Olen tässä lueskellut tätä kateus-ketjua ja koittanut miettiä mitä kateus minulle on ja merkitsee...
Oikeastaan en ole paljonkaan huomioinut kyseistä juttua tai ilmiötä elämäni aikana...tai sitten minulle on sille eri merkitys...
Jos kateus tarkoittaa sitä, että toivoisi joltakulta jotain pois, mitä hänellä on tai ajattelisi, että joku ei ainsaitsisi jotain mitä hänellä on, niin silloin en kyllä ole koskaan tällaista kateuden muotoa koskaan tuntenut...
Toki olen monasti ajatellut; "oi olisipa minullakin yhtä kaunis nenän profiili" tms..
, mutta kateudeksi en sitä ole kokenut...
Toisaalta en ole itse koskaan huomannut, että minullekaan kukaan olisi kateellinen (ihmekös tuo
)..
Mutta sitten taas minulle on moni sanonut, jos olen kohdannut jotain 'tuomitsemista' jostain suunnasta, että kateuttaan hyökkäävät...
Ja useimmiten se on aina ollut nainen, josta minulle on tällainen 'diagnoosi' heitetty...
Kuten eilisenkin episodinkin jälkeen jonka koin...
Ja yleensä se on vielä mieshenkilö, joka sanoo minulle, että joku nainen siksi "hyökkää" jollain lailla minua kohti, koska on kateellinen jostain...ja ovat kyllä aina perustelleetkin sen jotenkin suhtkoht uskottavasti..
Itse en moiseen kiinnitä huomiota, koska en jotenkaan koe, että minulla olisi mitään kadehdittavaa. Jotenkin kaikki se mitä minulla tai minussa on, on jotain niin luonnollisen kautta minulle langennutta ja sen eteen olen kokenut myös jotain sellaista, mikä ei ehkä olekkaan niin kadehdittavaa/haluttua.
Ja sillä perustein myös koen niin, että meillä jokaisella on kaikkeen mahdollisuus mitä halajamme, jos olemme valmiit sen eteen tekemään sen 'täyttymyksen' saavuttamiseen tarvittavat teot, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin...
Jotenkin tuo on minulle niin 'luonnollista', että jos kylvän siemenen ja kastelen sitä, silloin voin saada kukan....
Tai jos en anna valoa kasvilleni, se kuihtuu pois..
Tai joskus kasvi on niin erityinen, että minun tarvitsee kiivetä vuorelle ja laskeutua rotkoon rankkasateessa ja kohdata 'aaveita', jotta voin hakea jostain erityisestä paikasta tälle kasvavalle kasville, jotain sille erityisesti ja sen kasvua erityisesti tukevaa 'limettiä'....
Tiedä sitten...ehkä sitten en vain ole kohdannut omaa piiloista kateuttani tai jotain, mutta en oikein sitä missään näe...