan kykyjen rakentavaan hyödyntämiseen. Suorakulmio on harvinainen kuvio ja sen vaarana on liiallinen omahyväisyys ja itseriittoisuus, koska kuvio sisältää kaikkea"

Voin melkeinpä myöntää jälkimmäisen lauseen todeksi omalla kohdalla: tunnen nimittäin tuon kuvion mukaisesti olevani melko etuoikeutettu siinä, että pystyn olemaan todella vahva että herkkä. Minussa on tosi vahvaa poweria, vaikka uskallan näyttää heikkouteni toisten silmissäkin. Uskon tuon oman kuvion tuovan minun persoonaani jotain tietynlaista vetovoimaa, paljon mielikuvitusta ja luovuutta sekä intohimoa.
(kuulostaakohan tämä tulkintakin liialliselta omahyväisyydeltä.. 2funny Ei mut en mahda itselleni mitään, enkä tahtoiskaan!)

Ylistäkääpä te muutkin omahyväiset kirjekuorienne tuomia mahdollisuuksia!!  Wink Wink
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 14.10.2008 20:54:24 »

Kollektiivisten planeettojen aspekteja Marsille ja Venukselle.. köh, köh, olisiko rakkauselämä jollain lailla elämän tärkein asia + jos tähän liitetään vielä voimakas 7. huone.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: